Tehát akkor nem egy légideszant jármű, mint a BMD és variánsai, csak (még)kisebb léptékben? De jó, legyen waffentrager.Ez nem egy légideszant jármű hanem egy CH-53 al is szállítható eszköz hordozó jármű.
Csakúgy mint a Wieselnek ennek is számos változatát tervezik a gépágyústól kezdve a parancsnokin át az ATGM hordozóig.
A négy futómű előnyét leírták a linkelt cikkben - ha a négyből egy kiesik, akkor jármű még mozgásképea marad.
A diesel eletromos meghajtásnál meg taktikai előnyt jelent hogy ha csak aksiról megy akkor nagyon csöndes tud maradni.
Vagy heliborn tankette, quad traktor, villanyos büdösbogár.
2 változatot terveznek egyenlőre, a gépágyúsat és egy MELLS indítósat, a Wiesel MK20 és az TOW leváltására.
A Wiesel 2 és a Mungo leváltására egy új kerekes járművet fejlesztenek, ebből 10 alváltozatot terveznek. Ne lepődjünk meg majd egy Mungora hajazó dolgon...
Nem véletlenül terveznek egy másik járművet a Wiesel 2 feladatainak ellátására.
A te általad berakott grafikán is látszik, hogy nem sok szabad hely lesz benne. Az elhagyása is elég körülményes, az oldalsó kis ajtón (menekülőnyílás?), vagy a búvónyílásokon, nem alkalmas ilyen formában olyan alváltozatok kialakítására mint egy medevac, vagy cp.
Méretet nem tudnak növelni, mint a Wiesel 2 esetében, mert így is cipőskanállal fog beférni az 53G-be, ha csak nem függesztve szállítják. Erre a 53K megrendelése lenne megoldás, vagy talán a Chinook:
Egybefüggő lánctalppal és csak az orrában lévő a meghajtással legalább hátulra lehetne tenni egy nagyobb méretű ajtót. Kiváncsi leszek, hogy lesz-e ebben a formában ebből a járműből valami. Persze csak a MK20 és a TOW leváltására, célszerszámként így is jó.
Bár így jobban belegondolva, egy valamivel megemelt tetejű és hosszított variánst létre lehetne hozni a torony nélkül, de még mindig ott a rendes ajtó hiányának problémája.
Szép dolog, hogy ha megsérül az egyik lánctalp, akkor még mozgásképes marad. Egy mbt/ifv-nél még hihető is, de egy tankettenél, ami kézifegyverek ellen véd csak és kis túlzással, ha megdobod egy kaviccsal még a másik oldalát is átlyukasztja... háát már annyira nem. Másban is kár fog ott még keletkezni.