Remélhetőleg már nem a Pireuszi kikötő miatt épül és ezért változik a nyomvonal is.
https://magyarhang.org/belfold/2019...eljesen-uj-koncepcioval-allnak-elo-a-kinaiak/
"Bár már hosszú évek óta tervezi a kormány a Budapest–Belgrád vonal fejlesztését, vannak arra utaló jelek, hogy az eredeti elképzelésekből – vagyis a főváros és Kelebia közötti, 150-es számú korridor rekonstrukciójából – nem lesz semmi. Ehelyett ismét napirendre került a közlekedési szakemberek által korábban is preferált Budapest–Cegléd–Szeged vonal fejlesztése, majd a dél-alföldi város és a határ túloldalán lévő Szabadka közötti szakasz újjáépítése. Ráadásul mindezt egy kalap alá vehetik majd a repülőtéri vasúti hurok megvalósításával is."
Szerintem annak van igenis létjogosultsága hogy a nagyvárosokba vezessen egy vállalható gyorsvasút hálózat melyen a vontaok haladhatnak 160 km/órás sebeséggel. Azért az mégicsak elég cikik hogy 8-10 óra Pestről eljutni Szegedre vagy Pécsre vonattal...
A szomorú az hogy állítólag nem mi hívtuk fel a Kínaiak figyelmét hogy Kelebia felé kb semmi értelme nem lenne a beruházásnak hanem meguk döntöttek inkébb a Szeged felé vezető nyomvanal mellett a rossz sajtó miatt:
"Egyikük elmondása szerint a kínaiaknak nem tetszett, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter rájuk mutogatott, amikor itthon meg kellett indokolnia, miért a kelebiai vonalat fejlesztik a személyforgalom szempontjából érdekesebb Cegléd–Szeged (140-es számú) szakasz helyett. Ezért úgy döntöttek, maguk is megvizsgálják, melyik fejlesztésnek lenne több értelme. A kínaiak figyelmét azért kerülte el eddig a szegedi vonal, mert Szijjártóék kimondottan a Budapest–Kelebia szakaszt propagálták – fejtette ki forrásunk. Úgy tudjuk, a kínai fél egy kormányzati és uniós elemzési projektekben is gyakran részt vevő céget kért fel az elemzések elkészítésére, amely partneri kapcsolatban áll hazai vasúti és kínai pénzügyi társaságokkal is."
A Kínaik nem erőltetik már Pireuszt mert 4 nap alatt jut el Pireuszi kikötőböl Budapestre egy vonat és ebből csak 8 óra a magyar szakasz. Vagyis a kelebiai vonal felújításával mindössze 4 órát spórolna meg Kína a mostani 8 órás menetidőből, ami teljes mértékben mindegy nekik. A nagyobb probléma a Balkánon van, ahol a silány infrastruktúra és a kiszámíthatatlan menetidők miatt sokkal több idő elvész Emiatt döntöttek állítólag Trieszt mellett.
Főleg hogy nekik igazándiból tök mindegy mit épíenek meg:
" Az
Indexnek még 2017-ben nyilatkozott egy vasúti szakértő, aki elmondta, hogy Kína már többször próbálkozott a MÁV-nál azzal, hogy lényegében bármit hajlandóak lennének megépíteni Magyarországra, csak eddig semmi sem jött össze. A kerülő miatt legfeljebb pár órával lenne több az amúgy napok óta zakatoló vonatok menetideje, ezért sem érthető, hogy akkor miért nem Kecskemét és Szeged érdekeit szolgálva épülne meg."
Csak referenciát akarnak egy EU országbeli projekttel. Érthető hogy jó sajtót akarnak keríteni a dolognak. Nagyon remélem hogy tényleg így lesz mert egy Bp-Cegléd-Kecskemét-Szeged-Szabadka-Újvidék nyomvonalnak azért tényleg lenne értelme. Főleg ha egy kurflival bekötik Ferihegyet is és végre lesz normális kötöttpályás kapcsolat a reptérrel. Reméljük a legjobbakat....