• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Nos, én azt olvasgattam róla (mivel sajna nem volt szerencsém élőben menet közben látni, avagy horribile dictu, használni), hogy az újabb tankok között nem éppen a sebességbajnok. És így ránézésre a lánctalpa sem a nagy sebességű (utakon történő) száguldozásra lett kialakítva (mivel engem inkább emlékeztet egy dózer lánctalpára, mintsem a többi modern tankéra).

De természetesen meggyőzhető vagyok, akár olyan videókkal is, amiken szemmel láthatóan 60+ km/h-s sebességgel dönget. :)



Lehet (bár ugye jellemzően kétfajta megoldás van manapság, a vegyesen kívül és belül, meg a csak belül támasztós). Én tényleg nem tudom, hogy miért így csinálják újabban, maximum tippelni tudok. Viszont, mivel én eléggé kedvelem a minél tartósabb (persze adott esetekben az észszerűség határain belül) megoldásokat, ezért érdekelnének azon előnyei ezeknek az új megközelítéseknek, amik miatt ezeket alkalmazták.

Gyorsan zanzásítva:(ezerrel nyomtatjuk a dolgozóknak munkábjaráshoz (covid) s dolgozóknak a lakcímes igazolásokat, de ha kéred előkeresem a részletes adatokat

Végsebesség egy dolog, Forma 1 autó piszok gyors, de csak a pályán:)

A lomhaság megvolt az 1nél,. 2nél jobb, 3 nál nem 4él nagyon nem, (hála a meghajtásnak és a váltónak) Egy lóerőre jutó tömeg minimálisan marad alatta a beérkező A7nek, Futómű, lánctalp kialakítása nem véletlen, - olyan kellett ami a sziklás talajon is elmegy - és nem csak lépésben Ezért ilyen a felfüggesztés Fél perc környékén látod a videon, előtte csapat egy M. a homokban. (Írtam múltkor ez boulderes táj orák alatt képes volt odavágni az Abrams lánctalpnak, futóműnek)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 657
71 869
113
KuO73j7.jpg

QEdWeVQ.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
QUOTE="szzsolt81, post: 779023, member: 2942"]A lomhaság megvolt az 1nél,. 2nél jobb, 3 nál nem 4él nagyon nem, (hála a meghajtásnak és a váltónak) Egy lóerőre jutó tömeg minimálisan marad alatta a beérkező A7nek, Futómű, lánctalp kialakítása nem véletlen, - olyan kellett ami a sziklás talajon is elmegy - és nem csak lépésben Ezért ilyen a felfüggesztés Fél perc környékén látod a videon, előtte csapat egy M. a homokban. (Írtam múltkor ez boulderes táj orák alatt képes volt odavágni az Abrams lánctalpnak, futóműnek)[/QUOTE]

Az igazság ennél prózaibb, a Merkava azért született, mert a meglévő, toldozott foldozott harckocsi állomány elavultságát a 73-as háború azért megmutatta, és tartottak attól, hogy fegyverembargó alá kerülhetnek.

Ezért alkották meg a Merkavát, tulajdonképpen kisipari módszerekkel, amelynek minden hajtáslánc elemét a már meglévő, jól ismert rendszerben álló külföldi harckocsikról vették át - a motor, váltó, löveg az USA-ból van, a felfüggesztés meg az ősöreg, 1922-ben használt ősöreg Horstmann egy változata, amit még a Shermanen használtak. Ezt egyedül a britek erőltettek az 50-es évekig, a Chieftainen volt utoljára, de többek között a világháború végén tervezett Centurionon ami az izrealieknél sikeres harckocsi volt az itt ott avítt megoldásai ellenére. Egyszerűen egy már akkori szemmel nézve is primitív futóműve volt, mert az izraelieknek semmilyen érdemi nehézgép gyártási tapasztalatuk, nehéziparuk nem volt. A kialakítása is ezt az ipari szükséghelyzetet tükrözi, nem valami külön utas, egyedülállóan zseniális megoldás, hanem egyszerűen a meglévő cuccokból ezt tudták összelegózni, tulajdonképpen kisipari módszerekkel műhelyekben folyt a "sorozatgyártás". A páncélzat is azért olyan, amilyen, mert kisipari módszerekkel ezt lehetett megcsinálni + ennek kedvezett az is, hogy a kumulatív lőszerek lettek a fő mumusok, az ellen pedig nyugaton is a összeheggesztett dobozokból álló "tákolmány" kompozit páncélok + a sugár elenyészése a nagyobb megtett távolságon volt hatásos / adott tömeg mellett reálisan alkalmazható alternatíva a homogén, komoly acélipart feltételező páncélok helyett.

Végülis a cucc működik és a helyi körülményeknek, kihívások tökéletesen megfelel, és az évtizedek alatt Izrael képes volt egy nagyobb mennyiséget szép lassan legyártani belőle, aláélni meg nem kell tőle.