1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. erdifefe3

    erdifefe3 New Member

    Kanadaiak tehat avval szamolnak hogy egy gepre kell kolteniuk evente 30 million dollart.

    Persze ebben gondolom benne van minden,a fegyverzettol kezdve a repult orakon at a foldi karbantartokon keresztul a pilotaig minden. Szakerto uraktol kerdeznem hogy ez a 30 millio dollar / gep ez megis minek szamit.Nagyon sok, vagy megfelelo,??
     
  2. Unio

    Unio New Member

    Nem értek hozzá, szóval megkérdezem:  A legfelső képen mi az a babakék/zöldes csík a farokrésznél/hajtóműnél? Valami le nem festett kompozit rész, vagy valami teszt/díszfestés?

     
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Megtalálták a hiba okát, hamarosan újra repülhetnek az F-35-ösök.

    http://www.flightglobal.com/news/articles/engineers-discover-culprit-behind-f-35b-fueldraulic-line-failure-381574/

     
     
  4. raptor

    raptor New Member

    MIERT NEM AZ ADOTT CIKHEZ TARTOZO HOZZASZOLASOK VANNAK ITT?????

    Nem ez az elso alkalom, hogy felkerul egy u hir, mint pl.a mai kanadai F35 beszerzes, es a kommentek alatt csak az elozo hir hozz

     

     

     
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az új rendszer úgy működik, hogy minden F-35-tel kapcsolatos hírnél ehhez a topikhoz fogsz hozzászólni.
    Az új módi az, hogy vannak ketóriák, és ha abba illekszkedik a hír, akkor minden ahhoz kapcsolódó téma hsz-ei ottl lesznek. Én legalábbis ezt vettem észre. Számomra az a homályos még, hogy pl. ha egy hír több orosz gépről szól, akkor pl. független új fórumtoik lesz, vagy meg MiG-29 és Szu-27-hez is? Stb.

    A rendszernek vannak előnyei - hiszen minden F-35-tel kapcsolatos hsz itt lesz - de nekem még mindig átláthatatlan. Jó lenne a HTKA stáb részéről ehhez valami blokk diagram vagy séma, hogy megértsük az oldal működését.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    2/3 Super Hornet a többi F-35

    Tekintve, hogy F-35 lesz lassan a patás ördög sokak szemében erre kevés esélyt látok.

    Ha az F-35 önmagában nem tetszik az ár miatt, akkor miért maradnának mellette bármilyen okból? (Az nagyvonalúan elhallgatják, hogy a többlet ár mennyivel berutálisabb képességeket takar...)

    Ha probléma van a merev csöves megoldás átálására akkor vegyenek C vagy B verziót mivel azok mind hajlékony tömlős utántöltésüek.

    Apró gond, hogy sanszosan a fix ára szerződés nem erre a változatra vonatkozik. Tehát, ha más F-35 változatot akarnak, akkor pápá fix áras szerződés...

    Ha az F-35 szerződés bukik, akkor eleve ott kezdődik, hogy ezt minden következmény nélkül lemodhatják...? Semmi kötbér vagy bünti?
     
  7. Pela

    Pela New Member

    Nem olvastam ki, de tavaly óta én nem tudom,hogy tényleg mennyire éri meg kifejleszteni... Már a japánok,kínaiak,oroszok, törökök is dolgoznak hasonló gépeken...  bár tudom nem biztos,hogy eléri az amerikai szintet...
     
  8. Vitya

    Vitya New Member

    még mindig nem ugrik oda a hozzászólások olvasása automatikusan, ami a hír kirakásának az időpontjában kéne legyen (illetve ahol már olvastam...)

     

    Ha ezt megjavítják akkor utána már minden szuper lesz! Minden fórumtémában meg lesznek a pontok, ahol egy-egy cikk bekapcsolódott, ami könnyebben kereshetővé is teszi a dolgokat.
     
  9. Kuruc71

    Kuruc71 New Member

    Elek a gyanuperrel hogya kabat forditva lett gombolva !

     

    Az az nem azert kapja meg a RAAF az elso ket F-35 ost csak 2020 ban mert akkor tud szallitani a gyarto hanem mert a vevo kvazi az ausztral allam akkora keri akkor fog fizetni ete.  Ahogy korabban irtam a mostani baloldali kormany szorta a penzt orba szajba minden fele hulyesegre es megigertek hogy az ucso ket evben vegre ( 1989 utan eloszor ) pluszba hozzak a koltsegvetest. Nagy esku megvolt cca hat honapja de cca egy honappal  bejelentettek hogy meg sem fog menni. ( ennyi tudnak )

     

    No kozben ahol lehet ott tovabbra is vagjak a kiadasokat es szerintem ez a F-35 vs F-18F is egy ilyen adunk is valamit ami hasonlit ahoz amit igertunk meg sporolunk is.

     

     
     
  10. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Az hogy fejlesztés során sok probléma jön elő manapság szerintem általános jelenség, ez a gépek egyre komplexebbé válásából adódik.  Az pedig hogy nyilvánosságra kerül nem az USA adófizetők miatt van, azért ennyire naiv ne legyen senki... Szrintem legalábbis sokkal inkább az az oka, hogy sok ország tett pénzt a fejlesztésbe, rendelések is voltak így a fejlesztő kénytelen kommunikálni a csúszások okait. Azoknál a gépeknél amiket csak saját célra fejlesztettek valahogy elmaradtak vagy nagyon késve jöttek ki az ilyen hírek...
     
  11. misinator

    misinator Well-Known Member

    duckdodgers: "...Az hogy fejlesztés során sok probléma jön elő manapság szerintem általános jelenség, ez a gépek egyre komplexebbé válásából adódik..."

    Erről a csúszásról nekem a - nagyon régen, vagy 25 éve olvasott könyv jut eszembe: Az Olof Johannesson által írt "A nagy számítógép".

    http://moly.hu/konyvek/edwin-a-abbott-olof-johannesson-sikfold-a-nagy-szamitogep

    S mielőtt pl. Molni nekem esnél :), nemcsak az F-35-ről, hanem az EF-2000-ről, Rafale-ról, stb, stb.

    Mire gondolok? Emlékeim szerint a könyv többek között arról szólt, hogy a számítógépek azon "elmélkednek", hogyan is jutott oda az emberiség, ahova.

    Pl. nem értik, hogyan is élhettek a nagyvárosokban, ami nem volt hatékony stb.  Az emberiség gyorsabban "fejlődött", mint ahogy pl. a jogszabályokat alkotta, s csúszásban, volt, egyre nagyobb lemaradásban a kor kihívásainak megválaszolásához. Gyakorlatilag tényleg ez történik a valóságban is:-(

    A mai  pl. harci repülőgépek fejlesztése, pláne rendszerbe állítása is annyira csúszik az nagyobb komplexitás miatt, hogy mire bevethetőek lesznek, addigra  teljesen új kihívásoknak kéne megfelelniük. Ha megnézzük, hogy  - tisztában lévén azzal, hogy pl. a processzoraiknak azért másabb követelményeket is kell teljesíteniük, mint a polgári életben - hogy a harci gépekbe fejlesztett elektronikák hol tartanak, lassan több generációs lemaradásban vannak az első jöttment okosmobilokhoz képest. Lásd szenzorfúzió :)))

    A fejlesztések ideje lassan  töredék annyi időre elég válaszokat adnak, mint ami kellett a fejlesztéshez. S a tempó gyorsul, az olló nyílik...

    Szerintetek?

     
     

     
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Milyen japán alkatrészek vannak az F-35-ben?

    A japánoknak lelkiismereti problémái vannak a japán alkatrészeket is tartalmazó F-35 exportjával kapcsolatban...

    http://ajw.asahi.com/article/behind_news/politics/AJ201301300055

     
     
  13. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Azért az összevetés nem ilyen egyszerű. Persze ha csak a nyers adatokat veted össze akkor kijöhet ez mint kép. De ugyanakkor azt is számold bele hogy mondjuk egy harci repülőgép esetében +/- 10 G között kell üzemelnie a hardvernek,  míg egy légiharcrakéta esetén ez akár 50 G is lehet.  Eközben egy rosszul elejtett telefon sok esetben azonnal tönkremegy. A másik vetülete a dolognak hogy attól is függ mit hasonlítasz. Mert mondjuk egy AWACS-en vagy más légtérellenőrzőn/harcállásponton azért gyanítom brutális számítási teljesítmény van az adatfeldolgozó és összesítő vonalon. Egyszerűen oda raknak erős hardvert ahová szükséges is...
     
  14. misinator

    misinator Well-Known Member

    Látom  nem jött át a mondanivalóm :-(

    Arra én is utaltam, hogy "kissé" más az elvárás a katonai területen, mint a polgári életben pl. egy processzorral szemben.

    De ez igaz volt pl. az ötvenes - hatvanas években is! Szeretett volna a nyárspolgár katonai minőségű pl. rádiót venni, de természetesen akkor sem kapott. Csakhogy akkor a haditechnika eszközök fejlettségben messze a polgári eszközök előtt voltak, ha egy polgári eszköz hasonló képességet tudott, az csak a szerencsének volt köszönhető, pl. Tu-16/TU-104.

    De nem is tíz évekbe került egy eszköz rendszerbeállítása. Ma mire letesztelnek egy rendszert, több generációval újabb eszközök születnek - amiből el lehetne készíteni...

    Csak gondolj bele, hogy amikor el kezdték fejleszteni a Rafale-t, akkor hol járt a civil társadalom pl. kommunikációban és hol, mikor használhatóan rendszerbe állt - s itt nem a kütyü a lényeg, hanem a társadalmi impulzusok/változások.

    /Lásd arab tavasz net alapú szervezkedése/

     
     
  15. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Értem mit akarsz mondani, de sztem nem igazán szerencsés ez a fajta hasonlítgatás.  Egyes részterületeken persze előfordulhat hogy időközben a civil eszközök jobbak lettek némely szempontból, de ugyanakkor komplex egészként mégis korszerű. Mondjuk nézd a különböző kamerákat szenzorokat, amik mostanában lényegesek katonai alkalmazás terén. Megjegyzem az arab tavasz netalapú szervezése is csak az adott helyzetben volt lehetséges. Egy rendes háború esetén (én legalábbis biztosan) azonnal blokkolnám a teljes nethozzáférést és úgy általában a kommunikációt. A rendvédelmi szervek rendelkeznek saját kommunikációs csatornákkal azt meg pont le..arnám hogy nem tudsz a faxbukra postolni :))) A Rafale pedig szerintem annyira nem jó példa mert egy európában is egyre csökkenő súlyú ország önálló projektje...
     
  16. misinator

    misinator Well-Known Member

    A lényeg az eszmecsere :)

    Oké, a Rafale rossz példa, legyen.

    De akkor mi van az F-22-vel, F-35-el? Azért az USA - ha netán csökkenő súlyú ország is - forrásokban nagyságrenddel más méret... S mégis évtizedekig fejlesztenek egy sárkányt, abba elektronyikát.

    Akkor az USA is rossz példa? /Incselkedés/
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te összekevered a dolgokat szerintem. Civil számítástechnika lehet, hogy teljeítményre lekörözi a katonait. Csak éppen a használhatóság nem ebből áll össze. Teljesítmény x megbízhatóság x üzemi tartomány. Na ebből az asztali számítógéped két kategóriában simán elhasal. Tehát úgy élből kijelenteni azt, hogy a civil jobb, az nem igaz. Másra van kihegyezve. Egy pont olyan, mint a harckocsik szentháromsága, hogy melyik a hangsúlyosabb. A STS sem véletlenül használt 386-os CPU architektúrát. Nem azért mert olyan bénák voltak, hanem mert műszaki oka volt.

    A repcsiknél sem a teljesítmény mindenáron a cél...
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A gépek aerodinamikai kialakítása születik ma meg talán már a leggyorsabban, a szoftver az, ami a géphez olyan csigalassan készül a mérete és komplexitása miatt, hogy ahhoz képest egy fagyott gleccser sebessége már-már villámgyors.
     
  19. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    AZ F-22höz konkrétan nincs mit szembeállítani. Az F-35 még fejlesztés alatt áll de az előzetes alapján nem lesz rossz gép. A sok időt nem a sárkány fejlesztése hanem a különböző alrendszerek integrációja és a teljes egész összehangolása viszi el. Mert egy katonai eszköznél nem elfogadható a kék halál majd újraindítás, annak működnie kell elsőre.  De akkor megkérdezem Tőled ha már PC-t emlegetsz hogy egy egy OPrendszer fejlesztése és tesztelése mennyi idő? És a végeredmény tökéletes? :))) Egy valódi katonai felhasználásra készült eszköz pedig ma is kenterbe veri a polgári cuccokat sztem.
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Amíg ti itt vitatkoztok, elkezdték összeszerelni a 100. F-35-öst.

    http://www.aviationnews.eu/2013/01/30/100th-f-35-on-lockheed-martins-production-line/
     

Ezen oldal megosztása