Szerintem ez egy makett!Itt a sofőr már egyáltalán nem is lát ki periszkópon vagy búvónyíláson? Mindent a kamerás rendszerre tesznek fel?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem ez egy makett!Itt a sofőr már egyáltalán nem is lát ki periszkópon vagy búvónyíláson? Mindent a kamerás rendszerre tesznek fel?
De legalább elolvasnád, hogy mire válaszolsz. Pont ezért írtam, hogy az AR-C biztos, hogy drágább lesz még a horror árú A8-nál. A Panther meg ezeknél biztos, hogy sokkal olcsóbb lesz (Papi a múltkor pont erre utalt, hogy a K2-nél drágább, de a Leopardnál olcsóbb lesz).Az is annyi lesz. Nincs az a hülye aki az új portékát annyiért adja amennyi a régi.
Szemből nézve jobb oldalt kicsit hézagos az ERA borítás, ott szerintem egy panelt ki lehet hajtani ahol a sofőr legalább ki tud nézni. Persze amit látunk az leginkább egy techology demonstrator, szóval simán kerülhet a végleges járműre periszkóp is.Itt a sofőr már egyáltalán nem is lát ki periszkópon vagy búvónyíláson? Mindent a kamerás rendszerre tesznek fel?
Hát,én egy szál optikai periszkopot se látok.....Zárlatos lesz a tv rendszer,akkor ennyi,vezetni se lehet ezt a csodát.
Mondjatok nyugodtan maradinak,de ez a túlhajszolt modernség nekem nem tetszik.
Szerintem ennyire sima Lynx proto nem volt.Ilyesmi sima volt a Lynx proto is, aztán nézd meg, mi lett belőle...
Nekem a kamionokon a kamerás tükör sem tetszik.Hát,én egy szál optikai periszkopot se látok.....Zárlatos lesz a tv rendszer,akkor ennyi,vezetni se lehet ezt a csodát.
Mondjatok nyugodtan maradinak,de ez a túlhajszolt modernség nekem nem tetszik.
Vannak előnyei.Pl nem takarja ki a fél körforgót a tükör.Nekem a kamionokon a kamerás tükör sem tetszik.
Viszont ezen az új León elöl a lámpák mellett a két USB port praktikus
Így is nézhetett, meg úgy is, hogy az optika potenciális gyenge pont, a harckocsira és a legénysége nézve is.Hát,én egy szál optikai periszkopot se látok.....Zárlatos lesz a tv rendszer,akkor ennyi,vezetni se lehet ezt a csodát.
Mondjatok nyugodtan maradinak,de ez a túlhajszolt modernség nekem nem tetszik.
Legalább a vezetőnek nem árt a térlátás. Az a monitoron pedig nincs.Így is nézhetett, meg úgy is, hogy az optika potenciális gyenge pont, a harckocsira és a legénysége nézve is.
Kamerakkal megoldva nem kell
megbontani a kabint, és nyilván nem egy darab kamera van beépítve.
A kamionoknál megértem a tükör helyettesítő kamera rendszer elleni utálatot, de itt ez eleggé más. Egy túlélő cellában ücsörögtök hárman, így még az információ megoszthatnás is jobb, es nagyobb a redundancia. A modern kamerák már bitang jó képet tudnak, és külön éjjelátó se kell a vezetőnek, hisz a beépített rendszert használhatja.
Ha mondjuk gebasz van és evakuálnak, de a gép még mozgásképes, akár távirányítással is kihozható lehet..
A prizmákon meg látószög nincs, hogy finoman fogalmazzak. Térlátás pedig van a monitorokon is főleg, ha több kamera képéből rakják össze a dolgot.Legalább a vezetőnek nem árt a térlátás. Az a monitoron pedig nincs.
Valszeg nem egy sima LCD képet kap majd, hanem hozzá szoftveres segítséget a manoverekhez, ahogy egy modern autóban is már 360° panoráma képet tud előállítani, jelzi az irány és a sebesség függvényében hova érkezik az autó. Kb mint tolatásnál. Az új generáció már eleve számítógépeken nőtt fel, nekik ez aligha lesz gond megszokni. De ha annyira kell a 3D akár az is előállítható, és mondjuk kap a vezető egy VR headset-et.Legalább a vezetőnek nem árt a térlátás. Az a monitoron pedig nincs.
Csak ismételni tudom magam.Nekem ez a full automtizálás,kizárolagos elektronikára támaszkodás nem tetszik.Így is nézhetett, meg úgy is, hogy az optika potenciális gyenge pont, a harckocsira és a legénysége nézve is.
Kamerakkal megoldva nem kell
megbontani a kabint, és nyilván nem egy darab kamera van beépítve.
A kamionoknál megértem a tükör helyettesítő kamera rendszer elleni utálatot, de itt ez eleggé más. Egy túlélő cellában ücsörögtök hárman, így még az információ megoszthatnás is jobb, es nagyobb a redundancia. A modern kamerák már bitang jó képet tudnak, és külön éjjelátó se kell a vezetőnek, hisz a beépített rendszert használhatja.
Ha mondjuk gebasz van és evakuálnak, de a gép még mozgásképes, akár távirányítással is kihozható lehet..
Túl modern vagy!Valszeg nem egy sima LCD képet kap majd, hanem hozzá szoftveres segítséget a manoverekhez, ahogy egy modern autóban is már 360° panoráma képet tud előállítani, jelzi az irány és a sebesség függvényében hova érkezik az autó. Kb mint tolatásnál. Az új generáció már eleve számítógépeken nőtt fel, nekik ez aligha lesz gond megszokni. De ha annyira kell a 3D akár az is előállítható, és mondjuk kap a vezető egy VR headset-et.
Ez tervezes/mérnöki alku kérdése. Nincs tökéletes rendszer. A lőszer elakádás, főleg az egyrészes NATO lőszereknél gyakorlatilag nem létezik, a besülés is igen ritka ha jól tudom.Csak ismételni tudom magam.Nekem ez a full automtizálás,kizárolagos elektronikára támaszkodás nem tetszik.
Ami elromolhat,az el is romlik (mechanika is).De egy kapszulába bezárt személyzet,csak elektronikára támaszkodva teljesen tehetetlen bármiféle gebasz esetén.Egy terepi rázkódás közbeni hibás lőszerkezelés elháritására képtelen.
Távirányitás is meglehetősen kétélű dolog.És ha az ellenséges REH blokkolja,vagy egyenesen átveszi az irányitást?
Nem mondanám, a felesleges digitalizációt pl okos mikró, okos hűtő ki nem állhatom. De az autóban lévő vezetestechnikai segítség az oké.Túl modern vagy!
Csakhogy egy hk nem kap akkora szervizelési/üzemelési hányadot,mint egy repülőgép.Ez tervezes/mérnöki alku kérdése. Nincs tökéletes rendszer. A lőszer elakádás, főleg az egyrészes NATO lőszereknél gyakorlatilag nem létezik, a besülés is igen ritka ha jól tudom.
Egyébként meg szinte minden modern cucc pl. Vadászgép Fly by wire 100%-ban elektromos rendszerrel üzemel. Mára ezt meg kell tudni ugrani. Persze minden elromolhat, ezért van sokszorosan túlbiztosítva, gondolj csak a repülőkre. Több fedélzeti (military grade) számítógép, több független áramkör, stb. Ez a fajta extra redundancia, az elekronika miniatűrizálása okán már alap az ilyen rendszerekben.
Igaz, de a repülőgépeknél se a digitális rendszer az ami igényli a nagyobb gyakoriságot. Egy digitális rendszer alapból önellenörzö, de ha kell rácuppantod a laptopot, és már le is futtatható a diagnosztika, szóval szerintem ez pont nem jó érv ellene.Csakhogy egy hk nem kap akkora szervizelési/üzemelési hányadot,mint egy repülőgép.
Szerinted. A valóság meg az, hogy egy 20 millás harckocsi bizony ennek megfelelő logisztikai igényekkel rendelkezik. Akinek ez nem tetszik, vegye a sok ócskavasat és csodálkozzon, hogy nulla a harcértéke.Csakhogy egy hk nem kap akkora szervizelési/üzemelési hányadot,mint egy repülőgép.
Értem az érvelést,de minden porcikám tiltakozik az ilyen másodlagos működtetési lehetőség nélküli harcjármű ellen.Igaz, de a repülőgépeknél se a digitális rendszer az ami igényli a nagyobb gyakoriságot. Egy digitális rendszer alapból önellenörzö, de ha kell rácuppantod a laptopot, és már le is futtatható a diagnosztika, szóval szerintem ez pont nem jó érv ellene.