Magyarország ipara

Ez szuper!
http://atomenergiainfo.hu/tudta-on/kelendo-lehet-a-ganz-eeg-mini-vizeromuve
 
Török busz a budai várba?
(magyar helyet)
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/16/vegre_megerkeztek_a_var_uj_buszai/
 
http://index.hu/belfold/2015/09/15/menekult_lezart_hatar_roszke_valsaghelyzet_menekultvalsag/igy_tortek_at_a_keritest_roszkenel/
 
Ha nem is ipar, de gazdaság:

<b>Róna Péter: Nem szabad az eurót bevezetnünk, az csak károkat okozna</b>
http://24.hu/fn/gazdasag/2015/09/17/rona-peter-nem-szabad-az-eurot-bevezetnunk-az-csak-karokat-okozna/
 
"A Ferzol Kft. jó példája annak, hogyan képes egy garázsból indult családi vállalkozás negyed évszázad alatt kitartással és szorgalommal térsége egyik meghatározó, sikeres cégévé fejlődni Magyarországon - jelentette ki a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a társaság csarnokavató ünnepségén, Tápiószőlősön."

http://lakossag.szechenyi2020.hu/hirek/felmilliardbol_epult_uj_gyartocsarnokot_adtak_at_a_tapioszolosi_ferzol_kftnel
 
A "Magyarország" topikból hoztam át ide.

http://www.shootingpress.com/hu/uj-magyar-fegyverfejlesztes-steiner-bark/
 
"Szakértelem a műanyagfeldolgozásban

Megbízható üzleti partnert keres műanyag termékek sorozatgyártásához? Fröccsöntött vagy fújt alkatrészeket szeretne gyártatni? Olyan szakemberekkel szeretne együtt dolgozni, akik az Ön szakembereivel együttműködve részt tudnak venni a teljes termékfejlesztési és gyártási folyamatban? Mi, itt a Tisza Automotive Kft.-nél felkészültünk a kihívásokra. Több évtizedes tapasztalattal a műanyagfeldolgozás területén, magasan képzett szakembereinkkel, teljes beszállítói láncunkkal örömmel segítünk Önnek elképzelései megvalósításában a néhány ezer darabos gyártástól a többszázezres volumenű termékgyártásig egyaránt."

http://www.t-a.hu/kezdooldal.php
 
kompozit busz bemutató:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/10/01/evopro_modulo_hazaibem/
 
Nem csak ipar, hanem ált. gazdaság:

http://kettosmerce.blog.hu/2015/09/29/ha_nem_emeljuk_a_bereket_egyre_rosszabb_lesz_mindenkinek

<i>"Előbb az Economist publikált egy grafikont, amely szerint Magyarország vezet az európai betöltetlen állások ranglistájánn, majd a VS.hu-n jelent meg egy cikk, amelyben a dunántúli autóipari vállalkozások szövetségének elnöke, Gellén László mondta el, hogy már meg se hirdetik a cégek a üres álláshelyeket – felhagytak a munkaerő toborzással -, mert nincsenek az állás betöltésére alkalmas munkavállalók. <b>Egy hűtőipari cég vezetője arra panaszkodott, hogy nincs elegendő mérnök, akiket fel tudnának venni.</b> "</i>

Szerintem lenne elegendő mérnök, ha fizetésnek nevezhető fizetést adnának.


"<i>De mi okozza ezt a helyzetet?

A szakképzett munkaerő elvándorlása (kivándorlása) legfőbb oka a hazai gazdaság és a nyugat-európai gazdaságok között fennálló bérkülönbség – ami egyre inkább szakadéknak tűnik innen nézve. Az alacsony fizetések, megspékelve a rosszabb munkakörülményekkel és gyenge munkavállalói jogokkal önmagában is elegendő ok. Ha valaki a hazai fizetésének a sokszorosát keresheti meg külföldön, akkor ha egy kicsit is beszéli az adott nyelvet, mire várjon? A hatalomgyakorló elit sokáig nem hitte el, hogy a munkaerő elvándorlása (ilyen mértékben) bekövetkezhet, hiszen minden felmérés azt mutatta, hogy a magyar munkaerő nem mobil ehhez eléggé (például mert nem beszélnek a magyarok idegen nyelvet). De a közgazdaságtan és egyéb társadalomtudományok már csak ilyenek: könnyű pofára esni.</i> "


<i>És itt jutunk el ahhoz a problémakörhöz, amelyik szorosan összefügg az elmúlt években tapasztalható versenyképesség romlással, termelékenység stagnálással/romlással. Ez pedig a hazai oktatási rendszer évek óta tartó rombolása, tönkretétele. 2010 és 2014 között a GDP 6%-ról 4,8%-ra csökkent az oktatásra fordított költségvetési keretösszeg. Nincs még egy ország az Európai Unióban, amelyik ilyen keveset költene az oktatásra, mint Magyarország!</i>
 
Egyértelmű, hogy az alacsony bérek, pontosabban az alacsony bért adók a hibásak, és persze ők kiabálnak a legjobban, hogy "milyen állapotok vannak".
Sajnos meg sem fordul a fejükben, hogy emberhez méltó béreket kellene adni.

Minden normális országban úgy működik a dolog, hogyha munkaerő hiány van, akkor emelik a béreket, hogy olyanok is dolgozzanak akik eddig nem tették vagy máshol tették.
Nálunk meg nem emelik a béreket, akik dolgoznak azoknak még jobban kihajtják a belét, és közben pedig sírnak az állami segítségért.

A munkáltatók ezen sz@rrágósága vezet részben oda, hogy nincs normális KKV-nk.
Közben persze az "erős piaci versennyel" takaróznak, miközben a helyzet az, hogy nálunk nincs igazi piaci verseny, a legtöbb melót ismeretségen keresztül szerzik. (szaknyelven korrupcióval)
 
Kevés a képzett munkaerőnk, ez az egyik fő ok a beruházások elmaradásánál:
http://www.origo.hu/gazdasag/20151006-tesla-gyar-beruhazas-kulugy-kkm-szijjarto-peter-jaguar-land-rover.html
 
És még pár info a mabi kompozit buszról:
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2015/10/06/a_busz_amelyrol_lepattannak_az_autok/
 
Kevés a képzett munkaerőnk, ez az egyik fő ok a beruházások elmaradásánál:
http://www.origo.hu/gazdasag/20151006-tesla-gyar-beruhazas-kulugy-kkm-szijjarto-peter-jaguar-land-rover.html

Vélemény 1: talán nem kellett volna leépíteni a felsőoktatást és pénzeket kivenni az oktatásból

Vélemény 2: lenne/lett volna képzett munkaerő, csak az ugye nem szerette, ha sz*é-h*é csicskáztatták, és inkább átmentek jobb esetben az osztrákokhoz, rosszabb esetben messzebbre.

Az sem segít, hogy a minimálbér/szakmunkás minimálbér még mindig nevetségesen alacsony, és hogy nincs diplomás minimálbér.

Szóval helyesen: annyiért, amennyiért a munkáltatók dolgoztatni szeretnék az embereket, nos annyiért bizony gondok vannak az elérhető munkaerő kapcsán.
 
tarzaan

Egyet értek veled. És, mint látható ez a hozzáállás igen sok kárt okoz hazánknak.
De erről fentebb én is írtam már :-)
 
tarzaan

Egyet értek veled. És, mint látható ez a hozzáállás igen sok kárt okoz hazánknak.
De erről fentebb én is írtam már :-)

Picit talán kapcsolódó:
<b>
Nálunk is dőlnek ki a csontvázak a Volkswagen-botrány után</b>

<b><i>
Először is rájöttünk, hogy autógyárból is megárt a sok. Ha pedig utánanézünk, mi jöhetne helyette, kiderül, mennyi mindent elrontottunk. A munkásaink legatyásodtak, az oktatásból kiszivattyúztuk a pénzt, az állam túlburjánzásával pedig aláássuk a szabad ötletelést. </i></b>

(...)
<i>a világban éles technológiai váltás zajlik, amit még a néhány évvel ezelőtt kidolgozott uniós program, a Horizont 2020 sem tudott pontosan felmérni. A 3D nyomtatás technológiáját például nem is említették, holott 5-10 éven belül ez fogja kiszorítani a munkásokat a gépsorok mellől.

Ahogy Szabó Katalin, az MTA doktora mondja, a termelés a testre szabott, úriszabóság irányába mozdult el ahelyett, hogy mindenkinek a torkán ugyanazt a tömegterméket nyomnák le. Ez azzal jár, hogy az oktatásban nem elég a szakmunkásokat arra megtanítani, hol kell a kart meghúzni. Azt kell tudniuk, hogy a gépükkel miként lehet megoldani azt a problémát, amivel az ügyfél jelentkezik.

Bár Némethné Pál Katalin helyes iránynak tartja, hogy a kormány most a gyakorlat irányába viszi a szakképzést, mégis úgy látja, a hagyományos gyáripari ágazatok erőltetésével

“most képezik a munkanélkülieket, ami a jövő ellen elkövetett bűncselekmény."</i>

(...)

<i><b>A bérmunkával az OECD-n belül az egyik legalacsonyabb szintre süllyesztették a béreket. </b>Nem véletlenül igyekszik mindenki nyugatabbra, akinek csak lehetővé teszik ezt a képességei. <b>Az oktatásra pedig a legkevésbé fordítunk pénzt az OECD-tagországok közül</b>. Bár az alábbi ábra csak 2011-ig mutatja az adatokat (2005-höz képest csak négy országban esett vissza az oktatás támogatása), ám azóta Magyarországon nemhogy nőtt volna az ágazat részesedése, hanem éppen ellenkezőleg, tovább csökkent az oktatásra szánt pénzek aránya az állam költségvetésében. 2010-ben a GDP-nek még 11,6 százalékát költöttük edukációra, idén viszont már csak 9,7 százalékát. Ez pedig nem azt a fajta rugalmasságot erősíti, amely a világgazdaságnak egy hirtelen irányváltásakor szükséges lenne a túléléshez.
</i>



http://vs.hu/gazdasag/osszes/nalunk-is-dolnek-ki-a-csontvazak-a-volkswagen-botrany-utan-1009#!s2
 
Persze már kb. egy évtizede megy a huzavona, hogy <b>közvetlenü</b>l a piaci igényekhez igazítsák a képzés. Egyik ismerősöm folyamatosan tagja (vagy volt) oktatási bizottságnak, mesélte hogy mik az elképzelések. Az igény szerint egy három éves szakmunkás képzőt nem lehetne egy szakon végigvinni, hanem legalább évente(!) kellene az oktatott szakot változtatni! Minden bizonnyal e-miatt kerültek bevezetésre a tanfolyami képzések, amelyek viszont nem adnak megfelelő tudást.
 
Persze már kb. egy évtizede megy a huzavona, hogy <b>közvetlenü</b>l a piaci igényekhez igazítsák a képzés. Egyik ismerősöm folyamatosan tagja (vagy volt) oktatási bizottságnak, mesélte hogy mik az elképzelések. Az igény szerint egy három éves szakmunkás képzőt nem lehetne egy szakon végigvinni, hanem legalább évente(!) kellene az oktatott szakot változtatni! Minden bizonnyal e-miatt kerültek bevezetésre a tanfolyami képzések, amelyek viszont nem adnak megfelelő tudást.

Sajnos az a helyzet, hogy ahhoz a munkához, amit egy összeszerelő üzemben végeznek alapesetben tényleg elég egy céltanfolyam.

A komplexebb tudást igénylő pozíciókban meg akkora a rés az itthoni és a külföldi fizetések közt, ami mellett még akár a rendszeres hétvégenkénti hazautazást is megengedheti magának az, aki nyugatra megy.