Nem engem kell győzködni arról, hogy jobb a Diesel mint a gázturbina.A mai motor azért már nem egészen ugyan az,mint az MBT70hez kidolgozott eredeti.És ami azt illeti,a nagyjavitás közötti üzemidőnek nézz utána.......
Ukrán ellendugattyús motorcsalád egy 20as évekbeli Junkers repülőgépmotoron alapszik-hirhedten karbantartásigényes (viszont ha jol üzemeltetik,nagyon is jó motorok).Egyáltalán nem "jóvanazugy" mentalitású üzemeltetést igénylő gépek
T90 V motorja meg egy 30as évekbeli francia Hispano-Suzia benzines vadászgépmotor eredetileg léghajóknak és bombázóknak készült dizel változatának sokadik korszerűsitése.És annak is nézz utána a javitásközi üzemidejének.....
Az átlag hk dizel 800-1(egy)ezer üzemóra után megy nagyjavitásra-békeidőben......T80 turbinája,meg az 5TD motorok még sem érik el,békeidőben.....
Helyzet az,hogy egy átlag hk 7-8,nagyon kiméletes használattal max 10ezer km futásteljesitménynél komplett hajtásláncfelújitásra megy.Irakban az Abramsok 12-15ezer km futásteljesitmény után igényeltek motorgenerált.(gyári nagyjavitást)
Attól, hogy az oroszoknak nincs egy értelmes modern harckocsimotorjuk még nem lesz modern az alapvetően 40 éves motor a Leopard 2-ben. Van modern német harckocsimotor, de azt nem MTU MB 873 ka 501-nek hívják.
Ez egy jó harckocsimotor, az oroszok meg a törökök mindenüket odaadnák, ha lenne ilyenük, de ettől még nem lesz modern.