Lezuhant a California ANG egyik F-16C-je, a pilóta túlélte

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
16 961
8 750
113
molni te megint nem a kérdés(ek)re válaszolsz, hanem kiragadsz egy szót a többszázból, elkezdesz rajta lovagolni és hülyézni meg személyeskedni kezdesz másokkal. Ha ez a hozzáállásod, akkor inkább máskor ne "válaszolj" a kérdéseimre.

"ráadásul amik jellemzően “finoman” butítják az eladott haditechnikát" - ha egyik megrendelő sem tudja, hogy mit tud konkrétan az eredeti gép (és így tudva, hogy mit nem kap meg abból), akkor nehéz biztosra mondani a "finom butítást"

"Külön rendelnének a beszállítóktól “selejtes alkatrészeket?" - nem, a gyártás során nem veszélyesen, de elcseszett alkatrészeket beleteszik egyik vagy másik export-gépbe. (pl nem sikerült az adott alkatrészt megfelelően edzeni, mert elaludt az egyik alkalmazott vagy áramszünet volt vagy akármi, újraedzeni drága, kidobni qrvadrága, de jó lesz exportra)

Lehet az is, hogy egyszerűen vékonyabb bevonatot kapnak az export-gépek és a többit megoldják szoftveresen. De ez talán még veszélyesebb.

 
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 489
40 350
113
Szerintem ezt most fejezd be. Engem csak felhúzol, magadat meg csak égeted. Most akkor kezdjem el sorolni, hogy az exportált F-15 és F-16 flottán nincsenek olyan jelenségek, amiket te álmodsz? Egyszerűen szánalmas az, hogy érdekes módon csak USA exportgépnél merül ez fel. A Rafale, Gripen, EF, Tornado, MiG-29KUB, Szu-30, stb.-nél miért nem? Szerinted nem vernék ki a balhét, ha olyan dolgok vannak, amiről te álmodsz?

Ha szerinted gyártási selejtből össze lehet rakni gépet, akkor butább vagy, mint gondoltam. Egyszerűen fizikai fájdalamat okoz a hülyeség, amit ideböfögsz. De tényleg.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
“Külön rendelnének a beszállítóktól “selejtes alkatrészeket?” – nem, a gyártás során nem veszélyesen, de elcseszett alkatrészeket beleteszik egyik vagy másik export-gépbe. (pl nem sikerült az adott alkatrészt megfelelően edzeni, mert elaludt az egyik alkalmazott vagy áramszünet volt vagy akármi, újraedzeni drága, kidobni qrvadrága, de jó lesz exportra)"

 

A repülőgépipar baromira nem így működik.  A "butítás" nem a gépek minőségére vonatkozik, hanem a rendszerek képességeire. Radar üzemmódok, zavatró berendezések, kisebb felbontású kamerákkal ellátott célmegjelölők, stb A gyengébb képességekkel a vásárló tisztában van, szerződések rögzítik. Jó példa Szaud Arábia, ahol az F-15-ösök néhány képessége gyengébb, de nem a "rossz minőségű" alkatrészek miatt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 107
24 481
113
Az ami légierő olcsóbban kapja meg a gépeket mint a külföldi vásárlók szóval abban van valami,hogy drágább lesz.

molni

Most az amikról van szó(mind1,hogy okosat vagy butát mond joker),hogy jönnek ide a németek vagy oroszok vagy franciák?
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 498
5 571
113
Ha lehet egy kérdésem:

Mennyire bevett gyakorlat az hogy plusz zöldhasúért  alap (és nem butított) technikát adnak el?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 107
24 481
113
molni

Most F-35-ről van szó konkrétan F-35-ről.Nem úgy általában repülőkről csak F-35-ről.
 

independence

Active Member
2012. december 28.
385
59
28
SG...

Annyira hogy , ha minden igaz akkor a Szaúdiak nem rég vásárolt F15 SA gépei még jobbak mint az USAF gépei...

Persze az igazsághoz hozzátartozik hogy ezzel  szemben az USAF-nak már ott a Raptor...

Még nem volt , addig ezt biztos nem engedték volna.
 

aerophyl

Member
2011. május 3.
60
0
6
"Annyira hogy , ha minden igaz akkor a Szaúdiak nem rég vásárolt F15 SA gépei még jobbak mint az USAF gépei…"

Akkor is jobbak lesznek, amikor megkapják? Mert évek múlva lesz a dologból valami, addigra már javában tart az USAF gépeinek korszerűsítése.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 107
24 481
113
Dél-Korea már megkapat a saját F-15E variánsait és azok jobbak mint az ami gépek.
 

independence

Active Member
2012. december 28.
385
59
28
Hát igen...

Meglehet. 2015-2020 az időpont . Biztos fejleszteni fog még az USAF is a Sasokon addig , de lehet azért már  nem annyira hogy le is előzzék az SA szintjét...

 
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
2 886
968
113
2015ben már adják át az APG-82el upgradelt USAF F-15ket, az F-35 IOC közeli állapotban leledzik, "kis extranak" meg ott van az F-22.

amúgy nagyon odab* ez a Szaudi lista.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 498
5 571
113
6,6 billió forint.  Magyarország éves költségvetésének kb. a fele, ha jók az adataim. Még nem egészen jutott el a tudatomig...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 489
40 350
113
41503 said:
6,6 billió forint. Magyarország éves költségvetésének kb. a fele, ha jók az adataim. Még nem egészen jutott el a tudatomig…

A teljes magyar költségvetés 15'000 millárd forint táján van. Annyi nincs, inkább kb. a harmadánál picit több. Tényleg nagy összeg, csak a szaúdi bevétel oldal gyanúsan "picit" magasabb és azt se felejtsd el, hogy ezt évtizedes távlatban pengetik ki.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 294
22 956
113
Israeli crew eject in F-16D landing mishap
The crew of an Israeli air force Lockheed Martin F-16D ("Barak") ejected from their aircraft on 2 January, seconds after its wheels had touched the runway at Ramat David air base. The pilot and navigator were transferred to a medical facility, but escaped injury, the service says.

The combat aircraft came to a halt immediately after reaching the end of the runway, and the damage is currently being examined.

Air force commander Maj Gen Amir Eshel has ordered all training flights involving the type to be stopped until the cause of the malfunction that prompted the pilots to bail out has become clear.

"At first glance, it seems the crew decided to abandon the aircraft after detecting a problem in the machine prior to landing," the air force says. "As a result of high speeds as the plane was landing, the crew suspected a risk of turnover that could risk their lives."




http://www.flightglobal.com/news/articles/israeli-crew-eject-in-f-16d-landing-mishap-380626/

--------------------------------------------------------------------------

 

Nem összekeverni az 1 héttel ezelőtti esettel!

http://www.f-16.net/news_article4681.html

 

 

 
 

duckdodgers

Well-Known Member
2012. március 5.
1 148
482
83
AZ USAF-NAVY nyilván jobb árat kap mivel hazai gyártású a gép és mivel Ők a legnagyobb megrendelők. A gyengébb minőségű/selejetes alkatrészek beépítése finoman szólva is vicces. Maga a sárkány, a hajtómű és a főbb rendszerek sztem azonosak, amiben különbség lehet azok az alrendszerek képességei vagy pl az integrált fegyverzet (a bevonat anyaga kérdéses). Ez pedig ha nem is igazán fair dolog érthető. Nem igazán fair a programban résztvevő országokkal szemben, de mivel a program indulásakor más 5. gen típus nem volt kilátásban így hát..

Egyébként volt/van is zúgolódás pl a hollandoknál (erről hallottam mert éltem ott ) hogy a gépek ára kb duplájára nőtt úgy hogy a kezdetektől részt vesznek a programban. A kinti sajtó szerint napiértéken már 1 milliárd dollár feletti a befektetésük a fejlesztésbe miközben úgy tűnik hogy a Fokker nem kapja meg azokat a rendeléseket amit neki ígértek.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 489
40 350
113
Az olcsóbb/drágább kijelentések milyen alapon szállingóznak? Miért érzem úgy, hogy a legutolsó Navy Super Hornet flyaway cost értékét vetik össze sokan mondjuk az ausztrál Super Hornet üzlet programköltség/darabárral...? Olyan nagy önbizalommal írták le, hogy a jenki olcsóbban kapja, de az összehasonlító forrás hol van ehhez...?
 

drone

Member
2012. március 18.
34
0
6
molni

Jelenleg a Navy és a USMC külön-külön hány Hornettel és Super Hornettel rendelkezik? Próbáltam rákeresni navy.mil-en de nem találtal róla info-t, a wiki meg annyira nem megbízható forrás.

A másik meg, Htka facebook-ján a sok okos kommentelő azt hozta le az F117-es fotónál, hogy elavult, és azért vonták ki. Na, de könyörgöm, ehhez fogható jelenleg van valahol máshol szolgálatban? Mert szerintem az elavult csak nézőpont kérdése, jenki szemmel lehet az, de más ország a seggét verné a földhöz, ha ilyenje lenne.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
32 489
40 350
113
Az F-117-es gépek hivatalosan tudtommal csak tartalékban vannak, párat vágtak szét, a többi egy hangárban áll. Technikailag sanszosan hamar feltámaszthatóak, a bibi az, hogy pilóta és földi személyzet összekaparása sanszosan tovább tartana, mint bevethetővé tenni néhányat. A kivonás elsődleges oka szerintem a költségcsökkentés volt, a képességeikre bizony egyre inkább szükséges lenne sok helyen, mert a B-2-ből kevés van és egy elvesztése is sokkal nagyobb baj, mint -1 F-117. Az USAF vagy a politika viszont a jelek szerint úgy érzete, hogy elég alacsony észlelhetőségű gép van/lesz. Csak akkor lehet, hogy nem gondolták, hogy az F-35 ennyire lassan jön, más megy úgy tör fel, mint a talajvíz. (pl. Kína.)

Az  F-117 elavultsága relatív értelemben igaz lehet. Pl. fogalmam sincs, hogy az IR célmegjelölő rendszere és annak felbontása megfelel -e a mai követelményeknek. Mondjuk tudtommal kaptak JDAM-et, amihez statikus célnál nem feltétlen van szükség erre a rendszerre.

Egy biztos, a F-117 alacsony észlelhetősége önmagában olyan, aminek sokan örülnének, csak a gép képességei igen sok zöldhasúba fájtak és a gép meg egyfeladatos és lényegében csak éjszaka repülhet...