M1 Abrams (USA)

Azt lehet tudni Irakban milyen sűrűn kellett ezt a szűrős mutatványt végrehajtani?
Az amerikaiak állapot szerint üzemeltetnek, persze vannak dolgok amiknek meg van az életciklusa, de egy ilyen triviális dolgot mint a légszűrő biztosan állapot szerint cserélnek. A napi kettő az már a műveleti szabadságot veszélyezteti, az nekem soknak tűnik. No meg aott a T-80 ami ugyancsak gázturbinás és ott ez nem merül fel problémaként.
 
Nagyobb szemcséjű, több benne a szennyeződés.
Felejtsd el. A sivatagban összehasonlíthatatlanul nagyobb a por mint Európában. Nincs értelme egyáltalán arról beszélni, hogy itt meg a sivatagban mekkor a szálló por koncentrációja. Olyan mintha elkezdenéd összehasonlítani a Tisza meg az Amazonas évi vízhozamát. Lehet, de értelmetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and bel
Felejtsd el. A sivatagban összehasonlíthatatlanul nagyobb a por mint Európában. Nincs értelme egyáltalán arról beszélni, hogy itt meg a sivatagban mekkor a szálló por koncentrációja. Olyan mintha elkezdenéd összehasonlítani a Tisza meg az Amazonas évi vízhozamát. Lehet, de értelmetlen.

Éles eszű mint mindig... Szó sem volt mennyiségről.

Ha beleöntesz egy szűrőbe egy vödör sivatagi homokot át fog folyni rajta.
Egy bögre európai meg eltömíti mert tele van szerves anyaggal.
 
Éles eszű mint mindig... Szó sem volt mennyiségről.

Ha beleöntesz egy szűrőbe egy vödör sivatagi homokot át fog folyni rajta.
Egy bögre európai meg eltömíti mert tele van szerves anyaggal.
Mi az eredménye mindkettőnek? Leálla harckocsi.
 
F3ljx-Tca4-AEDPQE.jpg
 
Azt lehet tudni Irakban milyen sűrűn kellett ezt a szűrős mutatványt végrehajtani?
na igen, a felhasználás módjában keresendő az ok szerintem.
Nem is feltétlen az ukrán igénytelenség, elhanyagolás miatt. Hanem ezen a fronton egyszerűen nincs meg a darabszám és az infrastruktúra sem a folyamatos rotáláshoz, karbantartáshoz. Itt nem hobbi, hanem kőkemény tartós használat van. Az meg ennyit bír.


Motorok kérdésébe meg szerintem kár belemenni. A dízel is légfelesleggel dolgozik, de már az is nagyban megváltoztatja a térfogatáramot, hogy di vagy idi.. ahogy a feltöltéssel is eleve alacsonyabb afr tartható végig.. na szóval sok mindenen múlik még egy dízel esetében is.. akár pl buszoknál, munkagépeknél levegőszűrő fizikai pozícióján (tervezési sajátosságok, hogy mennyi port etet meg)
Alapvetően a szemcseméret.. és a szűrő finomság, típus, hogy pl alkalmazhatnak nedveset is..is meghatározó, a felület.. ezer paraméter, amiben valós hardcore, endurance felhasználásban akár lehet viccen kívül 10xes jósági különbség is egy lesajnált technika javára. stb.

aki ezt használpontos típusismeret és elsősorban gyakorlati karbantartási tapasztalatok nélkül kijelenti, hogy az abrams levegőszűrő rendszere jobb, az egész egyszerűen fogalmatlan..
Passz.. simán lehet egy kalap szar is.. de egy iraki használat, ahol mindennemű fölény bármit is megengedett... szóval a hobbi szintű használat és az endurance igénybevétel közt óriási különbségek lehetnek.
 
na igen, a felhasználás módjában keresendő az ok szerintem.
Nem is feltétlen az ukrán igénytelenség, elhanyagolás miatt. Hanem ezen a fronton egyszerűen nincs meg a darabszám és az infrastruktúra sem a folyamatos rotáláshoz, karbantartáshoz. Itt nem hobbi, hanem kőkemény tartós használat van. Az meg ennyit bír.


Motorok kérdésébe meg szerintem kár belemenni. A dízel is légfelesleggel dolgozik, de már az is nagyban megváltoztatja a térfogatáramot, hogy di vagy idi.. ahogy a feltöltéssel is eleve alacsonyabb afr tartható végig.. na szóval sok mindenen múlik még egy dízel esetében is.. akár pl buszoknál, munkagépeknél levegőszűrő fizikai pozícióján (tervezési sajátosságok, hogy mennyi port etet meg)
Alapvetően a szemcseméret.. és a szűrő finomság, típus, hogy pl alkalmazhatnak nedveset is..is meghatározó, a felület.. ezer paraméter, amiben valós hardcore, endurance felhasználásban akár lehet viccen kívül 10xes jósági különbség is egy lesajnált technika javára. stb.

aki ezt használpontos típusismeret és elsősorban gyakorlati karbantartási tapasztalatok nélkül kijelenti, hogy az abrams levegőszűrő rendszere jobb, az egész egyszerűen fogalmatlan..
Passz.. simán lehet egy kalap szar is.. de egy iraki használat, ahol mindennemű fölény bármit is megengedett... szóval a hobbi szintű használat és az endurance igénybevétel közt óriási különbségek lehetnek.
Mi az, hogy hobbihasználat? Irakban 2003-ban Kuvaitból eljutottak az M1-esek Bagdadig alig 1 hónap alatt, ez nagoyon nem hobbihasználat bármit is jelentsen ez.
 
na igen, a felhasználás módjában keresendő az ok szerintem.
Nem is feltétlen az ukrán igénytelenség, elhanyagolás miatt. Hanem ezen a fronton egyszerűen nincs meg a darabszám és az infrastruktúra sem a folyamatos rotáláshoz, karbantartáshoz. Itt nem hobbi, hanem kőkemény tartós használat van. Az meg ennyit bír.


Motorok kérdésébe meg szerintem kár belemenni. A dízel is légfelesleggel dolgozik, de már az is nagyban megváltoztatja a térfogatáramot, hogy di vagy idi.. ahogy a feltöltéssel is eleve alacsonyabb afr tartható végig.. na szóval sok mindenen múlik még egy dízel esetében is.. akár pl buszoknál, munkagépeknél levegőszűrő fizikai pozícióján (tervezési sajátosságok, hogy mennyi port etet meg)
Alapvetően a szemcseméret.. és a szűrő finomság, típus, hogy pl alkalmazhatnak nedveset is..is meghatározó, a felület.. ezer paraméter, amiben valós hardcore, endurance felhasználásban akár lehet viccen kívül 10xes jósági különbség is egy lesajnált technika javára. stb.

aki ezt használpontos típusismeret és elsősorban gyakorlati karbantartási tapasztalatok nélkül kijelenti, hogy az abrams levegőszűrő rendszere jobb, az egész egyszerűen fogalmatlan..
Passz.. simán lehet egy kalap szar is.. de egy iraki használat, ahol mindennemű fölény bármit is megengedett... szóval a hobbi szintű használat és az endurance igénybevétel közt óriási különbségek lehetnek.
Most látom, hogy közben te profin válaszoltál.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
na igen, a felhasználás módjában keresendő az ok szerintem.
Nem is feltétlen az ukrán igénytelenség, elhanyagolás miatt. Hanem ezen a fronton egyszerűen nincs meg a darabszám és az infrastruktúra sem a folyamatos rotáláshoz, karbantartáshoz. Itt nem hobbi, hanem kőkemény tartós használat van. Az meg ennyit bír.


Motorok kérdésébe meg szerintem kár belemenni. A dízel is légfelesleggel dolgozik, de már az is nagyban megváltoztatja a térfogatáramot, hogy di vagy idi.. ahogy a feltöltéssel is eleve alacsonyabb afr tartható végig.. na szóval sok mindenen múlik még egy dízel esetében is.. akár pl buszoknál, munkagépeknél levegőszűrő fizikai pozícióján (tervezési sajátosságok, hogy mennyi port etet meg)
Alapvetően a szemcseméret.. és a szűrő finomság, típus, hogy pl alkalmazhatnak nedveset is..is meghatározó, a felület.. ezer paraméter, amiben valós hardcore, endurance felhasználásban akár lehet viccen kívül 10xes jósági különbség is egy lesajnált technika javára. stb.

aki ezt használpontos típusismeret és elsősorban gyakorlati karbantartási tapasztalatok nélkül kijelenti, hogy az abrams levegőszűrő rendszere jobb, az egész egyszerűen fogalmatlan..
Passz.. simán lehet egy kalap szar is.. de egy iraki használat, ahol mindennemű fölény bármit is megengedett... szóval a hobbi szintű használat és az endurance igénybevétel közt óriási különbségek lehetnek.


Civil repülésből azért vannak bőven példák, sivatagi homok is legyilkolja idővel a turbinákat, de durvább szemcséjű dolgok (pl. vulkáni hamu) instant megöli.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Mi az, hogy hobbihasználat? Irakban 2003-ban Kuvaitból eljutottak az M1-esek Bagdadig alig 1 hónap alatt, ez nagoyon nem hobbihasználat bármit is jelentsen ez.

Csak azt nem tudjuk hány légszűrőt cseréltek addig! :D
Amúgy ez a napi 2 elég soknak tűnik nekem is. Bár eleve nehéz ezt értelmezni is. Amit értelmezni lehet és amivel egyáltalán viszonyítási alapunk lenne az mondjuk az üzemóra. De ez a napi 2…
 
Azt lehet tudni Irakban milyen sűrűn kellett ezt a szűrős mutatványt végrehajtani?



Használattól függ,van egy vákumszenzor a szűrő,és a motor, itt a gt között,és amikor máf eltömődött,megnő a vákum,mivel nehezebben tudja csak szívni a motor a levegőt,és jól bejelez a tankban Johnny boynak, hogy csere,vagy tisztítás.
A régebbi gépeken egy sima,felespohárnyi vákumdob van,benne egy rugóval,az ellenében dolgozik a vákum,húzza a kis jelző pálcikát benne, és mikor már a piros része látszik a pálcikának,akkor dugulás van.


Ehun e': https://www.googleadservices.com/pa...wYzhvOyCAxWUVkEAHc6ZBgwQwg8oAHoECAYQEw&adurl=
 
Az égéshez szerintem ugyanannyi oxigén kell függetlenül attól hogy diesel motorban vagy gázturbinában égeted el a kerozint. Csak a repülőgépeken levő gázturbinának kell több levegő. Ugyanez egyébként nem probléma a szovjet T80 -nál?
Csakhogy gázturbinával eleve 2.5x több üzemanyagot égetsz el...
És a beszívott szennyezés a turbinalapátokat erodálja, ami nagyon drága és nehéz javítani - csak az USAban lehet.
Egy dízel jobban bírja a szennyeződést.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Azért azt vegyük már tudomásul,hogy a mai hk dizelek valójában egy baromira kifinomult,kihegyezett motorok.Felejtsük el,hogy kevésbé érzékenyek,mint a turbinák,mert nem azok.
Aztán meg egy hk-n többfokozatú a légszűrő.Mire a szűrő betétekhez jut a levegő,addigra már száraz és nedves centrifugál szűrök kiszedték a por javát.
Különben az izraeliek vizsgálták meg alaposan a zsákmányolt szovjet technikát,és szerintük az amerikai hk dizelek üzembiztosabb,jobb motorok.És az XM1 próbákon a gt jobbnak bizonyult,mint a dizel.....
Egyébként meg az első hk gázturbinával rendszeresitve a T80.....Érdekes,hogy senki nem rugózik a különben rosszabb üzemidőértékeket produkáló orosz turbina kényességén.....
 
Csakhogy gázturbinával eleve 2.5x több üzemanyagot égetsz el...
És a beszívott szennyezés a turbinalapátokat erodálja, ami nagyon drága és nehéz javítani - csak az USAban lehet.
Egy dízel jobban bírja a szennyeződést.
A szennyezést a diesel sem bírja. Legfeljebb könnyebben találsz javításhoz helyet és szakembert.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Azért azt vegyük már tudomásul,hogy a mai hk dizelek valójában egy baromira kifinomult,kihegyezett motorok.Felejtsük el,hogy kevésbé érzékenyek,mint a turbinák,mert nem azok.
Aztán meg egy hk-n többfokozatú a légszűrő.Mire a szűrő betétekhez jut a levegő,addigra már száraz és nedves centrifugál szűrök kiszedték a por javát.
Különben az izraeliek vizsgálták meg alaposan a zsákmányolt szovjet technikát,és szerintük az amerikai hk dizelek üzembiztosabb,jobb motorok.És az XM1 próbákon a gt jobbnak bizonyult,mint a dizel.....
Egyébként meg az első hk gázturbinával rendszeresitve a T80.....Érdekes,hogy senki nem rugózik a különben rosszabb üzemidőértékeket produkáló orosz turbina kényességén.....
Azért pl a Leopard 2 44 éves motorját ne nevezzük már mai Dieselnek vagy kifinomultnak vagy akármi. Az egy régi elavult motor a mai modern társaihoz képest.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mi az, hogy hobbihasználat? Irakban 2003-ban Kuvaitból eljutottak az M1-esek Bagdadig alig 1 hónap alatt, ez nagoyon nem hobbihasználat bármit is jelentsen ez.
abszolút fölény miatt bármennyit visszarotálhattak karbantartásra..
Azaz km naponta. Ennyit a nyugdíjas klubbal is lesétáltatsz, akár a szaharában is...
 
abszolút fölény miatt bármennyit visszarotálhattak karbantartásra..
Azaz km naponta. Ennyit a nyugdíjas klubbal is lesétáltatsz, akár a szaharában is...
NEm volt ott egy darab felesleges harckocsi sem. Semmit nem vittek vissza sehová sem, mindent a cspatoknál javítottak (persze amit kilőttek azt nem) elsősorban a harckocsizászlóalj mozgó javítóműhelyeiben.
 
Azért pl a Leopard 2 44 éves motorját ne nevezzük már mai Dieselnek vagy kifinomultnak vagy akármi. Az egy régi elavult motor a mai modern társaihoz képest.
A mai motor azért már nem egészen ugyan az,mint az MBT70hez kidolgozott eredeti.És ami azt illeti,a nagyjavitás közötti üzemidőnek nézz utána.......
Ukrán ellendugattyús motorcsalád egy 20as évekbeli Junkers repülőgépmotoron alapszik-hirhedten karbantartásigényes (viszont ha jol üzemeltetik,nagyon is jó motorok).Egyáltalán nem "jóvanazugy" mentalitású üzemeltetést igénylő gépek
T90 V motorja meg egy 30as évekbeli francia Hispano-Suzia benzines vadászgépmotor eredetileg léghajóknak és bombázóknak készült dizel változatának sokadik korszerűsitése.És annak is nézz utána a javitásközi üzemidejének.....
Az átlag hk dizel 800-1(egy)ezer üzemóra után megy nagyjavitásra-békeidőben......T80 turbinája,meg az 5TD motorok még sem érik el,békeidőben.....
Helyzet az,hogy egy átlag hk 7-8,nagyon kiméletes használattal max 10ezer km futásteljesitménynél komplett hajtásláncfelújitásra megy.Irakban az Abramsok 12-15ezer km futásteljesitmény után igényeltek motorgenerált.(gyári nagyjavitást)