Magnus repülőgépek

Ez a látogatás a 24.hu szerint már a további együttműködésről szól. Persze az infót mki a Magnustól kaphatja.

Várjuk ki mi lesz belőle, de tényleg elég érdekes.



Szadik Abubakar tábornagy márciusban Magyarországra látogat, hogy tárgyalásokat folytasson a pilóták magyarországi kiképzéséről, valamint a nigériai állományában változatlanul működő MIG vadászgépek és MI harci helikopterek felülvizsgálatáról

Mondjuk, hogy a MIG-eken mit néz azt nem tom. Talán sikerül végre eladni a MIG-29-eseket? :eek:



Ha ezt a cikket olvasom, akkor alapvetően pilotaképzésre használnák a Magnus gépeit, nem terroristakergetésre. Vesznek több Tucanot meg vadászgépet és ahhoz akarnak több pilótát képezni.

Sőt a pilóta, technikus és mérnök képzés kapcsán jönnek Magyarországra. Itt simán lehet egyetemi együttműködés, ide küldik tanulni a nigeriai diákokat.

Ha nagyon elengedem a fantáziám, akkor már latom kik ülnek még rajtunk kívül a 12 L-39NG-ben Kecskeméten. ;)

Nem kell nagyon elengedni a fantáziád mert már most tele vagyunk Török civil növendékekkel.

Ha fizetnek, tőlem jöhetnek a feketék is...


Szerintetek a többség --aki ide jön "tanulni" ? -- visszamegy, vagy itt marad?
...és mit hagynak itt maguk után (megint az afrikai/arab "csere-diákok")?

Nem vagyok túl derűlátó!

Adjanak egy trópusi szigetet a Magnus-nak, kiképző iskola céllal!
(jó)Pár tíz kilométerre, a semmi közepén!
Oda mehet minden afrikai pilóta-iskolába!
Nem tudnak ezek a Magnus-nál egy rendes üzletkötöt felvenni?
 
Ez a látogatás a 24.hu szerint már a további együttműködésről szól. Persze az infót mki a Magnustól kaphatja.

Várjuk ki mi lesz belőle, de tényleg elég érdekes.



Szadik Abubakar tábornagy márciusban Magyarországra látogat, hogy tárgyalásokat folytasson a pilóták magyarországi kiképzéséről, valamint a nigériai állományában változatlanul működő MIG vadászgépek és MI harci helikopterek felülvizsgálatáról

Mondjuk, hogy a MIG-eken mit néz azt nem tom. Talán sikerül végre eladni a MIG-29-eseket? :eek:
Pont erre gondoltam, hogy bonuszkent rajuk verjuk oket plusz meghekkelunk nekik parat es hasznalhatjak 6-8 evig - azalatt kabe leradirozzak a Boko Haramot a terkeprol...

Ha ezt a cikket olvasom, akkor alapvetően pilotaképzésre használnák a Magnus gépeit, nem terroristakergetésre. Vesznek több Tucanot meg vadászgépet és ahhoz akarnak több pilótát képezni.

Sőt a pilóta, technikus és mérnök képzés kapcsán jönnek Magyarországra. Itt simán lehet egyetemi együttműködés, ide küldik tanulni a nigeriai diákokat.

Ha nagyon elengedem a fantáziám, akkor már latom kik ülnek még rajtunk kívül a 12 L-39NG-ben Kecskeméten. ;)

Engem nem zavar, plane Nigeria.
A vilag kb 10. legnagyobb olajtartaleka van naluk, kb az osszes ismert tartalek 3%-a avagy talan tobb is... fizetnek, mint a katonatiszt. :D
 
Szerintetek a többség --aki ide jön "tanulni" ? -- visszamegy, vagy itt marad?
...és mit hagynak itt maguk után (megint az afrikai/arab "csere-diákok")?

Nem vagyok túl derűlátó!

Adjanak egy trópusi szigetet a Magnus-nak, kiképző iskola céllal!
(jó)Pár tíz kilométerre, a semmi közepén!
Oda mehet minden afrikai pilóta-iskolába!
Nem tudnak ezek a Magnus-nál egy rendes üzletkötöt felvenni?

Konyorgom, el ne kezdjuk ezt az holdkoros xenofob agymenest - pls, vidd at valamenyik duhongobe a Biztpol alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Es olyan dolgokra vagynak amiket mi gyartunk vagy gyartani fogunk. Kissebb dolgok licenset is eladhatjuk nekik igy mi gyors penzhez ok meg tudashoz jutnak es hazai gyartashoz.

Es nem csak haditechnikara igaz ez a haditechnika kitaposhatja az utat a cuvil szfera szamara...

Es meg az unionak finansziroznia is kell majd hisz egyre tobb orszagba terjed el a gondolat hogy a migraciobol eleg ott kell segiteni ahol baj van ahonnan a migracio kiindult./ vagy uj utiranyt szabni neki./

Es mi jok vagyunk nigeria szemebe mert mpnem vagyunk nagyok akik raeroltetnek a politikai nezeteiket.
 
Csak meg kell nezni nigeria fegyverallomamyat. Mimdemhonnet van mindenfele nincs tulnyomo tobbsegnben eggyik allam se. Ezt a jovoben is igy tervezik nagy valoszinuseggel es ahogy a pl mutatja.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Es olyan dolgokra vagynak amiket mi gyartunk vagy gyartani fogunk. Kissebb dolgok licenset is eladhatjuk nekik igy mi gyors penzhez ok meg tudashoz jutnak es hazai gyartashoz.

Es nem csak haditechnikara igaz ez a haditechnika kitaposhatja az utat a cuvil szfera szamara...

Es meg az unionak finansziroznia is kell majd hisz egyre tobb orszagba terjed el a gondolat hogy a migraciobol eleg ott kell segiteni ahol baj van ahonnan a migracio kiindult./ vagy uj utiranyt szabni neki./

Es mi jok vagyunk nigeria szemebe mert mpnem vagyunk nagyok akik raeroltetnek a politikai nezeteiket.

Csak haditechnikanal maradva is rengeteg dolog mehetne a MiGek mellett:
  • kapasbol lepasszolhatjuk majd nekik a Hindeket is 4-5 ev mulva,
  • az osszes lehasznalt AMD ill AK63 raktarkeszletet (megtartva mondjuk egy masik 50-60 ezret egy altalanos mozgositas esetere addig, amig nem halmozunk fel eleg Brent),
  • hozza loszert,
  • a qrva tartaskakat stb :D (jezus, hogy utaltam azt a hulladekot cipelni 6-8 orat, plane kuszni-maszni benne!),
  • lepasszolni a BTReket, ahogy elkezdenek jonni majd az uj cuccok,
  • RPG, SzPG,
  • hozzajuk loszerek, stb stb.
Rengeteg cuccot el lehet arrafele adni es egyik sem embargos, a konfliktus meg antiterrorista sztori, meg meg is tapsolhatjuk magunkat.

Ha ellottek-lehasznaltak oket, utana meg lehet arulni a Brent meg az RGW-t, kesobb meg netan Gidrant, ha mar megvan a bizalom, a Lynxet, 8x8-at, akarmit.

Ok nem voltak joban az amerikaiakkal egeszen 3-4 evvel ezelottig, azok inkabb Niger, Csad stb fele mentek a Boko Haram ellen (amerikaiak blokkoltak meg az izraeliektol valo harciheli-vasarlast is, nem osztottak meg hirszerzest, mert feltek, hogy a BH benn van a nigeriai hadseregben stb), Obama vegen kotottek meg a Super Tucano dealt csak. Van naluk "sas' boven es vennenek mindent es a BH ellen hasznalnak, nem tomegoszlatasra, ki kellene hasznalni. :cool:
 
Magyar gyártmányú repülőgépeket vetnének be nigériai terroristák ellen

 
Last edited by a moderator:
Március 17-én megállapodást írtak alá az Il-103 magyarországi korszerűsítéséről és licensz gyártásáról. S.V. Ilyushin ( UAC) része az állami Rostec vállalatnak és a magyar Aviation Engineering Zrt. Az aláírási ceremóniára Oleg Bocharov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese és Vidasz László, az Orosz Föderáció Magyarországi nagykövetének helyettese jelenlétében került sor. A dokumentumot orosz oldalon az UAC első vezérigazgató-helyettese, Szergej Jarkovoj, az „Il” PAO ügyvezető igazgatója, magyar részről pedig az Aviation Engineering Zrt. Vezérigazgatója Boros László írta alá.
„A ma aláírt megállapodás bizonyíték arra, hogy az orosz repülési technológiák és fejlesztések keresettek a külföldi piacon, még egy olyan összetett és erősen versenyző piacon is, mint az európai. Örülünk, hogy orosz fejlesztéseket kínálunk magyar partnereinknek további promóció céljából más régiókban. Az ilyen osztályú repülőgépek iránti kereslet stabil a világon ”- mondta Oleg Bocharov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese a dokumentum aláírása után.
Vida László, Magyarország moszkvai nagykövetének helyettese így kommentálta a két ország közötti üzleti kapcsolatok jelenlegi állását: „Egyre több magyar vállalat érdekelt abban, hogy termelését Oroszországban helyezze el. Az orosz gyártók növekvő érdeklődést mutatnak vállalkozásuk magyarországi elhelyezése iránt is. Számukra ez azt jelenti, hogy hozzáférjenek az EU piacához. A magyar kormány minden lehetséges módon elősegíti ezt a folyamatot befektetési ösztönzőkkel és az üzleti környezet folyamatos fejlesztésével. "

A frissített Il-103 a korábban üzemeltetett négyüléses egy hajtóműves dugattyús utasszállító repülőgép korszerűsített változata lesz. Ötvözi a magas aerodinamikai jellemzőket, a kényelmes, tágas utasteret, a megbízható motort és a modern repüléstechnikát. A repülőgép bármilyen éghajlati viszonyok között üzemeltethető, beleértve a rövid és burkolatlan kifutópályákat is. A hangár nélküli tárolás lehetősége biztosított. A szerződés részeként tervezik a meglévő tervdokumentáció digitalizálását és az általános repülési piacra való sikeres belépéshez szükséges repülőgépek korszerűsítését. Az Il-103 repülőgép korszerűsített változatának földi és repülési tesztjeinek eredményei alapján a meglévő típusalkalmassági bizonyítványok jelentős módosítását tervezik kiadni.
A modernizált IL-103 univerzális platform lesz, amely alapján a megrendelő kérésére a repülőgép különféle változatai előállíthatók: oktató repülőgépek, magán- és turisztikai célú repülőgépek, sürgősségi orvosi ellátásra szorulók szállítása, utasok és kis rakományok szállítása nehezen elérhető régiókba, környezeti ellenőrzés, járőrözés, mezőgazdaság.

amu_Ur1frg8.jpg
 
Alairtak a szerzodes modernizalt Il-103as gyartasara a hir szerint. Pécsett, Aviation Engineering Zrt. (Magnus) lesz a gyartas megszervezve.

Nekem tetszik nagyon tetszik a gep, remelem lesz is belole valami.


"A modernizált IL-103 univerzális platform lesz, amely a megrendelő igénye szerinti változatban állíthatók elő: oktató repülőgépek, magán- és turisztikai célú repülőgépek, sürgősségi orvosi ellátásra szorulók szállítása, utasok és kis rakományok szállítása nehezen elérhető régiókba, környezet monitorozás, járőrözés, mezőgazdasági..."

Nagyon remélem hogy nem ez lesz a Benkő Tibor által bemondott hazai gyártású kiképző repülőgép...
 
Március 17-én megállapodást írtak alá az Il-103 magyarországi korszerűsítéséről és licensz gyártásáról. S.V. Ilyushin ( UAC) része az állami Rostec vállalatnak és a magyar Aviation Engineering Zrt. Az aláírási ceremóniára Oleg Bocharov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese és Vidasz László, az Orosz Föderáció Magyarországi nagykövetének helyettese jelenlétében került sor. A dokumentumot orosz oldalon az UAC első vezérigazgató-helyettese, Szergej Jarkovoj, az „Il” PAO ügyvezető igazgatója, magyar részről pedig az Aviation Engineering Zrt. Vezérigazgatója Boros László írta alá.
„A ma aláírt megállapodás bizonyíték arra, hogy az orosz repülési technológiák és fejlesztések keresettek a külföldi piacon, még egy olyan összetett és erősen versenyző piacon is, mint az európai. Örülünk, hogy orosz fejlesztéseket kínálunk magyar partnereinknek további promóció céljából más régiókban. Az ilyen osztályú repülőgépek iránti kereslet stabil a világon ”- mondta Oleg Bocharov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese a dokumentum aláírása után.
Vida László, Magyarország moszkvai nagykövetének helyettese így kommentálta a két ország közötti üzleti kapcsolatok jelenlegi állását: „Egyre több magyar vállalat érdekelt abban, hogy termelését Oroszországban helyezze el. Az orosz gyártók növekvő érdeklődést mutatnak vállalkozásuk magyarországi elhelyezése iránt is. Számukra ez azt jelenti, hogy hozzáférjenek az EU piacához. A magyar kormány minden lehetséges módon elősegíti ezt a folyamatot befektetési ösztönzőkkel és az üzleti környezet folyamatos fejlesztésével. "

A frissített Il-103 a korábban üzemeltetett négyüléses egy hajtóműves dugattyús utasszállító repülőgép korszerűsített változata lesz. Ötvözi a magas aerodinamikai jellemzőket, a kényelmes, tágas utasteret, a megbízható motort és a modern repüléstechnikát. A repülőgép bármilyen éghajlati viszonyok között üzemeltethető, beleértve a rövid és burkolatlan kifutópályákat is. A hangár nélküli tárolás lehetősége biztosított. A szerződés részeként tervezik a meglévő tervdokumentáció digitalizálását és az általános repülési piacra való sikeres belépéshez szükséges repülőgépek korszerűsítését. Az Il-103 repülőgép korszerűsített változatának földi és repülési tesztjeinek eredményei alapján a meglévő típusalkalmassági bizonyítványok jelentős módosítását tervezik kiadni.
A modernizált IL-103 univerzális platform lesz, amely alapján a megrendelő kérésére a repülőgép különféle változatai előállíthatók: oktató repülőgépek, magán- és turisztikai célú repülőgépek, sürgősségi orvosi ellátásra szorulók szállítása, utasok és kis rakományok szállítása nehezen elérhető régiókba, környezeti ellenőrzés, járőrözés, mezőgazdaság.

amu_Ur1frg8.jpg
Az orosz fél kevésbé tűnik boldognak.
 
Március 17-én megállapodást írtak alá az Il-103 magyarországi korszerűsítéséről és licensz gyártásáról. S.V. Ilyushin ( UAC) része az állami Rostec vállalatnak és a magyar Aviation Engineering Zrt. Az aláírási ceremóniára Oleg Bocharov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese és Vidasz László, az Orosz Föderáció Magyarországi nagykövetének helyettese jelenlétében került sor. A dokumentumot orosz oldalon az UAC első vezérigazgató-helyettese, Szergej Jarkovoj, az „Il” PAO ügyvezető igazgatója, magyar részről pedig az Aviation Engineering Zrt. Vezérigazgatója Boros László írta alá.
„A ma aláírt megállapodás bizonyíték arra, hogy az orosz repülési technológiák és fejlesztések keresettek a külföldi piacon, még egy olyan összetett és erősen versenyző piacon is, mint az európai. Örülünk, hogy orosz fejlesztéseket kínálunk magyar partnereinknek további promóció céljából más régiókban. Az ilyen osztályú repülőgépek iránti kereslet stabil a világon ”- mondta Oleg Bocharov, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese a dokumentum aláírása után.
Vida László, Magyarország moszkvai nagykövetének helyettese így kommentálta a két ország közötti üzleti kapcsolatok jelenlegi állását: „Egyre több magyar vállalat érdekelt abban, hogy termelését Oroszországban helyezze el. Az orosz gyártók növekvő érdeklődést mutatnak vállalkozásuk magyarországi elhelyezése iránt is. Számukra ez azt jelenti, hogy hozzáférjenek az EU piacához. A magyar kormány minden lehetséges módon elősegíti ezt a folyamatot befektetési ösztönzőkkel és az üzleti környezet folyamatos fejlesztésével. "

A frissített Il-103 a korábban üzemeltetett négyüléses egy hajtóműves dugattyús utasszállító repülőgép korszerűsített változata lesz. Ötvözi a magas aerodinamikai jellemzőket, a kényelmes, tágas utasteret, a megbízható motort és a modern repüléstechnikát. A repülőgép bármilyen éghajlati viszonyok között üzemeltethető, beleértve a rövid és burkolatlan kifutópályákat is. A hangár nélküli tárolás lehetősége biztosított. A szerződés részeként tervezik a meglévő tervdokumentáció digitalizálását és az általános repülési piacra való sikeres belépéshez szükséges repülőgépek korszerűsítését. Az Il-103 repülőgép korszerűsített változatának földi és repülési tesztjeinek eredményei alapján a meglévő típusalkalmassági bizonyítványok jelentős módosítását tervezik kiadni.
A modernizált IL-103 univerzális platform lesz, amely alapján a megrendelő kérésére a repülőgép különféle változatai előállíthatók: oktató repülőgépek, magán- és turisztikai célú repülőgépek, sürgősségi orvosi ellátásra szorulók szállítása, utasok és kis rakományok szállítása nehezen elérhető régiókba, környezeti ellenőrzés, járőrözés, mezőgazdaság.

amu_Ur1frg8.jpg
Két és fél év után újra aláírták?!:


A típus angol wikipedia cikke szerint 1994. óta összesen 66 példány épült.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
"A modernizált IL-103 univerzális platform lesz, amely a megrendelő igénye szerinti változatban állíthatók elő: oktató repülőgépek, magán- és turisztikai célú repülőgépek, sürgősségi orvosi ellátásra szorulók szállítása, utasok és kis rakományok szállítása nehezen elérhető régiókba, környezet monitorozás, járőrözés, mezőgazdasági..."

Nagyon remélem hogy nem ez lesz a Benkő Tibor által bemondott hazai gyártású kiképző repülőgép...
Ezt már egyszer aláírták két és fél éve is:

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ezt már egyszer aláírták két és fél éve is:


Így van. Akkor ki is tárgyaltuk itt a fórumon több topiban is. Ma mégis megjelent ez a hír az orosz repülőgépgyártó oldalán és utána több külföldi hírportál is átvette. Nem tudjuk mi változott.

Én is megnéztem háromszor a dátumot, hogy biztos 2021 márciusi ez a hír?!? :)
 
Alairtak a szerzodes modernizalt Il-103as gyartasara a hir szerint. Pécsett, Aviation Engineering Zrt. (Magnus) lesz a gyartas megszervezve.

Nekem tetszik nagyon tetszik a gep, remelem lesz is belole valami.

Az eredeti Il 103 egy fémépítésű AVGAS benzint használó motorral hajtott kisrepülő.
A hír gondosan hallgat arról hogy milyen mélységű korszerűsítésről lenne szó, de ahhoz hogy ebben a kategóriában legalább minimális esélye legyen a piacon egy egy új típusnak minimum egy könnyű karbon kompozit sárkányra lenne szükség és egy modern dízel motorra vagy egy könnyű gázturbinára.
Valami olyasmire mint a Szlovén Pipistrel Panthera...
300px-Pipistrel_Panthera_aircraft.JPG

Továbbá komoly tőkereő sem árt, mert olyan a konkurencia ellenében kell sikeresnek lenni - a fenti Patherán kívül - mInt a Cirrus SR-22 meg a Diamond DA-50.

Szerintem továbbra is komolytalan az egéwz elgondolás...
 
  • Tetszik
Reactions: szzsolt81
Vidasz László, az Orosz Föderáció Magyarországi nagykövetének helyettese jelenlétében került sor.

Vida László, Magyarország moszkvai nagykövetének helyettese

Be van rugva a cikkiro? Avagy van egy magyar nevu helyettese az orosz nagykovetnek, akinek a neve egyetlen betuvel ter el a magyar nagykovet helyettesetol?
 
Be van rugva a cikkiro? Avagy van egy magyar nevu helyettese az orosz nagykovetnek, akinek a neve egyetlen betuvel ter el a magyar nagykovet helyettesetol?
Szerintem arra utal a szerző, hogy Vida László annak a moszkvai magyar nagykövetnek a helyettese, aki az Orosz Föderációban Magyarország nagykövete is egyben. :D

(Gondolom, Konkoly Norbert az illető, név szerint.)