Ez azért elég demagóg duma.
Az az igazság, hogy addig is el kell jutni, hogy egy cég visszahívást indítson.
Én csak az ALDI termékeit ismerem, de azért azt elmondanám, hogy egyrészt elég sok a magyar termékük, másrészt a termékek egy igen jó általános minőséget képviselnek. Én konkrétan a tej miatt kerültem hozzájuk, de mint kiderült ezzel egyrészt nincsenek egyedül (reklám nélkül a sajátmárkás tejük a Sparnal és a Coop-nál is ugyan az, csak más csomagolásban), másrészt a többi termékükben is egy elég konstans magas színvonalat kapsz. Legyen az német, vagy magyar termék.
Ahogy máshonnan hallom a Lidl ugyan ez, csak más márkákkal.
És, hogy a visszahívásokra visszatérjek. A visszahívásokhoz egységes és magas színvonalú minőségi rendszernek kell lennie. A visszahívás azt jelenti, hogy a cég egy komplett termélet, vagy termékcsaládot, esetleg gyártott szériát hív vissza attól függetlenül, hogy az adott termék már meghibásodott, vagy csak esélyes arra.
A legtöbb cég ilyet nem csinál. A hibás terméket egyedileg vonja eljárás alá. Ha elromlott/hibás a termék akkor a vevőknek kell egyesével eljárni ezeknél a cégeknél.
Ezt a vásárlók egy jelentős része, bizonyos értékhatár alatt letojja. Magában elkönyveli, hogy a 2300Ft-os (4db/csomag) zokni hamarabb lyukad ki, és hordja, amíg tudja. Így a cégnek csak azok a vásárlásokat kell megtérítenie, ahol a vásárló van annyira öntudatos, hogy a 2300Ft-os zoknival is visszamenjen reklamálni.
Ez sokkal kevesebb pénzügyi minuszt jelent, ugyanakkor a cég ázsióját komolyan rontja. A tőle vásárolt termék és a végre jellemző minőségi elvárás sérül.
Aki visszahívásokat szervez, annak már leesett, hogy ez sokkal komolyabb veszteség annál a 2300Ft-nál.
Mert lehet, hogy a második, harmadik után a korábbi törzsvásárló el fog menni a konkurenshez vásárolni. És akkor nem 2300Ft-ot fog elbukni, hanem attól a vásárlótól heti 40-50.000-et!
Emiatt került lefelé tartó spirálba a Tesco nem csak egész Európában , de itthon is. És pont a ALDI/Lidl veri bele az orrát a porba. A polcokra göngyölegben kirakott termékeikkel, meg a gyakran ennek ellenére magasabb áraikkal...
És nem, persze, hogy nem minden szipi-szupi egyik német diszkontnál sem, de pl. előfordult már náluk is meg másnál is, hogy tömbsajt esetén meg volt penészedve a termék a lejárati időn belül. De amíg egyik helyen blokkal kellett bizonygatnom először a biztiőrnek, majd egy "vezető" alkalmazottnak, hogy ott-akkor-és jóhiszeműen vettem a terméket és 15 perc csuklóztatás után vissza is kaptam az árát, addig az ALDI-ba a pénztáros orra alá dugtam a sajtot - persze soron kívül - és mindenféle blokk nélkül lepengette nekem a termék aktuális árát (csak arra kért, hogy az aktuális vásárló blokkolását hagy fejezze már be
), és nem győzött elnézést kérni.
Szóval inkább megyek ahhoz a gyártóhoz/forgalmazóhoz, akinél rendszeresen visszahívások vannak, mint aki ennek hírét sem hallotta!