Épp az a problémája a PZL Mielecnek hogy nem jön a beígért nagy lengyel megrendelés... Eddig 10 év alatt kb. 72 gép gyártására volt/van megrendelésük, abból csak 11 volt lengyel. A beígért 70 helyett. Azaz a Mielec pont egy rossz példa, boldogulnak a lengyel megrendelés nélkül is és van náluk részegység gyártás is. Ráadásul nincs is állami tulajdon a PZL Mielec-ben. A PZL-Świdnik is a Leonardo tulajdonában van, szintén egy nagy lengyel megrendelésre várnak, de még csak 4 AW101-est rendeltek a lengyel haditengerészetnek, de emellett beszállítanak az AW többi típusához. A lengyeleknél a nagy bukta az Airbus üzlet volt, a lengyelek 50 H225M-et akartak rendelni, de visszamondták. Az Airbus gyár Lodz-ban lett volna és 90%-os lengyel tulajdonban lett volna. Azaz Maróth valószínűleg vagy a Leonardo-ra vagy az Airbusra gondolt és ezért nem nevezte meg a céget és a típust az interjúban.A lengyelek szívnak azzal hogy a saját Blackhawk rendelésük kifutásával nincs dolga a gyárnak - ezt nem igazi ipari együttműködés: nincs jövője.
Magyarország nem tud akkora mennyiséget rendelni semmiből, hogy az amerikaiak ide telepítsnek komolyabb ipari kapacitást. Ezért boltolunk a németekkel, mert velük ez megoldható.