M1 Abrams (USA)

A mai motor azért már nem egészen ugyan az,mint az MBT70hez kidolgozott eredeti.És ami azt illeti,a nagyjavitás közötti üzemidőnek nézz utána.......
Ukrán ellendugattyús motorcsalád egy 20as évekbeli Junkers repülőgépmotoron alapszik-hirhedten karbantartásigényes (viszont ha jol üzemeltetik,nagyon is jó motorok).Egyáltalán nem "jóvanazugy" mentalitású üzemeltetést igénylő gépek
T90 V motorja meg egy 30as évekbeli francia Hispano-Suzia benzines vadászgépmotor eredetileg léghajóknak és bombázóknak készült dizel változatának sokadik korszerűsitése.És annak is nézz utána a javitásközi üzemidejének.....
Az átlag hk dizel 800-1(egy)ezer üzemóra után megy nagyjavitásra-békeidőben......T80 turbinája,meg az 5TD motorok még sem érik el,békeidőben.....
Helyzet az,hogy egy átlag hk 7-8,nagyon kiméletes használattal max 10ezer km futásteljesitménynél komplett hajtásláncfelújitásra megy.Irakban az Abramsok 12-15ezer km futásteljesitmény után igényeltek motorgenerált.(gyári nagyjavitást)
Nem engem kell győzködni arról, hogy jobb a Diesel mint a gázturbina.

Attól, hogy az oroszoknak nincs egy értelmes modern harckocsimotorjuk még nem lesz modern az alapvetően 40 éves motor a Leopard 2-ben. Van modern német harckocsimotor, de azt nem MTU MB 873 ka 501-nek hívják.
Ez egy jó harckocsimotor, az oroszok meg a törökök mindenüket odaadnák, ha lenne ilyenük, de ettől még nem lesz modern.
 
NEm volt ott egy darab felesleges harckocsi sem. Semmit nem vittek vissza sehová sem, mindent a cspatoknál javítottak (persze amit kilőttek azt nem) elsősorban a harckocsizászlóalj mozgó javítóműhelyeiben.
őőőő....Abrams turbinája modul rendszerű-igazábol a csapatjavitás modulcserét jelentett,A modulokat magukat helyben nem javitják,az gépgyári felkészültséget igényel.Ha nagyjavitani kellett(volna-mert helyben nem csinálták) a hajtásláncot,akkor cserélték az egész powerpackot.
De ami azt illeti,a motor nagyjavitást nálunk sem csinálták a csapatoknál,Gödöllöi Gépgyár volt a hk motorok nagyjavitásának ipari bázisa.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
őőőő....Abrams turbinája modul rendszerű-igazábol a csapatjavitás modulcserét jelentett,A modulokat magukat helyben nem javitják,az gépgyári felkészültséget igényel.Ha nagyjavitani kellett(volna-mert helyben nem csinálták) a hajtásláncot,akkor cserélték az egész powerpackot.
De ami azt illeti,a motor nagyjavitást nálunk sem csinálták a csapatoknál,Gödöllöi Gépgyár volt a hk motorok nagyjavitásának ipari bázisa.
A légszűrő csere azért nem igényel még javítóműhelyt sem.

Ki beszélt itt nagyjavításról? Nyomorult legszűrőről van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: Ashtar
Nem engem kell győzködni arról, hogy jobb a Diesel mint a gázturbina.

Attól, hogy az oroszoknak nincs egy értelmes modern harckocsimotorjuk még nem lesz modern az alapvetően 40 éves motor a Leopard 2-ben. Van modern német harckocsimotor, de azt nem MTU MB 873 ka 501-nek hívják.
Ez egy jó harckocsimotor, az oroszok meg a törökök mindenüket odaadnák, ha lenne ilyenük, de ettől még nem lesz modern.
Bombay-Gyarmati-Turcsanyi-Harckocsik,178.oldal (nem tudom bemásolni,de ott sorolják a turbina előnyeit)
 
A légszűrő csere azért nem igényel még javítóműhelyt sem.

Ki beszélt itt nagyjavításról? Nyomorult legszűrőről van szó.
Azt meg cserélni kell a dizeleken is.
Mint irtam,T64 5TD motorja hirhedten karbantartásigényes,tehát az azon tanult ukrán személyzet bizton meg fog birkózni az Abrams légszűrőbetétjének diagnosztika altal jelzett cseréjével is.
 
Reszelitek a fingot, gratulálok. A mai világban, főleg a járművek tekintetében annyira túl vannak bonyolítva már a berendezések, hogy a régiekhez képest nagyságrendi különbségek vannak a karbantartást illetően. A harctér körülményei majd, hogy nem, még sokkal bonyolultabbak mint régebben. Azok a haditechnikai eszközök, amik rettentően kifinomultabbak, bonyolultabbak, sokkal kevesebbet bírnak karbantartás nélkül a fronton. Lehet itt vitatkozni, hogy melyik a jobb, vagyis a kifinomultabb, precízebb, de iszonyatosan karbantartás igényes, vagy a kevésbé precíz, de sokkal strapabíróbb, kevésbé karbantartás igényes. Ha van megfelelő logisztikai háttér, akkor az előbbi, de ha az nincs, akkor az utóbbi, márpedig egy hatalmas adok-kapok fegyveres konfliktusban a logisztika az elsőrendű célpontok egyike. Az USA logisztika is igen komolyan sebezhető!
A témánál maradva az 1991-es öböl háborúban a Közel-Keletre először leszállított M1 Abrams-eket vissza kellet vinni az USA-ba és helyettük módosított harckocsikat vittek, pontosan a szűrők miatt. Azért az elég nagy blama volt akkor, nem is népszerűsítették.
 
Reszelitek a fingot, gratulálok. A mai világban, főleg a járművek tekintetében annyira túl vannak bonyolítva már a berendezések, hogy a régiekhez képest nagyságrendi különbségek vannak a karbantartást illetően. A harctér körülményei majd, hogy nem, még sokkal bonyolultabbak mint régebben. Azok a haditechnikai eszközök, amik rettentően kifinomultabbak, bonyolultabbak, sokkal kevesebbet bírnak karbantartás nélkül a fronton. Lehet itt vitatkozni, hogy melyik a jobb, vagyis a kifinomultabb, precízebb, de iszonyatosan karbantartás igényes, vagy a kevésbé precíz, de sokkal strapabíróbb, kevésbé karbantartás igényes. Ha van megfelelő logisztikai háttér, akkor az előbbi, de ha az nincs, akkor az utóbbi, márpedig egy hatalmas adok-kapok fegyveres konfliktusban a logisztika az elsőrendű célpontok egyike. Az USA logisztika is igen komolyan sebezhető!
A témánál maradva az 1991-es öböl háborúban a Közel-Keletre először leszállított M1 Abrams-eket vissza kellet vinni az USA-ba és helyettük módosított harckocsikat vittek, pontosan a szűrők miatt. Azért az elég nagy blama volt akkor, nem is népszerűsítették.
Azt ugye tudod, hogy az Abrams gázturbinája 40+éves így túlbonyolított mainak titulálni...
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Nagy Csaba
Azt ugye tudod, hogy az Abrams gázturbinája 40+éves így túlbonyolított mainak titulálni...

mert a túlbonyolított egy hülye kifejezés rá.
Vedd úgy, hogy egy harckocsi, nehéz munkagép blokkot egy szockó lepusztult tsz javító üzemben meg tudsz generálozni, félfogú iq light alkesz munkaerővel, szar gépparkal és kielégítően fog működni. Addig egy gázturbinát nem, akkor sem ha 40 éves konstrukció..

De meddő "vita" ez. Nem akarom a hitedet megkérdőjelezni.
Itt mocskosul értenek egyesek a motorokhoz.. aztán olajcseréhez is a szakszervízbe viszik a kocsijukat..
 
mert a túlbonyolított egy hülye kifejezés rá.
Vedd úgy, hogy egy harckocsi, nehéz munkagép blokkot egy szockó lepusztult tsz javító üzemben meg tudsz generálozni, félfogú iq light alkesz munkaerővel, szar gépparkal és kielégítően fog működni. Addig egy gázturbinát nem, akkor sem ha 40 éves konstrukció..

De meddő "vita" ez. Nem akarom a hitedet megkérdőjelezni.
Itt mocskosul értenek egyesek a motorokhoz.. aztán olajcseréhez is a szakszervízbe viszik a kocsijukat..
A kutya se javítgatja se a motort se a gáztudbinát a csapatoknál. 30 perc alatt kicserélik a zaszlóaljak mozgó javítóműhelyében, erről szól a power pack.
 
mert a túlbonyolított egy hülye kifejezés rá.
Vedd úgy, hogy egy harckocsi, nehéz munkagép blokkot egy szockó lepusztult tsz javító üzemben meg tudsz generálozni, félfogú iq light alkesz munkaerővel, szar gépparkal és kielégítően fog működni. Addig egy gázturbinát nem, akkor sem ha 40 éves konstrukció..

De meddő "vita" ez. Nem akarom a hitedet megkérdőjelezni.
Itt mocskosul értenek egyesek a motorokhoz.. aztán olajcseréhez is a szakszervízbe viszik a kocsijukat..
Feljesd el,hogy a mai hk dizeleket TSZ javitóműhelyben generálozod üzemszerűen.
Valójában csapatszinten a gt könnyebben üzemeltethető.Megfelelő ipari háttérrel meglepő,de olcsóbban gyártható is.Nem véletlen,hogy az oroszok is erősen rámentek-sőt,valójában a T80 az első rendszeresitett gt-s hk (illetve a svéd S hk egy vegyes dizel-gt meghajtással birt már elötte,de tisztán gt meghajtással a T80 az első)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Feljesd el,hogy a mai hk dizeleket TSZ javitóműhelyben generálozod üzemszerűen.
Valójában csapatszinten a gt könnyebben üzemeltethető.Megfelelő ipari háttérrel meglepő,de olcsóbban gyártható is.Nem véletlen,hogy az oroszok is erősen rámentek-sőt,valójában a T80 az első rendszeresitett gt-s hk (illetve a svéd S hk egy vegyes dizel-gt meghajtással birt már elötte,de tisztán gt meghajtással a T80 az első)
...
mert szerinted a mai belső égésű motorokat hol javítják fel üzemszerűen.
Ilyenekből látszik világosan, hogy se motort, se gázturbinát nem láttatok még, főleg nem javítottatok. Se javítóüzemben nem jártatok. Vagy ha igen, csak néztetek ki a fejetekből és nem láttatok.
Saját véleményed sincs.. csak az ilyen military insider és más propaganda csapatok által kialakított képet írod le.

ez a midennel elmegy károsodás nélkül is tipikus ilyen hozzáállás.. olyan távol vagytok a gyakrolati dolgoktól, hogy az már félelmetes..
 
Nem tudod értelmezni, hogy ez mire volt válasz. Az a gond. Pedig még id~zet formájában is megjelenik.
Sajnos nem tudok segíteni.
Teljesen mind1, hogy mennyire könnyen vagy nehezen javítható a gázturbina Diesel-hez képest, mert nem javítják, hanem cserélik ha elromlott. Persze a kiszerelt tossz turbinát elkezdik javítani, de azt már az erre alkalmas helyen teszik (ez lehet a zászlóalj mozgó javítópontja vagy magasabb szintű javítóbázisok meghibásodástól függően).
 
  • Tetszik
Reactions: bel
...
mert szerinted a mai belső égésű motorokat hol javítják fel üzemszerűen.
Ilyenekből látszik világosan, hogy se motort, se gázturbinát nem láttatok még, főleg nem javítottatok. Se javítóüzemben nem jártatok. Vagy ha igen, csak néztetek ki a fejetekből és nem láttatok.
Saját véleményed sincs.. csak az ilyen military insider és más propaganda csapatok által kialakított képet írod le.

ez a midennel elmegy károsodás nélkül is tipikus ilyen hozzáállás.. olyan távol vagytok a gyakrolati dolgoktól, hogy az már félelmetes..
KRAZt még generáljavitottál egy TSZ műhelyben,de egy mai agyonelektronizált,kifinomitott motort már nem fogsz olyan körülmények között javitani.Nekiálhatsz,de utána magadra vess.
Vegyük már észre,hogy egy baszottnagy KRAZ motorbol mennyi teljesitményt hoztak ki,és valójában mekkora is volt az élettartama,üzembiztossága.Fasorban sincs egy mai motorhoz képest.Ennek ára,hogy a mai kifinomult motort már nem javitod mefelelő technikai felkészültség nélkül.
Belátták, hogy több a hátránya mint az előnye
Ellendugattyús dizellel tervezik felváltani.Mert annak teljesitménysűrűsége már eléri a gázturbináét.És 40 év alatt fejlődött annyit a technológia,hogy üzembiztosan összerakják (várhatóan).
1970ben papiron az 5TD motor volt messze a legjobb hk motor-ha éppen működött.És nagyon kicsi élettartam árán.Ma viszont olyan fémtechnológiai fejlődési eredményekre támaszkodva lehet hasonló motort csinálni,amiről akkoriban álmodni se mertek.Igy megváltozott a technológiai lehetőség,ami mentén meg lehet alkotni a motort
 
  • Tetszik
Reactions: bel