LuWa (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Ez nem egy légideszant jármű hanem egy CH-53 al is szállítható eszköz hordozó jármű.
Csakúgy mint a Wieselnek ennek is számos változatát tervezik a gépágyústól kezdve a parancsnokin át az ATGM hordozóig.
A négy futómű előnyét leírták a linkelt cikkben - ha a négyből egy kiesik, akkor jármű még mozgásképea marad.
A diesel eletromos meghajtásnál meg taktikai előnyt jelent hogy ha csak aksiról megy akkor nagyon csöndes tud maradni.
Tehát akkor nem egy légideszant jármű, mint a BMD és variánsai, csak (még)kisebb léptékben? :p De jó, legyen waffentrager. :)
Vagy heliborn tankette, quad traktor, villanyos büdösbogár. :D

2 változatot terveznek egyenlőre, a gépágyúsat és egy MELLS indítósat, a Wiesel MK20 és az TOW leváltására.
A Wiesel 2 és a Mungo leváltására egy új kerekes járművet fejlesztenek, ebből 10 alváltozatot terveznek. Ne lepődjünk meg majd egy Mungora hajazó dolgon...

Nem véletlenül terveznek egy másik járművet a Wiesel 2 feladatainak ellátására.

A te általad berakott grafikán is látszik, hogy nem sok szabad hely lesz benne. Az elhagyása is elég körülményes, az oldalsó kis ajtón (menekülőnyílás?), vagy a búvónyílásokon, nem alkalmas ilyen formában olyan alváltozatok kialakítására mint egy medevac, vagy cp.
Méretet nem tudnak növelni, mint a Wiesel 2 esetében, mert így is cipőskanállal fog beférni az 53G-be, ha csak nem függesztve szállítják. Erre a 53K megrendelése lenne megoldás, vagy talán a Chinook:


Egybefüggő lánctalppal és csak az orrában lévő a meghajtással legalább hátulra lehetne tenni egy nagyobb méretű ajtót. Kiváncsi leszek, hogy lesz-e ebben a formában ebből a járműből valami. Persze csak a MK20 és a TOW leváltására, célszerszámként így is jó.
Bár így jobban belegondolva, egy valamivel megemelt tetejű és hosszított variánst létre lehetne hozni a torony nélkül, de még mindig ott a rendes ajtó hiányának problémája.

Szép dolog, hogy ha megsérül az egyik lánctalp, akkor még mozgásképes marad. Egy mbt/ifv-nél még hihető is, de egy tankettenél, ami kézifegyverek ellen véd csak és kis túlzással, ha megdobod egy kaviccsal még a másik oldalát is átlyukasztja... háát már annyira nem. Másban is kár fog ott még keletkezni. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Tehát akkor nem egy légideszant jármű, mint a BMD és variánsai, csak (még)kisebb léptékben? :p De jó, legyen waffentrager. :)
Vagy heliborn tankette, quad traktor, villanyos büdösbogár. :D

2 változatot terveznek egyenlőre, a gépágyúsat és egy MELLS indítósat, a Wiesel MK20 és az TOW leváltására.
A Wiesel 2 és a Mungo leváltására egy új kerekes járművet fejlesztenek, ebből 10 alváltozatot terveznek. Ne lepődjünk meg majd egy Mungora hajazó dolgon...

Nem véletlenül terveznek egy másik járművet a Wiesel 2 feladatainak ellátására.

A te általad berakott grafikán is látszik, hogy nem sok szabad hely lesz benne. Az elhagyása is elég körülményes, az oldalsó kis ajtón (menekülőnyílás?), vagy a búvónyílásokon, nem alkalmas ilyen formában olyan alváltozatok kialakítására mint egy medevac, vagy cp.
Méretet nem tudnak növelni, mint a Wiesel 2 esetében, mert így is cipőskanállal fog beférni az 53G-be, ha csak nem függesztve szállítják. Erre a 53K megrendelése lenne megoldás, vagy talán a Chinook:


Egybefüggő lánctalppal és csak az orrában lévő a meghajtással legalább hátulra lehetne tenni egy nagyobb méretű ajtót. Kiváncsi leszek, hogy lesz-e ebben a formában ebből a járműből valami. Persze csak a MK20 és a TOW leváltására, célszerszámként így is jó.
Bár így jobban belegondolva, egy valamivel megemelt tetejű és hosszított variánst létre lehetne hozni a torony nélkül, de még mindig ott a rendes ajtó hiányának problémája.

Szép dolog, hogy ha megsérül az egyik lánctalp, akkor még mozgásképes marad. Egy mbt/ifv-nél még hihető is, de egy tankettenél, ami kézifegyverek ellen véd csak és kis túlzással, ha megdobod egy kaviccsal még a másik oldalát is átlyukasztja... háát már annyira nem. Másban is kár fog ott még keletkezni. :)
@rudi nagyon nincsen képben.
Úgy általában értelmetlen a LuWa. Az meg külön vicces, hogy a török 4x4-ekhez hasonlítja, amelyek stanag 4 -ig páncélozhatók, meg vagy 3x olyan nehezek, de legalább rendesen pakolható, amit eszébe nincs senkinek deszantolni.
A Wiesel pontosan arról szólt, hogy egy mindenes alapplatform (kiválló helykihasználással), ami ha kellett sebesültszállító, ha kellett sima APC, ha kellett, gépágyú platform, ha kellett TOW platform, vagy aknavetőhordozó, vagy LeFlaSys. Gyakorlatilag egy all-around platform, amivel mindent meg lehet oldani.
Ezzel szemben a LuWa meg egy zsákutca. Egy tech demo, amit kizárólag fegyverhordozónak lehet elképzelni, de annak is csak korlátozottan.
Mert tegyük fel, hogy felteszel rá egy Stinger indítót. Hogyan töltöd után? Amikor a személyzet is kis kerek búvónyílásokon tud csak közlekedni a tetőn.
Majd jól kihajtogatják a rakétákat a búvónyíláson? A speciális hajtás elrendezés miatt sem oldalt, sem hátul nincs - és nem is lehet - rajta bármilyen ajtót vágni. Akkor meg hogyan rakodsz ki-be?
Szóval a 2 féle változat, lehet, hogy működhet, de "sajnos" a Wisel kiváltásához, utódjaként ez így nagyon sovány.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Szerintem is egy zsákutca a LuWa.
A Wiesel DIOK koncepciójával többre mentek volna.
Miért, a Wiesel 2-vel mi bajod van?
Működő megoldás, miközben még potenciál is van benne.
De úgy általában sincs még messze sem zsákutcában a Wiesel platform sem.
Lásd: digital Wiesel
Ha UGV-t akarnak belőle alakítani, akkor az is bőven vállalható.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 046
11 988
113
Miért, a Wiesel 2-vel mi bajod van?
Működő megoldás, miközben még potenciál is van benne.
De úgy általában sincs még messze sem zsákutcában a Wiesel platform sem.
Lásd: digital Wiesel
Ha UGV-t akarnak belőle alakítani, akkor az is bőven vállalható.
Nehézhelikopter kell hozzá, míg a Wiesel-1 és DIOK elfér egy közepesben is (Mi-17).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Nehézhelikopter kell hozzá, míg a Wiesel-1 és DIOK elfér egy közepesben is (Mi-17).
Aki légimozgékony erőket akar dandár szinten alkalmazni, annak az a minimum, hogy van nehéz helikoptere.
De nem is értem a feltevést. Wieselje - rendszeresítés szintjén - csak a németeknek van. Ök meg a nehéz helikopterekre építették a légimozgékony erőiket. Ehhez CH-53G-hez tervezték a Mungo-t, meg mindent.
De nem is értem, hogy hogy jön ide a Mi-17!
Tudtommal a BW nem rendelkezik ilyennel.
Azért sem értem, hogy miért kell ez a bohózat a LuWa-val. Amikor először a leendő nehéz heliket kellene véglegesíteni.
De különben, szerinted miért a Wiesel 2-t rendelte meg a BW, és nem a DIOK-ot?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 046
11 988
113
Aki légimozgékony erőket akar dandár szinten alkalmazni, annak az a minimum, hogy van nehéz helikoptere.
De nem is értem a feltevést. Wieselje - rendszeresítés szintjén - csak a németeknek van. Ök meg a nehéz helikopterekre építették a légimozgékony erőiket. Ehhez CH-53G-hez tervezték a Mungo-t, meg mindent.
De nem is értem, hogy hogy jön ide a Mi-17!
Tudtommal a BW nem rendelkezik ilyennel.
Azért sem értem, hogy miért kell ez a bohózat a LuWa-val. Amikor először a leendő nehéz heliket kellene véglegesíteni.
De különben, szerinted miért a Wiesel 2-t rendelte meg a BW, és nem a DIOK-ot?
Úgy jön ide a Mi-17, hogy nekünk az van! :)
(Személyes perverzióm a Wiesel-1 beszerzése, több más hidegháborús kivont, de nagyon klafa harceszköz mellett)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Persze csak a MK20 és a TOW leváltására, célszerszámként így is jó.
Szerintem ez a lényeg.
Aztán hogy a másik tervezett kerekes járműből lesz e valami, majd meglátjuk.

Szép dolog, hogy ha megsérül az egyik lánctalp, akkor még mozgásképes marad. Egy mbt/ifv-nél még hihető is, de egy tankettenél, ami kézifegyverek ellen véd csak és kis túlzással, ha megdobod egy kaviccsal még a másik oldalát is átlyukasztja...
Meg is adtad a választ miért jó a négy futómű.;)
Ha az egyik - mvt, ifv lánctalpához képest - gyengécske gumi lánctalp leszakad a jármű még három futóművel hátra tud menni a szerelő bázisig.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
@rudi nagyon nincsen képben.
Úgy általában értelmetlen a LuWa. Az meg külön vicces, hogy a török 4x4-ekhez hasonlítja, amelyek stanag 4 -ig páncélozhatók, meg vagy 3x olyan nehezek, de legalább rendesen pakolható, amit eszébe nincs senkinek deszantolni.
A Wiesel pontosan arról szólt, hogy egy mindenes alapplatform (kiválló helykihasználással), ami ha kellett sebesültszállító, ha kellett sima APC, ha kellett, gépágyú platform, ha kellett TOW platform, vagy aknavetőhordozó, vagy LeFlaSys. Gyakorlatilag egy all-around platform, amivel mindent meg lehet oldani.
Ezzel szemben a LuWa meg egy zsákutca. Egy tech demo, amit kizárólag fegyverhordozónak lehet elképzelni, de annak is csak korlátozottan.
Mert tegyük fel, hogy felteszel rá egy Stinger indítót. Hogyan töltöd után? Amikor a személyzet is kis kerek búvónyílásokon tud csak közlekedni a tetőn.
Majd jól kihajtogatják a rakétákat a búvónyíláson? A speciális hajtás elrendezés miatt sem oldalt, sem hátul nincs - és nem is lehet - rajta bármilyen ajtót vágni. Akkor meg hogyan rakodsz ki-be?
Szóval a 2 féle változat, lehet, hogy működhet, de "sajnos" a Wisel kiváltásához, utódjaként ez így nagyon sovány.
Pontosan.
Szerintem pár év és elégetett millió euró után rájönnek majd újra, hogy milyen jó dolog a Wiesel és kéne belőle egy dizel elektromos új NextGen variáns. :)

Szerintem ez a lényeg.
Aztán hogy a másik tervezett kerekes járműből lesz e valami, majd meglátjuk.


Meg is adtad a választ miért jó a négy futómű.;)
Ha az egyik - mvt, ifv lánctalpához képest - gyengécske gumi lánctalp leszakad a jármű még három futóművel hátra tud menni a szerelő bázisig.

Már ha nem ellenséges tevékenység miatt veszti el a lánctalpat. Mert valjuk be ezzel a kézifegyverek elleni védelemmel, ami képes leverni a lánctalpat az nagy valószínűséggel a LuWa-ban is komoly kárt fog tenni...

Azért annak a kerekes járműnek jóval nagyobb esélye lesz a rendszeresítésre, mint ennek... jóval olcsóbb és kevesebb idő kifejleszteni, olcsóbb üzemeltetni és több feladatra lesz használható. Ha nem lesz pénz, vagy akarat, a LuWa előbb menne a levesbe.
A Mungo már most egy elég jó kiindulási alap lehet, így még 0-ról se kell kezdeni a fejlesztést.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 713
113
Még néhány kép...

FLq4yUAXEAQe2yV
FIblei3XwAMXsQb
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 814
36 029
113
Még mindig nem értem ez az "osztott lánctalp" miért jó - senki nem csinál ilyet rajtuk kívül...
Valaki tudja a "megfejtést"? Mi az előnye?
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 659
55 330
113
Tehát akkor nem egy légideszant jármű, mint a BMD és variánsai, csak (még)kisebb léptékben? :p De jó, legyen waffentrager. :)
Vagy heliborn tankette, quad traktor, villanyos büdösbogár. :D

2 változatot terveznek egyenlőre, a gépágyúsat és egy MELLS indítósat, a Wiesel MK20 és az TOW leváltására.
A Wiesel 2 és a Mungo leváltására egy új kerekes járművet fejlesztenek, ebből 10 alváltozatot terveznek. Ne lepődjünk meg majd egy Mungora hajazó dolgon...

Nem véletlenül terveznek egy másik járművet a Wiesel 2 feladatainak ellátására.

A te általad berakott grafikán is látszik, hogy nem sok szabad hely lesz benne. Az elhagyása is elég körülményes, az oldalsó kis ajtón (menekülőnyílás?), vagy a búvónyílásokon, nem alkalmas ilyen formában olyan alváltozatok kialakítására mint egy medevac, vagy cp.
Méretet nem tudnak növelni, mint a Wiesel 2 esetében, mert így is cipőskanállal fog beférni az 53G-be, ha csak nem függesztve szállítják. Erre a 53K megrendelése lenne megoldás, vagy talán a Chinook:


Egybefüggő lánctalppal és csak az orrában lévő a meghajtással legalább hátulra lehetne tenni egy nagyobb méretű ajtót. Kiváncsi leszek, hogy lesz-e ebben a formában ebből a járműből valami. Persze csak a MK20 és a TOW leváltására, célszerszámként így is jó.
Bár így jobban belegondolva, egy valamivel megemelt tetejű és hosszított variánst létre lehetne hozni a torony nélkül, de még mindig ott a rendes ajtó hiányának problémája.

Szép dolog, hogy ha megsérül az egyik lánctalp, akkor még mozgásképes marad. Egy mbt/ifv-nél még hihető is, de egy tankettenél, ami kézifegyverek ellen véd csak és kis túlzással, ha megdobod egy kaviccsal még a másik oldalát is átlyukasztja... háát már annyira nem. Másban is kár fog ott még keletkezni. :)
Ez a jármű a válasz egy nem feltett kérdésre.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Pogány

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
743
1 413
93
Még mindig nem értem ez az "osztott lánctalp" miért jó - senki nem csinál ilyet rajtuk kívül...
Valaki tudja a "megfejtést"? Mi az előnye?
Szevasz!
  • Igen mivel nagy hatalom a megszokás. Gondolkodni nagy munka. (A németek szoktak.)
  • Azért van egy oldalon két lánctalp mivel így a jármű hosszméretétől független a láncméret.
A villanymotor kábelhosszát addig növeled ameddig akarod.
Azaz elől van 3 futókerék s hátul is van 3 futókerék, köztük a méret szabadon választott, mint látod köztük nincs feszített lánc.
Így szállíthat pld, - ( 3+(10 deszantost: ))-. Jó, jó csak példa a hosszra!
  • Ugyanakkor a dombokon való áthaladásnál is előnyös, nem mutatja úgy a hasát.
  • Az is valós hogy ezek a viszonylag keskeny gumiláncok, eléggé igénybe vannak véve, s ha eltalálják olyan lesz mint a kígyóbőr vedlés után!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 040
113
...és ha az egyiket eltalálják az oldal 2 hernyó-talpa közül, kis szerencsével még korlátozottan mozgásképes! A teljes/egyoldalas lánctalp esetén pedig mozgásképtelen lesz, esetleg elfordulni/forogni tud.

Szerintem ezen okok miatt lesz a jövő az oldalanként 3 részre tagolt lánc-/hernyó-talpas járműveké, mert a két oldalon 3 részre tagolt (gumi(lánc-/hernyó-talpas jármű fajlagos talajnyomása még egy 4 tengelyes gumikerekesnél --azonos tömeg!-- is sokkal jobb, ezzel pedig a terepjáró-képessége is!!!


Én ezért nem nagyon örülök, hogy a Rheinmetall erőlteti ránk a "kifutó" kerekes, 8X8-as ACP ötletét, aminek szerintem pusztán az az oka, hogy ez a gyártási technológia van meg neki, ezt "sózza ránk".
...de ezt majd a maga (fórum-)helyén!


.