Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest

Ez, de sz*r.

Kapásból az Audi dolgozóinak kb. harmada szlovák, nem tud egy szót se magyarul, ugyanúgy a Mercinél is rengeteg román/szerb, egyetlen közös bennük, hogy utálják az ukránokat akik az utóbbi években olcsóbban, szarabbul dolgoznak.
Meg a melósok eleve eredendően jobbra húznak, mióta az ő adójukból tartják el a munkanélkülieket akik unalmukban kitoltak egy halom purgyét...

Belépésnél maszk osztás, fertőtlenítés, üvegfal választja el egymástól az embereket.
A sorok között található büféket valóban bezárták, a széleken található kisboltok és kávézók "elvitelre" üzemelnek.
Szakszervezetek magyar viszonylatban iszonyat erősek náluk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 591
113
Ez, de sz*r.

Kapásból az Audi dolgozóinak kb. harmada szlovák, nem tud egy szót se magyarul, ugyanúgy a Mercinél is rengeteg román/szerb, egyetlen közös bennük, hogy utálják az ukránokat akik az utóbbi években olcsóbban, szarabbul dolgoznak.
Meg a melósok eleve eredendően jobbra húznak, mióta az ő adójukból tartják el a munkanélkülieket akik unalmukban kitoltak egy halom purgyét...

Belépésnél maszk osztás, fertőtlenítés, üvegfal választja el egymástól az embereket.
A sorok között található büféket valóban bezárták, a széleken található kisboltok és kávézók "elvitelre" üzemelnek.
Szakszervezetek magyar viszonylatban iszonyat erősek náluk.
"Kapásból az Audi dolgozóinak kb. harmada szlovák"
90% magyar, 8% szlovakiai magyar 2% német és egyéb.
Minden magyarul és max. németül van kiírva. Ha nem ismered a magyar nyelvet nem tudsz ott dolgozni.
Urbanlegend ez a sok ukrán /román munkás. Max. Ha építkezés van vagy ideiglenesen külsős cég jön, de a szakszervezet ezek arányát kőkeményen leszabályozza a céggel. A magyar kölcsönzött munkaerőt is.
Volt olyan, hogy innen Pozsonyba vagy Pozsonyból Győrbe egy, másfél évre megy ki fél műszaknyi ember, de ez az általános kapacitásingadozas függvénye. Mkinek jó. A 2 cég is egyből betanított embereket foglalkoztat, a melósoknak sem szűnik meg a munkahely és kapnak kis pluszt is. Persze az utazási időből megy. De ugyanígy lehet német melót is szerezni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 319
51 565
113
o_O

Vagy a győri Audiról vagy a kecskeméti Merciről ir. Kétlem, hogy bármelyiknél is dolgozott rövid ideig. Esetleg járt bent külsős céggel és látott vmit az alapján elképzeli, de inkább tűnik egy romkocsmából megírt autógyárat és melóst csak újságból látott baloldali progresszív ökörségnek.

Már maga a cím is röhejes, közé nincs a valósághoz!!
De az első válaszból kiderül, hogy full hülyeség!

A vírus előtt is már kb. elviselhetetlen volt a légkör a kormány folyamatos gyűlöletkampánya miatt, szinte nincs ember, akivel érdemben lehet beszélgetni.

Egyrészt mikor volt a migri kampány? 2015-16?? 18ban kifújt végleg.
Másrészt ez nyomasztja, mint sori melós!!! ! :D:D:D:D
Max. az nyomasztja őket nap mint nap, hogy nem tudtak megfektetni vmi személyügyes muffot, de nem a migráns kampány!!! Édes Istenem!!!
Igen, jártam bent többször is mindkét érintett gyárban látogatáson, az a része igaz hogy brutál monoton-szar droidmeló az ami a soron van. Ellenben a fizetés jó az adott térségben, igen jó muffok vannak, patika minden, első osztályú a kantin/étkező, és viszonylag stabilan tervezhető munkahely, fixebb mint magánzóként nyomni a burkolást, vagy egy építőipari cégnek lapátolni. Télen fűtve, nyáron hűtve van az összeszerelő csarnok.
Ezért mondtam amit, bárki szabadon választhatja hogy felkeresi helyette az első legközelebbi toborzó irodát, vagy elmegy a szar-nyomasztó körülmények helyett Gipsz Jakabnak lapátolni napi 10 órát heti 6x kb ugyan annyi pénzért, mint amit a soron keres!
Ahogy én tudom, bár tényleg van fluktuáció, de jellemzően inkább befele áramolna a munkaerő mindkét céghez, nem kifelé, tehát annyira mégsem olyan szar ott, mint pl. hidegben-napon lapátolni, vagy dekkolni a kerítés mellett a határon!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
"Kapásból az Audi dolgozóinak kb. harmada szlovák"
90% magyar, 8% szlovakiai magyar 2% német és egyéb.
Minden magyarul és max. németül van kiírva. Ha nem ismered a magyar nyelvet nem tudsz ott dolgozni.
Urbanlegend ez a sok ukrán /román munkás. Max. Ha építkezés van vagy ideiglenesen külsős cég jön, de a szakszervezet ezek arányát kőkeményen leszabályozza a céggel. A magyar kölcsönzött munkaerőt is.
Volt olyan, hogy innen Pozsonyba vagy Pozsonyból Győrbe egy, másfél évre megy ki fél műszaknyi ember, de ez az általános kapacitásingadozas függvénye. Mkinek jó. A 2 cég is egyből betanított embereket foglalkoztat, a melósoknak sem szűnik meg a munkahely és kapnak kis pluszt is. Persze az utazási időből megy. De ugyanígy lehet német melót is szerezni.

Én 5 éve akartam odamenni karbantartónak akkor kiemelt volt a német nyelvtudás, mivel nem akarnak a mindenféle kisebbségi nyelvekkel szórakozni, a gépek is németül írkálnak.
Azóta lehet került oda magyar felirat is.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 476
35 606
113
Összefog a Ganz és a Stadler
"A Ganz Híd-, Daru és Acélszerkezetgyártó Zrt. új magyar tulajdonosai Szondy Szilvia vezérigazgató irányításával újraindítják a társaság forgóvázgyártását Magyarországon, újraélesztve a nagy múltú tevékenységet. Ennek jelentős lépéseként a cég együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Stadler Magyarországi Vasúti Karbantartó Kft.-vel a forgóváz komponensek közös magyarországi előállításáról és összeszereléséről a hazai és nemzetközi piacra."
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 789
26 318
113
Összefog a Ganz és a Stadler
"A Ganz Híd-, Daru és Acélszerkezetgyártó Zrt. új magyar tulajdonosai Szondy Szilvia vezérigazgató irányításával újraindítják a társaság forgóvázgyártását Magyarországon, újraélesztve a nagy múltú tevékenységet. Ennek jelentős lépéseként a cég együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Stadler Magyarországi Vasúti Karbantartó Kft.-vel a forgóváz komponensek közös magyarországi előállításáról és összeszereléséről a hazai és nemzetközi piacra."
Pont erről írtam, amikor valamelyik topikban ment a "nerazlop", hogy Mészáros kibulizta a stadler-magyar közös vállalatok létrehozását.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Összefog a Ganz és a Stadler
"A Ganz Híd-, Daru és Acélszerkezetgyártó Zrt. új magyar tulajdonosai Szondy Szilvia vezérigazgató irányításával újraindítják a társaság forgóvázgyártását Magyarországon, újraélesztve a nagy múltú tevékenységet. Ennek jelentős lépéseként a cég együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Stadler Magyarországi Vasúti Karbantartó Kft.-vel a forgóváz komponensek közös magyarországi előállításáról és összeszereléséről a hazai és nemzetközi piacra."
Lassan forgóvázgyárból is annyi lesz már, mint buszgyárból...
Most ez a „Ganz Híd-, Daru és Acélszerkezetgyártó Zrt” nem ugyanaz, mint a Ganz motor kft, akinek a GH-250 az egyik fő terméke, ugye? Eredetileg azt gondolták az IC+ kocsik alá is rakni, csak nem győzték a folyamatos updatelést a változó szabványok miatt (a gyártás beindulásának késlekedése következtében) és aztán a Siemens vitte el a boltot, ha jól tudom.
Ez a Ganz acélszerkezet az, amelyiknek Zalaegreszegen is van gyára (ahol a BOMAG-nak, meg CAT-nek is gyártanak alvázakat), egyébként meg a darufelújításokkal és az úszódarukkal is foglalkozik?
Amúgy a cikkben említett mátranováki üzem is Ganz-ként kezdte anno. Azt végülis a Bombardier szépen bezárta?
Homályosítson fel valaki ezügyben. :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Most ez a „Ganz Híd-, Daru és Acélszerkezetgyártó Zrt” nem ugyanaz, mint a Ganz motor kft, akinek a GH-250 az egyik fő terméke, ugye? Eredetileg azt gondolták az IC+ kocsik alá is rakni, csak nem győzték a folyamatos updatelést a változó szabványok miatt (a gyártás beindulásának késlekedése következtében) és aztán a Siemens vitte el a boltot, ha jól tudom.

Eredetileg CAF forgóváz volt alatta, amit ferencék spanyol vendéglátogatása után vett meg a vasút jó (sok) pénzért, cserébe a németek a szabad piac és egyenlőség jegyében elkezdték szopatni a Startot volt, hogy komplett szerelvény kint ragadt mert találtak pár kiégett izzót, meg az IC+ kocsik kapcsán felmerült náluk a probléma, hogy hozzájuk nem mehet, mert nem fér át az ajtaján egy szélesebb tolókocsis utas...
Ezért lett végül Siemens forgóváza, azóta szabadon mehetnek a magyar vonatok németbe...
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 259
113
Az ukránoknak nem tetszik, hogy repülőgépgyártás lenne Magyarországon:

https://karpathir.com/2021/04/21/uk...yar-ceg-repulogepgyartasrol-szolo-szerzodese/
“Duzzogva ugyan, de elengedjük az Iljusin bizniszt, ha az ukrán partnerek inkább a Motor Szics magyarországi gyártáskihelyezését preferálják egy joint venture keretében; annak érdekében, hogy Ukrajna e stratégiai fontosságú cége biztonságosan működhessen egy Nato tagállam területén ezekben a viharos időkben.”

- hangzott volna a frappáns válasz a magyar külügy részéről.