1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az AMRAAM torlósugárra kérnék forrást. A legelső lövészeteken is hagyományos rakéta kialakítása volt. Az életben nem hallottam még arról, hogy az AIM-120 másnak készült volna. Vagy erre gondolsz? Mert ez nem AIM-120 előtti dolog és nem is AIM-120.
    https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-152_AAAM
     
  2. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Nem,az AAAM a Phönix válttótipusa lett volna.A 80as ivek eleji hazai haditachnikai irásokban az AMRAAM,mint a leendő uj gaz imperialista BVR rakéta,torlósugaras konstrukcióként szerepel.Nagyábol az évtizad közepétől már arrol tudósitanak,hogy a torlősugaras meghajtásrol átváltottak a tisztán rakétás megoldásra.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Forrást kérnék akkor...
     
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Antikvárium,80as évek haditechnikai kiadványai.:)
     
  5. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Arzenál 83(oh,boldog gyerekkor),na ez még megvan a vitrinben.Ebben (is) még torlósugarasként fejlesztett perspektivikus gaz imperialista szerkezetként szerepel.(valaki igazán feltehetné a netre ezeket a régi irásokat,nosztalgiázni.Bár a tisztak könyvtára sorozat sok része még ma is alkalmazható elvi,harcászati tudást rejt)
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Fogalmazzunk úgy, hogy az akkori források pontossága igen gyenge. Simán lehet, hogy összekeverték mással. 1983-ban már megvolt az első AIM-120 tesztlövészet...
    https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-120_AMRAAM#/media/File:AIM-120_first_kill.jpg
     
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Meg sok volt a késés,a dezinformáció,vagy csak simán összekeverték az AAAM.mel.De más irások is azt irták,hogy az AMRAAM első koncepciótervei még torlósugaras hajtóművel számoltak
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Arzenál-82. 5 éves voltam és apám megvette nekem, hogy legyen mit nézegetni. A fotók, de különösen a két oldalas festmények teljesen beszippantottak. Nagyon sokat forgattam, azóta érdekel a haditechnika. Azért ez nem feltétlen egészséges...
     
    nyugger, Nagy Csaba, therob and 2 others like this.
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    De teljesen egészséges.
     
    borisz likes this.
  10. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Szárazfőldi haderővel foglalkozó rész.Anno megvolt az összes,de már csak a 83 és a 85ös.:(
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem mindegyik megvan.
     
  12. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    És nemtudnád közkincsé tenni?Mondjuk pdf formátumban.Legalább a nosztalgia kedvéért......Bár mint ismeretterjesztő könyvek,szerintem egyáltalán nem voltak rosszak.Haditechnika évkönyvek voltak inkább szakmaiak,meg a tisztek könyvtára sorozat.1-2 még azokbol is megvan.Tipusknyv sorozatbol is megvan még 3
     
  13. altx

    altx Member

    csak ezert regisztraltam hogy erre tok hulyesegre irjak..

    szerb CSUCS mig 29 ????


    gyerunk mar..ez elvileg komoly forum kellene hogy legyen.
    a szerb migek eppen hogy elavult szarok voltak.
    1987ben erkeztek ide szerbiaba, 1996 ban kellet volta a nagyjavitas (800 ora utan), ami persze elmaradt.
    kozzben szankciok, alketresz potlas = 0.

    lassuk csak hogy is szerepeltek ezek a CSUCS migek:
    arizanov migje - kinyifant a radar felszalas utan.
    kulacin - leloves utan panaszkodot hogy a radar nem dolgozott rendesen, a feltesei nem hittek neki.
    milutinovic migje - elment a radio, az nap 2 mig kellet volna hogy felszaljon, de lefujtak a felszalast, a kolegaja megalt ez meg mivel nem volt radiokapcsolat felszalt, mikor vegre meglett a radio es szoltak hogy menjen visza mar meszi volt. csak a nis-i repuloter volt a legkozzelebbi, eltalaltak es katapultalt, mai napig azt mondja hogy a szerbek foldrol szedtek le kub-al.

    peric es radosavljevic - olvastam azt amit peric meselt arrol a naprol. o volt az akit a boszniaiak zavargaztak. neki felszalas utan a radar csodot mondot a masiknak meg a besugarzas jelzo.

    aprilis 6. boro zoraja - sikerult felszalni, es tuzelni is probalt, de a raketak hiba miatt beragadtak a tartokon.

    majus 4. pavlovic migjet lelottek. ami erdekes az hogy nem is o kellet volna hogy repuljon. a repulesre kesz miget viszaforditottak mert felszalas elott rajottek hogy kinyifant a radio es a nagy kavarodasba, hogy ne egy fiatal pilota repuljon egy masik migben, pavlovic ult bele.

    2004 aprilisaban egy mig sem volt uzemkepes. nukku, nyet, nista bre..

    tenyleg csucs gepek voltak, kb valahol 1988ban..
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member


    Csak egy dolgot nem értek.Én elhiszem és tökéletesen meg is tudom érteni,hogy szar dolog az esélytelenek nyugalmával védeni a hazádat vagy csak simán ülni a seggeden és nézni,hogy szétbombázzák.DE itt olyan alapvető rendszerek kieséséről beszélsz amik hiányában értelmetlen a feladatot megkezdeni.Ha észlelték a felszállás után,hogy behányt a radar,besugárzásjelző,rádió mért nem fordultak vissza azonnal?Miért próbálták meg még is a nyilvánvalóan lehetetlen dolgot?Mert az, a szememben felelőtlenség,hogy tudom,hogy rossz a radar,rádió,besugárzás jelző de azért megyek ahrcolni.Ez bizony többet árt mint használ.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezzel a gondolatfolyammal a másik, ezzel a hadművelettel foglalkozó topicba kellene átmenni, de altx írása nekem ad igazat. :)
     
    Panzerfaust and zsolti like this.
  16. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Így van. Ezért is írtam amit én is, hogy kérdéses karbantartással rideg tartott, alkatrészek hiányától szenvedő legelső generációs Migek voltak, a fegyverzet ugyan így kérdéses.

    Ami egyébként nem volt titok, ott volt még HPAPS által linkelt angol nyelvű anyagban is, és még le is fordítottam a lényeget magyarra néhány résznél tegnap, nem működő radar/besugárzásjelző ott van feketén fehéren. Ma olvastam tovább Rico Rodriguezt, mach 1.3 ról magassági energiafölényből zuhanásból indított egyáltalán nem zavaró célra. Semmi elektronikai ellentevékenység. Ettől jobbat elképzelni sem lehet mint BVR harcászati szituáció...
     
    fip7 likes this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ahányszor elmondom a hasonlókat, kapok a fejemre. Jobb esetben hallgatás. Csak az NDKról, és a gárdaezredekről hiszem el, hogy ha nem is ütőképesek, legalább bevethetők voltak.
     
  18. altx

    altx Member

    aszem a peric mondta hogy amikor visszahoztak boszniabol es elment raportra, a generalis vagy mi a tokkom volt aki volt a repolosok fo vezetoje, kiabalt a pilotakra hogy nem halnak meg eleg nagy mennyisegben..nem eleg batrak stb..egyszeruen a tisztek mondtak hogy repulj es a pilotaknak teljesiteni kellet.ez most nem 100% biztos, de valami ilyet olvastam annak idejen.

    tudtak hogy a gepek rosszak. az egesz taktika is szar volt, felszalas utan az volt nekik mindig mondva hogy 3000m repuljenek.
    jo hogy marsrol nem lattak oket. vagy alacsonyan repulni es hirtelen felemelkedni es tuzelni vagy semmi. pavlovic mondak szerint azert is ult a fiatal pilota helyere mert tudta hogy megfog valaki halni. inkabb akor o legyen az oreg pilota.

    amugy is a mig szar gep ugy oszeveve. egy nyugati gephez kepest akor van lehetosege ha valami meglepibol elkapja es kozelebe megy. nagyobb tavolsagbol 0.
     
    Panzerfaust likes this.
  19. altx

    altx Member

    ja viszaterve a elozo postra, a legtobb gepnek felszalas utan mutatkozott be a hiba. bar en igy olvastam.

    en is voltam katona, mentunk loveszetre, kaptunk radiot, oreg katona mar, kifekszel, figyelsz es ha lattod hogy vmi nem stimmel beszolsz h stop.
    az elejen dolgozot a radio, kb 15 perc a loveszet elkezdese utan csodot mondot, es akkor gondolkodj mi a tokkomet csinalja..otthagyod a helyed leordit a tiszt, ha meg ottmaradsz es nem csinalsz semmit rabaszol ha valami baj tortenik..szoval szivas ez a katonasag..megjobban azert mert azt mondtak amikor ossztotak ki a radiot hogy most volt nagyjavitason ... feleloseg erzet 0 fontos csak a parancs.
     
  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ezek többszörösen cáfolt, a szerb "vitéz" pilóták magyarázzuk a bizonyítványunkat marhaságai.
    (MH is üzemeltette ezt a típust)
    HTÖ-ben benne vannak a cáfolatok.
     

Ezen oldal megosztása