Magnus repülőgépek

Este lehet hogy létrehozom.

De milyen haditechnikai vonatkozása lehet a Magnus-nak? Zlinek utódja?

(2021. november 4.-én volt linkelve ez. A "Fusion 213"-ra keresve megtalálta a fórum keresője. Ezért mondom, hogy ne csak a közösségi média vagy más oldal linkje legyen a hozzászólásban, mert azt automatikusan átalakítja a fórummotor és utána nem találja meg a kereső. Legalább kulcsszavakat írjatok a linkek mellé.)
Sztem itthon nem sok. Kezdő civil pilóták képzésére itt lesz a Pipistrel gépe.
Bázisugrás - Spirit FM - Most

40 gép beszerzéséről van szó.



És ehhez hasonló kontsrukcióban fogjuk kezdő civil pilóták képzésére hasznalni. Innen nagyobb merítés kesz a Honvédség számára.
De a nigeriai hadsereg egy nagyobb Magnus rendelés szándéknyilatkozatát leadta. Sztem a cégnek elég lenne a topik, nem a gépnek. Civil, katonai vonal határ inkább civil oldalán van, de azért lasd Nigeria, bármi lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
De a zlinek most álltak rendszerbe. Indokolt már most az utódjukat keressük?
Sztem nem keressük az utódjukat.
A Magnus gépei civil piacra és katonai exportra a Nigéria hadsereghez mehetnek. Lehet Afrikában még lesz sanszuk. De ehhez először kinkell futattni ezt az üzletet. Nigéria ott nagyon jó referencia lesz.

A hasonló kaliberű most már itthon gyártott Pipistrel Virus SW 121 mellett döntöttek. 40 gépet rendel az állam (?) civil pilótakéozés első lépcsőjének. Több pilóta, nagyobb merítés a Honvédség részére, ez a koncepció.
Figyelembe vettük a védelmi ipari vonzatait is. A repülők helyi gyártása túl, Szloveniára, mint potenciális magyar hadiipari megrendelőre tekintünk. Kis állam, nagyon helyi gyártást pl egy Lynx sem fog elvinni.

Tehát belátható ideig a Zlinek maradnak a Honvédségnnél.
 
Sztem nem keressük az utódjukat.
A Magnus gépei civil piacra és katonai exportra a Nigéria hadsereghez mehetnek. Lehet Afrikában még lesz sanszuk. De ehhez először kinkell futattni ezt az üzletet. Nigéria ott nagyon jó referencia lesz.

A hasonló kaliberű most már itthon gyártott Pipistrel Virus SW 121 mellett döntöttek. 40 gépet rendel az állam (?) civil pilótakéozés első lépcsőjének. Több pilóta, nagyobb merítés a Honvédség részére, ez a koncepció.
Figyelembe vettük a védelmi ipari vonzatait is. A repülők helyi gyártása túl, Szloveniára, mint potenciális magyar hadiipari megrendelőre tekintünk. Kis állam, nagyon helyi gyártást pl egy Lynx sem fog elvinni.

Tehát belátható ideig a Zlinek maradnak a Honvédségnnél.
Az Zlin csere akkor jött itt a fórumon elő, amikor Maróth Gáspár azt magyarázta hogy az új beszerzéseknél életciklusra terveznek és hogy ez kb. azt jelenti hogy el kell adni a dolgokat, amíg még érnek valamit. És akkor kezdtünk el gondolkodni, hogy mit lehet félidősen vagy kicsi utána eladni: pl. Falcon, A319, Zlin. A Gripen és a Leo2A4 marad, a helikopterek és a többi még csak most érkezett/érkezik, 20 évig biztos maradnak. A Zlineknek elég komoly igénybevétele lehet, ha már most új motort kellett venni. És felderítő gépet sem sikerült csinálni a Zlinből. Így került a képbe a Magnus. Persze még évek, mire kiforrott lesz a típus. A hazai rendszeresítés pedig segítené az exportot. De ez csak egy fórumos ötletelés, nincs semmi alapja.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and SilvioD
Lehet kelene egy külön Magnus topik, mert így belekeveredünk.

Létrehoztam a topikot. Lehet újraolvasni egyben hogy mi történt az elmúlt majdnem 6 évben.
Ezeket találta meg a kereső. Ha valamit még találtok, amit át kellene ide hozni, jelezzétek.
 
Last edited:
A hasonló kaliberű most már itthon gyártott Pipistrel Virus SW 121 mellett döntöttek.
Az SW121 műrepülhető? Mert ha nem, akkor nem egy kaliber a Magnussal.

A Zlin 242 is műrepülhető, +6/−3,5 g között. Az új Magbus 213-nak ráadásul szimmetrikus a szárnyprofilja, tehát olyan manővereket is csinálhat amikor az egyik szárny kvázi hátrafele mozog a levegőben.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
Az új Magbus 213-nak ráadásul szimmetrikus a szárnyprofilja, tehát olyan manővereket is csinálhat amikor az egyik szárny kvázi hátrafele mozog a levegőben.
Ez furcsa egy összefüggés, nem gondolod?
A szimmetrikus szárnyprofilnak két helyen van jelentősége: a műrepülőgépek negatív figuránál (hátonrepülés) és a szuperszonikus gépeknél, lásd pl.: MiG-21.
Ott semmi jelentésége nincs a szárnyprofilnak, amikor az egyik szárny hátrafele halad, mint pl legyező manőver.
Akámilyen szárnyprofillal meg leet csinálni a legyező manővert, sőt, aszimmetrikus profillal is lehet háton repülni, csak nagyobb odafigyelést igényel a folyamatos nagy negatív állásszög tartása. Ezzel szemben a szimmetrikus szárnyprofillal pontosan akkora állásszög kell háton, mint talpon, igaz, az ilyen gépekkel viszont még a normál repülés is nagyobb odafigyelést igényel, így kiképzési célra nem nagyon találunk szimmetrikus profilozást.
Olyan biztos, hogy a Magnus 213-asnak is szimmetrikus a profilja?
 
Olyan biztos, hogy a Magnus 213-asnak is szimmetrikus a profilja?
Innen szedtem az info-t.
Ez furcsa egy összefüggés, nem gondolod?
A szimmetrikus szárnyprofilnak két helyen van jelentősége: a műrepülőgépek negatív figuránál (hátonrepülés) és a szuperszonikus gépeknél, lásd pl.: MiG-21.
Ott semmi jelentésége nincs a szárnyprofilnak, amikor az egyik szárny hátrafele halad, mint pl legyező manőver.
Akámilyen szárnyprofillal meg leet csinálni a legyező manővert, sőt, aszimmetrikus profillal is lehet háton repülni, csak nagyobb odafigyelést igényel a folyamatos nagy negatív állásszög tartása. Ezzel szemben a szimmetrikus szárnyprofillal pontosan akkora állásszög kell háton, mint talpon, igaz, az ilyen gépekkel viszont még a normál repülés is nagyobb odafigyelést igényel, így kiképzési célra nem nagyon találunk szimmetrikus profilozást.
OK. Az nem volt világos, hogy mihez kell a szimmetrikus szárnyprofil. Így valóban nem tűnik fontos dolognak, érdekes, hogy a Magnus mégis ragaszkodik hozzá.
 
Innen szedtem az info-t.

OK. Az nem volt világos, hogy mihez kell a szimmetrikus szárnyprofil. Így valóban nem tűnik fontos dolognak, érdekes, hogy a Magnus mégis ragaszkodik hozzá.
Nem, biztos jó okuk van rá.
Az is igaz, hogy egy megfelelő ívelőlappal (csűrő-ívelő, vagyis flaperon) végül is lehet alkalmasint aszimmetrikusat ívelni a szimmetrikusból is.
Csak alapszintű kiképzőgépnek szokatlan, legalábbis nekem.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nem, biztos jó okuk van rá.
Az is igaz, hogy egy megfelelő ívelőlappal (csűrő-ívelő, vagyis flaperon) végül is lehet alkalmasint aszimmetrikusat ívelni a szimmetrikusból is.
Csak alapszintű kiképzőgépnek szokatlan, legalábbis nekem.
A cikkből azt lehet kiolvasni, hogy a repülőtársadalom e tulajdonsága miatt nem igazán kedveli a típust. Mármint az elődöt, de mégis maradtak ennél a megoldásnál. Az általad előzőleg leírtak alapján számomra nem látszik sok haszna.
 
Mostmár lehet válogatni az "első" teljesen magyar - szimmetrikus profillal rendelkező - repülőgépek között...:D
https://genpro.genevation.hu/
...csak a Genpro nak legalább volt annyi esze hogy nem Rotax-912 vel akartak műrepülni...:D
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Az Eötvösben járt a Magnus
1f3eb.png
1f6e9.png

Pályaorientációs napon vettünk részt a budapesti Eötvös József Gimnáziumban. Az E5vös szakmai nap keretein belül Koloszár Kinga (fejlesztőmérnök) és Fehér Balázs (berepülőpilóta) mutatták be a repülőgépipar inspiráló világát a gimnazistáknak.
A Magyar sportrepülőgép-gyártó munkatársainak előadásából nem csupán munkájuk izgalmas kulisszatitkait ismerhették meg a növendékek, hanem betekintést is nyertek az iparág magyar és nemzetközi helyzetébe, a repülőiparban található szakmákra és igényekre.
A hazai repülőgépipar szakmai utánpótlás helyzetéről következő blogunkban részletesen foglalkozunk majd.
Kövessetek minket a blogon is, érdemes! "
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Anti
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"A Magnus Fusion gépek alkalmasak az alapvető katonai pilóta képzésre, ehhez pedig elengedhetetlenek a különlegesen kialakított kezelőfelületek.
1f396.png

A speciális igényeknek megfelelően vállalatunk kínálatában már a L-39NG kiképző gépek alapvető műszerezettségével megegyező glass cockpit is elérhető, amely megfelelő platformot nyújt a pilótaképzés következő lépcsőjéhez. Magnus Aircraft, a magyar repülőgépgyár!"

263089001_2244113815727780_7347086807568265109_n.jpg
 
Last edited by a moderator:
Újabb Nemzetközi siker a Magnus Aircraft számára!

Büszkén jelentjük be, hogy a napokban megkaptuk a Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAAC) a Fusion UL repülőgépünk típusengedélyét.

Köszönjük a Magyar és a Kínai Légügyi Hatóságoknak a segítő munkát!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nagy örömünkre szolgál, hogy Áder János, Magyarország köztársasági elnöke és felesége valamint delegációja meglátogatta a Magnus Aircraft Afrika csapatát a Nairobiban működő oktató intézményben, ahol már Fusion repülőgéppel oktatják az afrikai kontinens jövőbeni pilótáit.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy kérdés.. Ha már most tudunk magyar repülőgéppel alapkiképzés oktatni, akkor mi a fenéért nem adjuk el a Zlineket majd és rendelünk saját gépeket. Lásd pld a hollandok is kis kompozit gépekkel képzik alapfokon a pilótáikat. (hányszor hallottam már, hogy az új haderőfejlesztési gondolkodás, hogy nem kell minden eszközt elavulásáig használni, hanem amikor van piacképes kereslet és van modernebb, vagy saját gyártású lehetőség, akkor el kell adni másodlagos piacon.)

Másik kérdés, hogy milyen program az, ahol nem látják a magyar repülőipar fejlődését előre 3 évvel, és rendelnek meg, a 4 Zlin mellé még 1x annyit, amikor átállhatnánk Magnusra? (nem volt szükséges beszerezni a második csomagot, csak opció volt). Hozzáteszem a katonai vezetést szorította az idő, mert nem volt elég kiképző gép, de nem azért mert olyan kurva sok új pilótajelölt jelentkezett volna, hanem mert a Ancsáról leszorult hajózók, olyan tisztek akik a JAK után már nem repültek, így ismét repülhettek és repülési pótlékot is kapthattak. (a Zlinnek való repülés szvsz nem segítette sem a többmotoros pilótákat formában tartani, a volt hajózók akik meg a Jak óta nem repültek olyan zömmel főtisztek, akik már repüléssel nem szolgálhatják amúgy sem hazánkat (se szállító, se szuperszonikus pilóták nem lesznek már soha).

Harmadik meg tudtommal a repülőklubok egy része tervezetten kapna Magnusokat szintén pilóta oktatásra és kiképzésre a haderő részére is. Ennek azonos típusnak kéne lenni a katonai alapkiképző repülőgéppel is szerintem, mert van aki repülklubban, mások pedig a haderőnél kezdik a repülőgép-vezető pályafutást.
 
Egy kérdés.. Ha már most tudunk magyar repülőgéppel alapkiképzés oktatni, akkor mi a fenéért nem adjuk el a Zlineket majd és rendelünk saját gépeket
Azért mert a Magnus egy totálisan kiforratlan szerkezet egy 100 LE-ős Rotax motorral.
A Magnus hobbi pilótáknak talán jó lehet hétvégéken repkedni...
Katonai vonalon annyi szerepe lehet hogy ha vesznek belőle párat repülő klubokknak, akkor azok esetleg szervezhetnek nyári pályára irányító táborokat 16-18 éves fiataloknak, de tényleges katonai kiképzésre alkalmatlan...

Lásd pld a hollandok is kis kompozit gépekkel képzik alapfokon a pilótáikat.
A Hollandoknál PC-7 kel oktatnak ami minden nem csak nem "kis kompozit gép" Ez egy 500 LE-ős komoly felfegyverezhető iskolagép...
aa.jpg
 
Azért mert a Magnus egy totálisan kiforratlan szerkezet egy 100 LE-ős Rotax motorral.
A Magnus hobbi pilótáknak talán jó lehet hétvégéken repkedni...
Katonai vonalon annyi szerepe lehet hogy ha vesznek belőle párat repülő klubokknak, akkor azok esetleg szervezhetnek nyári pályára irányító táborokat 16-18 éves fiataloknak, de tényleges katonai kiképzésre alkalmatlan...


A Hollandoknál PC-7 kel oktatnak ami minden nem csak nem "kis kompozit gép" Ez egy 500 LE-ős komoly felfegyverezhető iskolagép...
aa.jpg
A Pilatus nem az alapkiképző gép.