M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
926
3 370
93
Taiwan ready to receive first batch of M1A2T Abrams tanks

..."A total of 38 Abrams M1A2T tanks are scheduled to arrive on the island in 2024, followed by 42 tanks in 2025, and another 28 in 2026. The United States approved the sale of 108 tanks to Taiwan in 2019, amounting to a total of $2.2 billion. The deal also includes 14 M88A2 Hercules tracked armored recovery vehicles. The M1A2T is a modified version of the American M1A2 SEP V2 tank, with General Dynamics Land Systems as the primary contractor."...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 302
34 978
113
1691412582328
1691412583102
1691412583323
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 986
113
Ha lassan is, de végül csak belátták, hogy a 40+ éves design tényleg kifutotta az idejét, tovább nem lehet hekkelgetni ezt a turbinas, agyonbonyolított káoszt:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 221
57 596
113
Az Abrams esetében és mivel az Abrams futómûve lényegében Leopard 2 egyenértékû, feltételezéssel élek, hogy a Leopard 2 esetében is, egy hiànyzó làncfeszítô kerék és hiànyzó elsô lengôkar mellett a következô lengôkar elôrenyújtàsàval megoldható az a szintû futóképesség, hogy a jàrmû sajàt erejébôl hagyja el a helyet. Elgörbült elemeket pont le fog szarni hetven tonna anyag, úgy egyenesíti ki ezeröccà lóerôvel, hogy csuda nézni.



Nem.
Ha lerobbant róla a lánc,azt már nem teszed vissza,új/másik lánc kell,és.mint már említettem volt,a lánc a leggyengébb része a futóműnek,ha valami nincs irányban,vagy a lánc maga félig elszakadt,akkor az az első kanyarban elszakad teljesen,vagy kilép belőle a gép,stb.



Itt láthatod mi meló csak visszarakni a láncot egy megsüllyedt gépre,ami azért szakadt el,mert telement földdel,és túlfeszült.
Itt van bôven ember,technika,szerszám hozzá, mégsem sétagalopp,és semmi sem sérült.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 100
113
Nem.
Ha lerobbant róla a lánc,azt már nem teszed vissza,új/másik lánc kell,és.mint már említettem volt,a lánc a leggyengébb része a futóműnek,ha valami nincs irányban,vagy a lánc maga félig elszakadt,akkor az az első kanyarban elszakad teljesen,vagy kilép belőle a gép,stb.



Itt láthatod mi meló csak visszarakni a láncot egy megsüllyedt gépre,ami azért szakadt el,mert telement földdel,és túlfeszült.
Itt van bôven ember,technika,szerszám hozzá, mégsem sétagalopp,és semmi sem sérült.
Jep, ha csak egy kis kràter van,akkor magàval a lànchajtó kerékkel oda tolod a lancot ahovà akarod. Esélyesen van nàlad hàborús körülmények között plusz tag ami bôven plusz is lehet ha kiesik a hajtandó futófelület ötöde. A félig elszakadtba meg üttök új csapszeget. Csak a màsodik VH óta javítgatnak ilyen felületû és tömegû szelvényeket a személyzetek, màra biztosan képtelenek rà. :D
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 221
57 596
113
Jep, ha csak egy kis kràter van,akkor magàval a lànchajtó kerékkel oda tolod a lancot ahovà akarod. Esélyesen van nàlad hàborús körülmények között plusz tag ami bôven plusz is lehet ha kiesik a hajtandó futófelület ötöde. A félig elszakadtba meg üttök új csapszeget. Csak a màsodik VH óta javítgatnak ilyen felületû és tömegû szelvényeket a személyzetek, màra biztosan képtelenek rà. :D



Ezekbe már nem ütsz csapszeget,bele van préselve a gyárba,a szélen van patent szem,úgy kapcsolódik.
Pont nem a 2. vh technológiai szintje,ha nyugodtan tudsz dolgozni rajta,ott a műszaki csapat,műszaki jármű,ami megemeli a bicajt,van tartalék alkatrész,nem reménytelen,de a harctéren,a kezelők inkább mentik a bőrüket,de elengedem,mert sportszerűtlen a részemről.
:D
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 100
113
Féligmeddig komoly is volt a vàlaszom. Akik foglalkoznak ezzel üzlet szinten ha nem akadt el, azok most kölcsönös bizalommal mosolyogva egyeztetnek dràga vacsoràkon meg a haverjaiktól tàrgyalókat kibérelve módosítàsokról, majd szuszogva beülnek nagy és dràga jàrmûveikbe elégedetten. A tervezôknek kiadjàk, azok néznek, hogymiafasznak, hiszen eddig ezt tervezték, aztàn àttrrvezik. Elküldik a 3D rajzokat, mindenki nagyon elégedett a màsik végén, amíg az egyetlen alulfizetett dolgozó rà nem mutat, hogy ez szar, mert... . Akkor telefonàlnak, email-eznek, közben kifizetik az eddigieket, a tervezôket lebasszàk mert azt csinàltàk amit mondtak nekik és ez borzasztó sok pénzbe került szegény megrendelônek, akinek vagy visszaosztanak, vagy nem. A tervezôk fônöke új hajót vesz magànak és büszke a sikereire.

A mérnökök javítjàk a kívànalmak szerint a beépítendô alkatrészt. A 3D képeket nézve mindenki boldog, a fônök is modolyogva szkàjpol az új hajójàról. Elküldik a megrendelônek, az is boldog nagyon és mosolyogva fizeti ennek a szakasznak az àràt amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem, de közben megint kibérli a haverja tàrgyalójàt, hogy megbeszéljék ugyanazt amit eddig leemail-eztek. A haverja visszaoszt neki.

Nehézségeiket hangoztatva de a reményteli jövôre derûsen nézve megtargyalnak mindent amit eddig a beosztottak leemail-eztek és amirôl beszàmoltak. Beszàllnak a dràga autóikba és elmennek nyaralni. Megérkeznek a hiperdràgàn kiesztergàlt próbadrabok. A mérnökök a valósàgban nem annyira làtjàk hasznàlhatónak mint amennyire jàtékos formàban tûnt, de a legelfogadhatóbbat ott bassza meg a ...va Isten igével elküldik beépítésre.

A beépítést végzô egyetlen dolgozóra hàrítva a beépítés minden problémàjàt, magàra hagyjàk az alkatrésszel. Ô, mivel rutonos szerelô, beépítés nélkül is làtja, hogy az elméleti szakemberek, köztük a gazdagsàga okàn nagyon szakember fônök màr megint egy rakàs balfasz akik a màsik végen hasonlóan szakértô elképzelést gondolkodàs nélkül megvalósítottàk, nagyon jól néz ki, csak lehetetlenné dizàjnoltàk a szerelést, karbantartàst. Jelzi ezt. Leugatja a fölé rendelt kàpó aki sohasem szerzi be idôre a csavarokat, hogy oldja meg! Kitalàlja, megoldja, kurvaanyàzik közben, majd jelzi az egyetlen emberi felfogàsra képes mérnöknek, hogy ez nem lesz jó, egy egész napig baszódott vele.

Az jelzi a hajózó fônökének aki ettôl mérges lesz. Vàlsàgszkàjpmítinget tartanak. A mítingen a normàlis mérnök egyedül marad a vélményével, hogy mit kellene csinàlni, a többiek a leglogikusabb utat vàlasztjàk, hogy tinderezhessenek tovàbb napközben. A szerelô megoldàsàt beépítik a szerelési utasítàsba és szerszàmot terveznek hozzà.

A szerelônek ezutàn leküldenek pà próbadarbot az új szerszàmmal együtt és kap egy szerelési utasítàst arról, amit ô talàlt ki. A szerszàm hasznàlhatatlan a valósgban, marad a sajàt megoldàsa. Jelzi ezt, a fölé rendelt kàpója a vezetés felé a negatív hozzààllàsàt tovàbbítja.

A màsodik napon lemegy az irodàból egy szakember feltenni a na hogy megy kérdést. A szerelô megmutatja, a mérnök ràjön, hogy mekkora szar valójàban az egész. Jelzi ezt. A mûhelyvezetô kàpó szervilis megszokàsból lebassza a szerelôt mert miatta àll az egész és a fônök ideges lesz és ô nem fogja hagyni, hogy rajta csattanjon a dolog.

A fônök megszakítja a harmadik síelését a nyàron és kibéreli az ô haverja tàgyalójàt, hogy a hiba felelôsét megtàrgyalja a megrendelôvel. Feszülten kezdett, de a végére mosolygós tàrgyalàson megnyugszik minden fontos ember, hogy bàr szar a termék, de nagyot léptek elôre. Beülnek a dràga autóikba és rendkívül pozitívan kommunikàljàk az elôrelépést.

A megrendelô kifizeti az eddigieket és abból vagy visssaosztanak neki, vagy nem. Újra módosítjàk az elképzeléseket. A régi, szerelhetô darabot veszik elô és az illesztésén és a foglalatàn módosítanak. A szerelônek leküldenek pàrat és az könnyedén beilleszti a helyére, de jelzi, hogy bàr szuperül illeszkedik mindenhol, de a mérnökök figyelhettek volna arra, hogy amikor elforog, akkor mivel vastagabb, a rà illesztett új típusú foglalat el fog akadni.

A mérnökök napokig faragjàk, gyengítve az anyagot, amíg ideàlis nem lenne a mozgàs végrehajtàsàra, de.màr nem elég teherbíró. Jelzik a fônöknek, új, sokkal dràgàbb anyagot javasolnak. Az email-ezô szekciók géppuskaszerûen kommunikàlnak a dologról.

A megrendelô kifizeti az eddigieket amibôl vagy visszaosztanak neki vagy nem. A tervezôk berendelik az új anyagot, ami nagyon dràga. Màsik megmunkàlàssal foglalkozó céget keresnek ami sokkal dràgàbban dolgozik. Közben ràjönnek, hogy sokkal egyszerûbb lenne az eredeti alkatrészt legyàrtani ebbôl az anyagból. Szkàjpmítingen megszületik a megoldàsnak ez. Legyàtatjàk, leküldik a próbadarbokat, a szerelô a hülyekurvaanytok felkiàltàssal nevetve beszereli. A menedzsment boldog.

Elküldik a megrendelônek a megoldàst, az nagyon holdogan mosolyog, majd ràjön, hogy annyira dràga lenne a sorozatgyàrtàs is, hogy egy tàrgyalóben végül megegyeznek a tervezéssel, hogy a projektet nem folytatjàk és alàírnak egy szàndéknyilatkozatot, hogy az eddigi eredményeket felhasznàlva új, ennél is elôremutatóbb projektbe kezdenek.

A tervezôk fizetésemelést kapnak a fônöküktôl a kemény munkàért a közben a szkàjpon síró fônöküktôl aki ideges a dràga új hajójàn, mert elúszott a nagy biznisz és ez így nem lesz jó. A bukàs felelôseként kirúgjàk az akadékoskodó szerelôt akinek a korlàtoltsàga miatt az innovàció legjobb része nem valósulhatott meg...
:D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ha lerobbant róla a lánc,azt már nem teszed vissza,új/másik lánc kell,és.mint már említettem volt,a lánc a leggyengébb része a futóműnek,ha valami nincs irányban,vagy a lánc maga félig elszakadt,akkor az az első kanyarban elszakad teljesen,vagy kilép belőle a gép,stb.
Abrams, sérült lánctalp rövidítésének menete.

89a35ce9075f3a1f1710d2e04189eac0.JPG

c500ad3099b107d36171c486b04b7b52.JPG
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 986
113

Maj. Gen. Glenn Dean, program executive officer for Ground Combat Systems, said: “The war in Ukraine has highlighted a critical need for integrated protections for soldiers, built from within instead of adding on.”

The Ukraine war has brought the use of loitering munitions, also called kamikaze drones, to the fore as a weapon of choice.

“We appreciate that future battlefields pose new challenges to the tank as we study recent and ongoing conflicts” said Brig. Gen. Geoffrey Norman, director of the Next-Generation Combat Vehicle Cross Functional Team. “We must optimize the Abrams’ mobility and survivability to allow the tank to continue to close with and destroy the enemy as the apex predator on future battlefields.”

Dean said: “the Abrams Tank can no longer grow its capabilities without adding weight, and we need to reduce its logistical footprint."


Ugy tunik, meghallottak az idok szavat, ok is open architekturakra ternek at, ok is izolalt alrendszerekben gondolkodnak (containers etc), hogy sokkal gyorsabban lehessen fejleszteni a jovoben (kb defense CI/CD.)

The development of the M1E3 Abrams will include the best features of the M1A2 SEPv4 and will comply with the latest modular open systems architecture standards, allowing quicker technology upgrades and requiring fewer resources, the statement said.

“This will enable the Army and its commercial partners to design a more survivable, lighter tank that will be more effective on the battlefield at initial fielding, and more easy to upgrade in the future.” It added.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 259
81 172
113
The AN/VLQ-12(V)3 Counter Remote-Controlled Electronic Warfare (CREW) Duke V3 system is part of the M1A2 Abrams SEPv3 upgrades and consists of receiver (Primary Unit), transmitter (Secondary Unit), antennae, Remote Control Unit (RCU), and cabling.

The FRF-105LX Extended Dual Band (VHF/C) Antenna is mounted on the rear right side of the turret, and the FRF-119LP Directional G-Band Antenna is mounted on the right front of the hull. Duke V3 provides Defensive Electronic Attack and EW support to protect vehicle from EW threats.

F50ZCahbAAAPhzv
F50ZIb9aEAAYAe6
F50ZGv2bwAAMfjn
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 242
33 532
113
Ez érdekes: a Trophy APS 2,5 tonnát ad hozzá az ABRAMS tömegéhez! Ennek kevesebb mint fele csupán maga az APS, a másik fele ballaszt, hogy ki legyen egyensúlyozva a torony! :confused:
Trophy egy irányitott repesztöltettel "dolgozik".Gyakorlatilag egy Claymore akna robban fel a tornyon.Ezért aztán elég sok páncélt is tartalmaz a rendszer.
ASPRO-A.jpg

Azok ott vaskos páncéllemezek,hogy a töltet robbanásától védjék a szerelvényeket.Trophy a működési módja miatt egy elég nehéz cucc.Massziv talpazatot,rögzitést is igényel,az is súlynövelő tényező.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 256
5 237
113
Trophy egy irányitott repesztöltettel "dolgozik".Gyakorlatilag egy Claymore akna robban fel a tornyon.Ezért aztán elég sok páncélt is tartalmaz a rendszer.
ASPRO-A.jpg

Azok ott vaskos páncéllemezek,hogy a töltet robbanásától védjék a szerelvényeket.Trophy a működési módja miatt egy elég nehéz cucc.Massziv talpazatot,rögzitést is igényel,az is súlynövelő tényező.
De ha ez egyszer elrobban akkor onnantól kezdve az az oldal kuka, nincs védelem?? Vagy ez több töltettel tartalmaz? Bár nem úgy néz ki