na igen, a felhasználás módjában keresendő az ok szerintem.
Nem is feltétlen az ukrán igénytelenség, elhanyagolás miatt. Hanem ezen a fronton egyszerűen nincs meg a darabszám és az infrastruktúra sem a folyamatos rotáláshoz, karbantartáshoz. Itt nem hobbi, hanem kőkemény tartós használat van. Az meg ennyit bír.
Motorok kérdésébe meg szerintem kár belemenni. A dízel is légfelesleggel dolgozik, de már az is nagyban megváltoztatja a térfogatáramot, hogy di vagy idi.. ahogy a feltöltéssel is eleve alacsonyabb afr tartható végig.. na szóval sok mindenen múlik még egy dízel esetében is.. akár pl buszoknál, munkagépeknél levegőszűrő fizikai pozícióján (tervezési sajátosságok, hogy mennyi port etet meg)
Alapvetően a szemcseméret.. és a szűrő finomság, típus, hogy pl alkalmazhatnak nedveset is..is meghatározó, a felület.. ezer paraméter, amiben valós hardcore, endurance felhasználásban akár lehet viccen kívül 10xes jósági különbség is egy lesajnált technika javára. stb.
aki ezt használpontos típusismeret és elsősorban gyakorlati karbantartási tapasztalatok nélkül kijelenti, hogy az abrams levegőszűrő rendszere jobb, az egész egyszerűen fogalmatlan..
Passz.. simán lehet egy kalap szar is.. de egy iraki használat, ahol mindennemű fölény bármit is megengedett... szóval a hobbi szintű használat és az endurance igénybevétel közt óriási különbségek lehetnek.