Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 556
113
Nincs ilyen hozzaallas reszerol. Ellenben tupontosan megnondom neked kik toljak ez a ner faszanak szopasaval karoltve.
Nem értünk egyet ebben; folyamatosan tapasztalom, hogy legjobb indulattal is felét olvassa, vagy érti meg, amit írok; ebből von le fals következtetéseket. Mindegy, egy megérzés és senkit nem akarok, még Őt sem ezzel csesztetni, inkább ráhagyom. Nem kell mindenkinek feltétlen meggyőzni a másikat, nem gondolom, hogy az emeberek többsége ezért lenne itt.

Francokat nem használja, 18 éves Casio órám hátlapján is "Cased in Japan" felirat van, ha felbontod a belső oldalán "Made in China".
Én itt arra gondoltam, hogy vannak olyan felsőkategóriás óramárkák, termékek, akik valóban inhaus készítenek órákat és valóban klasszikus értelemben svájci gyártás folyik. Nem akartam még sugalmazni sem, hogy minden svájci órás cégre feltétlen igaz.
 
K

Kopi2000

Guest
Ezert vagyok sokaktol tavol, itt a forumon. Az en XVIII. sz-svajci oraim szerkezeten a sorotarszam es a konyvekbol ismert scajci, osztrak, stb... mester szignoja van belevesve. A javitasok datumaival, cimkeivel egyutt.... Meg sosem lattam olyan oramat, ami kivulrol osztraknak, belul pedig kinainak nezett ki a a " made by china" felirat lett szerint, de ennek a felismeresnek is megvan a sajat sava-borsa..., Bar vannak eredeti japan es kinai mutargyaim is.... Csak nem orak...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 619
113


"A terv közlekedési fejezetében szerepel a Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonal fejlesztése. Ami rendben is van, leromlott állapotú vonal, korlátozás korlátozást ér. A 30,3 km-es pályaszakasz építése azonban 146,8 md forint összeggel szerepel, ami 4,85 md HUF/km költséget jelent. Ez elképesztően drága, még a hasonló, a HET-ben szereplő Almásfüzitő-Komárom szakasz korszerűsítésével összehasonlítva is (ahol egy szakaszon teljesen új nyomvonalon új vasúti pályát is kell építeni), amelynek becsült költsége alig több, mint ennek harmada, 1,83 md HUF/km. A 4,85 md-os árszint megfelel az Európában tervezett gyorsvasúti (min. 250 km/h) hálózat teljesen új nyomvonalon létesített speciális pályáinak átlagos létesítési költségének. A magyar Alföld tengersík vidékén, jelentős műtárgyak (pl. nagy folyók hídjai) nélkül! („The investment cost of construction of the 26,000 km of the TER HSR is estimated at being around €321 bn”; ebből 4,9 md HUF/km ár jön ki; 2021-es ENSZ kiadvány, 2017852_E_web_light.pdf (unece.org) )

Hogyan lehetséges, hogy amennyiből máshol, akár hegyes-völgyes, folyókkal szabdalt területeken teljesen új, 250 km/h-ra tervezett gyorsvasúti pályákat tudnak építeni, annyiból Magyarországon a lőkösházi vasútvonal valamelyes korszerűsítésére futja?

A magyarázat persze nyilvánvaló. A kérdéses nyomvonalra a valóságban a tendert már tavaly megnyerte Mészáros Lőrinc (V-Híd Építő Zrt.) és a Strabag konzorciuma! Igaz tavaly még egy csupán 126,8 md forintos ajánlattal nyertek, ami már akkor is 10%-kal magasabb volt még a vélhetően igen nagyvonalú kiíró által várt árnál (116 md HUF), de válság van, Mészáros Lőrinc nyilván több támogatásra szorul, húzzák össze a nadrágszíjat a tanárok meg hajléktalanok! Összehasonlításként: az eddigi legdrágább magyar vasútépítés (a debreceni BMW-gyárhoz vezető 15 km-es pályaszakasz ára, szintén Mészáros kivitelezésében) 3,6 md HUF/km volt. Ezt 30%-kal haladja meg a mostani 116-ról előbb 126,8-ra, majd 146,8-ra dráguló projekt, de lesz ez még drágább, csak kicsit akarnia kell a kormánynak."
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hogyan lehetséges, hogy amennyiből máshol, akár hegyes-völgyes, folyókkal szabdalt területeken teljesen új, 250 km/h-ra tervezett gyorsvasúti pályákat tudnak építeni, annyiból Magyarországon a lőkösházi vasútvonal valamelyes korszerűsítésére futja?
Amúgy békéscsaba-lökösháza vonalon milyen a talaj? Milyen egyéb különleges körülmények vannak? Mennyi biztber, műtárgy, stb van a vonalon?
Ez csak azért fontos kérdés, mert egy gránit alapon picit más bármit is építeni, mint egy mocsáron.
Ettől függetlenül valószínűleg túlárazott, csak na.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 996
113
Amúgy békéscsaba-lökösháza vonalon milyen a talaj? Milyen egyéb különleges körülmények vannak? Mennyi biztber, műtárgy, stb van a vonalon?
Ez csak azért fontos kérdés, mert egy gránit alapon picit más bármit is építeni, mint egy mocsáron.
Ettől függetlenül valószínűleg túlárazott, csak na.
3 vasútállomás felujjítanak teljesen meg Kétegyházánál épül egy felüljáró
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy békéscsaba-lökösháza vonalon milyen a talaj? Milyen egyéb különleges körülmények vannak? Mennyi biztber, műtárgy, stb van a vonalon?
Ez csak azért fontos kérdés, mert egy gránit alapon picit más bármit is építeni, mint egy mocsáron.
Ettől függetlenül valószínűleg túlárazott, csak na.

Kapásból hazudnak, mivel kétvágányúsítás is zajlik, az állomásokon is teljes vágányzat, biztber, állomásépületcsere.
Mindeközben 4-23 óra között üzemel a vonal, mint az egyik legfontosabb korridor.
Meg sietni is kellett, mert a holland vétóig úgy volt Schengeni határ lesz románia felé...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 556
113
Amúgy békéscsaba-lökösháza vonalon milyen a talaj? Milyen egyéb különleges körülmények vannak? Mennyi biztber, műtárgy, stb van a vonalon?
Ez csak azért fontos kérdés, mert egy gránit alapon picit más bármit is építeni, mint egy mocsáron.
Ettől függetlenül valószínűleg túlárazott, csak na.
Komplett felüljárót építenek Kétegyen és persze közben csináltak egy teljes értékű elkerülőt.
A talaj az Kétegyházáig egy vizenyős, vízállásos; onnantól inkább már "csak" sáros fekete talaj. Ja, Nemzeti-parkon keresztül.

Hogyan lehetséges, hogy amennyiből máshol, akár hegyes-völgyes, folyókkal szabdalt területeken teljesen új, 250 km/h-ra tervezett gyorsvasúti pályákat tudnak építeni, annyiból Magyarországon a lőkösházi vasútvonal valamelyes korszerűsítésére futja?
Még a kérdés is hazugság. Azért ez már nem semmi. :(

"valamelyes" ...az...

Én értem, hogy kell a sárdobálás politikusokéknál, de azért na. Egy internetes kereső használata, meg 1-2, az építéssel kapcsolatos cikk elolvasása sokat segíthetne nekik.

Az, hogy sík vidék, még ugyan úgy lehet műtárgyigényes szakasz és ugyan úgy lehetnek egyéb drágító körülmények:


 
T

Törölt tag 1711

Guest
M

molnibalage

Guest
Ha már lendületben vagyunk, ezt is elmondhatná vki miért ugrott meg ennyire az ára:
Te átaludtad az elmúlt ~4 évet?

  • Mi az ami nem lett drágább komoly mértékben? Ha nem volt előre lekötve az építőanyag akkor az önmagában elég komoly tétel.
  • Az megvan, hogy munkagépek mivel mennek? Az megvan, hogy rájuk nem vonatkozik a hatósági ár?
  • Béremelések? Szerinted senki bérét nem emelték a 3+ évvel ezelőtti költségbecsléshez képest? Mert a munka költségbecslés, kiírás, pályáztatás és megnyerése az nem két nappal a munkakezdés előtt van.)
  • Te láttál költségkereten belül felújítást itthon? (irónia off)
Most akkor soroljuk fel a nem baloldali város / politikai vezetéshez köthető elszállásokat?
Mennyibe került volt erdetileg az atlétkai stadion vagy a új Puskás? Mennyi lett a vége?
És ez csak egy a sok közül.

Egy MOL-os vezér tett fel ennyire okos kérdést, hogy egy 2 éves basic tervhez képest miért lett a kiviteli költsébecslése cirka 30%-kal drágább.
Hát a +70%-os acél ár és az akkori munkabér robbanás nem tűnt fel neki. Csak tudnám, hogy az öltönyös gárda nagyon magasan mivel foglalkozik, ha a közgáz 2x2 sem tűnik fel....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 556
113
Ha már lendületben vagyunk, ezt is elmondhatná vki miért ugrott meg ennyire az ára:
Ha kinéznél a gurulórubelekbőlfinanszírozottbiztosjólmegfizetettérdekbőltoltNERpropizombibérencügynökhuszár állarcod mögül, akkor tudhatnád, hogy Tarlósék direkt rosszul csináltatták a terveket, hogy aztán ravaszul szándékosan elvesztve a választásokat majd az új városvezetésre kenhessék az egészet.

A másik valószínű magyarázatot, amivel esélyesen élni fognak, azt ITT találod.

(Amúgy az origós cikkben is van hangulatkeltő csúsztatás, pl. a fotóknál.)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 556
113
Te átaludtad az elmúlt ~4 évet?

  • Mi az ami nem lett drágább komoly mértékben? Ha nem volt előre lekötve az építőanyag akkor az önmagában elég komoly tétel.
  • Az megvan, hogy munkagépek mivel mennek? Az megvan, hogy rájuk nem vonatkozik a hatósági ár?
  • Béremelések? Szerinted senki bérét nem emelték a 3+ évvel ezelőtti költségbecsléshez képest? Mert a munka költségbecslés, kiírás, pályáztatás és megnyerése az nem két nappal a munkakezdés előtt van.)
  • Te láttál költségkereten belül felújítást itthon? (irónia off)
Most akkor soroljuk fel a nem baloldali város / politikai vezetéshez köthető elszállásokat?
Mennyibe került volt erdetileg az atlétkai stadion vagy a új Puskás? Mennyi lett a vége?
És ez csak egy a sok közül.

Egy MOL-os vezér tett fel ennyire okos kérdést, hogy egy 2 éves basic tervhez képest miért lett a kiviteli költsébecslése cirka 30%-kal drágább.
Hát a +70%-os acél ár és az akkori munkabér robbanás nem tűnt fel neki. Csak tudnám, hogy az öltönyös gárda nagyon magasan mivel foglalkozik, ha a közgáz 2x2 sem tűnik fel....
Oké Balázs, érthető érvek; egyet is lehet vele érteni; no de hol maradt ugyan ez a magyarázat a fenti vasutas példánál? Ott miért nincs ez az oltós tempó? Vagy ott ez az érvrendszer nem áll fenn? :O
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 996
113
 
M

molnibalage

Guest
Pont ezért raktam be, kijön-e a lipsitempó.
Milyen tempó?

Amikor valaki hülyeséget írt és műszakilag megindokolható volt a /km ár, de érdekes módon, amikor valaki egy 4+ éve árazott projektnél megindokolja, hogy mennyivel lett drágább azóta minden, az lipsitemó?

WUT?

Az miféle tempó pl. hogy a Puskás valódi árát azóta sem írta le senki?
Az milyen tempó, hogy az eredetileg 120 mrd-ra taksált atlétikai stadion most 238 mrd?
De egyesek meg a Blaha költségnövekedésén rugóznak, ami sem arányaiban, sem abszolút értékben nincs ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bleroka
T

Törölt tag 1711

Guest
Milyen tempó?

Amikor valaki hülyeséget írt és műszakilag megindokolható volt a /km ár, de érdekes módon, amikor valaki egy 4+ éve árazott projektnél megindokolja, hogy mennyivel lett drágább azóta minden, az lipsitemó?

WUT?

Az miféle tempó pl. hogy a Puskás valódi árát azóta sem írta le senki?
Az milyen tempó, hogy az eredetileg 120 mrd-ra taksált atlétikai stadion most 238 mrd?
De egyesek meg a Blaha költségnövekedésén rugóznak, ami sem arányaiban, sem abszolút értékben nincs ennyi.

Pontosan ez a lipsitempó.
Mondjuk én mástól vártam és poénnak szántam, de mindegy, ami történt megtörtént.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mi a tempó?
Kérlek fejtsd már ki.

Simán szelektív optika, az van itt.

Nincs itt semmilyen szelektív optika, egy felbújtó pártpolitikai hírre beraktam egy másik felbújtó pártpolitikai hírt.

Csak tudomásul vétel és korrigálás helyett egyből letámadtál minket mintha ellenségek lennénk teljesen irreleváns dolgokat fejünkhöz vágva.
Lipsitempó.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby