Leopard 1 MBT (Németország)

FFG Condor - modernizált Leopard 1 alváz + 30 mm-es Turra 30 - SA torony


Flugabwehrkanonenpanzer-Condor_Bild_FFG-e1756128477658.jpg.webp
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Drónnal való találkozásból elég szarul jött ki szegény bádogleó és a személyzete… :/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Drónnal való találkozásból elég szarul jött ki szegény bádogleó és a személyzete… :/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mondjuk a Leo1-ből tényleg kifelejtették a páncélzatot...kb. Pz. V Panther védettebb volt mint ez... :P
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
A drónok ellen kb mind1 hogy páncélozod.
Nem igaz. Átalában 8-10 drón találat kell hogy valami K.O legyen. Sok ilyen kiégett képe meg videó már hátra hagyott járművekről születik.
Volt olyan PZH ami két Lancet találatot kibírt és saját lábon hátra ment javításra, pedig annak csak level-4 páncélja van. Egy Leoprd-2 is biztos hogy jobban bírta volna mint az 1-es.
Ezt a harckocsit akkor tervezték amikor nem védettség volt a szempont - ez meg is látszik a mostani szereplésén.
 
A drónok ellen kb mind1 hogy páncélozod, mert gyakorlati értelemben tetőpáncélja egy harckocsinak sincs.
Csak épp drónok többsége nem a tetőpáncélt támadja: a videók többségén hátulról vagy oldalról repülnek bele.
Ha egy kvadkoptert függőlegesbe állítasz (talajhoz képest 90 fokba), akkor elveszted az irányítást felette ezért nagyon nehéz vele direktben felülről támadni. Legfeljebb valamilyen szögben lehet a tetőt támadni csak akkor a sugárátütő hatása sem olyan jó, meg az egész robbanófej is lecsúszhat róla és nem indul be.
 
Ez a fő probléma, hogy harckocsinak hívjuk, pedig nem az. Ez igazából egy páncél vadász.
Ennek a járgánynak még a saját korában is egy kalap szar volt a páncél védelme.
Az 50-es években szinte mindenki ilyet fejlesztett, mert homogén acélpáncéllal úgy sem tudtál elég védelmet elérni a HEAT páncéltörő fegyverek ellen és akkor azt mondták hogy legyen inkább gyors és ütős. Ilyen volt az AMX-30 is.
Szóval ez is harckocsi, csak hibás, hamar túlhaladott elvek alapján tervezték. T-64 megmutatta hogy kompozit páncéllal lehet erős védelmet elérni viszonylag kis tömeg növekedéssel, de a Leo1 már így maradt...

Ma már tényleg kb. páncélvadásznak jó - bár arra is csak korlátozottan. Inkább amolyan önjárólöveg...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Az 50-es években szinte mindenki ilyet fejlesztett, mert homogén acélpáncéllal úgy sem tudtál elég védelmet elérni a HEAT páncéltörő fegyverek ellen és akkor azt mondták hogy legyen inkább gyors és ütős.

Viszont az AP és APDS ellen lehetett páncélozni, és 1 km fölött, mozgó célra lényegében csak azzal volt érdemes lőni.
Ennek az elfogadható páncélzat kritériumnak egyébként a T-54/55/62 az M48/60 vagy a Chieftain eleget is tett.
De szemből még az AMX-30 is, ami a felhasznált szögek miatt kifejezetten jól védet az akkori AP és APDS lőszerek ellen.
A leopárd 1 védelme messze elmaradt ezektől, még az AMX-30-tól is.
 
Nem igaz. Átalában 8-10 drón találat kell hogy valami K.O legyen. Sok ilyen kiégett képe meg videó már hátra hagyott járművekről születik.
Volt olyan PZH ami két Lancet találatot kibírt és saját lábon hátra ment javításra, pedig annak csak level-4 páncélja van. Egy Leoprd-2 is biztos hogy jobban bírta volna mint az 1-es.
Ezt a harckocsit akkor tervezték amikor nem védettség volt a szempont - ez meg is látszik a mostani szereplésén.
Hány száz olyan a Leopard 1-nél védettebb harckocsit mutassak, amit 1 felülről érkező találat elsőre felrobbat? Az orosz harckocsik tetőpáncélja kifejezetten erős a harckocsik közt, de mindössze csak 45mm vastag. Erre hiába raksz ERA-t nincs az az ERA ami megvédi akárcsak egy közepesen modern HEAT harci résztől.
Ha lenne, akkor ezek nem léteznének:
AA1My5gf.jpg
pic-turtle.jpg

És jól latszik, hogy annyira gyenge a harckocsik tetőpáncélj, hogy ez sem elég:
image.png

És itt nem a típus a lényeg, bármilyen mai harckocsit gyerekjáték drónnal kilőni. Ezeket a harckocsikat nem arra tervezték, hogy olyan irányított fegyverek ellen nyújtsanak védelmet, aminél a kezelő megválaszthatja, hogy pl a torony melyik részén csapódjon be az eszköz. A drónok kb 1000× pontosabbak mint bármilyen ATGM a világon.
 
Csak épp drónok többsége nem a tetőpáncélt támadja: a videók többségén hátulról vagy oldalról repülnek bele.
Ha egy kvadkoptert függőlegesbe állítasz (talajhoz képest 90 fokba), akkor elveszted az irányítást felette ezért nagyon nehéz vele direktben felülről támadni. Legfeljebb valamilyen szögben lehet a tetőt támadni csak akkor a sugárátütő hatása sem olyan jó, meg az egész robbanófej is lecsúszhat róla és nem indul be.
Oldalpáncél? Az is kalap szar. A szovjet/orosz harckocsik teknőjének oldalpáncélja 80mm vastag, a torony 70mm.
Ezekre sem tudsz annyi ERA-t rakni, hogy elég legyen. NERA-ból tudnál eleget, csak akkor 100 tonnás harckocsik lennének.

Ha egy FPV drónra felraksz egy PG-7VR fejet, akkor van egy olyan páncéltörő eszközöd aminek a pontossága tizen centiméterekben mérhető és 750mm acélt képes átütni ERA után (tandem kumulatív a VR).
Várom sok szeretettel azt a harckocsit, aminek az oldala 750mm homogén acélnak megfelelő vastagságú.
 
Ez a fő probléma, hogy harckocsinak hívjuk, pedig nem az. Ez igazából egy páncél vadász.
Ennek a járgánynak még a saját korában is egy kalap szar volt a páncél védelme.
Igen, ezt a hülyeséget, már elég sokszor leírtad, ha lehet, akkor kímelj meg tőle minket. Vagy talán Koreában már nem volt harckocsi a T-34/85, mert 45mm volt a teknő homlokpáncélja, a toronyé pedig 90mm (halkan jegyzem meg, hogy ezek az értékek, már 44-ben is kevesek voltak).
 
  • Vicces
Reactions: fip7