Lockheed Martin F-35 Lightning II

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
12 299
13 892
113
Ez igy nem igaz.Az Arany Horda szétesett,és ez tette lehetővé az oroszoknak,hogy elinduljanak a nagyhatalommá válás útján.Mikor Iván elfoglalta Kazanyt,az már csak a Kazanyi Kánság központja volt,az Arany Horda egyik utódállama.Az Arany Horda a XV.században polgálháborúban szétesett.
Tehát az Arany Horda szétesése Tu-160-ok gyártásába torkollott!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dudi

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
40 925
40 896
113


 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
36 630
48 941
113
A BEAST mód elég hülye konfigokat mutat be. Persze értem, az autóskártyás módszer mindig a maximumot mutatja.

Valójában az lenne a muris, hogy ha a külső függesztésnél leveszünk 2 db 2000 fontos bombát és a helyére felmegy 2-2 db AIM-120 és a belső térben is 2 db AAM akkor lényegében egy F-15E-t kapunk. A kettővel kevesebb AAM lényegtelen, annak használatára esély viszonylag csekély. Ha meg azzal számolunk, hogy lesz az upgade és elfér a belső térben 6 db AAM vagy talán 4 db AAM + 2x JDAM, akkor teljes ekvivalencia lesz.

4xAIM-120
2xAIM-9X
4xGBU-31

Csak éppen a csapásmérő fegyverek fele a belső térben van, ami légellenállás szempontjából nagyon nem mindegy. Meg 2 db AAM is. Én a 2xAIM-9-et rá sem tenném + hatótáv még kisebb RCS.

Mondjuk 4 db 2000 fontos cipelésének sincs sok értelme, de ezt az F-15E ráadásul asszem csak aszimmetrikusan tudja. Olyat nem, hogy egyik oldalon bomba van elől és hátul rakéta és a másikon is.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
10 947
14 613
113
Egy remek kis szosszenet arrol, hogyan hazudozik a LM ill altalaban hadiipar a valos koltsegekrol meg akkor is, amikor csokkentesrol magyaraz: https://www.defense-aerospace.com/a..._35-figures-is-a-lobbyist-stealth-tactic.html

"Possenriede repeated the marketing language multiple times: “We have committed to drive the price of sustaining the airplane per flight hour down to $25,000 (USD) by 2025.” But when it came to long-term revenue growth, the sustainment story started to change: “We see sizable growth opportunities in sustainment.”

The Goldman Sachs moderator wanted to know how the F-35 could become cheaper for the taxpayer while also increasing revenues for Lockheed Martin. Possenriede’s answer should be required reading for anyone who writes about military procurement:

“We still see sustainment growing, and one point I’d make is — not many folks understand this — but that $25,000 per flight hour, that’s in 2012 dollars, and I’m not suggesting that it’s going to ramp up dramatically, but to get to 2025, the benchmark is in 2012 (US) dollars. So, we have to escalate that to some extent to get to current-year dollars and then ultimately then-year dollars. But I think with the modernization, the sparing that’s going to be required, the continued activation and the repairing, with or without a PBL concept, I think you’re going to see sustainment continue to grow.”

Using the United States Bureau of Labor Statistics average annual rate of inflation from 2012 to 2020, one can estimate the 2025 cost per flight hour at just under $31,000 (USD) At current exchange rates, that means a cost per flight hour of over $41,000 Cdn."

Magyaran az a sokat emlegetett "koltsegcsokkentes", a repuloido jelenlegi $35,000/orarol $25,000-re beigert csokkentese 2025 korul valojaban a 2012-es szamok hasznalata miatt $31,000/ora lesz akkor is, ha megvalosul.
Profit mindenek elott, amint az kozismert.