• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 248
5 105
113
Semmi extrémet, szimplán csak Leo 2 hegesztés. Mondjuk a lánctalp alatt van egy ocsmány köteg, de a többi rendben van. Nem fujjolni raktam be, csak összehasonlítani.
Ez sàr.... A színe is sàr.... Ilyen hegesztési varrat nincs.... Ne égesd màr magad ilyenekkel könyörgöm....
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 182
57 379
113
Csak mert a múltkor az orosz hegesztés vonalai voltak terítéken:
020g.jpg



Itt is látható,ahogy terhelésváltáskor belazul a lánc,és a görgő után be esik,azért koptatta el a görgő tornya után V alakban a festést.
Nem mellesleg kiosztok a tervezőknek egy irgalmatlan leb@szást is,amiért a görgő csak az egyik oldalon támasztja csak a láncot,ettől az 50's szovjet dózeripar is jobb volt,mert ott mindkét szélét fogta a görgő,ahogy mai napig is ilyenek a felsőgörgők az építőgépeken.
Szóval ennél a megoldásnál,egy sima csapágytörésnél a görgő anyival lejjeb esik a saját tengelyén,hogy a lánc azon oldala,amelyiket nem tartotta a görgő,bele fog érni a görgő tornyába,és lekukázza a láncot,de minimum a gumibetéteket percek alatt,szintúgy a görgő tornyát is,ami hegesztve van a teknőhöz,és még rá is Papucsolva egy plussz lemez a hegesztéseire,szóval rendes orál öröm cserélni.



Ilyen egy földtúróé:
caterpillar-336-flnxe,44191de6.jpg



Ez,ha össze is szakad a csapágya,addig tartja a láncot,amíg a tengelye is el nem kopik.
A Leó felsőgörgőket nagyon sűrűn kell ellenőrizni ezek szerint,mert nagy kakeszt tud csinálni,ha összedől benne a csapágy,ez nem tűnik komoly dolognak,de az a kis görgő kb 15x annyit forog,mint az alsó járógörgők,lévén kb 15x kisebb a kerülete(csak saccolok,lusta vagyok kikeresni a pontos átmérőjét,és kiszámolni),vagyis legyenek résen a jövőbeli harckocsizóink.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Itt is látható,ahogy terhelésváltáskor belazul a lánc,és a görgő után be esik,azért koptatta el a görgő tornya után V alakban a festést.
Nem mellesleg kiosztok a tervezőknek egy irgalmatlan leb@szást is,amiért a görgő csak az egyik oldalon támasztja csak a láncot,ettől az 50's szovjet dózeripar is jobb volt,mert ott mindkét szélét fogta a görgő,ahogy mai napig is ilyenek a felsőgörgők az építőgépeken.
Szóval ennél a megoldásnál,egy sima csapágytörésnél a görgő anyival lejjeb esik a saját tengelyén,hogy a lánc azon oldala,amelyiket nem tartotta a görgő,bele fog érni a görgő tornyába,és lekukázza a láncot,de minimum a gumibetéteket percek alatt,szintúgy a görgő tornyát is,ami hegesztve van a teknőhöz,és még rá is Papucsolva egy plussz lemez a hegesztéseire,szóval rendes orál öröm cserélni.



Ilyen egy földtúróé:
caterpillar-336-flnxe,44191de6.jpg



Ez,ha össze is szakad a csapágya,addig tartja a láncot,amíg a tengelye is el nem kopik.
A Leó felsőgörgőket nagyon sűrűn kell ellenőrizni ezek szerint,mert nagy kakeszt tud csinálni,ha összedől benne a csapágy,ez nem tűnik komoly dolognak,de az a kis görgő kb 15x annyit forog,mint az alsó járógörgők,lévén kb 15x kisebb a kerülete(csak saccolok,lusta vagyok kikeresni a pontos átmérőjét,és kiszámolni),vagyis legyenek résen a jövőbeli harckocsizóink.

"Szóval ennél a megoldásnál,egy sima csapágytörésnél a görgő anyival lejjeb esik a saját tengelyén,hogy a lánc azon oldala,amelyiket nem tartotta a görgő,bele fog érni a görgő tornyába,és lekukázza a láncot,de minimum a gumibetéteket percek alatt,szintúgy a görgő tornyát is,ami hegesztve van a teknőhöz,és még rá is Papucsolva egy plussz lemez a hegesztéseire,szóval rendes orál öröm cserélni."

Amennyire látom, ha annyit esne a lánc (tudna annyit esni egy csapágytöréstől?), hogy beleérjen a görgő tornyába, akkor a láncon lévő "vezetőszemek" (nem tudom, mi a hivatalos neve) is már simán beleérnének a görgő tengelyébe, szóval...


Amúgy négy görgő van, kettő kívülről, kettő pedig belülről támaszt:

222.jpg


710x528_11034134_7140237_1505313928.jpg


main-qimg-9683b3b1a8491cee3882554eddd68f3c


Az oroszoknál viszont csak a belső oldalon van görgő, tehát úgy tűnik, sokat felejtettek az '50-es évek óta.

chassis-russian-tank-t-lower-part-tank-s-side-supporting-rubberized-track-rollers-rear-wheel-104092196.jpg


8881_900.jpg


3037003_original.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 182
57 379
113
"Szóval ennél a megoldásnál,egy sima csapágytörésnél a görgő anyival lejjeb esik a saját tengelyén,hogy a lánc azon oldala,amelyiket nem tartotta a görgő,bele fog érni a görgő tornyába,és lekukázza a láncot,de minimum a gumibetéteket percek alatt,szintúgy a görgő tornyát is,ami hegesztve van a teknőhöz,és még rá is Papucsolva egy plussz lemez a hegesztéseire,szóval rendes orál öröm cserélni."

Amennyire látom, ha annyit esne a lánc (tudna annyit esni egy csapágytöréstől?), hogy beleérjen a görgő tornyába, akkor a láncon lévő "vezetőszemek" (nem tudom, mi a hivatalos neve) is már simán beleérnének a görgő tengelyébe, szóval...


Amúgy négy görgő van, kettő kívülről, kettő pedig belülről támaszt:

222.jpg


710x528_11034134_7140237_1505313928.jpg


main-qimg-9683b3b1a8491cee3882554eddd68f3c


Az oroszoknál viszont csak a belső oldalon van görgő, tehát úgy tűnik, sokat felejtettek az '50-es évek óta.

chassis-russian-tank-t-lower-part-tank-s-side-supporting-rubberized-track-rollers-rear-wheel-104092196.jpg


8881_900.jpg


3037003_original.jpg


Hja, láttam, hogy 4 van rajta, amelyikek kívül támasztanak azok nyilván egybol le esnek a tengelyrol amint megkotlik a csapágy, így egybol ráesik a lánc a görgo toronyra, ezt azért nyilván hallani lehet belul is, ahogy a lánc közepén lévo vezető tuskék elkezdik furészelni a tornyot, esetleg egybol letori töbol. :D
Igen, Orosz mérnokoknek is csille tologatást rendelek el, mondjuk annyit enyhult a haragom, hogy uresen kell tologatniuk, mert ok legalább belulre tették a görgöket, így azok nem tudnak olyan könnyen le esni a tengelyrol, ha elfogyott a csapágy.
Ha nem felejtem el, lövök képet arról, hogy néz ez ki amikor búcsúzik a csapágy, talán ott vannak még a maradványok a vasas konténerben a cégnél.
:D
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 450
59 704
113
Ërtem amit mondasz . De ezeket a cuccokat évtizede épitik igy. A gyenge pontja a konstrukciónak mâr régen ki kellert volna ugornia. Már hat gyenge pont ez egyáltalán.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and gacsat

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Hja, láttam, hogy 4 van rajta, amelyikek kívül támasztanak azok nyilván egybol le esnek a tengelyrol amint megkotlik a csapágy, így egybol ráesik a lánc a görgo toronyra, ezt azért nyilván hallani lehet belul is, ahogy a lánc közepén lévo vezető tuskék elkezdik furészelni a tornyot, esetleg egybol letori töbol. :D
Igen, Orosz mérnokoknek is csille tologatást rendelek el, mondjuk annyit enyhult a haragom, hogy uresen kell tologatniuk, mert ok legalább belulre tették a görgöket, így azok nem tudnak olyan könnyen le esni a tengelyrol, ha elfogyott a csapágy.
Ha nem felejtem el, lövök képet arról, hogy néz ez ki amikor búcsúzik a csapágy, talán ott vannak még a maradványok a vasas konténerben a cégnél.
:D

Simán lehet, hogy "csupán" elő van írva, hogy X km-enként cseréljék a csapágyat, így sose fordul elő.
Nem hinném, hogy változtatás nélkül menne a mai napig egy ilyen megoldással, miközben közel 4000 példányt gyártottak le az alvázból...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 182
57 379
113
Nem mondtam,emiatt ne vegyuk meg. :D
Nyilván van egy tervezett uzemideje, utána kuka, Inkább kulonleges esemény estére értettem, az a "baj" velem, hogy túl sokszor kellett már Murphynek fizetnem 1-1 piát, mert aminek nem lehetne elromlani, az is qrvára elromlik, így nekem az is gyanús, ami nem gyanús.
:rolleyes:
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Hja, láttam, hogy 4 van rajta, amelyikek kívül támasztanak azok nyilván egybol le esnek a tengelyrol amint megkotlik a csapágy, így egybol ráesik a lánc a görgo toronyra, ezt azért nyilván hallani lehet belul is, ahogy a lánc közepén lévo vezető tuskék elkezdik furészelni a tornyot, esetleg egybol letori töbol. :D
Igen, Orosz mérnokoknek is csille tologatást rendelek el, mondjuk annyit enyhult a haragom, hogy uresen kell tologatniuk, mert ok legalább belulre tették a görgöket, így azok nem tudnak olyan könnyen le esni a tengelyrol, ha elfogyott a csapágy.
Ha nem felejtem el, lövök képet arról, hogy néz ez ki amikor búcsúzik a csapágy, talán ott vannak még a maradványok a vasas konténerben a cégnél.
:D


No tehát, ezek szerint sem a lánctalpas harckocsikészítésben köztudottan kezdő és amatőr németek, sem a velük ezen a téren nagyjából egy szinten tanyázó, szintén nyeretlen kétévesnek számító oroszok nem alkalmazták az általad javasolt megoldást a meglehetősen drága vasnak számító csúcstankjaiknál, miközben mindketten nyilván ismerik azt a megoldást is.

Szerintem itt jön el az a pillanat, amikor "Béláim, gondolkodjunk"! Vagyis hogy vajon mi lehet ennek az oka? Nos, én nem tudom, de elsőre arra tudnék gondolni, hogy amíg egy dózer, vagy kotró úgy 20 km/h-nál nem nagyon megy gyorsabban, addig egy MBT-től elvárható a 70 km/h körüli sebesség is, de még terepen is sokkal dinamikusabban kell mozognia, mint az előbbi vasaknak. Aztán persze lehet, hogy tévúton járok és nem a sebesség miatt csinálták így, de hogy valami nyomós okból, abban szinte biztos vagyok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
No tehát, ezek szerint sem a lánctalpas harckocsikészítésben köztudottan kezdő és amatőr németek, sem a velük ezen a téren nagyjából egy szinten tanyázó, szintén nyeretlen kétévesnek számító oroszok nem alkalmazták az általad javasolt megoldást a meglehetősen drága vasnak számító csúcstankjaiknál, miközben mindketten nyilván ismerik azt a megoldást is.

Szerintem itt jön el az a pillanat, amikor "Béláim, gondolkodjunk"! Vagyis hogy vajon mi lehet ennek az oka? Nos, én nem tudom, de elsőre arra tudnék gondolni, hogy amíg egy dózer, vagy kotró úgy 20 km/h-nál nem nagyon megy gyorsabban, addig egy MBT-től elvárható a 70 km/h körüli sebesség is, de még terepen is sokkal dinamikusabban kell mozognia, mint az előbbi vasaknak. Aztán persze lehet, hogy tévúton járok és nem a sebesség miatt csinálták így, de hogy valami nyomós okból, abban szinte biztos vagyok.
Szerintem - akár milyen furcsán is hangzik - , a súlycsökkentés volt a fő indok.
Egyszerűen, bárhol súlyt tudnak spórolni, azt máshol védelemre költhetik...
De ez csak tipp...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 182
57 379
113
No tehát, ezek szerint sem a lánctalpas harckocsikészítésben köztudottan kezdő és amatőr németek, sem a velük ezen a téren nagyjából egy szinten tanyázó, szintén nyeretlen kétévesnek számító oroszok nem alkalmazták az általad javasolt megoldást a meglehetősen drága vasnak számító csúcstankjaiknál, miközben mindketten nyilván ismerik azt a megoldást is.

Szerintem itt jön el az a pillanat, amikor "Béláim, gondolkodjunk"! Vagyis hogy vajon mi lehet ennek az oka? Nos, én nem tudom, de elsőre arra tudnék gondolni, hogy amíg egy dózer, vagy kotró úgy 20 km/h-nál nem nagyon megy gyorsabban, addig egy MBT-től elvárható a 70 km/h körüli sebesség is, de még terepen is sokkal dinamikusabban kell mozognia, mint az előbbi vasaknak. Aztán persze lehet, hogy tévúton járok és nem a sebesség miatt csinálták így, de hogy valami nyomós okból, abban szinte biztos vagyok.



A titok a karbantartási szigorban lesz, szerintem, mert amíg a privát tulajdonban lévo munkagépeken akkor cserél a tulaj gorgot amikor akar, vagyis megvárja amíg megkotlik, és saját zsebbol cseréli, addig az állami tulajdonú harci szekéren a gyártó által eloírt uzemido után, esetleg a napi ellenorzés során felfedezett lógás esetén a muszaki szaki levesz egyet a polcról, és az adófizetok kontójára idoben kicseréli.
Ahogy írottam volt, föleg a Murphy mester torvényei hatályba lépésekor történt esetekre gondoltam, amikor minden fasza, és mégis beut a szarság.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A titok a karbantartási szigorban lesz, szerintem, mert amíg a privát tulajdonban lévo munkagépeken akkor cserél a tulaj gorgot amikor akar, vagyis megvárja amíg megkotlik, és saját zsebbol cseréli, addig az állami tulajdonú harci szekéren a gyártó által eloírt uzemido után, esetleg a napi ellenorzés során felfedezett lógás esetén a muszaki szaki levesz egyet a polcról, és az adófizetok kontójára idoben kicseréli.
Ahogy írottam volt, föleg a Murphy mester torvényei hatályba lépésekor történt esetekre gondoltam, amikor minden fasza, és mégis beut a szarság.

Megbocsáss, de a munkagépeken is vannak előírva kötelező karbantartások üzemórára / km-re lebontva.
Ha a tulaj ezeket figyelmen kívül hagyja, és utána történik baj, akkor ki a hibás? Aki a gépet tervezte / építette? Ugye nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 182
57 379
113
Megbocsáss, de a munkagépeken is vannak előírva kötelező karbantartások üzemórára / km-re lebontva.
Ha a tulaj ezeket figyelmen kívül hagyja, és utána történik baj, akkor ki a hibás? Aki a gépet tervezte / építette? Ugye nem.



Persze, de a maszek megvárja az eloírt karbantartással azt, amíg 2-3x annyiba fáj, mintha eloírás szeruen karbantartana, mert o így spórol.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Szerintem - akár milyen furcsán is hangzik - , a súlycsökkentés volt a fő indok.
Egyszerűen, bárhol súlyt tudnak spórolni, azt máshol védelemre költhetik...
De ez csak tipp...


Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.


A titok a karbantartási szigorban lesz, szerintem, mert amíg a privát tulajdonban lévo munkagépeken akkor cserél a tulaj gorgot amikor akar, vagyis megvárja amíg megkotlik, és saját zsebbol cseréli, addig az állami tulajdonú harci szekéren a gyártó által eloírt uzemido után, esetleg a napi ellenorzés során felfedezett lógás esetén a muszaki szaki levesz egyet a polcról, és az adófizetok kontójára idoben kicseréli.
Ahogy írottam volt, föleg a Murphy mester torvényei hatályba lépésekor történt esetekre gondoltam, amikor minden fasza, és mégis beut a szarság.

Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.

M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:

M60_Patton_Tank_Fort_Lewis_Military_Museum.jpg


Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.

Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):

merkava4_trophy3.jpg


A megoldás szintén az általad javasolt.


Chieftain (szintén idős cucc):

Chieftain-MBT.jpg


Megoldás szintén azonos.

Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:

challenger-1-main-battle-tank-united-kingdom_6.jpg


CqJqyCwWIAA-2FD.jpg



És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:

M1 Abrams:

m1a1_details_417_of_435.jpg


Csak belül támaszt a görgő.

Type 10:


Kettő belül, egy kívül.

Type 99A:


Kettő kívül, kettő belül.

VT-4-nél ugyanez:


Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:

191101-A-AR772-660.JPG


Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.




Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.

M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:

M60_Patton_Tank_Fort_Lewis_Military_Museum.jpg


Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.

Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):

merkava4_trophy3.jpg


A megoldás szintén az általad javasolt.


Chieftain (szintén idős cucc):

Chieftain-MBT.jpg


Megoldás szintén azonos.

Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:

challenger-1-main-battle-tank-united-kingdom_6.jpg


CqJqyCwWIAA-2FD.jpg



És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:

M1 Abrams:

m1a1_details_417_of_435.jpg


Csak belül támaszt a görgő.

Type 10:


Kettő belül, egy kívül.

Type 99A:


Kettő kívül, kettő belül.

VT-4-nél ugyanez:


Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:

191101-A-AR772-660.JPG


Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.
Merkavát lomhácskának nevezni? Epic,