Lockheed Martin F-35 Lightning II

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 499
30 904
113
Azt azért látni kell, hogy az F-16-ot leszámítva, korábban minden egyes gép egyetlen beszállító hajtóműveivel volt csak elérhető.
Az F-4-esből is sok készült, de mind csak a GE J79-esével.
Mégse ment csődbe a Pratt&Whitney.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 323
1 728
113

Nem tudom, volt-e a hír, de az LM úgy tűnik összeintegrálta és első alkalommal sikeresen tesztelte az F-35-öt és a Patriotot, amennyire a cikket megértettem. Ügye volt szó arról, hogy az F-35 nem vagy csak nehezen tud kommunikálni más repülőkkel vagy földi védelemmel. Azért a célpont átadását az amcsik is gőzerővel csinálják, úgy látszik.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 439
2 626
113
Azt azért látni kell, hogy az F-16-ot leszámítva, korábban minden egyes gép egyetlen beszállító hajtóműveivel volt csak elérhető.
Az F-4-esből is sok készült, de mind csak a GE J79-esével.
Mégse ment csődbe a Pratt&Whitney.

De közben hányféle egyéb katonai gépben volt/van PW? Bár végül is amíg van civil hajtóműveik - PW-nek is, GE-nek is -, addig nem áll fenn annyira a csődbemenetel.

Ettől függetlenül valóban probléma az ha kevés, egy-két szereplője van csak egy szűk piacnak bármilyen piacon.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 741
46 944
113
De közben hányféle egyéb katonai gépben volt/van PW? Bár végül is amíg van civil hajtóműveik - PW-nek is, GE-nek is -, addig nem áll fenn annyira a csődbemenetel.

Ettől függetlenül valóban probléma az ha kevés, egy-két szereplője van csak egy szűk piacnak bármilyen piacon.
Kb. időrendben. Az '50-es évek n+1 átmenti típusait ne nézzük. Ez csak USA belső piac, mert poszt hh időszakban már volt azért GE-s F-15E legacy gép is, még ha nem is sok, az S upgrade, SA, a K flotta egy része és az SG és asszem a QA is olyan.

turbojet era, 60-as évekig

B-52 J57/TF33 P&W
F-4 J79 GE
F-104 J-79 GE
F-105 J-75 P&W
A-4 J52 P&W
A-5 J-79 GE
A-6 J52 P&W

Turbofan éra '60-as évek végétől

F-111 TF30 P&W
F-14A TF30 P&W
F-15 F100 P&W
F-16A F100 P&W
F-16C F110 GE & F110 P&W
F-14B F110 GE
B-1 F110 GE
F/A-18 F404 GE
F-117 F404 GE

poszt hidegháború

F/A-18 SH F414 GE
F-22 F119 P&W
B-2 F118 GE
F-35 F135 P&W
F-15EX F110 GE

Házi feladatként a gyártott gép * hajtómű számot mellé teheti valaki. :)

Az USA belső piaca számára az F-15EX gépekig mind P&W F100-as volt.
Az F-15E gépek 60%-a is csak az -220-as változattal bír, a több a -229-es.
Az F-15EX-ben F110-GE-129 van.
Viszonylag kevés export F-15E leszármazottban van GE F110 variáns.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 741
46 944
113
Az export F-16 és F-15 mennyiség miatt a P&W nem fog éhen halni és ugye civil piacra is gyárt hajtóműveket.
Az F100 család hosszútávú terméktámogatására alsó hangon min. 20 évig szükség lesz, az F-15I, K és a megmaradó USAF F-15E-k és a Golden Eagle-k miatt is.

Ellenben F-22 jelen állás szerint kizúg, a B-1-eseknek ki kellene annyi baj van velük, tehát itt a GE fog bukni majd supportot.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
9 742
12 672
113

Nem tudom, volt-e a hír, de az LM úgy tűnik összeintegrálta és első alkalommal sikeresen tesztelte az F-35-öt és a Patriotot, amennyire a cikket megértettem. Ügye volt szó arról, hogy az F-35 nem vagy csak nehezen tud kommunikálni más repülőkkel vagy földi védelemmel. Azért a célpont átadását az amcsik is gőzerővel csinálják, úgy látszik.
Nincs itt integralva semmi szerintem. Ratettek a PAC tuzvezeto rendszeret az F-35 linkjere es kaptak tracking infot... ezen mi tart ennyi ideig, az elképesztő nekem, ez day-0 kepesseg lehetne (és csak feltelezem, hogy nem L16 volt, nem irja a MADL nevet.)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 842
8 713
113
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 951
16 563
113
A kép címe lehetne "felesleges és méregdrága hülyeség".
Ezt annyira nem értem.
Miért lenne felesleges? Miért lenne méregdrága?
Itt a marhaság egyedül abból adódik, hogy láthatóan kis sebességű tankolási procedúrát gyakorolnak. Ez azért értelmetlen, mert mind a 2 gép alkalmas normális sebességű tankolásra is.
Mellesleg a Navy a C és B variánsait is az Osprey fogja tankolni, - már amikor nem az MQ-25 Stingray.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
19 263
30 530
113
Australia’s TAE Aerospace has achieved Initial Depot Capability (IDC) to repair key parts of the Pratt & Whitney F135 engine, which powers all three variants of the Lockheed Martin F-35.

The depot can now repair the engine’s fan and power modules, says Pratt & Whitney in a 20 July statement.

“With this achievement, TAE Aerospace’s F135 Maintenance, Repair, Overhaul and Upgrade (MRO&U) facility, or depot, in Australia becomes the first operational F135 engine depot in the Asia-Pacific region and has begun supporting the repair of fan and power modules for the fleet,” it says.

The facility will support F135 engines for all F-35 operators in the Asia-Pacific. The depot is located in Bundamba, just west of Brisbane in Australia’s Queensland state.

The IDC milestone follows the depot’s completion of a full rebuild of an F-135 power module in May. In February 2020 it completed the first F135 fan module repair outside the United States.