Ez azért elég demagóg duma.
![Roll Eyes :rolleyes: :rolleyes:](/data/assets/smilies/rolleyes.png)
Az az igazság, hogy addig is el kell jutni, hogy egy cég visszahívást indítson.
Én csak az ALDI termékeit ismerem, de azért azt elmondanám, hogy egyrészt elég sok a magyar termékük, másrészt a termékek egy igen jó általános minőséget képviselnek. Én konkrétan a tej miatt kerültem hozzájuk, de mint kiderült ezzel egyrészt nincsenek egyedül (reklám nélkül a sajátmárkás tejük a Sparnal és a Coop-nál is ugyan az, csak más csomagolásban), másrészt a többi termékükben is egy elég konstans magas színvonalat kapsz. Legyen az német, vagy magyar termék.
Ahogy máshonnan hallom a Lidl ugyan ez, csak más márkákkal.
És, hogy a visszahívásokra visszatérjek. A visszahívásokhoz egységes és magas színvonalú minőségi rendszernek kell lennie. A visszahívás azt jelenti, hogy a cég egy komplett termélet, vagy termékcsaládot, esetleg gyártott szériát hív vissza attól függetlenül, hogy az adott termék már meghibásodott, vagy csak esélyes arra.
A legtöbb cég ilyet nem csinál. A hibás terméket egyedileg vonja eljárás alá. Ha elromlott/hibás a termék akkor a vevőknek kell egyesével eljárni ezeknél a cégeknél.
Ezt a vásárlók egy jelentős része, bizonyos értékhatár alatt letojja. Magában elkönyveli, hogy a 2300Ft-os (4db/csomag) zokni hamarabb lyukad ki, és hordja, amíg tudja. Így a cégnek csak azok a vásárlásokat kell megtérítenie, ahol a vásárló van annyira öntudatos, hogy a 2300Ft-os zoknival is visszamenjen reklamálni.
Ez sokkal kevesebb pénzügyi minuszt jelent, ugyanakkor a cég ázsióját komolyan rontja. A tőle vásárolt termék és a végre jellemző minőségi elvárás sérül.
Aki visszahívásokat szervez, annak már leesett, hogy ez sokkal komolyabb veszteség annál a 2300Ft-nál.
Mert lehet, hogy a második, harmadik után a korábbi törzsvásárló el fog menni a konkurenshez vásárolni. És akkor nem 2300Ft-ot fog elbukni, hanem attól a vásárlótól heti 40-50.000-et!
Emiatt került lefelé tartó spirálba a Tesco nem csak egész Európában , de itthon is. És pont a ALDI/Lidl veri bele az orrát a porba. A polcokra göngyölegben kirakott termékeikkel, meg a gyakran ennek ellenére magasabb áraikkal...
És nem, persze, hogy nem minden szipi-szupi egyik német diszkontnál sem, de pl. előfordult már náluk is meg másnál is, hogy tömbsajt esetén meg volt penészedve a termék a lejárati időn belül. De amíg egyik helyen blokkal kellett bizonygatnom először a biztiőrnek, majd egy "vezető" alkalmazottnak, hogy ott-akkor-és jóhiszeműen vettem a terméket és 15 perc csuklóztatás után vissza is kaptam az árát, addig az ALDI-ba a pénztáros orra alá dugtam a sajtot - persze soron kívül - és mindenféle blokk nélkül lepengette nekem a termék aktuális árát (csak arra kért, hogy az aktuális vásárló blokkolását hagy fejezze már be
![Cool :cool: :cool:](/data/assets/smilies/cool.png)
), és nem győzött elnézést kérni.
Szóval inkább megyek ahhoz a gyártóhoz/forgalmazóhoz, akinél rendszeresen visszahívások vannak, mint aki ennek hírét sem hallotta!