Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 117
113
https://www.origo.hu/gazdasag/20201030-export-tamogatas-kulpiac.html
"A kormány 46 cégnek, kétmilliárd forint értékben nyújt külpiacra jutási támogatást annak érdekében, hogy a világjárvány miatt megüresedő exportpiacokra be tudjanak törni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vámosszabadiban a HRC Europe Kft. támogatói okiratának átadásán."
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
https://www.origo.hu/gazdasag/20201030-export-tamogatas-kulpiac.html
"A kormány 46 cégnek, kétmilliárd forint értékben nyújt külpiacra jutási támogatást annak érdekében, hogy a világjárvány miatt megüresedő exportpiacokra be tudjanak törni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vámosszabadiban a HRC Europe Kft. támogatói okiratának átadásán."

Alváshiány.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
http://www.matud.iif.hu/2011/02/21.htm
hatodik, összefoglaló fejezet címe a Kohó- és Gépipari Minisztérium 1970. márciusi miniszteri értekezletén elhangzott, egyáltalán nem szónokinak szánt kérdést idézi: „feltétlenül szükséges-e magyar kézbe magyar fegyver”? Ez a dilemma napjaink döntéshozói számára sem ismeretlen: egy nyersanyagokkal közepesen ellátott, átlagos fejlettségű gépiparral rendelkező kis közép-keleteurópai ország miként biztosíthatja legoptimálisabban változó létszámú haderejének ellátását és felszerelését? A különböző időszakokban eltérő válaszok születtek erre a kérdésre – a nemzetközi helyzettől, a szovjet elképzelések módosulásaitól és a hazai politikai-gazdaságpolitikai irányvonal változásaitól függően. 6. tézis: a hidegháború fordulatai számtalan felesleges kiadásba hajszolták bele Magyarországot, a hektikusan változó méretű magyar haderő ellátása hazai gyártásból nem volt gazdaságosan megoldható, ugyanakkor néhány haditechnikai szakágazat a világpiacon is megállta a helyét. (magas import alaktrészhányaddal -szerk.
https://core.ac.uk/download/pdf/148620298.pdf
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Akkor lehet remenykedni a lengyel meg cseh, szlovak parducokban?

Hát nem tudom. A koreaiaknak masszív problémái voltak a harckocsijaik saját fejlesztésű erőátviteleivel, végül az lett a megoldás, hogy belerakták az eredeti németet, vagy annak a licencét. Szóval nem bizti, hogy én a koreai erőforrást építgetném be amikor itt van a szomszédban az eredeti.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Akkor lehet remenykedni a lengyel meg cseh, szlovak parducokban?

ja, csak ez a gyár -pontosabban bővítés akkumulátor részegységeket gyárt csak. A

koreai cég elektromos akkumulátorokhoz gyárt rézfóliákat, az már működő magyar gyár kapacitása 10 ezer tonna évente, a második gyár építésével ez 25 ezer tonnára emelkedik majd, tehát kontinentális értelemben az egyik legnagyobb rézfólia-gyártási kapacitás itt, Magyarországon jön létre – közölte a miniszter.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 344
96 724
113
Sokan negkérdőjelezték megvalósul-e a BMW beruházás.

Kiemelt szerepet adott a BMW az új debreceni gyárnak


Kulcsfontosságú helyszín lesz a magyar gyár, ahol a német márka teljesen új, elektromos autók gyártásához fejlesztett platformját elsőként használják majd.

A BMW szerdán jelentette be, hogy megváltoztatja eddigi stratégiáját, és egy kifejezetten elektromos autók építéséhez használt alváz fejlesztésbe kezdtek, amelyet 2025-től fognak használni.

Az Automobilwoche idézte Oliver Zipset a BMW vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy az évtized közepétől sokkal inkább az elektromos meghajtású autók gyártása felé mozdulnak el, és a magyarországi üzem kulcsszerepet fog ebben játszani.

Mindez komoly változás, ugyanis a BMW korábban úgy tervezte a gyártását, hogy az összes hajtásfélét – benzin, dízel, hibrid, elektromos – egy platformra építik, így ezeket mind egy gyártósoron lehet készíteni. Ugyanakkor egy nem csak elektromos hajtásnak dedikált váz túl sok kompromisszumot jelent a villanyautók számára, így azok képességeit képtelenség maradéktalanul kiaknázni. Ezen változtatott a jelenlegi stratégiájával a német konszern.

Hogy pontosan mely modellek alá kerül be az új padlólemez, azt egyelőre nem tudni, de a német márkánál már külön osztályt hoztak létre az új EV platform fejlesztésére.

A németek a hazai gyáraikat is átalakítják, és tisztán elektromos járműveket gyártanak majd ezek is. A BMW i3-at már 2013 óta Lipcsében gyártották, 2021-ben megkezdődik a BMW iNext gyártása Dingolfingban és a BMW i4 müncheni gyártása is.

A debreceni a tizenhetedik európai gyára lesz a BMW-nek, egyben 2000 óta ez lesz az első új autógyártó üzemük. A beruházás összköltsége 320 milliárd forint, a magyar kormány a közúti és vasúti fejlesztéseket, valamint a közműberuházásokat 130 milliárddal támogatja. A gyárépítés kapcsán tavasszal halasztást jelentettek be a németek, de a terület májusban hivatalosan a BMW Group birtokba került, és a gyártó szóvivője úgy nyilatkozott, a teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll.

A BMW-csoport tíz éven belül több mint hétmillió villamos hajtású járművet kíván legyártani, amelyek kétharmada teljesen elektromos lesz. 2021 végéig öt tisztán elektromos meghajtású modell lesz már a palettájukon: az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 081
113
Sokan negkérdőjelezték megvalósul-e a BMW beruházás.

Kiemelt szerepet adott a BMW az új debreceni gyárnak


Kulcsfontosságú helyszín lesz a magyar gyár, ahol a német márka teljesen új, elektromos autók gyártásához fejlesztett platformját elsőként használják majd.

A BMW szerdán jelentette be, hogy megváltoztatja eddigi stratégiáját, és egy kifejezetten elektromos autók építéséhez használt alváz fejlesztésbe kezdtek, amelyet 2025-től fognak használni.

Az Automobilwoche idézte Oliver Zipset a BMW vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy az évtized közepétől sokkal inkább az elektromos meghajtású autók gyártása felé mozdulnak el, és a magyarországi üzem kulcsszerepet fog ebben játszani.

Mindez komoly változás, ugyanis a BMW korábban úgy tervezte a gyártását, hogy az összes hajtásfélét – benzin, dízel, hibrid, elektromos – egy platformra építik, így ezeket mind egy gyártósoron lehet készíteni. Ugyanakkor egy nem csak elektromos hajtásnak dedikált váz túl sok kompromisszumot jelent a villanyautók számára, így azok képességeit képtelenség maradéktalanul kiaknázni. Ezen változtatott a jelenlegi stratégiájával a német konszern.

Hogy pontosan mely modellek alá kerül be az új padlólemez, azt egyelőre nem tudni, de a német márkánál már külön osztályt hoztak létre az új EV platform fejlesztésére.

A németek a hazai gyáraikat is átalakítják, és tisztán elektromos járműveket gyártanak majd ezek is. A BMW i3-at már 2013 óta Lipcsében gyártották, 2021-ben megkezdődik a BMW iNext gyártása Dingolfingban és a BMW i4 müncheni gyártása is.

A debreceni a tizenhetedik európai gyára lesz a BMW-nek, egyben 2000 óta ez lesz az első új autógyártó üzemük. A beruházás összköltsége 320 milliárd forint, a magyar kormány a közúti és vasúti fejlesztéseket, valamint a közműberuházásokat 130 milliárddal támogatja. A gyárépítés kapcsán tavasszal halasztást jelentettek be a németek, de a terület májusban hivatalosan a BMW Group birtokba került, és a gyártó szóvivője úgy nyilatkozott, a teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll.

A BMW-csoport tíz éven belül több mint hétmillió villamos hajtású járművet kíván legyártani, amelyek kétharmada teljesen elektromos lesz. 2021 végéig öt tisztán elektromos meghajtású modell lesz már a palettájukon: az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.


Akkor mikortól és mit fognak gyártani a debreceni gyárban?