Most megint tényekkel akarsz vitatkozni...
Az Arjunban lévő MTU MB M838 nem bírja a hegyi meleget, nem tudták vele kiváltani az orosz harckocsikat.
A Challenger 2E-ben lévő MTU MT883 megfőtt a görög teszten. A Leclercben ugyan ez a motor folyton vészleállt túlmelegedés miatt.
Ugyan ezen a teszten a Leopárd 2 MTU MB873-asa röhögve elment, ahogyan az M1 és a T-80U is a gázturbinákkal.
És ez egy valós dokumentált dolog.
Igen, a Merkava IV-ben valóban MTU883-van, de ki tudja mit változtattak a fölépítésén, hogy oda jó legyen.
A másik meg az, hogyha el is melegszik, nem tudunk róla, mert senki sem beszél erről sem, ahogyan más infó sincs a tankról ilyen téren. Meg az sem mellékes, hogyha nem azt raknak bele akkor mit? Nincs nyugati egyéb alternatíva.... Eszik nem eszik ezt kapták.
Viszont azt tudjuk, hogy a Leopárdban eszük ágában sincs kicserélni a régi 48 literes dízelt. Pedig papíron sok előnnyel járna a csere, aztán mégis marad az újabb és újabb modellekben is. Vagyis okkal használják a mai napig