Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 304
96 563
113

UPDATE, szerda 19:28

A MÁV kérdéseinkre a következő választ küldte:

"A záhonyi átrakókörzetben a múlt hét végétől bizonyos vágányokon szünetel a teherforgalom, ezeken a szakaszokon a vasútbiztonsági követelményeknek eleget tevő karbantartás kezdődött, mert az elmúlt időszakban több baleset, illetve siklás is történt az érintett kitérőkön, vágányokon. A lezárásról a vasúttársaság az érintett telephelyek üzemeltetőit értesítette. A MÁV aktív egyeztetést kezdeményezett, hogy a vállalatokkal együtt a megfelelő megoldáscsomagot kidolgozzák a vágányzárban érintett átrakóterületek helyett a térségben más logisztikai bázisok elérésére. A Dunaferr vasúton történő nyersanyag-ellátása folyamatosan biztosított, kedden el is indult az első tehervonat. Az átrakókörzetben a most lezárt vágányokon várhatóan 2021-ben indulhat újra a forgalom".
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 233
34 732
113
Egyébként érdekes, hogy az államtól várnak közbeavatkozást, mikor ez előtt elküldték őket, hogy nem akarják nekik eladni a gyárat..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 735
5 020
113
Pedig jó lenne, ha az állam beavatkozna, mert az acél stratégiai nyersanyag és ez az utolsó működő acélmű. Ráadásul most lett felújítva mindkét kohó. Azaz sem bezáratni, sem elkótya-vetyélni nem kéne. Úgy körülményes lesz pl. magyar hadiipart feléleszteni, ha külföldi kézben (ne adj Isten ukrán kézben) van az acélgyártásunk. Egyébként a cikkben említett 1,3 millió tonna fedezi a hazai iparágak szükségletét (pl. építőipar, gépipar, mennyit használ fel évente)? Bár ahogy nézem a honlapjukat főleg külföldre termelnek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 304
96 563
113
Pedig jó lenne, ha az állam beavatkozna, mert az acél stratégiai nyersanyag és ez az utolsó működő acélmű. Ráadásul most lett felújítva mindkét kohó. Azaz sem bezáratni, sem elkótya-vetyélni nem kéne. Úgy körülményes lesz pl. magyar hadiipart feléleszteni, ha külföldi kézben (ne adj Isten ukrán kézben) van az acélgyártásunk. Egyébként a cikkben említett 1,3 millió tonna fedezi a hazai iparágak szükségletét (pl. építőipar, gépipar, mennyit használ fel évente)? Bár ahogy nézem a honlapjukat főleg külföldre termelnek.
Nem ukrán, hanem egy orosz oligarcha és részben az orosz állam tulajdonában van a cég. Nagyon zavaros az egész, ez a gyurcsányi hagyaték...A lényeg egy ilyen offshore hátterű zavaros tulajdonban lévő cég, sosem fog semmilyen hadiiparban részt venni. Az oroszok sztem ezzel részben ezen keresztül zsarolnak minket....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 015
80 739
113
Ek3mzaDW0AEo_-a
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pedig jó lenne, ha az állam beavatkozna, mert az acél stratégiai nyersanyag és ez az utolsó működő acélmű.

Pont az állam avatkozott be.
Felülről jött az utasítás, hogy ez a a cég nem szállíthat.
Főleg mivel a szállításért cserébe részvényeket kapna, egészen addig míg 51%-os tulajdonrészt nem szerezne.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nincs itt semmi látnivaló, 2 vasúti oligarcha belharca, az egyik azt hitte elhappolhatja a másiktól a szállítást, de elfelejtette, hogy az előbbi tagja egy bizonyos pártnak és még aznap lezáratta a hozzá vezető vágányokat egy széles vágány kivételével ahol visszaküldheti Ukrajnába az ércet és utána választhatnak 3 másik átrakó közül ha el akarják juttatni az ércet a célállomásra, de inkább tárolja a saját telephelyén bízva a csodában, mert elbukja a fizetséget (Dunaferr részvényekkel fizetne neki) ha nem szállít időben...

Pont az állam avatkozott be.
Felülről jött az utasítás, hogy ez a a cég nem szállíthat.
Főleg mivel a szállításért cserébe részvényeket kapna, egészen addig míg 51%-os tulajdonrészt nem szerezne.
Lehet, hogy neked bennfentesként nyilvánvaló a szereplők kiléte, de csatlakoznék @SilvioD -hez, hogy a leírásodból nem nagyon tudtam összerakni a sztorit.
Valahol ott lemaradtam, hogy az a szegény Isaura elveszítette a szeme világát. :(
Ha esetleg te nem akarod részletezni, és van olyan forrásod, ami nyilvános és elérhető, és az egész sztori le van írva, akkor szerintem szívesen vennénk itt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Lehet, hogy neked bennfentesként nyilvánvaló a szereplők kiléte, de csatlakoznék @SilvioD -hez, hogy a leírásodból nem nagyon tudtam összerakni a sztorit.
Valahol ott lemaradtam, hogy az a szegény Isaura elveszítette a szeme világát. :(
Ha esetleg te nem akarod részletezni, és van olyan forrásod, ami nyilvános és elérhető, és az egész sztori le van írva, akkor szerintem szívesen vennénk itt.

Mándokon a vasútállomás két oldalán van a két maszek átrakó, eddig viszonylag békében megvoltak.
Ha olyan fontos lenne a vasérc még mindig áttolhatná Eperjeskére...
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 735
5 020
113
Értem akkor ezek szerint már nincs is magyar kézben lévő acél gyártás az országban...Akkor részesedést kell benne szerezni az államnak. Ha ilyen kétes offshore hátterű akkor addig kell őket zargatni a hatóságokkal amíg ebbe bele nem mennek. Amíg EU szankciók vannak az Oroszok ellen még Brüsszelből is kérhetnénk ebben segítséget. Ha semmi nem működik, akkor Miskolcon, Ózdon vagy Diósgyőrött (nem tudom pontosan hol volt korábban) újra kell indítani valamelyik kohót 51%-os állami részesedéssel függetlenül attól mennyibe kerül. Ha szükséges valamelyik kormányközeli milliárdos bevonásával. Hasonló módon bevédve mint a MOL-t mint stratégiai vállalatot. Az azért nonszensz, hogy a vasérc behozatal, és az acélgyártásunk közvetlenül egy offshore hátterű orosz cégtől (akár az orosz állam is lehet), és közvetve egy nem NATO tag, nem baráti szomszédtól (Ukrajna, lásd gázvezeték megcsapolása, elzárása) függ.
Vasércet meg Nyugat-Európából vagy Skandináviából is beszerezhetünk átmenetileg, amíg nemtalálunk jobb forrást ha minden kötél szakad.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and svajcibeka
T

Törölt tag 1711

Guest
Vasércet meg Nyugat-Európából vagy Skandináviából is beszerezhetünk átmenetileg, amíg nemtalálunk jobb forrást ha minden kötél szakad.

Normál esetben Afrikából veszik és uszályon jön fel a Dunán, Ukránból bugaacél jött a járványig.
Előtte akkor jött vasúton vasérc ha annyira alacsony volt a Duna vízállása, hogy Odesszában rakodtak ki.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and Loken

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Ha ilyen kétes offshore hátterű akkor addig kell őket zargatni a hatóságokkal amíg ebbe bele nem mennek. Amíg EU szankciók vannak az Oroszok ellen még Brüsszelből is kérhetnénk ebben segítséget.
És ezt hogy magyarázná meg O.V. a közelgő csúcstalálkozón? "Bocs, de azt írták egy fórumon, hogy ez így nem mehet tovább..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
364
1 065
93
Nem ukrán, hanem egy orosz oligarcha és részben az orosz állam tulajdonában van a cég. Nagyon zavaros az egész, ez a gyurcsányi hagyaték...A lényeg egy ilyen offshore hátterű zavaros tulajdonban lévő cég, sosem fog semmilyen hadiiparban részt venni. Az oroszok sztem ezzel részben ezen keresztül zsarolnak minket....

A Dunaferr legföbb és egyetlen valós elönye,hogy az Európai Unión belül termel,mind az ukrán és orosz acélipari oligarcha mint tulajdonos,ezt használja ki.
A Dunaferr termékei közé,bepakolja az Unión kivül gyártott,és becsempészett acélt,acélárut (többnyire a saját orosz,ukrán kohóiból),és az Unión belül,vám nélkül,euróért eladja,a hasznot hazautalja,itt Magyarországon csak annyit hagy,hogy a termelés ne álljon le.
Senki nem méri le hogy mennyi acélt gyártanak Dunaújvárosban,és hogy mennyi t adnak el az Unióban.