Leopard 2

Az is annyi lesz. Nincs az a hülye aki az új portékát annyiért adja amennyi a régi.
De legalább elolvasnád, hogy mire válaszolsz. Pont ezért írtam, hogy az AR-C biztos, hogy drágább lesz még a horror árú A8-nál. A Panther meg ezeknél biztos, hogy sokkal olcsóbb lesz (Papi a múltkor pont erre utalt, hogy a K2-nél drágább, de a Leopardnál olcsóbb lesz).
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
Itt a sofőr már egyáltalán nem is lát ki periszkópon vagy búvónyíláson? Mindent a kamerás rendszerre tesznek fel?
Szemből nézve jobb oldalt kicsit hézagos az ERA borítás, ott szerintem egy panelt ki lehet hajtani ahol a sofőr legalább ki tud nézni. Persze amit látunk az leginkább egy techology demonstrator, szóval simán kerülhet a végleges járműre periszkóp is.
 
Hát,én egy szál optikai periszkopot se látok.....Zárlatos lesz a tv rendszer,akkor ennyi,vezetni se lehet ezt a csodát.
Mondjatok nyugodtan maradinak,de ez a túlhajszolt modernség nekem nem tetszik.
Nekem a kamionokon a kamerás tükör sem tetszik.
Viszont ezen az új León elöl a lámpák mellett a két USB port praktikus :D
 
Nekem a kamionokon a kamerás tükör sem tetszik.
Viszont ezen az új León elöl a lámpák mellett a két USB port praktikus :D
Vannak előnyei.Pl nem takarja ki a fél körforgót a tükör.
Viszont tolatni vele egy rémálom.Kifejezetten rossz a térérzékelés vele.Összeségében szidják a soförök,mint a bokrot.
 
Hát,én egy szál optikai periszkopot se látok.....Zárlatos lesz a tv rendszer,akkor ennyi,vezetni se lehet ezt a csodát.
Mondjatok nyugodtan maradinak,de ez a túlhajszolt modernség nekem nem tetszik.
Így is nézhetett, meg úgy is, hogy az optika potenciális gyenge pont, a harckocsira és a legénysége nézve is.
Kamerakkal megoldva nem kell
megbontani a kabint, és nyilván nem egy darab kamera van beépítve.
A kamionoknál megértem a tükör helyettesítő kamera rendszer elleni utálatot, de itt ez eleggé más. Egy túlélő cellában ücsörögtök hárman, így még az információ megoszthatnás is jobb, es nagyobb a redundancia. A modern kamerák már bitang jó képet tudnak, és külön éjjelátó se kell a vezetőnek, hisz a beépített rendszert használhatja.
Ha mondjuk gebasz van és evakuálnak, de a gép még mozgásképes, akár távirányítással is kihozható lehet..
 
Így is nézhetett, meg úgy is, hogy az optika potenciális gyenge pont, a harckocsira és a legénysége nézve is.
Kamerakkal megoldva nem kell
megbontani a kabint, és nyilván nem egy darab kamera van beépítve.
A kamionoknál megértem a tükör helyettesítő kamera rendszer elleni utálatot, de itt ez eleggé más. Egy túlélő cellában ücsörögtök hárman, így még az információ megoszthatnás is jobb, es nagyobb a redundancia. A modern kamerák már bitang jó képet tudnak, és külön éjjelátó se kell a vezetőnek, hisz a beépített rendszert használhatja.
Ha mondjuk gebasz van és evakuálnak, de a gép még mozgásképes, akár távirányítással is kihozható lehet..
Legalább a vezetőnek nem árt a térlátás. Az a monitoron pedig nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Legalább a vezetőnek nem árt a térlátás. Az a monitoron pedig nincs.
Valszeg nem egy sima LCD képet kap majd, hanem hozzá szoftveres segítséget a manoverekhez, ahogy egy modern autóban is már 360° panoráma képet tud előállítani, jelzi az irány és a sebesség függvényében hova érkezik az autó. Kb mint tolatásnál. Az új generáció már eleve számítógépeken nőtt fel, nekik ez aligha lesz gond megszokni. De ha annyira kell a 3D akár az is előállítható, és mondjuk kap a vezető egy VR headset-et.
 
Így is nézhetett, meg úgy is, hogy az optika potenciális gyenge pont, a harckocsira és a legénysége nézve is.
Kamerakkal megoldva nem kell
megbontani a kabint, és nyilván nem egy darab kamera van beépítve.
A kamionoknál megértem a tükör helyettesítő kamera rendszer elleni utálatot, de itt ez eleggé más. Egy túlélő cellában ücsörögtök hárman, így még az információ megoszthatnás is jobb, es nagyobb a redundancia. A modern kamerák már bitang jó képet tudnak, és külön éjjelátó se kell a vezetőnek, hisz a beépített rendszert használhatja.
Ha mondjuk gebasz van és evakuálnak, de a gép még mozgásképes, akár távirányítással is kihozható lehet..
Csak ismételni tudom magam.Nekem ez a full automtizálás,kizárolagos elektronikára támaszkodás nem tetszik.
Ami elromolhat,az el is romlik (mechanika is).De egy kapszulába bezárt személyzet,csak elektronikára támaszkodva teljesen tehetetlen bármiféle gebasz esetén.Egy terepi rázkódás közbeni hibás lőszerkezelés elháritására képtelen.
Távirányitás is meglehetősen kétélű dolog.És ha az ellenséges REH blokkolja,vagy egyenesen átveszi az irányitást?
 
  • Tetszik
Reactions: bel and ravenlord
Valszeg nem egy sima LCD képet kap majd, hanem hozzá szoftveres segítséget a manoverekhez, ahogy egy modern autóban is már 360° panoráma képet tud előállítani, jelzi az irány és a sebesség függvényében hova érkezik az autó. Kb mint tolatásnál. Az új generáció már eleve számítógépeken nőtt fel, nekik ez aligha lesz gond megszokni. De ha annyira kell a 3D akár az is előállítható, és mondjuk kap a vezető egy VR headset-et.
Túl modern vagy!
 
Csak ismételni tudom magam.Nekem ez a full automtizálás,kizárolagos elektronikára támaszkodás nem tetszik.
Ami elromolhat,az el is romlik (mechanika is).De egy kapszulába bezárt személyzet,csak elektronikára támaszkodva teljesen tehetetlen bármiféle gebasz esetén.Egy terepi rázkódás közbeni hibás lőszerkezelés elháritására képtelen.
Távirányitás is meglehetősen kétélű dolog.És ha az ellenséges REH blokkolja,vagy egyenesen átveszi az irányitást?
Ez tervezes/mérnöki alku kérdése. Nincs tökéletes rendszer. A lőszer elakádás, főleg az egyrészes NATO lőszereknél gyakorlatilag nem létezik, a besülés is igen ritka ha jól tudom.
Egyébként meg szinte minden modern cucc pl. Vadászgép Fly by wire 100%-ban elektromos rendszerrel üzemel. Mára ezt meg kell tudni ugrani. Persze minden elromolhat, ezért van sokszorosan túlbiztosítva, gondolj csak a repülőkre. Több fedélzeti (military grade) számítógép, több független áramkör, stb. Ez a fajta extra redundancia, az elekronika miniatűrizálása okán már alap az ilyen rendszerekben.

Túl modern vagy!
Nem mondanám, a felesleges digitalizációt pl okos mikró, okos hűtő ki nem állhatom. De az autóban lévő vezetestechnikai segítség az oké.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Ez tervezes/mérnöki alku kérdése. Nincs tökéletes rendszer. A lőszer elakádás, főleg az egyrészes NATO lőszereknél gyakorlatilag nem létezik, a besülés is igen ritka ha jól tudom.
Egyébként meg szinte minden modern cucc pl. Vadászgép Fly by wire 100%-ban elektromos rendszerrel üzemel. Mára ezt meg kell tudni ugrani. Persze minden elromolhat, ezért van sokszorosan túlbiztosítva, gondolj csak a repülőkre. Több fedélzeti (military grade) számítógép, több független áramkör, stb. Ez a fajta extra redundancia, az elekronika miniatűrizálása okán már alap az ilyen rendszerekben.
Csakhogy egy hk nem kap akkora szervizelési/üzemelési hányadot,mint egy repülőgép.
 
Csakhogy egy hk nem kap akkora szervizelési/üzemelési hányadot,mint egy repülőgép.
Igaz, de a repülőgépeknél se a digitális rendszer az ami igényli a nagyobb gyakoriságot. Egy digitális rendszer alapból önellenörzö, de ha kell rácuppantod a laptopot, és már le is futtatható a diagnosztika, szóval szerintem ez pont nem jó érv ellene.
 
Igaz, de a repülőgépeknél se a digitális rendszer az ami igényli a nagyobb gyakoriságot. Egy digitális rendszer alapból önellenörzö, de ha kell rácuppantod a laptopot, és már le is futtatható a diagnosztika, szóval szerintem ez pont nem jó érv ellene.
Értem az érvelést,de minden porcikám tiltakozik az ilyen másodlagos működtetési lehetőség nélküli harcjármű ellen.
Lehet,hogy csak egy maradi vén fing vagyok,de nem tetszik.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bild8-2048x283.jpg

Art-12_IMG_1058-scaled.jpg