Magyarország ipara

https://www.origo.hu/gazdasag/20201030-export-tamogatas-kulpiac.html
"A kormány 46 cégnek, kétmilliárd forint értékben nyújt külpiacra jutási támogatást annak érdekében, hogy a világjárvány miatt megüresedő exportpiacokra be tudjanak törni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vámosszabadiban a HRC Europe Kft. támogatói okiratának átadásán."
 
https://www.origo.hu/gazdasag/20201030-export-tamogatas-kulpiac.html
"A kormány 46 cégnek, kétmilliárd forint értékben nyújt külpiacra jutási támogatást annak érdekében, hogy a világjárvány miatt megüresedő exportpiacokra be tudjanak törni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vámosszabadiban a HRC Europe Kft. támogatói okiratának átadásán."

Alváshiány.
 
http://www.matud.iif.hu/2011/02/21.htm
hatodik, összefoglaló fejezet címe a Kohó- és Gépipari Minisztérium 1970. márciusi miniszteri értekezletén elhangzott, egyáltalán nem szónokinak szánt kérdést idézi: „feltétlenül szükséges-e magyar kézbe magyar fegyver”? Ez a dilemma napjaink döntéshozói számára sem ismeretlen: egy nyersanyagokkal közepesen ellátott, átlagos fejlettségű gépiparral rendelkező kis közép-keleteurópai ország miként biztosíthatja legoptimálisabban változó létszámú haderejének ellátását és felszerelését? A különböző időszakokban eltérő válaszok születtek erre a kérdésre – a nemzetközi helyzettől, a szovjet elképzelések módosulásaitól és a hazai politikai-gazdaságpolitikai irányvonal változásaitól függően. 6. tézis: a hidegháború fordulatai számtalan felesleges kiadásba hajszolták bele Magyarországot, a hektikusan változó méretű magyar haderő ellátása hazai gyártásból nem volt gazdaságosan megoldható, ugyanakkor néhány haditechnikai szakágazat a világpiacon is megállta a helyét. (magas import alaktrészhányaddal -szerk.
https://core.ac.uk/download/pdf/148620298.pdf
 
Akkor lehet remenykedni a lengyel meg cseh, szlovak parducokban?

Hát nem tudom. A koreaiaknak masszív problémái voltak a harckocsijaik saját fejlesztésű erőátviteleivel, végül az lett a megoldás, hogy belerakták az eredeti németet, vagy annak a licencét. Szóval nem bizti, hogy én a koreai erőforrást építgetném be amikor itt van a szomszédban az eredeti.
 
Akkor lehet remenykedni a lengyel meg cseh, szlovak parducokban?

ja, csak ez a gyár -pontosabban bővítés akkumulátor részegységeket gyárt csak. A

koreai cég elektromos akkumulátorokhoz gyárt rézfóliákat, az már működő magyar gyár kapacitása 10 ezer tonna évente, a második gyár építésével ez 25 ezer tonnára emelkedik majd, tehát kontinentális értelemben az egyik legnagyobb rézfólia-gyártási kapacitás itt, Magyarországon jön létre – közölte a miniszter.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and SilvioD
Sokan negkérdőjelezték megvalósul-e a BMW beruházás.

Kiemelt szerepet adott a BMW az új debreceni gyárnak


Kulcsfontosságú helyszín lesz a magyar gyár, ahol a német márka teljesen új, elektromos autók gyártásához fejlesztett platformját elsőként használják majd.

A BMW szerdán jelentette be, hogy megváltoztatja eddigi stratégiáját, és egy kifejezetten elektromos autók építéséhez használt alváz fejlesztésbe kezdtek, amelyet 2025-től fognak használni.

Az Automobilwoche idézte Oliver Zipset a BMW vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy az évtized közepétől sokkal inkább az elektromos meghajtású autók gyártása felé mozdulnak el, és a magyarországi üzem kulcsszerepet fog ebben játszani.

Mindez komoly változás, ugyanis a BMW korábban úgy tervezte a gyártását, hogy az összes hajtásfélét – benzin, dízel, hibrid, elektromos – egy platformra építik, így ezeket mind egy gyártósoron lehet készíteni. Ugyanakkor egy nem csak elektromos hajtásnak dedikált váz túl sok kompromisszumot jelent a villanyautók számára, így azok képességeit képtelenség maradéktalanul kiaknázni. Ezen változtatott a jelenlegi stratégiájával a német konszern.

Hogy pontosan mely modellek alá kerül be az új padlólemez, azt egyelőre nem tudni, de a német márkánál már külön osztályt hoztak létre az új EV platform fejlesztésére.

A németek a hazai gyáraikat is átalakítják, és tisztán elektromos járműveket gyártanak majd ezek is. A BMW i3-at már 2013 óta Lipcsében gyártották, 2021-ben megkezdődik a BMW iNext gyártása Dingolfingban és a BMW i4 müncheni gyártása is.

A debreceni a tizenhetedik európai gyára lesz a BMW-nek, egyben 2000 óta ez lesz az első új autógyártó üzemük. A beruházás összköltsége 320 milliárd forint, a magyar kormány a közúti és vasúti fejlesztéseket, valamint a közműberuházásokat 130 milliárddal támogatja. A gyárépítés kapcsán tavasszal halasztást jelentettek be a németek, de a terület májusban hivatalosan a BMW Group birtokba került, és a gyártó szóvivője úgy nyilatkozott, a teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll.

A BMW-csoport tíz éven belül több mint hétmillió villamos hajtású járművet kíván legyártani, amelyek kétharmada teljesen elektromos lesz. 2021 végéig öt tisztán elektromos meghajtású modell lesz már a palettájukon: az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.
 
Sokan negkérdőjelezték megvalósul-e a BMW beruházás.

Kiemelt szerepet adott a BMW az új debreceni gyárnak


Kulcsfontosságú helyszín lesz a magyar gyár, ahol a német márka teljesen új, elektromos autók gyártásához fejlesztett platformját elsőként használják majd.

A BMW szerdán jelentette be, hogy megváltoztatja eddigi stratégiáját, és egy kifejezetten elektromos autók építéséhez használt alváz fejlesztésbe kezdtek, amelyet 2025-től fognak használni.

Az Automobilwoche idézte Oliver Zipset a BMW vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy az évtized közepétől sokkal inkább az elektromos meghajtású autók gyártása felé mozdulnak el, és a magyarországi üzem kulcsszerepet fog ebben játszani.

Mindez komoly változás, ugyanis a BMW korábban úgy tervezte a gyártását, hogy az összes hajtásfélét – benzin, dízel, hibrid, elektromos – egy platformra építik, így ezeket mind egy gyártósoron lehet készíteni. Ugyanakkor egy nem csak elektromos hajtásnak dedikált váz túl sok kompromisszumot jelent a villanyautók számára, így azok képességeit képtelenség maradéktalanul kiaknázni. Ezen változtatott a jelenlegi stratégiájával a német konszern.

Hogy pontosan mely modellek alá kerül be az új padlólemez, azt egyelőre nem tudni, de a német márkánál már külön osztályt hoztak létre az új EV platform fejlesztésére.

A németek a hazai gyáraikat is átalakítják, és tisztán elektromos járműveket gyártanak majd ezek is. A BMW i3-at már 2013 óta Lipcsében gyártották, 2021-ben megkezdődik a BMW iNext gyártása Dingolfingban és a BMW i4 müncheni gyártása is.

A debreceni a tizenhetedik európai gyára lesz a BMW-nek, egyben 2000 óta ez lesz az első új autógyártó üzemük. A beruházás összköltsége 320 milliárd forint, a magyar kormány a közúti és vasúti fejlesztéseket, valamint a közműberuházásokat 130 milliárddal támogatja. A gyárépítés kapcsán tavasszal halasztást jelentettek be a németek, de a terület májusban hivatalosan a BMW Group birtokba került, és a gyártó szóvivője úgy nyilatkozott, a teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll.

A BMW-csoport tíz éven belül több mint hétmillió villamos hajtású járművet kíván legyártani, amelyek kétharmada teljesen elektromos lesz. 2021 végéig öt tisztán elektromos meghajtású modell lesz már a palettájukon: az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.


Akkor mikortól és mit fognak gyártani a debreceni gyárban?