Leopard 2

Honnan szereztek a csehek még 14db Leopard 2A4-et?
Az RM-től vették - ők meg valszeg Svájctól ha nem volt már raktáron nekik...

The cost of supplying 14 tanks is estimated at around USD 180 million, and the deal, in addition to the Leopard 2A4s themselves, will exclude the installation of new communication and information systems, spare parts and necessary materials, and an initial supply of ammunition.
The supplier will be the German company Rheinmetall, which will supply tanks to the Czech Army in 2026.


 
  • Tetszik
Reactions: endre and dudi
  • Tetszik
Reactions: dudi
Indonesian Army Leopard 2A4 and Australian Army M1A1 AIM Abrams in Keris Woomera Exercise 2024
scowlzn1zl1e1.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Zsákmányolt Leopárd 2 bemutató:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért írok egy rövid összefoglalót magyarul, de nem leszek túl részletes.
Örült, hogy kipróbálhatta a tankot, szerette vezetni.
Mesél a fejlesztésről meg elmondja mit tetszik benne és mi nem. Igazából semmi olyat nem mond amit ne tudnánk, de azért jó látni a gépet.
1. Elmondja, hogy erős motorja, jó váltója és mobilitása van.
2. Elmondja, hogy hátra felé is gyors (35 km/h)
3. Korrekt ágyúja van.
4. A Leopárd 2A1-4-ig páncélvédelme KE ellen a tornyon 400 mm KE, a teknőn 350 mm KE a legerősebb részeken.
5. A későbbi gyártású és modernizált páncélbetétes 2A4-esek esetén a torony 600 mm KE-t tud. Állítólag a videóban szereplő vas is ilyen.
6. Elmondja, hogy az oldal páncélzata a legtöbb helyen csak 60 mm KE, a tetőé meg 20-40 mm KE közötti.
Majd szépen fogalmazva de ő is konstatálja, hogy ez egy kalap szar, mert semmi ellen sem véd.
7. Elmondja, hogy a lőszer egy része a toronyban biztonságosan van tárolva.
8. Részletesen bemutatja mind a 4 munkaállomást a tankban.
9. Azt mondja használtan 4-5 millió dollár egy ilyen, ami egy T-90M ára, vagyis elég rossz ár/érték arányú dolognak tekinti.
10. Elmondja, hogy a Leopárd 2A4-es a mai csatatereken műszakilag rémesen elavult, de ügyes személyzettel érhet el sikereket a fő fegyvere miatt.
11. Azt is elmondja, hogy a harcjármű terhelhetősége komoly akadálya a fejlesztéseknek, modernizációnak.
(Nem mondja, de az A5-ösöknek megerősített alváza van már, ahogyan a többinek is)

Szóval ugyan azokat mondja el amiket eddig is tudtunk. :cool:
De nem HTKA fanoknak ez egy nagyon jó és informatív videó.
 
Nem olyan, A1, A2 vagy A3-nak gyártott. Ott behegesztett lőszerajtó a torony baloldalán.
Nem maradt alappáncélos gép, az összes A4-re lett modernizálva a korábbiakról, viszont az ilyen gépek amik nem eleve A4-nek készültek alvázasan nem terhelhetők teljes alvázmegerősítés nélkül túlzottan kiegészítő páncéllal.
 
Azért írok egy rövid összefoglalót magyarul, de nem leszek túl részletes.
Örült, hogy kipróbálhatta a tankot, szerette vezetni.
Mesél a fejlesztésről meg elmondja mit tetszik benne és mi nem. Igazából semmi olyat nem mond amit ne tudnánk, de azért jó látni a gépet.
1. Elmondja, hogy erős motorja, jó váltója és mobilitása van.
2. Elmondja, hogy hátra felé is gyors (35 km/h)
3. Korrekt ágyúja van.
4. A Leopárd 2A1-4-ig páncélvédelme KE ellen a tornyon 400 mm KE, a teknőn 350 mm KE a legerősebb részeken.
5. A későbbi gyártású és modernizált páncélbetétes 2A4-esek esetén a torony 600 mm KE-t tud. Állítólag a videóban szereplő vas is ilyen.
6. Elmondja, hogy az oldal páncélzata a legtöbb helyen csak 60 mm KE, a tetőé meg 20-40 mm KE közötti.
Majd szépen fogalmazva de ő is konstatálja, hogy ez egy kalap szar, mert semmi ellen sem véd.
7. Elmondja, hogy a lőszer egy része a toronyban biztonságosan van tárolva.
8. Részletesen bemutatja mind a 4 munkaállomást a tankban.
9. Azt mondja használtan 4-5 millió dollár egy ilyen, ami egy T-90M ára, vagyis elég rossz ár/érték arányú dolognak tekinti.
10. Elmondja, hogy a Leopárd 2A4-es a mai csatatereken műszakilag rémesen elavult, de ügyes személyzettel érhet el sikereket a fő fegyvere miatt.
11. Azt is elmondja, hogy a harcjármű terhelhetősége komoly akadálya a fejlesztéseknek, modernizációnak.
(Nem mondja, de az A5-ösöknek megerősített alváza van már, ahogyan a többinek is)

Szóval ugyan azokat mondja el amiket eddig is tudtunk. :cool:
De nem HTKA fanoknak ez egy nagyon jó és informatív videó.
Na mert a 80mm az nem egy kalap szar (a szovjet orosz harckocsikon sincs 50mm-nél vastagabb tetőpáncél még a tornyon sem), hisz 20 mm az mindent megváltoztat (a motortérnél csak 10mm, mert otta szovjet harckocsik teknőpáncélja 70mm vastag)...
Ennyi volt akkoriban egy harckocsi oldalpáncélja és lényegében ma is ennyi, csak telepakolják az oldalukat +páncéllal (mind1, hogy NERA vagy ERA).

Nem csak a későbbi gyártású A4-esek páncélját modernizálták a 80-as évek második felétől, hanem minden A4-re átépített korábbi verziójú Leopardét is. Mára már nem is nagyon létezik olyan A4-es ami az eredeti páncéllal rendelkezne.



UI.:Látom amióta utoljára szóvátettem sem tudták az emberkének lecserélni a Crye AVS plate carrierjét.

Ha jól láttam a videóban a Leopard 2 AV prototípus páncélja alapján mondja a 400 és 350mm-t. Ami bajos, tekintve, hogy annyit tökéletesen biztosan tudunk, hogy a széria Leopardok nem azt a páncélt kapták mint az AV.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány
Nem maradt alappáncélos gép, az összes A4-re lett modernizálva a korábbiakról, viszont az ilyen gépek amik nem eleve A4-nek készültek alvázasan nem terhelhetők teljes alvázmegerősítés nélkül túlzottan kiegészítő páncéllal.
Ezt a páncélmodernizációt még elbírta minden korabbi gyartású Leopard 2, emiatt erősíteni a teknőt nem kellett. Azt az A5-től kell, mert ott már nem csak a meglévő páncélzat összetételével mókoltak, hanem új elemek is bekerültek. Többek közt a teknő oldala is kapott az orrtól a toronykoszorú kb közepéig terjedően 100mm vastag NERA páncélzatot (ez kívülről nem látszik, mert oda került ahol korabban a két acéllemez közt csak levegő volt), a mindenki által ismert kívülről is látható páncélozáson kívül.

A képen bekarikázott részre került NERA (az kérdés, hogy a német A5 és A6 típusnál is van-e vagy sem, mert ott nem erősítették meg annyira a teknőt, hogy minden olyan + páncélt elbírjon amit az export típusokra felkerült):
4XLuWJb.jpg

Itt látszik minden páncélelem ami az összes A5 vagy annál modernebb expot Leopardnak a teknőjén van:
Leopard-2-Wanne-Zusatzpanzerung.png
 
Nem maradt alappáncélos gép, az összes A4-re lett modernizálva a korábbiakról, viszont az ilyen gépek amik nem eleve A4-nek készültek alvázasan nem terhelhetők teljes alvázmegerősítés nélkül túlzottan kiegészítő páncéllal.

Nem csak a későbbi gyártású A4-esek páncélját modernizálták a 80-as évek második felétől, hanem minden A4-re átépített korábbi verziójú Leopardét is. Mára már nem is nagyon létezik olyan A4-es ami az eredeti páncéllal rendelkezne.
Tehát az összes régebbi (A4-re modernizált) gép megkapta a wolfram/titán páncélcsomagot?