1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Mint hogy a MiG-21bisz Csr üzemben lenyomja az F-16-ost?
    ;)

    Pont ezért érzem reménytelennek az orosz légierő jelenlegi fejlesztéseit.
    1999-ben egy holland F-16AM szedett le szerb csúcs export MiG-29-est.
    [​IMG]

    Jelenleg a holland légierő 85db F-35-öst szerez be...
     
  2. Roni

    Roni Well-Known Member

    Nem csak te érzed reménytelennek :D
     
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    molnibalage likes this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem értelek,az orosz légierőnek minden 29-ese modernebb volt mint amit a VSZ vagy egyéb csatlós államoknak adtak.Ezen kívül ma az orosz légierőnek ugyan olyan modern gépei vannak mint pl a hollandnak épp csak sokal több van belőle.Tehát amíg 99-ben mondhattuk,hogy a holland légierő általánosságban véve modrnebb mint az orosz ezt ma már nem tehetjük meg.Hol itt a reménytelenség?Elindultak valahonnan és azóta csak felfelé mennek.ezen kívül az oroszoknak is lesz 5.gen. gépük tehát itt is van párhuzam.A különbség csak annyi,hogy a hollandok nak előbb lesz viszont az oroszok nem fognak senkitől sem függni az 5.gen.gépük kapcsán ellenben a hollandokkal.
     
    zsolti likes this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mit értesz modernebb alatt?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi az az NMK?
    R-77 egyetlen szolgálatban álló 29-eshez sem volt 1999-ben. A bokájukat a reptelesíténytől és HOBS képességtől fosták le. Bizonyos szempontból meg az F-4F alattinak ítélték meg az ember + gép által alkotott harcászati paramétereit. (Hatótáv ugyebár...)
    Nem is kell ezért messzire menni.
    https://htka.hu/2018/09/22/mig-29-interju-robert-hierl/


    A mennyiségi fölénnyel ne bőszítsd Hpasp-ot, mert ott van a linkelt angol AF leírás. Ezek szerint te sem olvastad el. Konkrétan 2v2 is volt. Az AWACS és EW difi az már igaz, bár a méteres radarok működtek a szerbeknél is.

    Megemelték végül a számot? Nem régen még azon töprengtek, hogy elég lesz kb. 40 db is.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem volt lebutítva az elektronika.Bár az igaz,hogy ez nem modernebb hanem jobbképességű inkább.De a gyakorlatban akárhogy is nézzük jobb alkalmazhatóságot jelent.
    Pontosabban gyakorlatban való használhatóságot jelent/feltételez mert 99-ben a MIG-29A gyakorlatilag használhatatlan volt.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    A MIG-29S(9.13) képes volt R-77-est használni de túl sok nem volt az oroszoknak belőle(mondjuk lehet,hogy több volt mint R-77-es).
     
  9. deze75

    deze75 Well-Known Member



    Őszintém kérdezem mit kellene akkor csinálni???....Mutass nekem még 1 olyan országot akiknek USA támogatás nélkül jobban megy és ekkora ellenszélben vannak és ennyi lovettából gazdálkodnak.....kis pénz kis foci
     
    fip7 and zsolti like this.
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Allesmor Obranna

    Amennyire én tudom az SZU saját gépeinek jobb volt az IFF+besugárzás jelző rendszere. E mellet sok olyan gépük volt amely adatkapcsolatban állt a központi légvédelmi rendszerrel. A saját radar használata nélküli elfogásokat is így intézték volna. (amennyire én tudom)
     
  11. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Meg nem volt butítva benne semmi, fektettek rá hangsúlyt hogy beállítsák rendesen a radarokat, etc.
    Magyar pilóták elmondása szerint ha rendesen be volt állítva a saját migjeink radarja, földháttérből volt hogy kis méretű célt tudott detektálni és követésbe venni 80-90km-ről. Amelyik meg nem, az max. 40 ről. Az azért nagyon nem mindegy ám.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez se jó.
    MiG-29 9.13-ból jócskán volt a szovjeteknek. Megkockáztatom, több volt, mint 9.12-es.
    Csak idehaza, 1990-ben közel 90 darab volt belőle.
    Az NDK-ban hasonló mennyiség, vegyesen a Zerbst-i nagyon korai, pót vezérsíkos ős-9.12-esekkel. Amiből mutatóban volt pár.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ezzel szemben az R-77-esből nem volt rendszeresítve egy darab se.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem tudtam,hogy ilyen sok volt nekik.Akkor viszont simán nem csak jobb képességű hanem modernebb 29-esei voltak az oroszoknak.De azt jól gondoltam,hogy Több R-77 indításra alkalmas gépük volt mint rakétájuk...
     
  14. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    El kell fogadni a tényt, miszerint a múlt század végén egy export holland F-16AM lazán lenyomta az export szerb MiG-29-est.
    Lehet interpolálni, hogy egy holland export F-35 mit csinálna egy orosz export bármivel...
     
  15. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    typo...
    :oops:
    MNK
    R-73
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az R-77 képes 9.13-as MiG-29 az talán az egyes repszimekből eredeztethető legenda, ahol ezt a konfigot engedik.
    Az, hogy Mo-n a '80-as évek végén volt két ezred 9.13-as 29-es sokszor volt említve, amiatt a bizonyos A-50 látogatás miatt is.
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    99-ben már bőven adtek el olyan gépet ami modernebb volt mint ai nekik van!
     
  18. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nincs még egy ilyen, és azt kell csinálni amit Ők is csinálnak, aszimetrikusan kell választ adni. Légvédelem fejlesztésével, illetve olyan támadófegyverekével, amelyek elérik azt hogy ne akarjon harcolni még egy erősebb légierő sem az övékével szemben.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát, azért azért ez így önmagában nem igaz. AWACS támogatás nélküli normális AWACS támogatott 2v2 MiG-29 9.12. elég kétesélyes küzdelem lenne.
    Konkrétan AWACS támogatás nélküli holland F-16-ost 1998-ban gyakorlaton megfogtak legalább egyszer. Az egyik 29-est megtalálták és "lelőtték" a másik viszont közel tudott kerülni és tüzelőhelyeben volt.

    A szerb gépeket az E-3-asok a felszállástól szinte folyamatosan követték. Az, hogy nem lőtték le őket mindig vagy gyorsabban az inkább a rádió komm miatt volt. Egy normálisan összehangolt ATO és datalink használata rádió helyett esetben tényleg egyszerűbb lett volna. A modern légiharcban beszéd lagja akkora infó átadásban, hogy 10-15 km táv alatt már szart sem ér, amikor a célok relatív sebessége 600-700 m/s is lehet. Mire ledarál valamit az AWACS operátor, addig a cél lehet, hoy 7 km-re mozgott közelebb.
     
    fip7 and zsolti like this.
  20. deze75

    deze75 Well-Known Member

    ez nem kérdés..(lazán....még egyéb jelző???csukott szem...2 perce bent tartott levegővel stb...)....de nem válaszoltál a kérdésre.
     

Ezen oldal megosztása