M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 318
58 133
113
Nem engem kell győzködni arról, hogy jobb a Diesel mint a gázturbina.

Attól, hogy az oroszoknak nincs egy értelmes modern harckocsimotorjuk még nem lesz modern az alapvetően 40 éves motor a Leopard 2-ben. Van modern német harckocsimotor, de azt nem MTU MB 873 ka 501-nek hívják.
Ez egy jó harckocsimotor, az oroszok meg a törökök mindenüket odaadnák, ha lenne ilyenük, de ettől még nem lesz modern.



Ugyan minek kellene az Oroszoknak az MTU motor?
Púp a hátukra?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
KRAZt még generáljavitottál egy TSZ műhelyben,de egy mai agyonelektronizált,kifinomitott motort már nem fogsz olyan körülmények között javitani.Nekiálhatsz,de utána magadra vess.
Vegyük már észre,hogy egy baszottnagy KRAZ motorbol mennyi teljesitményt hoztak ki,és valójában mekkora is volt az élettartama,üzembiztossága.Fasorban sincs egy mai motorhoz képest.Ennek ára,hogy a mai kifinomult motort már nem javitod mefelelő technikai felkészültség nélkül.

Ellendugattyús dizellel tervezik felváltani.Mert annak teljesitménysűrűsége már eléri a gázturbináét.És 40 év alatt fejlődött annyit a technológia,hogy üzembiztosan összerakják (várhatóan).
1970ben papiron az 5TD motor volt messze a legjobb hk motor-ha éppen működött.És nagyon kicsi élettartam árán.Ma viszont olyan fémtechnológiai fejlődési eredményekre támaszkodva lehet hasonló motort csinálni,amiről akkoriban álmodni se mertek.Igy megváltozott a technológiai lehetőség,ami mentén meg lehet alkotni a motort

most mondjam azt, hogy ezt éppen egy villamosmérnöknek mondod, aki nemszarik be azokttól az agyonelektronikázott motoroktól és bár utálom, de a szerelhetőség miatt.. de most egy silózó kábelköteg se akadály ..
egy motortéri köteg, meg attól a pár szenzortól vag beszarva?
ezt a magyar szerelőbanda is megcsinálja. Főleg mióta buszon, can, flexray van minden.

Attól modern a motor, hogy piezos csucsokat visz eez ecu? vagy neked mitol modern? a pár szenzortól? nem láttál még ipari vezérlőrendszereket.
vagy a kedvencem, amikor olyanokat puffogtatnak, mint a nagy nyomású befecskendezőrendszer? (ne nézd meg, az első cr rendszerek annyit se tudtak, mint a vp34es adagoló, csal azt nem hívta a marketing nagynyomású nak)
Azoknak ajánlott megnézni, hogy egy di motor fordulaton mekkora nyomással üzemelt bowdenes adagolóval..
Pont ezt mondom, te felolvasod a kotelezo bullshitedet.
A modern cr tdi motorodat, meg majd amikor letérdel, úgy egyengetik ki présen a főtengelyedet, hagyományos esztergán kézzel szorják fel a csapágyhelyet.. meg azzal a feliáltással, hogy neked úgy is jó lesz egy tetőléccel meg smirglivel frissítik meg majd a hónolást... aztán majd elmondhatod, hogy modern a motorod, mert 100km muva beb@ssza a dpf hibát.

Rossz embernek mondod, mert pl én igaz motorkerékpár hengereket, hengerfejeket öntök.. de motorblokk feleket is..a saját motoromban a saját főtengelyem van a saját váltómmal...
De a kocsiimban is a chippet én csinálom, mert azért a pár táblázat átdikhálásáért én nem fizetek.
A szakma meg a köznép hívhatja optimalizálásnak, meg programozásnak itton, de attól még rohadtul köze nincs hozzá.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
KRAZt még generáljavitottál egy TSZ műhelyben,de egy mai agyonelektronizált,kifinomitott motort már nem fogsz olyan körülmények között javitani.Nekiálhatsz,de utána magadra vess.
Vegyük már észre,hogy egy baszottnagy KRAZ motorbol mennyi teljesitményt hoztak ki,és valójában mekkora is volt az élettartama,üzembiztossága.Fasorban sincs egy mai motorhoz képest.Ennek ára,hogy a mai kifinomult motort már nem javitod mefelelő technikai felkészültség nélkül.

Ellendugattyús dizellel tervezik felváltani.Mert annak teljesitménysűrűsége már eléri a gázturbináét.És 40 év alatt fejlődött annyit a technológia,hogy üzembiztosan összerakják (várhatóan).
1970ben papiron az 5TD motor volt messze a legjobb hk motor-ha éppen működött.És nagyon kicsi élettartam árán.Ma viszont olyan fémtechnológiai fejlődési eredményekre támaszkodva lehet hasonló motort csinálni,amiről akkoriban álmodni se mertek.Igy megváltozott a technológiai lehetőség,ami mentén meg lehet alkotni a motort

jaja.. majd beszállítunk valami 3. kéz általi orosz nyersanyagból, ami 50 év múlva is ugyanaz volt, csak akkor bc3ek hívták a ma 16mncr5ös anyagot... 25 éves német deckel mahon megmarva.. csepelen hőkezelve, valami ku ősöreg paláston megköszörülve a cuccot..
Mert a szolgalelkű gyarmati németek ilyeb lóf@szra való amcsi lineár mérőrendszer nélkülni low cost haas marókon Juszufékkal sem versenyképesek..
A prospektusokban meg majd olvasod a speciálisan ötvözött acélokat, a csúcstechnológiával készült termékeket.. hátul meg még a mérőszobás mikor megismeri a darabot, hogy emlékszik rá, hogy jó szar is volt.. sokat kellett mérni, mire egy jó jegyzőkönyvet összehozott...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 843
85 365
113
Ugyan minek kellene az Oroszoknak az MTU motor?
Púp a hátukra?
Mert 2023-ban problémát okoz nekik egy az MTU MB 873 ka 501 mindennemű paramétereit (itt kiemelve az üzembiztosságot) hozni tudó motor megalkotása a T-14 harckocsi számára. De ha kevésbé diplomatikusan akarok fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy képtelen kiszarni az orosz ipar 2023-ban egy olyan harckocsimotort amit 40+ éve a német ipar már kiszartak magából.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 318
58 133
113
Feljesd el,hogy a mai hk dizeleket TSZ javitóműhelyben generálozod üzemszerűen.
Valójában csapatszinten a gt könnyebben üzemeltethető.Megfelelő ipari háttérrel meglepő,de olcsóbban gyártható is.Nem véletlen,hogy az oroszok is erősen rámentek-sőt,valójában a T80 az első rendszeresitett gt-s hk (illetve a svéd S hk egy vegyes dizel-gt meghajtással birt már elötte,de tisztán gt meghajtással a T80 az első)



Minden ismert hk dízelmotor egy adagolós,minden elektronikát nélkülöző klozet.
Ha a 80 éves T100 sztalinyecet meg tudod generálozni,akkor az MTU-t is,szerintem amelyiket meng lehet generálozni,az mind nedves hüvelyes motor,egy teszkós szatyornyi szerszám sem kell hozzá,a legnagyobb cucc egy 3/4-es dugókulcs készlet,a leg drágább meg egy nyomaték kulcs.
Ami egyedi,az a pogácsák,meg a menetes szárak amivel kihúzgálod a hüvelyeket,kell egy gyűrűszorító,a többi minden van egy sarki garázsban van.
Semmi közenaznelektronikának a motorgenerálhoz.
Talán 2 hónapja futottam le ezt a kört a cégnél egy scanián,az már cr-es,ad blues, lehúzgáltam a csatikat,kihúztam az injektorokat,és ennyi, jöhetett a fostos aksis behajtó,10 perc alatt lent volt az összes hengerfej,10 az összes hajtókarcsavar,dugók ki,pogi a menetes szárral be,légkulcs kihúzza 10sec/db,ugyanannyi idő alatt vusszahúzza az új hüvelyt,ne csináljatok már elefántot a mákszemből.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 590
34 332
113
jaja.. majd beszállítunk valami 3. kéz általi orosz nyersanyagból, ami 50 év múlva is ugyanaz volt, csak akkor bc3ek hívták a ma 16mncr5ös anyagot... 25 éves német deckel mahon megmarva.. csepelen hőkezelve, valami ku ősöreg paláston megköszörülve a cuccot..
Mert a szolgalelkű gyarmati németek ilyeb lóf@szra való amcsi lineár mérőrendszer nélkülni low cost haas marókon Juszufékkal sem versenyképesek..
A prospektusokban meg majd olvasod a speciálisan ötvözött acélokat, a csúcstechnológiával készült termékeket.. hátul meg még a mérőszobás mikor megismeri a darabot, hogy emlékszik rá, hogy jó szar is volt.. sokat kellett mérni, mire egy jó jegyzőkönyvet összehozott...
Persze....
Áááá,nincs semmi fejlődés.....KRAZ főtengelyt 200k km futás után dobhattad ki a francba,mert elkopott a pérába.Közbe a motor litertejesitménye meg harmada volt a mai motorokénak,mik röhögve elmennek generál nélkül 1millió km-t....Áááá,nincs semmiféle fejlődés....
 
  • Tetszik
Reactions: bel

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Minden ismert hk dízelmotor egy adagolós,minden elektronikát nélkülöző klozet.
Ha a 80 éves T100 sztalinyecet meg tudod generálozni,akkor az MTU-t is,szerintem amelyiket meng lehet generálozni,az mind nedves hüvelyes motor,egy teszkós szatyornyi szerszám sem kell hozzá,a legnagyobb cucc egy 3/4-es dugókulcs készlet,a leg drágább meg egy nyomaték kulcs.
Ami egyedi,az a pogácsák,meg a menetes szárak amivel kihúzgálod a hüvelyeket,kell egy gyűrűszorító,a többi minden van egy sarki garázsban van.
Semmi közenaznelektronikának a motorgenerálhoz.
Talán 2 hónapja futottam le ezt a kört a cégnél egy scanián,az már cr-es,ad blues, lehúzgáltam a csatikat,kihúztam az injektorokat,és ennyi, jöhetett a fostos aksis behajtó,10 perc alatt lent volt az összes hengerfej,10 az összes hajtókarcsavar,dugók ki,pogi a menetes szárral be,légkulcs kihúzza 10sec/db,ugyanannyi idő alatt vusszahúzza az új hüvelyt,ne csináljatok már elefántot a mákszemből.

és akkor ne is beszéljünk arról, hogy mondjuk egy modernnek gondolt1.8cr fordja van, akkor abba a törzsblokk gyakorlatilag mint 60 évvel ezelőtti diesel fiestában.

Köznépnek elég a színes elox, a króm. Az aerospace aluminium, ne adjs iten a kétszer olyan nehéz és arra a célra tökfelesleges titán szavakat bedobni és máris csúcstechnikra gondolnak :D
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Persze....
Áááá,nincs semmi fejlődés.....KRAZ főtengelyt 200k km futás után dobhattad ki a francba,mert elkopott a pérába.Közbe a motor litertejesitménye meg harmada volt a mai motorokénak,mik röhögve elmennek generál nélkül 1millió km-t....Áááá,nincs semmiféle fejlődés....

Abszolút mégcsak nem egy dolgoról sem beszélünk. Nyilván számos oka van, hogy egy lada blokk sem fog elfutni 200eet. Egy tartós motor sem attól fog hiperötvözetekből készült.. De nem erről beszéltünk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 318
58 133
113
Hogy végre leváltsák a 80+ éves V2 motorcsaládot?



Miből gondoljuk,hogy le akarják váltani?
Még mindig messze az a legmodernebb tankmotor konstrukciójában.
Szerintem legyárthattak a cccp-ben akár 50 000 darabot is, ha minden tankra számoltak 2 tartalék blokkot,ami szerintem megegyezik a mostani T90 1130 lovas blokkjával,legalábbis amelyik már turbós,nem kompresszoros,belelógatják az 1130 lovas verzió belsőségeit,és ott az új blokk.
A civil életben(bmw) is cikkszámra megegyező motoralkatrészek voltak a 60's M10 motorokban,mint a 90's M30 motorokban,vagy a 85-től futó M20B25 motorok blokkja,méretazonos belül a 30 évvel későbbi S54B32 vel,így építenek belőle a mai mapig is 3.2-es lökettérfogatú strokert.
Stb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 843
85 365
113
Miből gondoljuk,hogy le akarják váltani?
Még mindig messze az a legmodernebb tankmotor konstrukciójában.
Szerintem legyárthattak a cccp-ben akár 50 000 darabot is, ha minden tankra számoltak 2 tartalék blokkot,ami szerintem megegyezik a mostani T90 1130 lovas blokkjával,legalábbis amelyik már turbós,nem kompresszoros,belelógatják az 1130 lovas verzió belsőségeit,és ott az új blokk.
A civil életben(bmw) is cikkszámra megegyező motoralkatrészek voltak a 60's M10 motorokban,mint a 90's M30 motorokban,vagy a 85-től futó M20B25 motorok blokkja,méretazonos belül a 30 évvel későbbi S54B32 vel,így építenek belőle a mai mapig is 3.2-es lökettérfogatú strokert.
Stb.
Egyébként meg egy elavult valami. V-92S2F ez tudomásom szerint a legnagyobb teljesítményű motorjuk és állításod szerint a legmodernebb konstrukciójú harckocsi motor. De mit is ér ez a legmodernebb konstrukció? Arra képes, hogy kihámozzon 1130 LE-t egy 38,88 literes hengerűrtartalmú motorból. Ez elképesztően targikus adat. A V-92S2F jelű motor emlékeim szerint a 2000-es évek elején jelent meg tehát kb 20 éves konstrukció. Amennyiben egyidősnek tekintjük a néhány évvel korábban megjelent (gyakorlatilag azonos korú) MTU MT 883 ka 501 motort és összehasonlítjuk vele, akkor azt látjuk, hogy 1630 LE jut 27,4 literes hengerűrtartalomra. Hol van ez a modernitás a orosz motornál? Miben nyilvánul meg eza modernitás?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Nem ismerek az M1 Abrams légszűrő rendszerét, de bebaszna ha papír vagy bármi más lenne.
A T-80-as GTD gázturbinája pl. centrifugális szűrést használ ha jól emlékszem :rolleyes:
Így néz ki:
iu

És ez a rendszer tökéletesen működik sivatagtól Európáig bárhol.... Elől a két nagy szögletes doboz a centrifugális légszűrő.



Jó kérdés, hogy az M1 turbinájának van-e centrifugális szűrője vagy nincs? (Én nem látom)
Mert biztos nem papír légszűrős mint egy autó. Viszont a műszaki rajzain nem látom a szűrőjét...
iu

iu

Szóval hol van az M1-es AGT-1500-asának a légszűrője? o_O
És milyen van neki? Abból megtudnánk mi ez a tisztitásos mizéria.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Egyébként meg egy elavult valami. V-92S2F ez tudomásom szerint a legnagyobb teljesítményű motorjuk és állításod szerint a legmodernebb konstrukciójú harckocsi motor. De mit is ér ez a legmodernebb konstrukció? Arra képes, hogy kihámozzon 1130 LE-t egy 38,88 literes hengerűrtartalmú motorból. Ez elképesztően targikus adat. A V-92S2F jelű motor emlékeim szerint a 2000-es évek elején jelent meg tehát kb 20 éves konstrukció. Amennyiben egyidősnek tekintjük a néhány évvel korábban megjelent (gyakorlatilag azonos korú) MTU MT 883 ka 501 motort és összehasonlítjuk vele, akkor azt látjuk, hogy 1630 LE jut 27,4 literes hengerűrtartalomra. Hol van ez a modernitás a orosz motornál? Miben nyilvánul meg eza modernitás?

Századjára is neki futhatunk.... Hány kg at MTU és mennyi az orosz motor? Mekkora az élettartalma, és, hogy bírja a melegedést?
Csak mert a 48 literes MTU van a Leopárdban, nem cserélték ki kisebb erősebb MTU-ra. Gondolom azért, mert azok megfőnek egy nehezebb technika alatt.... lásd. görög teszt, vagy az indiaiak sírámai az Arjunnal kapcsolatban.
Érdekes módon se a 48 literes MTU és a 38 literes ruszki motor nem fő meg a 45 fokos hegyvidéki melegben, ellenben a papíron csudajó kisebb literszámú MTU-kkal....
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 590
34 332
113
Századjára is neki futhatunk.... Hány kg at MTU és mennyi az orosz motor? Mekkora az élettartalma, és, hogy bírja a melegedést?
Csak mert a 48 literes MTU van a Leopárdban, nem cserélték ki kisebb erősebb MTU-ra. Gondolom azért, mert azok megfőnek egy nehezebb technika alatt.... lásd. görög teszt, vagy az indiaiak sírámai az Arjunnal kapcsolatban.
Érdekes módon se a 48 literes MTU és a 38 literes ruszki motor nem fő meg a 45 fokos hegyvidéki melegben, ellenben a papíron csudajó kisebb literszámú MTU-kkal....
Hát,azt a "megfővő" kicsike MTU motort eredetileg a dél afrikai Loggim tanknak tervezték,és az van a Merkava IV-ben az orrában-és nem fő meg valahogy a Negev sivatagban nyáron sem.
Inkább ugyan az a helyzet,mint az Abrams turbinájával,amit nemcsak dizelmotorra lehetne lecserélni,hanem újabb turbinára,de takarékosságbol nem teszik (itt nem csak az átépitésről,hanem a logisztikárol is szó van)
 
  • Tetszik
Reactions: bel

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 317
60 791
113
Hát,azt a "megfővő" kicsike MTU motort eredetileg a dél afrikai Loggim tanknak tervezték,és az van a Merkava IV-ben az orrában-és nem fő meg valahogy a Negev sivatagban nyáron sem.
Inkább ugyan az a helyzet,mint az Abrams turbinájával,amit nemcsak dizelmotorra lehetne lecserélni,hanem újabb turbinára,de takarékosságbol nem teszik (itt nem csak az átépitésről,hanem a logisztikárol is szó van)

Most megint tényekkel akarsz vitatkozni...
Az Arjunban lévő MTU MB M838 nem bírja a hegyi meleget, nem tudták vele kiváltani az orosz harckocsikat.
A Challenger 2E-ben lévő MTU MT883 megfőtt a görög teszten. A Leclercben ugyan ez a motor folyton vészleállt túlmelegedés miatt.
Ugyan ezen a teszten a Leopárd 2 MTU MB873-asa röhögve elment, ahogyan az M1 és a T-80U is a gázturbinákkal.
És ez egy valós dokumentált dolog.

Igen, a Merkava IV-ben valóban MTU883-van, de ki tudja mit változtattak a fölépítésén, hogy oda jó legyen.
A másik meg az, hogyha el is melegszik, nem tudunk róla, mert senki sem beszél erről sem, ahogyan más infó sincs a tankról ilyen téren. Meg az sem mellékes, hogyha nem azt raknak bele akkor mit? Nincs nyugati egyéb alternatíva.... Eszik nem eszik ezt kapták.
Viszont azt tudjuk, hogy a Leopárdban eszük ágában sincs kicserélni a régi 48 literes dízelt. Pedig papíron sok előnnyel járna a csere, aztán mégis marad az újabb és újabb modellekben is. Vagyis okkal használják a mai napig ;)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 590
34 332
113
Most megint tényekkel akarsz vitatkozni...
Az Arjunban lévő MTU MB M838 nem bírja a hegyi meleget, nem tudták vele kiváltani az orosz harckocsikat.
A Challenger 2E-ben lévő MTU MT883 megfőtt a görög teszten. A Leclercben ugyan ez a motor folyton vészleállt túlmelegedés miatt.
Ugyan ezen a teszten a Leopárd 2 MTU MB873-asa röhögve elment, ahogyan az M1 és a T-80U is a gázturbinákkal.
És ez egy valós dokumentált dolog.

Igen, a Merkava IV-ben valóban MTU883-van, de ki tudja mit változtattak a fölépítésén, hogy oda jó legyen.
A másik meg az, hogyha el is melegszik, nem tudunk róla, mert senki sem beszél erről sem, ahogyan más infó sincs a tankról ilyen téren. Meg az sem mellékes, hogyha nem azt raknak bele akkor mit? Nincs nyugati egyéb alternatíva.... Eszik nem eszik ezt kapták.
Viszont azt tudjuk, hogy a Leopárdban eszük ágában sincs kicserélni a régi 48 literes dízelt. Pedig papíron sok előnnyel járna a csere, aztán mégis marad az újabb és újabb modellekben is. Vagyis okkal használják a mai napig ;)
K2-ben és az export leclercben meg nem főnek meg a 883 motorok.
 
  • Tetszik
Reactions: endre