Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
ha csak azt az egy diagramot nézném, akkor meg is lennék nyugodva, csak tudom, hogy abban a görbében mennyi az autóipari meg a hozzá kapcsolódó tétel és azt is tudom, hogy itt - Németország - már nagyon kongatják a harangot, hogy satuzás lesz.
Ha genya vagyok, akkor azt mondom, hogy a kecskeméti Daimler üzeme jócskán adott a 2015-ös bázishoz.
Számomra az az igazán fájó pont, hogy pont azt nem sikerült felépíteni az elmúlt 30 évben, mint ami a német gazdaság gerince - ez pedig a közepes méretű hazai vállalatok, ami az ipari vertikumot lehetőleg szélesen lefogják.
Ami most otthon pörög, az az autóipar, építőipar. Ezek képesek gyors növekedést produkálni - de gyorsan is seggre tudnak ülni.
Arról nem tehet egyik kormány se hogy a kedves magyarok b*sznak külpiacra lépni, bent vagyunk az EU ba és alig van kihasználva a rengeteg lehetőség, az a pár tucat esetleg száz cég ahol megvolt az akarat a külpiacra lépéshez képes is fejlődni, de azoktól akik erre a 9,5 milliós piacra mennek nem kell sokat várni, fóf*sz.... Ha már angolul nem akarnak megtanulni, vagy olyat megfizetni aki tud, legalább a sok külhonira alapoznának hogy a környező országokban tudjanak terjeszkedni.
Autóipar van mert ez jött, sz*r hogy ez dominál de ez van. Lehetne erőltetni az orvosi eszközgyártást mert azt akkor is megveszik ha másra nincs pénz, elméletileg ehhez már a hazai finanszírozás is elég lehetne. Vagy a robotizációval foglalkozó cégek csábítása mindennel ami elképzelhető, mert ez a jövő, aztán ha már a fejlesztés itt telepszik meg akkor nyert ügy.
Mondjuk nehéz egy rugalmas céget építeni mert a magyar túlbürokratizált környezetben még a legjobb szándék mellet is belefutsz abba hogy modern megoldásokat nem tudod használni mert szabálytalan....
Volna mit tanulni az USA-tól ezen a téren.
Ez azért merész kijelentés... A tapasztalat - középszintig legalábis - mást mutat. De lehet, hogy a nagyoknál minden számlára megy, ezt nem vitatom.Építőiparban már kb. senki sem dolgozik számla nélkül.
Ez azért merész kijelentés... A tapasztalat - középszintig legalábis - mást mutat. De lehet, hogy a nagyoknál minden számlára megy, ezt nem vitatom.
Egyetemet végeztem, és azóta is folyamatosan dolgozom, legálisan, adózóan, járulékfizetősen. Mégse jut rá minden évben. Nem csak ezen múlik. Olyan is jár nyaralni, aki nem tanul és dolgozik. De engem nem zavar, ha nem megyek, csak azt akartam jelezni, hogy a legjobb szándék mellett sem jön össze mindenkinek, és ezt el lehet hinni.
Pár éve hagytam fel a makettezéssel, rengeteg cuccot rendeltem/rendeltünk nagy összegben Kínából, Hongkongból, Japánból ismerősökkel, fórumtársakkal, egyetlen egyszer nem kellett vámot, Áfât fizetnünk. A makettfórumon is elvétve találkoztunk olyan emberrel, aki belefutott. Egyik ismi utána kérdezett a postán, aztân a vámosoknál, annyi cucc jön keletről, hogy nincs kapacitásuk mindennek utânajárni, lepapirozni, tárolni, behajtani a pénzt...
Ez így van, de amíg 27% az ÁFA, így is marad; a megrendelőnek nem mindegy, hogy negyedével olcsóbban ki lehet hozni egy projektet...
Nézd, akarsz röhögni próbáld ki, haver vasútépítkezéseken mérnök és fotózta nekünk: Kiszállsz, láthatósági mellényben az építkezés mellett és számolod hányan futnak el. 50% felett lesz, na ők az R-kord alvállalkozói, fekete munkássokkal. Kibaszott vicces mikor még a földmunkagép kezelő is fut, és ott állsz egyedül az építkezésen. (ez a Dél-Balaton vasúti projekten volt, azon én is dolgoztam). Nem tudom miként van becsalva az e-naplóba, én csak a tervező voltam...Építőiparban kivitelező ügyfelektől hallom. Akartam is írni hozzá, hogy a pici fisi fusi munkák még mehetnek okosba, de az is hülyeség kategória, mert arra ott a KATA. E-napló mellett meg elég macerás csalni komolyabb építéssel, és a kivitelező sokat tud játszani az anyagbeszerzések ÁFA-jával is. Ami feketézés megy, az is inkább szürke és kizárólag a megrendelői oldal hajtja.
Van az itthon is. De tanulni kell még a kapitalizmust nekik.ha csak azt az egy diagramot nézném, akkor meg is lennék nyugodva, csak tudom, hogy abban a görbében mennyi az autóipari meg a hozzá kapcsolódó tétel és azt is tudom, hogy itt - Németország - már nagyon kongatják a harangot, hogy satuzás lesz. Ha genya vagyok, akkor azt mondom, hogy a kecskeméti Daimler üzeme jócskán adott a 2015-ös bázishoz.
Számomra az az igazán fájó pont, hogy pont azt nem sikerült felépíteni az elmúlt 30 évben, mint ami a német gazdaság gerince - ez pedig a közepes méretű hazai vállalatok, ami az ipari vertikumot lehetőleg szélesen lefogják.
Ami most otthon pörög, az az autóipar, építőipar. Ezek képesek gyors növekedést produkálni - de gyorsan is seggre tudnak ülni.
A Megyeri-híd megvan?Nagyobb projektet nem tudsz fusiban csinálni, egyébként megintcsak ügyfelek visszajelzése - számla nélkül... akkor csókolom. Kivitelezőt, munakerőt pedig manapság sokkal nehezebb találni, mint ügyfelet.
Nem mondod, hogy azt is elloptak. Tegnap meg megvolt.A Megyeri-híd megvan?
Ezt rajtad kívül is tudja mindenki, nem kell hozzá közgazdasági Nobel-díj. Ahogyan azt is hogy a gazdaság működése ciklikus, most jó a növekedés, előbb-utóbb világgazdasági hatások miatt itt lesz válság, stagnálás, visszaesés.
Egyébként már nem tudom hanyadik éve hallgatom a világvége proféciákat, és egyelőre nem akart eljönni, évek óta fenemód késik.Ahogyan a pár éve megjósolt ingatlanpiaci lufi sem akar az Istennek se kipukkanni..
Jó hír hogy 2023-ban még genyább lehetsz, ahogyan beindul BMW is Debrecenben is, évi 150.000 jármű legyártásához szükséges kapacitással, ami kb. a BMW európai forgalmának 1/4-e. Nem lehet még tudni pontosan mi lesz a palette, de az e-autók már biztos, ahhoz már megvan/hamarosan meglesz az akksi beszállító is.
A Megyeri-híd megvan?
Te olyan vagy, mint az a delikvens a Rorschach teszten, akinek mindenről a p#n@ jut eszébe.Megnézem reggel, mert már én is aggódom érte hogy ellopták-e.
Egyébkent vagy 12 éve épült a szoci érában egy teljesen más építés jogi háttér mellett.. épp a Megyeri és az akkor lukra futó alvállalkozó körbetartozások katalizálták azt, hogy teljesen megváltoztatták a jogszabályi hátteret komoly alvállalkozói biztosítékokkal, transzparensebb munkafolyamatokkal.
Örülök, hogy a saját élményeidet kivetíted rám, de inkább lazíts egy kicsit, mielőtt gutaütést kapsz a saját hülyeségeidtől. Nem látod a faszerdőtől, hogy a rossz végén vagy a brokinak?Nem én tehetek róla, hogy az a hobbid hogy tátott szájjal belerohansz a faszerdőbe majd kifelé nekifutásból lefejelsz egy betonfalat.
Abban viszont tudok segíteni, hogy ebben a versenyszámban az amatőr ligából a profik közé kerülj.