Lezuhant a California ANG egyik F-16C-je, a pilóta túlélte

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
"de lehetetlen az amarkos gépek átépítése, vagy csak drága lenne?"  Egy 16A/B-ból nem lehet C/D-t csinálni.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 487
40 349
113
41313 said:
A pakik kaptak AMARC-os 16A/B-ket.

Korszerűsítették őket a mai Block 50/52 színvonalra? Mert enélkül a "veszteség pótlása" nem értelmezhető. Az olasz gépek is valszeg minimális tapaszt kaphattak, hogy a légtérvédelmi feladatokhoz jók legyenek, de semmi komoly upgradet. Szó sem volt arról, hogy még további évtizedeket szolgálnak.

A kérdés magva szerintem erre vonatkozott, legalábbis az én értelmezésem szerint.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
http://jets.hu/news?id=164

A digók  gépeit nem korszerűsítették, de az AIM-120C-5 képesség megvolt. Bocs srácok, de tele vam a zsákom azzal, hogy akadozva, rosszul, lassan működik a rendszer. Van egy amerikai közmondás. ha valami jó, akkor ne akarjuk megjavítani, mert elrontjuk. Ez áll  most a htka-ra, vagy az én készülékenben van a hiba?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
466
310
63
41351 said:
Bocs srácok, de tele vam a zsákom azzal, hogy akadozva, rosszul, lassan működik a rendszer. Van egy amerikai közmondás. ha valami jó, akkor ne akarjuk megjavítani, mert elrontjuk. Ez áll most a htka-ra, vagy az én készülékenben van a hiba?

Egyelőre átalakítás folyik, Tcat könyékig benne van a rendszerben és próbálja elhárítani a technikai hibákat, gyermekbetegségeket. A htka és fórum összekapcsolását sajnos meg kellett lépni, ezt tudja is a WordPress, csak az a baj, hogy nem tudni, hogy mi okozza teljesen az oldal lassulását, mivel a tesztoldalon hónapokon keresztül nyüstöltük különböző konfigban és működött. Néhány bug kiszűrve már, de akad még lassító tényező, dolgozunk a dolgon.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 107
24 481
113
<a title="Phoenix profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/phoenix/">Phoenix</a>

" csak az a baj, hogy nem tudni, hogy mi okozza teljesen az oldal lassulását, mivel a tesztoldalon hónapokon keresztül nyüstöltük különböző konfigban és működött."

Csak kérdezni kellett volna!A katona(tök mind1,hogy kanapé vagy tényleges) még a vasgolyót is elrontja!
 

duckdodgers

Well-Known Member
2012. március 5.
1 148
482
83
Szerintem gépek pótlásán max akkor gondolkodnak amikor az állomány fele odavan, de pár gép elvesztése nem oszt nem szoroz. A másik fele hogy ha most beállítanak egy db Block-52 vagy Block-60ast a 32esek közé annak nem is lenne sok értelme, sztem náluk nem szokás ilyesmi.

Hornet :

Igen, kiképzésre használják de sztem az külön témakör.

Nálunk egyébként hány darab működőképes MiG-29 maradt a végére ? :D

Persze tudom nem jó hasonlat, mert kisebb országoknál előfordul hogy pár darab gépet is beszereznek, de inkább használtan és nem a gyártótól.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 961
8 750
113
Ha már szóbakerült a gépgyártás és az export. Miért van az, hogy az F35 -öt, amiből a tervek szerint több ezret fognak gyártani, és többségüket exportra, egyáltalán a 6. generációs gépek teszterpülései előtt eladnak más országoknak? Nem úgy van, hogy csúcstechnológiát nem adsz el soha senkinek, csak max a 2. helyezettet? Ezzel szemben F22-exportról nemigen hallottam. Elképzelhető, hogy az F22 az esetek 99%-ában röhögve veri az F35-öt, és szép csendben az amcsik megtatrják maguknak a csúcstechnológiás (F22) modellt, az F35-ből pedig (ami egy nagyon jó gép attól függetlenül) csinálnak maguknak egy őrületes profittal járó üzletet?
 

duckdodgers

Well-Known Member
2012. március 5.
1 148
482
83
Összességében többet tud az F-35 mint a Raptor mivel eleve multirole gépnek tervezték.  Szerintem kb az a felállás hogy a raptor egy pöröly , míg az F-35 egy finom kis érckalapács. A Raptor főképp légifölényvadásznak lett tervezve , míg az F-35 a kezdetektől többfeladatú gép. De majd HTKA AF VK tanácsadói kifejtik bővebben (ha akarják)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 487
40 349
113
41394 said:
Ha már szóbakerült a gépgyártás és az export. Miért van az, hogy az F35 -öt, amiből a tervek szerint több ezret fognak gyártani, és többségüket exportra, egyáltalán a 6. generációs gépek teszterpülései előtt eladnak más országoknak? Nem úgy van, hogy csúcstechnológiát nem adsz el soha senkinek, csak max a 2. helyezettet? Ezzel szemben F22-exportról nemigen hallottam. Elképzelhető, hogy az F22 az esetek 99%-ában röhögve veri az F35-öt, és szép csendben az amcsik megtatrják maguknak a csúcstechnológiás (F22) modellt, az F35-ből pedig (ami egy nagyon jó gép attól függetlenül) csinálnak maguknak egy őrületes profittal járó üzletet?

Az F-35 gépek nagy része nem exportra megy. Az USAF + US Navy + USMC cirka 2000+ darabot tervez rendszeresíteni. Az exportmennyiség jelen állás szerint néhány száz db...

Az exportált F-35-ös gépek valamilyen szinten degradáltak lesznek. Évekkel ezelőtt még kérdezgettem is, hogy még az auszi gépek is? A válasz asszem az volt, hogy még azok RCS értéke is "butított" lesz.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 961
8 750
113
Akkor lesz kicsit meg nagyon butított F35 attól függően, hogy mennyire baráti és megbízható az adot ország? Számomra zsákbamacskának tűnik így vásáolni, azon filózva a leszállítás napján, hogy: "vajon meggnyire lesz "szar" a vadiúj, méregdrága F35, amire x évet vártunk és amiért n+1 segget kinyaltunk".

Az F22-re nem volt igény, vagy miért nem adtak el abból is pl butítottat más országoknak?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 487
40 349
113
Miért zsákbamacska? Azt nem tudhatják, hogy a jenki mennyivel jobb. Azt viszont tudják, hogy mit vesznek, nem "black box" a cucc, amit vesznek...

Butított F-22 változat kifejlesztése is felmerült Japán számára, de nem tudom, hogy mennyire volt hivatalos a felkérés. Az első becslések is 200 millió feletty flyaway árral számoltak, felteszem ezt már ők sem köhögték volna ki. Ezen felül az ipar is egyre fejlődik. Nem feltétlen csúcskategóriás alacsony észlelhetőségű gépet és talán nem teljesen saját erőből, de Japán is össze tud rakni. A 200+ milló USD flyaway árnál meg tutira olcsóbb lesz, mert az már tényleg eszement ár.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 487
40 349
113
Ausztrália számára a butított F-22 kifejlesztése meg túl lassú. Nem véletlenül volt sürgős a 24 db Super Hornet. Az F-111 helyett sürgősen kellett valami. F-22 csapásmérő-képessége tudtummal még mindig csak elméleti, a flotta igen kis százaléka vagy talán néhány (egy?) tesztgép képes rá, a fegyverzetintegráció biztosan nem olyan széleskörű, mint a Superdarázson. Igazság szerint Ausztráliának szerintem nincs is szükséges az F-22-re, de még Japánnak sem.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 961
8 750
113
Azért zsákbamacska szerintem, mert van a jenki gép, amin "minden ok", akkor vam még a kanadai, ausztrál meg a brit, esetleg a japán F35, amin lehet ha vékonyabb / rosszabb a bevonat, de nagyjából rendbe van, aztán van a többi vásárló, akik nem tudják, hogy mi nem ok a gépükön. Repülni repül, "radar nem látja" de huzamosabb harci helyzetben előjöhet, hogy mi is a nagy különbség a saját F35-öse és az USAF F35-öse között, amiért mindkettő ugyanannyit fizetett. Lehetnek bennük selejtes alkatrészek, gyengébb ötvözetek, gyorsabban kopó részek, átírt vagy hiányos szoftver, akármi ...

Lehet ha igazad van az F22-vel kapcsolatban, de lehet ha az ár csak az elriasztásuk miatt volt annyi amennyi. Akárhogy nézem, számomra furcsa, hogy senki nem vett belőle, az előtte meg utána következő gépekből meg vesznek. És biztosan nem azért nem kell, mert gyenge a gép, mivel a jenkik rendszeresítették.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 107
24 481
113
Selejtes biztos nem lesz benne semmi.Mindenki tudja mit vesz,a zsákba macska annyiban él,hogy azt nem fogják tudni,hogy a nem butított gépek mit tudnak.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
2 886
968
113
joker: a butítás nem az, hogy egyszer csak nem müködik a hajtómű.

Másrészt se értem a csodálkozást ez nem csak pénzkérdés, ráadásul amik jellemzően "finoman" butítják az eladott haditechnikát, tudod mit kapsz, ellentében pl Oroszokkal akik nagyon durván butítottak és rendszeresen a hibás darabokat adták el pl arab barátaiknak (vagy épp nekünk) horror áron.

Volt is ebből balhé amikor az egyik megvettük de valóságban lószart se ér eset után jópáran embargózni kezdték az Orosz cuccokat.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
 "Lehetnek bennük selejtes alkatrészek, gyengébb ötvözetek, gyorsabban kopó részek, átírt vagy hiányos szoftver, akármi

 

Téves vélekedés.  Külön rendelnének a beszállítóktól "selejtes alkatrészeket?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 487
40 349
113
Lehetnek bennük selejtes alkatrészek, gyengébb ötvözetek, gyorsabban kopó részek, átírt vagy hiányos szoftver, akármi …

Az ilyen idióta sztereotípiák és eszement marhaságok kiirtásához vajh mekkora erőfeszítés kell..?