Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Benzinnel, mivel magasról szarok a szent eudra, viszont a környezetre meg nem.
Tudom, hogy ez nem fér bele a végtelenül atlantista, minden ami normalis szar, az idegen szép, az idegen jó gomdolkodásodba, de ha van módszer, ami nem teszi tönkre a környezetet, akkor azért, mert brüsszel azt mondja, nem rohannék a legkörnyezetszennyezőbb fost építeni, hogy jó kutyusa legyek a gyarmatosítónak
Mi van szabin van az orvos? Nem tudtál időben felíratni? o_O
Észrevettem, higy ez nálad visszatérő probléma.
Az a gond, hogy politikai ügyet csinálsz az egészből. Alapvetően te lesz@rod a környezet, meg hogy a többi ember milyen levegőt szív.
Mert ha foglalkoznál vele, akkor nem mondanál olyat, hogy benzinnel hajtsuk a közlekedési eszközeinket.
A városokban meg mindenki rohadjon meg!
A jobboldali erősen pro orosz beállítottságú emberek akkor is tolják az atom propagandát amikor semmi értelme. Ha atomerőművet akarsz a fosszilisek helyett, akkor ahhoz akku kell, mert a Wh-t nem tudod a zsebedbe magaddal vinni.

Nyilván akkor is ennyire fogsz tapsikolni az atomnak, ha ellehetetlenül a Roszatom itthon, és nyugati cégekkel kell felépíttetni a szükséges alaperőművet.
Hja ne felejtsem el, hogy a akkunál csak a PV panel, meg a madárlefejezős szélerőmű környezetszennyezőbb!
A geotermről nem is beszélve! Az meg kihűti a föld magját!
Néha visszasírom az ipari forradalom géprombolóit!
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 813
39 253
113
Az atomerőművel hogy akarod meghajtani az autót? Az EU-s törvények a zöldek nyomására elektromos autókra kényszerítik az ipart. Ehhez ezek az akkumulátorgyárak kellenek! Vagy kiepitjük Európában vagy folytatjuk a pénzek kitalicskázását Ázsiába, ahol már kiépült. Lehet azt is mondani Brüsszeliben, bocs kretén barmok voltunk, az orrunknál nem láttunk tovább, amikor ezeket a belső égésű motorokat kiszorító törvényeket hoztunk, de ki fogja még egyszer kifizetni ezeket az eurotízmilliárdokat a visszaállásra????

Ez nem neked szól!
Vmikor a kretensegnek megállt kell parancsolni és befejezni az önsorsrontást.
Ezek az akksigyárak az országnak túl sok jót nem hoznak, sok adót nem fognak fizetni, talán valami iparűzésit, amit a fityiszes önkormányzatoknak leperkálnak, vendégmunkásokat fognak főleg foglalkoztatni, indiai vietnami, a rosseb tudja milyen országbul, akik a megkeresett pénzecskéjük túlnyomó részét majd hazaküldik a családjuknak. A cégek a profitjukat megint csak kiviszik az országbul, de még kapnak állami dotációt is 10, 100 milliárd forintos értékben, meg még az infrastuktúrát is kiépítjük nekik, ami megint több 10 milliárd forint.
Elvesznek azok a gyakran nagyon jó termőföldek amit ezek a gyárszörnyetegek elfoglalnak, itt marad nekünk a környezeti terhelés, zaj, víz, lég, egyébb, egyenlőre felmérhetetlen mértékű környezetszennyezés, aminek a kezelését megint csak mi fizetjük. A GDP mutatókat biztos meglöki majd fölfelé, meg a fityisznek megint csurran cseppen a zsé az önkormányzatoknak kifizetett iparűzési adón keresztül, Gödöt (Samsung) elvesztette a fityisz, erre az adót már nem kapja meg a város, hanem megy a fityiszes többségű Vármegyéhez.
Brüsszel meg tőlem megrohadhat az eu-val egyetemben, hozzáteszem a rohadás már folyamatban van.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and tomcat1

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Az a gond, hogy politikai ügyet csinálsz az egészből.
Igen, bár láthatóan nem vagyok ideológiailag elég képzett bíró úr.
Alapvetően te lesz@rod a környezet, meg hogy a többi ember milyen levegőt szív.
Hmm, szóval:
Adva van a nevetséges hatásfokú akkumulátoros hajtás, ami a beépített akkumulátorok súlya miatt mindig több fékport fog termelni, mint az azonos kategóriás benzines autó.
Ez fizika.
Az már biológia, hogy a szálló fémpor erősen egészségkárosító, de tegyük fel azt, hogy a modern katalizátoros autók esetében is kiegyenlíti a kipufogó gázban lévő részecskék száma ezt.
benzinnel hajtsuk a közlekedési eszközeinket.
A környezet viszont egy nagyon cuki rendszer, ami magasról leszarja, hogy a városban szennyezed, vagy máshol, alapvetően az érdekli, hogy szennyezed.
Na most többször leírtam már, hogy minden emberi tevékenység környezeti terheléssel jár, amiből neked azt kéne választanod, ami a legkisebb terhet jelenti. Jelenleg az akkumulátor esetén ez biztosan nem áll fenn.
A jobboldali erősen pro orosz beállítottságú emberek akkor is tolják az atom propagandát amikor semmi értelme
Mondjuk nem egészen tudom, hogy a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező áramtermelési mód mégis miben függ össze a pro orosszal, és mi ebben a propaganda, de mint mondtam ideológiailag nem vagyok elég képzett.
Nyilván akkor is ennyire fogsz tapsikolni az atomnak, ha ellehetetlenül a Roszatom itthon, és nyugati cégekkel kell felépíttetni a szükséges alaperőművet.
igen.
Hja ne felejtsem el, hogy a akkunál csak a PV panel, meg a madárlefejezős szélerőmű környezetszennyezőbb!
Nézd, azért, mert ideológia alapján fejlesztünk, még a természettudomány tényeit nem tudod megbaszni.
A szélerőművek:
Mocsok sok olajat zabálnak
Megváltoztatják a térségek szélrendszereit
Igen, amúgy a madarakra is súlyos veszélyt jelentenek
De nem mellesleg állandó, infrahang terhelést okoznak, ami viszont még a mocskosnál is mocskosul károsabb.

De amúgy párszor már leírtam, leírom újra, amíg a környezetvédelem minden idiótánál abban merül ki, hogy a kicsi popóját fel ne kelljen emelnie, és véletlenül se kelljen változtatnia az életén, addig ez az egész értelmetlen vicc.
Viszont érdekes módon, környezetvédelmi (ja nem, a szent profit) megfontolásokból megszüntettük a tömegközlekedés nagy részét, ezzel milliókat kényszerítve autóba, majd most, gyorsan betiltatnánk az értelmezhető autózást, mert a kicsi városi orrocskánkat zavarja, hogy autók is vannak, de mert az autó nekünk is kell, csak a benzin autókat, helyette a mocsokmód környezetszennyező litiumbányászat termékeit elszállítjuk kőolajból feldolgozni, hogy aztán 1000-2000 kg/km üzemanyagfelhasználással elhozzuk őket ide, hogy legyen akkumulátor.
Miközben jó hipszter módon természetesen környezetvédelem jegyében, mert hát a laptop azért mennyivel környezetbarátabb mint az asztali gép, laptopot használunk ott is, ahol totál felesleges.
Ja igen, és a szent proffit miatt nem is raktározunk, JIT-elünk, ahol több ezer km-re szállítunk kamionnal, mert kényelmetlen lenne 200 kamionnyi árut, két kamionnyi üzemanyagfogyasztásból elvinni a logisztikai központba vonattal.
 

2105

Well-Known Member
2022. január 20.
170
1 010
93
Adva van a nevetséges hatásfokú akkumulátoros hajtás, ami a beépített akkumulátorok súlya miatt mindig több fékport fog termelni, mint az azonos kategóriás benzines autó.
Nem tudom vezettél-e már elektromos autót, de én pl a fékhez csak az utolsó pár méteren nyúltam. Van ez az áram visszacsatolós fékezés ami mágneses mezővel fékez. Nincs fékpor és termeli vissza az energiát. Tök jó, mint egy dodgem :)
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nem tudom vezettél-e már elektromos autót, de én pl a fékhez csak az utolsó pár méteren nyúltam. Van ez az áram visszacsatolós fékezés ami mágneses mezővel fékez. Nincs fékpor és termeli vissza az energiát. Tök jó, mint egy dodgem
Mert amúgy a motorfék nem egy létező dolog, és nem ugyanerre találtatott fel...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Nem tudom vezettél-e már elektromos autót, de én pl a fékhez csak az utolsó pár méteren nyúltam. Van ez az áram visszacsatolós fékezés ami mágneses mezővel fékez. Nincs fékpor és termeli vissza az energiát. Tök jó, mint egy dodgem :)
Már amelyik, ha jól tudom nem mindegyik képes egypedálos üzemmódra. (Rekuperációnak hívják a visszatöltést.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hmm, szóval:
Adva van a nevetséges hatásfokú akkumulátoros hajtás, ami a beépített akkumulátorok súlya miatt mindig több fékport fog termelni, mint az azonos kategóriás benzines autó.
Ez fizika.
Az már biológia, hogy a szálló fémpor erősen egészségkárosító, de tegyük fel azt, hogy a modern katalizátoros autók esetében is kiegyenlíti a kipufogó gázban lévő részecskék száma ezt.
Eddig olvastam!
Mondom, hogy mostanában teljesen el vagy borulva! Megint felépítesz egy teljesen téves elképzelésre egy légvárat.
Nézz már utána legalább egy hibrid fórumon, hogy mennyi féket eszik egy hibrid jármű!
Azzal aztán van bőven tapasztalat már.
Hogyan termelsz félport, amikor nem kopik a fékbetét?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Eddig olvastam!
Mondom, hogy mostanában teljesen el vagy borulva! Megint felépítesz egy teljesen téves elképzelésre egy légvárat.
Nézz már utána legalább egy hibrid fórumon, hogy mennyi féket eszik egy hibrid jármű!
Azzal aztán van bőven tapasztalat már.
Hogyan termelsz félport, amikor nem kopik a fékbetét?
Az elképzelés az, hogy fogsz egy több tonnás, harckocsi súlyú szart, és zöldiában a fizika törvényei nem érvényesek, így természetesen csak motorfékkel megállnak, de ha mégsem, akkor sem történik semmi, mert még a fékport is visszaépítik.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az elképzelés az, hogy fogsz egy több tonnás, harckocsi súlyú szart, és zöldiában a fizika törvényei nem érvényesek, így természetesen csak motorfékkel megállnak, de ha mégsem, akkor sem történik semmi, mert még a fékport is visszaépítik.

Itt azt kellene megérteni a fék 99%-ban állvatartáshoz van használva, elektromos autókban a "normál" fékezésnél csak elektromos fék dolgozik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az elképzelés az, hogy fogsz egy több tonnás, harckocsi súlyú szart, és zöldiában a fizika törvényei nem érvényesek, így természetesen csak motorfékkel megállnak, de ha mégsem, akkor sem történik semmi, mert még a fékport is visszaépítik.
Milyen harckocsi súlyú szarról beszélsz? A Model 3, 1610kg. Az én Verso 2.0 D-4D-m meg 1615Kg.
Azzal tisztában vagy, hogy a mozdonyokat, villamosokat is visszatermeléssel fékezik nagyobb részben? Jelzem, hogy ezek még a harckocsinál is nagyobb tömegűek.
De hogy megértsd. Az elektromos - és hibrid - járművek esetén is a fékpedál lenyomásának szintjétől függ, hogy mennyire használja a fékbetéteket.
A fékpedál útjának nagyobb részén (értelem szerűen a benyomás elején) meg sem mozdulnak a fékbetétek. Csak intenzív fékezésnél (erősebben lenyomott fékpedál) lép működésbe a hagyományos üzemi fék. Addig csak a visszatermelő módba kapcsolt generátor emészti fel a mozgási energiát.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Milyen harckocsi súlyú szarról beszélsz? A Model 3, 1610kg. Az én Verso 2.0 D-4D-m meg 1615Kg.
Az a helyzet, hogy ma rengeteg olyan SUV jellegű elektromos közlekedő edény van, amely ha a megengedett személyek számával és kihasznált csomagtérrel használsz, simán megközelíti, de akár meg is haladhatja a B kategóriával vezethető maximális súlyhatárt. Éppen ezért -egy elmés megoldással- több EU-s országban ezt a súlyhatárt meg akarják emelni, de még nem dőlt el, hogy mennyire.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 115
113
Adva van a nevetséges hatásfokú akkumulátoros hajtás, ami a beépített akkumulátorok súlya miatt mindig több fékport fog termelni, mint az azonos kategóriás benzines autó.
Akku töltés-kisütés 95+%
inverter:97+%
Villanymotor: 97+%

Forma1-es benzinmotor hatásfoka: 50%
Atkinson ciklusú: 40%
Átlag Euro6-os: 35%

A fékporról annyit, hogy a visszatermelés miatt a hátsó tárcsák felületi rozsdásodnak, mert nincsenek használva.
Sok modelbe hátra dobfék kerül, hogy ez ne látszódjék. A villanyautó egyik előnye a bitang hatásfok mellett (ezért kell hőszivattyús fűtés, mert nincs hulladékhő), hogy a fékezéskor a mozgásienergia visszatermelődik az akksiba, azaz nem hő (és fékpor) lesz belőle.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Kérem szépen:
CATL gyár lesz USA-ban:
Gondolom ott haladás, fejlődés, nálunk meg környezetszennyezés.
Ott is környezetszennyezés.
De hát továbbra is ott tartunk, hogy mosószappnt gyártani az beza gonosz környezetszennyező, betiltandó, sötétben bújkáló, aljas ellenforradalmi ármány, de lítiummal szétszedni évtizedekre a termőföldet, na az beza a profitnak tetsző dolog. Előre elvtársak a tőkésekért!
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
Van ez az interjú a portfolión a Jászaival.


Azon értetlenkedem itt csendben, hogy miért pont One a kiszemelt név? Van ennek a szónak valami magyar jelentése (valaminek az akronímája)? Vagy ez az angol Egy megfelelője akar lenni?
Miért angol? Miért egy? Mert van O2 meg van 3, akkor legyen 1 is? Mitől több az 1 mint a 3? Vagy mert így el lehet számolni 1-től 4IG? Ez így szerintük nagyon eredeti? Esetleg a kiejtése azt sugallja, hogy létezik (van) és ez egy ilyen szóvicc? Akkor most a Geszti lett a márka tanácsadó?!?

Miafaszér’ nem Pannon?