Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Világelső autóipari cég hazai nagyberuházását jelentették be
Hárommilliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt a kormány az osztrák járműipari cég, az AVL Hungary Kft. érdi regionális fejlesztési központjának 12,5 milliárd forintos beruházásához - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Érden.

Szijjártó Péter az AVL Hungary Kft. kutatás-fejlesztési központjának alapkő-letételi ünnepségén hangsúlyozta:a kormány támogatja a hasonló beruházásokat egyebek mellett azzal is, hogy a jövő héttől két százalékponttal csökkenti a szociális hozzájárulási adó mértékét és az adóadminisztrációt egyszerűsítő több döntést is életbe léptet.

20190624avl2.jpeg

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédet mond a hajtóműrendszerek fejlesztésével, szimulációjával és tesztelésével foglalkozó AVL Hungary Kft. zöldmezős beruházás keretében épülő érdi regionális kutatás-fejlesztési központjának alapkő-letételi ünnepségénFORRÁS: MTI/KOSZTICSÁK SZILÁRD
Az AVL beruházása révén 350 új munkahely jön létre, amiből 253 állás felsőfokú végzettséghez kötött.

Az AVL Hungarya világ legnagyobb független, belső égésű, hibrid, valamint elektromos motorok és hajtásláncok fejlesztésével, szimulációjával és tesztelésével foglalkozó vállalatcsoportjának hazai leányvállalata.

Az immár 17 éves magyarországi múltra visszatekintő AVL Hungary Kft. (korábbi nevén AVL AUTÓKUT Mérnöki Kft.) kutató-fejlesztő munkát folytat, amely személy- és tehergépjárművek, építőipari és mezőgazdasági gépek hajtásláncainak fejlesztését foglalja magában.

A cég kompetenciájába mind a hagyományos, belsőégésű, mind a hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok beletartoznak, és az ezeken végzett kutató-fejlesztő munka a tervezésre, szimulációra, tesztelésre, szoftverfejlesztésre, kalibrációra és gyártástervezésre is kiterjed. Mindezeken felül az AVL mérnökei önvezető autókhoz kapcsolódó szoftvereket és rendszereket is fejlesztenek.

20190624avl1.jpeg

Épül az AVL Hungary Kft. érdi regionális kutatás-fejlesztési központjaFORRÁS: MTI/KOSZTICSÁK SZILÁRD
Az új komplexum egy 5,6 hektáros területen kap helyet a város déli részén, közvetlenül az M0-ás autóút és az M6-os autópálya szomszédságában. A 12 hónap alatt felépülő új magyarországi központ az AVL globális hálózatának második legnagyobb egysége lesz.

A cikk további része itt:
https://www.origo.hu/gazdasag/20190624-avl-beruhazas-erden.html
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Mi meg építjük a vasutat 590 milliárdból Pireusz felé a kínai áruknak...

Remélhetőleg már nem a Pireuszi kikötő miatt épül és ezért változik a nyomvonal is.

https://magyarhang.org/belfold/2019...eljesen-uj-koncepcioval-allnak-elo-a-kinaiak/

"Bár már hosszú évek óta tervezi a kormány a Budapest–Belgrád vonal fejlesztését, vannak arra utaló jelek, hogy az eredeti elképzelésekből – vagyis a főváros és Kelebia közötti, 150-es számú korridor rekonstrukciójából – nem lesz semmi. Ehelyett ismét napirendre került a közlekedési szakemberek által korábban is preferált Budapest–Cegléd–Szeged vonal fejlesztése, majd a dél-alföldi város és a határ túloldalán lévő Szabadka közötti szakasz újjáépítése. Ráadásul mindezt egy kalap alá vehetik majd a repülőtéri vasúti hurok megvalósításával is."

Szerintem annak van igenis létjogosultsága hogy a nagyvárosokba vezessen egy vállalható gyorsvasút hálózat melyen a vontaok haladhatnak 160 km/órás sebeséggel. Azért az mégicsak elég cikik hogy 8-10 óra Pestről eljutni Szegedre vagy Pécsre vonattal...

A szomorú az hogy állítólag nem mi hívtuk fel a Kínaiak figyelmét hogy Kelebia felé kb semmi értelme nem lenne a beruházásnak hanem meguk döntöttek inkébb a Szeged felé vezető nyomvanal mellett a rossz sajtó miatt:
"Egyikük elmondása szerint a kínaiaknak nem tetszett, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter rájuk mutogatott, amikor itthon meg kellett indokolnia, miért a kelebiai vonalat fejlesztik a személyforgalom szempontjából érdekesebb Cegléd–Szeged (140-es számú) szakasz helyett. Ezért úgy döntöttek, maguk is megvizsgálják, melyik fejlesztésnek lenne több értelme. A kínaiak figyelmét azért kerülte el eddig a szegedi vonal, mert Szijjártóék kimondottan a Budapest–Kelebia szakaszt propagálták – fejtette ki forrásunk. Úgy tudjuk, a kínai fél egy kormányzati és uniós elemzési projektekben is gyakran részt vevő céget kért fel az elemzések elkészítésére, amely partneri kapcsolatban áll hazai vasúti és kínai pénzügyi társaságokkal is."

A Kínaik nem erőltetik már Pireuszt mert 4 nap alatt jut el Pireuszi kikötőböl Budapestre egy vonat és ebből csak 8 óra a magyar szakasz. Vagyis a kelebiai vonal felújításával mindössze 4 órát spórolna meg Kína a mostani 8 órás menetidőből, ami teljes mértékben mindegy nekik. A nagyobb probléma a Balkánon van, ahol a silány infrastruktúra és a kiszámíthatatlan menetidők miatt sokkal több idő elvész Emiatt döntöttek állítólag Trieszt mellett.
Főleg hogy nekik igazándiból tök mindegy mit épíenek meg:
" Az Indexnek még 2017-ben nyilatkozott egy vasúti szakértő, aki elmondta, hogy Kína már többször próbálkozott a MÁV-nál azzal, hogy lényegében bármit hajlandóak lennének megépíteni Magyarországra, csak eddig semmi sem jött össze. A kerülő miatt legfeljebb pár órával lenne több az amúgy napok óta zakatoló vonatok menetideje, ezért sem érthető, hogy akkor miért nem Kecskemét és Szeged érdekeit szolgálva épülne meg."

Csak referenciát akarnak egy EU országbeli projekttel. Érthető hogy jó sajtót akarnak keríteni a dolognak. Nagyon remélem hogy tényleg így lesz mert egy Bp-Cegléd-Kecskemét-Szeged-Szabadka-Újvidék nyomvonalnak azért tényleg lenne értelme. Főleg ha egy kurflival bekötik Ferihegyet is és végre lesz normális kötöttpályás kapcsolat a reptérrel. Reméljük a legjobbakat....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 333
113
Remélhetőleg már nem a Pireuszi kikötő miatt épül és ezért változik a nyomvonal is.

https://magyarhang.org/belfold/2019...eljesen-uj-koncepcioval-allnak-elo-a-kinaiak/

"Bár már hosszú évek óta tervezi a kormány a Budapest–Belgrád vonal fejlesztését, vannak arra utaló jelek, hogy az eredeti elképzelésekből – vagyis a főváros és Kelebia közötti, 150-es számú korridor rekonstrukciójából – nem lesz semmi. Ehelyett ismét napirendre került a közlekedési szakemberek által korábban is preferált Budapest–Cegléd–Szeged vonal fejlesztése, majd a dél-alföldi város és a határ túloldalán lévő Szabadka közötti szakasz újjáépítése. Ráadásul mindezt egy kalap alá vehetik majd a repülőtéri vasúti hurok megvalósításával is."

Szerintem annak van igenis létjogosultsága hogy a nagyvárosokba vezessen egy vállalható gyorsvasút hálózat melyen a vontaok haladhatnak 160 km/órás sebeséggel. Azért az mégicsak elég cikik hogy 8-10 óra Pestről eljutni Szegedre vagy Pécsre vonattal...

A szomorú az hogy állítólag nem mi hívtuk fel a Kínaiak figyelmét hogy Kelebia felé kb semmi értelme nem lenne a beruházásnak hanem meguk döntöttek inkébb a Szeged felé vezető nyomvanal mellett a rossz sajtó miatt:
"Egyikük elmondása szerint a kínaiaknak nem tetszett, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter rájuk mutogatott, amikor itthon meg kellett indokolnia, miért a kelebiai vonalat fejlesztik a személyforgalom szempontjából érdekesebb Cegléd–Szeged (140-es számú) szakasz helyett. Ezért úgy döntöttek, maguk is megvizsgálják, melyik fejlesztésnek lenne több értelme. A kínaiak figyelmét azért kerülte el eddig a szegedi vonal, mert Szijjártóék kimondottan a Budapest–Kelebia szakaszt propagálták – fejtette ki forrásunk. Úgy tudjuk, a kínai fél egy kormányzati és uniós elemzési projektekben is gyakran részt vevő céget kért fel az elemzések elkészítésére, amely partneri kapcsolatban áll hazai vasúti és kínai pénzügyi társaságokkal is."

A Kínaik nem erőltetik már Pireuszt mert 4 nap alatt jut el Pireuszi kikötőböl Budapestre egy vonat és ebből csak 8 óra a magyar szakasz. Vagyis a kelebiai vonal felújításával mindössze 4 órát spórolna meg Kína a mostani 8 órás menetidőből, ami teljes mértékben mindegy nekik. A nagyobb probléma a Balkánon van, ahol a silány infrastruktúra és a kiszámíthatatlan menetidők miatt sokkal több idő elvész Emiatt döntöttek állítólag Trieszt mellett.
Főleg hogy nekik igazándiból tök mindegy mit épíenek meg:
" Az Indexnek még 2017-ben nyilatkozott egy vasúti szakértő, aki elmondta, hogy Kína már többször próbálkozott a MÁV-nál azzal, hogy lényegében bármit hajlandóak lennének megépíteni Magyarországra, csak eddig semmi sem jött össze. A kerülő miatt legfeljebb pár órával lenne több az amúgy napok óta zakatoló vonatok menetideje, ezért sem érthető, hogy akkor miért nem Kecskemét és Szeged érdekeit szolgálva épülne meg."

Csak referenciát akarnak egy EU országbeli projekttel. Érthető hogy jó sajtót akarnak keríteni a dolognak. Nagyon remélem hogy tényleg így lesz mert egy Bp-Cegléd-Kecskemét-Szeged-Szabadka-Újvidék nyomvonalnak azért tényleg lenne értelme. Főleg ha egy kurflival bekötik Ferihegyet is és végre lesz normális kötöttpályás kapcsolat a reptérrel. Reméljük a legjobbakat....
Szegedre és Pécsre is 2 és fél óra... Azok még a jobb vonalak.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 888
6 131
113
Remélhetőleg már nem a Pireuszi kikötő miatt épül és ezért változik a nyomvonal is.

https://magyarhang.org/belfold/2019...eljesen-uj-koncepcioval-allnak-elo-a-kinaiak/

"Bár már hosszú évek óta tervezi a kormány a Budapest–Belgrád vonal fejlesztését, vannak arra utaló jelek, hogy az eredeti elképzelésekből – vagyis a főváros és Kelebia közötti, 150-es számú korridor rekonstrukciójából – nem lesz semmi. Ehelyett ismét napirendre került a közlekedési szakemberek által korábban is preferált Budapest–Cegléd–Szeged vonal fejlesztése, majd a dél-alföldi város és a határ túloldalán lévő Szabadka közötti szakasz újjáépítése. Ráadásul mindezt egy kalap alá vehetik majd a repülőtéri vasúti hurok megvalósításával is."

Szerintem annak van igenis létjogosultsága hogy a nagyvárosokba vezessen egy vállalható gyorsvasút hálózat melyen a vontaok haladhatnak 160 km/órás sebeséggel. Azért az mégicsak elég cikik hogy 8-10 óra Pestről eljutni Szegedre vagy Pécsre vonattal...

A szomorú az hogy állítólag nem mi hívtuk fel a Kínaiak figyelmét hogy Kelebia felé kb semmi értelme nem lenne a beruházásnak hanem meguk döntöttek inkébb a Szeged felé vezető nyomvanal mellett a rossz sajtó miatt:
"Egyikük elmondása szerint a kínaiaknak nem tetszett, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter rájuk mutogatott, amikor itthon meg kellett indokolnia, miért a kelebiai vonalat fejlesztik a személyforgalom szempontjából érdekesebb Cegléd–Szeged (140-es számú) szakasz helyett. Ezért úgy döntöttek, maguk is megvizsgálják, melyik fejlesztésnek lenne több értelme. A kínaiak figyelmét azért kerülte el eddig a szegedi vonal, mert Szijjártóék kimondottan a Budapest–Kelebia szakaszt propagálták – fejtette ki forrásunk. Úgy tudjuk, a kínai fél egy kormányzati és uniós elemzési projektekben is gyakran részt vevő céget kért fel az elemzések elkészítésére, amely partneri kapcsolatban áll hazai vasúti és kínai pénzügyi társaságokkal is."

A Kínaik nem erőltetik már Pireuszt mert 4 nap alatt jut el Pireuszi kikötőböl Budapestre egy vonat és ebből csak 8 óra a magyar szakasz. Vagyis a kelebiai vonal felújításával mindössze 4 órát spórolna meg Kína a mostani 8 órás menetidőből, ami teljes mértékben mindegy nekik. A nagyobb probléma a Balkánon van, ahol a silány infrastruktúra és a kiszámíthatatlan menetidők miatt sokkal több idő elvész Emiatt döntöttek állítólag Trieszt mellett.
Főleg hogy nekik igazándiból tök mindegy mit épíenek meg:
" Az Indexnek még 2017-ben nyilatkozott egy vasúti szakértő, aki elmondta, hogy Kína már többször próbálkozott a MÁV-nál azzal, hogy lényegében bármit hajlandóak lennének megépíteni Magyarországra, csak eddig semmi sem jött össze. A kerülő miatt legfeljebb pár órával lenne több az amúgy napok óta zakatoló vonatok menetideje, ezért sem érthető, hogy akkor miért nem Kecskemét és Szeged érdekeit szolgálva épülne meg."

Csak referenciát akarnak egy EU országbeli projekttel. Érthető hogy jó sajtót akarnak keríteni a dolognak. Nagyon remélem hogy tényleg így lesz mert egy Bp-Cegléd-Kecskemét-Szeged-Szabadka-Újvidék nyomvonalnak azért tényleg lenne értelme. Főleg ha egy kurflival bekötik Ferihegyet is és végre lesz normális kötöttpályás kapcsolat a reptérrel. Reméljük a legjobbakat....

Ez egy februári cikk, azóta 33-szor változott a terv, nehezen jutottak dűlőre. Most úgy néz ki, marad az eredeti nyomvonal, mellé felhúznak még egy pályát: https://m.hvg.hu/gazdasag/20190612_...udapestBelgrad_vasut_magyarorszagi_szakaszara
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 865
5 408
113
Vajon meddig pörög még a gazdaság...
https://www.portfolio.hu/?amp
"Nem mázli és nem csoda: Miért nő 5%-kal a magyar gazdaság?"
" Magyarország GDP-növekedése hosszabb ideje levált a nyugat-európaitól, a lassulás a várakozások ellenére elmaradt. A lendületet alapvetően a magyar makrogazdasági politika táplálja azzal, hogy tudatosan magas nyomás alatt tartja a gazdaságot. Erre a válság utáni különleges környezet teremti meg a lehetőséget, de kockázatok így is bőven vannak."
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Vajon meddig pörög még a gazdaság...
https://www.portfolio.hu/?amp
"Nem mázli és nem csoda: Miért nő 5%-kal a magyar gazdaság?"
" Magyarország GDP-növekedése hosszabb ideje levált a nyugat-európaitól, a lassulás a várakozások ellenére elmaradt. A lendületet alapvetően a magyar makrogazdasági politika táplálja azzal, hogy tudatosan magas nyomás alatt tartja a gazdaságot. Erre a válság utáni különleges környezet teremti meg a lehetőséget, de kockázatok így is bőven vannak."
Plusz az adokedvezmenyek a csok a jol kiporgetett palyazatok a politikisok es koreik lopott penzenek ithoni elkoltese offshorozas helyett. Plusz az emelkedo berek stb...

Hogy ez meddig folytathato lassulas nelkul? /nem olyan sokaig 1-2 ev./ de hogy a lasulas uteme milyen lessz az mar mas kerdes. En ugy latom a dolgot hogy az ipar a magyasabb hozaadott ertekre kezd atalni ezzel magasabb bereket biztosit ami szepen noveli a fogyasztast egy bizonyos atlag eletszinvonal elereseig /majd jon a takarekoskodas idoszaka ami bajt is hozhat./ de az orszag ketteszakadasa ezt szerencsenkre megakadalyozza. Mert mire a keleti deli resz takarekoskodna addigra az nyugati eszaki mar pazarol ni fog...

A belfoldi turizmus tamogatasa is nagyon meg fog latszodni az idei gdp be es allamhaztartasba ez egesszen biztos...jo par evig...

Tehat hirtelen lassulasra nem kell szamitani szerintem.

Keleti nyitassal eleg jol allunk olyan orszgokba is jelenvagyunk mar ahol csak azert hajlandoak tobbet fizetni bizonyos szolgaltatasokert hogy kesobb az uzleti portfolioba szerepelhessen hogy nyugati europai cegekele vegeztek kozos projekteket... Ez szamumkra reklamnak sem utolso mert minden ilyen ceg tul fogja dicserni a magyarokat hogy ezzel sajat magat fenyezze...

A balkanon is alakulnak a dolgaink ahogy a horvatokkal is... /hamarosan a vilamoshalozat is egyesitve lessz ahogy a gaz is./ autopalyak es egyeb uthalozat vasut mar folyamatba...

Azt kell mondanom minden nagyon szepen alakul.

Es kozben europaban is egyre nagyobb sulyt kepviselunk. Alakul a regionalis ideologiakon tulmutato erdekervenyesito kepesegunk is...

Ne feledjuk el hogy a politikahoz penz kell de a jo politika penzt hoz..,
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nem is olyan reg meg az volt a fo tema hogy az orszag hany % anak van elmaradt kozuzemi szamlaja. Majd hogy a magyarokx% nem tud megfizetni egy befoldi parnapos nyaralast se...
Sot meg ehezo gyerekes korszaka is volt az elmult par evnek...

En 1-2 ev bovulest josolok olyan 6-6.5 esetleg 7% ost a maximumon majd lassu 0.5% os lasulast az elozo evhez kepest... Aztan majd jon valami ujjabb otlet ami ujra felfele hajtja a szamokat...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Vajon meddig pörög még a gazdaság...
https://www.portfolio.hu/?amp
"Nem mázli és nem csoda: Miért nő 5%-kal a magyar gazdaság?"
" Magyarország GDP-növekedése hosszabb ideje levált a nyugat-európaitól, a lassulás a várakozások ellenére elmaradt. A lendületet alapvetően a magyar makrogazdasági politika táplálja azzal, hogy tudatosan magas nyomás alatt tartja a gazdaságot. Erre a válság utáni különleges környezet teremti meg a lehetőséget, de kockázatok így is bőven vannak."
Ugy latszik nem mindegy hogy egy Varga vagy egy Veres kezeli az orszag penzet...
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Kb annyit amennyi az eu nélkül befolyna ilyen-olyan vámokból és egyébb tőkéből... Komolyan még mindig van olyan aki azt hiszi, hogy az eu tart el minket?
És ilyen-olyan vámokból vajon mennyi folyna ki? Hány cég nem jött volna ide ha még vámok lennének? Amúgy nyilván az az évi 1500 millárdocska amit küldenek aprópénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 221
3 230
113
Kb annyit amennyi az eu nélkül befolyna ilyen-olyan vámokból és egyébb tőkéből... Komolyan még mindig van olyan aki azt hiszi, hogy az eu tart el minket?
Ki állította h az "eu tart el mnket" ? Csak küldik a suskát.
Èn útépítéseken dolgozom, nem tudnám megmondani mikor hiányzott az eu tábla (a támogatás összegével).
Tudsz olyan nagyberuházást mondani amiben nincs eu pènz?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur and Masztiff

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 790
26 326
113
Ki állította h az "eu tart el mnket" ? Csak küldik a suskát.
Èn útépítéseken dolgozom, nem tudnám megmondani mikor hiányzott az eu tábla (a támogatás összegével).
Tudsz olyan nagyberuházást mondani amiben nincs eu pènz?
Valószínűleg nincs olyan, mert hülyék lennénk nem élni azzal ami jár. Itt a JÁR nekünkön van a hangsúly, nem apanázst ad az eu hanem azt amit befizetünk és-vagy kiszámítottak a feltételezett vámkiesések miatt. Masztiff állította, hogy az eu tol be a kasszába pénzt, ami nem mellesleg nagyjából a gdp 3%nak megfelelő összeg.