Leopard 2

Nos, én azt olvasgattam róla (mivel sajna nem volt szerencsém élőben menet közben látni, avagy horribile dictu, használni), hogy az újabb tankok között nem éppen a sebességbajnok. És így ránézésre a lánctalpa sem a nagy sebességű (utakon történő) száguldozásra lett kialakítva (mivel engem inkább emlékeztet egy dózer lánctalpára, mintsem a többi modern tankéra).

De természetesen meggyőzhető vagyok, akár olyan videókkal is, amiken szemmel láthatóan 60+ km/h-s sebességgel dönget. :)



Lehet (bár ugye jellemzően kétfajta megoldás van manapság, a vegyesen kívül és belül, meg a csak belül támasztós). Én tényleg nem tudom, hogy miért így csinálják újabban, maximum tippelni tudok. Viszont, mivel én eléggé kedvelem a minél tartósabb (persze adott esetekben az észszerűség határain belül) megoldásokat, ezért érdekelnének azon előnyei ezeknek az új megközelítéseknek, amik miatt ezeket alkalmazták.

Gyorsan zanzásítva:(ezerrel nyomtatjuk a dolgozóknak munkábjaráshoz (covid) s dolgozóknak a lakcímes igazolásokat, de ha kéred előkeresem a részletes adatokat

Végsebesség egy dolog, Forma 1 autó piszok gyors, de csak a pályán:)

A lomhaság megvolt az 1nél,. 2nél jobb, 3 nál nem 4él nagyon nem, (hála a meghajtásnak és a váltónak) Egy lóerőre jutó tömeg minimálisan marad alatta a beérkező A7nek, Futómű, lánctalp kialakítása nem véletlen, - olyan kellett ami a sziklás talajon is elmegy - és nem csak lépésben Ezért ilyen a felfüggesztés Fél perc környékén látod a videon, előtte csapat egy M. a homokban. (Írtam múltkor ez boulderes táj orák alatt képes volt odavágni az Abrams lánctalpnak, futóműnek)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
KuO73j7.jpg

QEdWeVQ.jpg
 
QUOTE="szzsolt81, post: 779023, member: 2942"]A lomhaság megvolt az 1nél,. 2nél jobb, 3 nál nem 4él nagyon nem, (hála a meghajtásnak és a váltónak) Egy lóerőre jutó tömeg minimálisan marad alatta a beérkező A7nek, Futómű, lánctalp kialakítása nem véletlen, - olyan kellett ami a sziklás talajon is elmegy - és nem csak lépésben Ezért ilyen a felfüggesztés Fél perc környékén látod a videon, előtte csapat egy M. a homokban. (Írtam múltkor ez boulderes táj orák alatt képes volt odavágni az Abrams lánctalpnak, futóműnek)[/QUOTE]

Az igazság ennél prózaibb, a Merkava azért született, mert a meglévő, toldozott foldozott harckocsi állomány elavultságát a 73-as háború azért megmutatta, és tartottak attól, hogy fegyverembargó alá kerülhetnek.

Ezért alkották meg a Merkavát, tulajdonképpen kisipari módszerekkel, amelynek minden hajtáslánc elemét a már meglévő, jól ismert rendszerben álló külföldi harckocsikról vették át - a motor, váltó, löveg az USA-ból van, a felfüggesztés meg az ősöreg, 1922-ben használt ősöreg Horstmann egy változata, amit még a Shermanen használtak. Ezt egyedül a britek erőltettek az 50-es évekig, a Chieftainen volt utoljára, de többek között a világháború végén tervezett Centurionon ami az izrealieknél sikeres harckocsi volt az itt ott avítt megoldásai ellenére. Egyszerűen egy már akkori szemmel nézve is primitív futóműve volt, mert az izraelieknek semmilyen érdemi nehézgép gyártási tapasztalatuk, nehéziparuk nem volt. A kialakítása is ezt az ipari szükséghelyzetet tükrözi, nem valami külön utas, egyedülállóan zseniális megoldás, hanem egyszerűen a meglévő cuccokból ezt tudták összelegózni, tulajdonképpen kisipari módszerekkel műhelyekben folyt a "sorozatgyártás". A páncélzat is azért olyan, amilyen, mert kisipari módszerekkel ezt lehetett megcsinálni + ennek kedvezett az is, hogy a kumulatív lőszerek lettek a fő mumusok, az ellen pedig nyugaton is a összeheggesztett dobozokból álló "tákolmány" kompozit páncélok + a sugár elenyészése a nagyobb megtett távolságon volt hatásos / adott tömeg mellett reálisan alkalmazható alternatíva a homogén, komoly acélipart feltételező páncélok helyett.

Végülis a cucc működik és a helyi körülményeknek, kihívások tökéletesen megfelel, és az évtizedek alatt Izrael képes volt egy nagyobb mennyiséget szép lassan legyártani belőle, aláélni meg nem kell tőle.