Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Én azt mondom egyetlen Óriási űr tátong a mi a iparunkon és hadiiparunkon. Ez pedig a repülőgépipar. Mert azt mondom , hogy még még fegyvereket és még még jobb kategóriás páncélozott járműveket is összetudunk hozni, mellé ágyúk Önjáró lövegek.
De hol vagyunk mi egy hajtóműgyártásban ? ?
Légvédelmi rak. fejlesztésében kéne valami újítást nyomnunk vagy a észlelés területén.
jó a téma kezdeményezése amúgy.
Az a baj, hogy mindazok, amiket írsz, nagyjából szintén csak elméleti szintem megoldhatóak, mert hiányzik hozzá az akarat... Szerintem nem lenne hülyeség pl. a patria licence-et kiterjeszteni v4-re (igaz csehek már pandúroznak), t72 ugyanúgy megoldahtó lenne m84d vagy pt91 kiterjesztett licenceben. Illetve ami meg mindenképpen szerintem kellene, hogy akár licencenben (de előbb-utóbb inkább saját fejlesztésekkel), de gyártanánk mindenféle kézi fegyvert, kezdve a pisztolyokkal, befejezve a vállról indíthatókkal, stb. Ennél akár számíthatnánk is számottevő exportra is... Harci járműveknél nem hiszem, hacsak nem jövünk elő valami brutál megoldással (pl. elektromágneses fegyver).
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
luthero, fip7
Igen, amiket belinkeltetek komoly cégeknek tűnnek. Komoly technikával.
Ilyenekre voltam kiváncsi, mert ugye a technológiai felkészültség szintje meghatározhatja egy ország hadiiparát. ezek a technológiák már meghonosodtak, tehát egy jövőben lévő fejlesztő gárda már használni is tudná őket!
Papolunk itt arról, hogy nincs hadiipar, meg semmi sem adott hozzá,, igaz, nem látok én sem sok esélyt arra, hogy komoly fejlesztés lesz itt a közeljövőben, mégis szerintem érdemes számításba venni a cégeket.
Desertfox által említett Videoton is szerintem egy olyan cég, ami bármikor résztvehetne egy nagyobb összefogáson alapuló fegyver licenszének legyártásában.

http://www.videoton.hu/hun/index.php?page=activities.html
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
A cocilizmusban azért volt egy ipar, egy ipari háttér az országban.
Nyilván oldalakat tele lehetne írni arról, hogy mennyire volt korszerű, életképes, versenyképes, mi történt vele stb.
Na meg arról is, hogy miért...

Ha körülnézek a munkahelyemen /kórház/, még mindig találkozok a magyar ipar egykori termékeivel: laborban, gyógyszertárban stb.
Orvosi diagnosztikai műszerek, mérlegek, laboráruk, stb.

S egyáltalán, volt egy könnyűiparunk. De Diósgyőrben még a rendszerváltás előtt is gyártottak lövegeket.
Itt most nem arról írok, hogy ezek mennyire voltak korszerűek, hanem hogy volt képesség.

Most mi van?
Szinte semmi. <del>Ahhoz</del> képest semmi.
Az Audi, Mercedes nem ér. Ha csak nem államosítjuk...
Munkaerő, gyártási kultúra dettó. Ha el is határoznánk, hogy újraélesztünk képességeket, lassan nincs aki átadja.
Lásd borsodi bányanyitási tervek.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
misinator.
Pont ezért akartam létrehozni ezt a topokiot.
Leírtam, hogy a Suzukit (oké, akkor leírom, hogy a Meci és az Audi sem ér) nem számítom.
Szerintem azért ezen a két oldalon jött már össze annyi cégnév, ami alapján azért elmondhatjuk, hogy igenis van még szürkeállomány az országban, és nem lehet csak az autó-összeszerelő üzemeket kiragadni mint szélsőséges példákat.
desertfox belinkelt egy cikket a Rábáról, melyben arról írnak, hogy elég szép számú alkatrészt fog nyugatra exportálni. Ez is olyan dolog, ami jelzi, hogy ami van, az azért minőségileg nem lehet olyan rossz.
Sok olyan cikket olvastam az utóbbi fél-egy évben, melyben magyar beszállítókról írnak, akik elég komoly nyugati cégeknek (nem csak autógyártóknak) exportálnak. ha időm engedi, ezek közül néhányat majd felkutatok, aztán belinkelgetem ide.
Én nem érzem, hogy itt "semmi " sem volna,,, jogos, nem alaptalan az aggodalmad, de szerintem a "semmi" az erős túlzás. ;)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
IT fronton:

http://itcafe.hu/cikk/magyar_agyat_kaphatnak_dronok_uav_radar_tech/magyar_dron_nem_csak_katonaknak.html
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
Tisztelt marton!
Köszönöm válaszod.
Elfogadom meglátásod s respektálom hozzáállásod!
Az Ahhoz szót nem áthúzni akartam, hanem aláhúzni...csak nem ellenőriztem le elölnézetben:-(
Mentségemre legyen mondva, hogy Borsodban élek, azon a Miskolcon, ami már nem Debrecennel versenyez , hogy melyik a nagyobb lélekszámú település, hanem Péccsel, hogy ki az ötödik...
/220 ezerről 160 ezerre csökkent a rendszerváltás óta/
Ráadásul Borsod etnikai arányai - a rejtett erőforrás - gyorsuló tempóban változnak.
(Hogy kell képet bemásolni?)
S ez hosszú(?) távon az egész országon úrrá lesz.
De nézd el nekem: Innen a béka se..e alól pislogva, mint a miskolci béka a kocsonyából; átélve napi valóságként a tendenciákat, nehéz optimistának lenni.
A választott mottóm rám is érvényes:-(
 

eSeM

Member
2012. június 12.
719
13
18
miskolciként is lehet pozitívnak lenni csak nem itt Miskolcon :), egyébként én nem feltétlen bánom, hogy már nem vagyunk az a mesterségesen felpumpált nagy ipari város, tény a helyzetet itt rosszul kezelik még ma is, tény az elfelejtett régióhoz tartozunk, az etnikai arányok terén pedig még vagy 3-4 megye rajtunk kívül szintén rosszul áll, ami viszont nagy hatással lesz itt sok mindenre, hogy köszönhetően annak, hogy ide nem jut semmi, még az is elmegy aki ragaszkodna...pár éve még én is itt terveztem az életemet...manapság...és nem az marad itt aki változtatna, és alakítana, hanem...szép és jó, hogy leírjuk, hogy léteznek idehaza is ipari létesítmények, gyárak, gyártók etc... de amikor azt mondja, az ember, hogy idehaza meghalt az ipar, nem arra gondol, hogy itt csak ugar van, hanem arra, hogy mi lehetne, és minek kellene lennie, de amikor az ember hallja, hogy pl. egy Mercedes állítólag miért Kmétre és nem ide Miskolcra jött, akkor eszébe jut, hogy menekülni kellene, és nem csak a megyéből...
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Tisztelt misinator!
Hát, sajna igazad van,, indíthatnánk olyan topikot is amelynek "népesedéspolitika" lenne a címe (vagy valami hasonló), ott én sem volnék optimista.
Más perspektívából látod,,, én csak a hírekből ismerem az avasi lakótelepet, de az is elég.
Én keszthelyi vagyok, ami ipar volt itt nálunk (hús/textil/tej) szintén kiherélték, helyettük van szépen világító Alpha park és Inter Spar... A város fiatalsága a szezon zárása után megy ki a "sógorokhoz" rabszolgának májusig...
Viszont ez a probléma egész EU gazdaságát a szakadékba vezeti, kit hamarabb kit később...
Én egy picit a homokba dugom a fejem és keresgélem az ilyen pozitív dolgokat mint amiket fent belinkelgettem,,, ;)
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
http://www.vasasszakszervezet.hu/rolunk/szakmai-bizottsagok/gep-es-jarmuipari?mod_change_template_61=vasas_blind&&template=vasas_blind

http://elektronika.lap.hu/elektronikai_cegek/11230996
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Az állami Rába:

http://www.autopro.hu/beszallitok/Technologiai-fejlesztesek-a-Raba-Futomu-Kft-nel/7943/

http://www.autopro.hu/gyartok/A-tozsden-is-szarnyal-a-Raba/8327/

http://www.autopro.hu/gyartok/Jol-teljesit-a-Raba-eddig-csaknem-2-milliardos-eredmenyt-ert-el/7594/

Barabás Mérnökiroda Kft.

http://www.autopro.hu/szolgaltatok/Eros-evet-zar-a-Barabas-Mernokiroda-Kft/7838/

Graboplast:

http://www.autopro.hu/beszallitok/uj-gyar-epul-magyar-szabadalom-a-Graboplast-uj-orlouzemeben/7698/
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
miskolciként is lehet pozitívnak lenni csak nem itt Miskolcon :), egyébként én nem feltétlen bánom, hogy már nem vagyunk az a mesterségesen felpumpált nagy ipari város, tény a helyzetet itt rosszul kezelik még ma is, tény az elfelejtett régióhoz tartozunk, az etnikai arányok terén pedig még vagy 3-4 megye rajtunk kívül szintén rosszul áll, ami viszont nagy hatással lesz itt sok mindenre, hogy köszönhetően annak, hogy ide nem jut semmi, még az is elmegy aki ragaszkodna...pár éve még én is itt terveztem az életemet...manapság...és nem az marad itt aki változtatna, és alakítana, hanem...szép és jó, hogy leírjuk, hogy léteznek idehaza is ipari létesítmények, gyárak, gyártók etc... de amikor azt mondja, az ember, hogy idehaza meghalt az ipar, nem arra gondol, hogy itt csak ugar van, hanem arra, hogy mi lehetne, és minek kellene lennie, de amikor az ember hallja, hogy pl. egy Mercedes állítólag miért Kmétre és nem ide Miskolcra jött, akkor eszébe jut, hogy menekülni kellene, és nem csak a megyéből...

Tökéletes, jól összeszedett hozzászólás!

Természetesen Miskolcon is lehet pozitívnak lenni: Szocializáció, normális anyagi háttér, illetve annak pozitív perspektívája, derűs szemlélet.
Ha ebből egy megvan, már van esély rá, ha több is, akkor pláne:)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
Tisztelt misinator!
Hát, sajna igazad van,, indíthatnánk olyan topikot is amelynek "népesedéspolitika" lenne a címe (vagy valami hasonló), ott én sem volnék optimista.
Más perspektívából látod,,, én csak a hírekből ismerem az avasi lakótelepet, de az is elég.
Én keszthelyi vagyok, ami ipar volt itt nálunk (hús/textil/tej) szintén kiherélték, helyettük van szépen világító Alpha park és Inter Spar... A város fiatalsága a szezon zárása után megy ki a "sógorokhoz" rabszolgának májusig...
Viszont ez a probléma egész EU gazdaságát a szakadékba vezeti, kit hamarabb kit később...
Én egy picit a homokba dugom a fejem és keresgélem az ilyen pozitív dolgokat mint amiket fent belinkelgettem,,, ;)

Máshogy nem is lehet:)

Túl sok negatív hírt olvasok a társadalom, a gazdaság, a politika területéről :-(
Lehet, hogy csökkenteni kéne a hírfogyasztásomat?
Ok.
De akkor mit kezdjek a komaasszonnyal, aki védőnő s jön a kérlelhetetlen számokkal?
Ássam el? :)
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
ha már előjött a Rába
"<i>A tények - az egyik leginkább autentikusnak tekinthető szervezet, a Magyar Hadiipari Egyesület szemszögéből nézve - a következők. A rendszerváltás idején a védelmi iparban mintegy 40 cég működött. A foglalkoztatottak száma 25 ezer körüli volt, az általuk előállított érték 400 millió dollárhoz közelített. Ez utóbbi 76 százalékát exportálták (ennek 60 százaléka a Varsói Szerződés tagjaihoz, a többi harmadik országok felhasználóihoz került), s a fennmaradó rész adta a hazai felhasználást. A rendszerváltás után elveszett a korábbi piacok 80 százaléka, az állam teljesen kivonult az ipar szervezéséből, védelméből, megszűnt a projektfinanszírozás és bekövetkezett az évről évre való tervezés, a nagy csődök és gyárbezárások időszaka."

http://fn.hir24.hu/gazdasag/1999/01/27/hadiipar_vedelmet_kernek/?action=PrintPage



MA nincsenek ezren a hadiipari cégeknél foglalkoztatottak.

Ma legfeljebb még töltényt tudunk gyártani (csappantyút, lőport nem), amíg a RUAG akarja.

"Hadászati eszközöket" ellenben szerintem nem gyártottak itthon, nem volt hadászati erőnk és nem is volt ilyen ambíciója sem a szovjet gazdáknak, sem csermaneknek.



De lehet, hogy ez a hódmezővásárhelyi magánnyomozó-biztonságicégér ezt kivételesen jobban tudja.



A RÁBA 10 év alatt nem gyártott öt tucat egyforma járművet, gyakorlatilag összeszerelő üzemként dolgozik évente változó alkatrészbázison, motorbázison, vicces "gyártási sorozatszámokkal", de legaláb még létezik és talán képes lenne ennél többre is.

Az Armcom a tizedét se tudja annak amit a Finommechanikai Vállalat, vagy a Videoton tudott (külön-külön, nem együtt), a területét eladta, a gödöllői kábelhálózatért kapott pénzt kiszedték belőle.

A Currus egy olyan ipari vízrendszert installált, amit a CWG Kanizsán már 20 éve is sorozatban gyártott és százszám adott el Közép- és Kelet Európában.

Az EI biolab szép eredmény, lelkes fiatalok viszik a büntető eljárás alá vont öreg gazemberek helyett, talán jutnak valamire, drukkolok nekik nagyon. De BSL4 (BioSafetyLevel) teret nem lehet mobil kivitelben készíteni, ellenben BSL3 lehet, olyan biztonsági megoldásokkal, ami a BSL4. De ettől még max BSL3 a minősítése, mert mobil.



Nem sikertörténet. Vegetálás, még ha van pár biztató terület is.

Az ezt uraló hódmezői geng lehangolóan primitív és impotens.

Duma van doszt, teljesítmény kevébé.
Előzmény: RIKA424 (93737)
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128780675&t=909857</i>6
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Azért találtam ki ezt a topikot, hogy arról beszéljünk ami van, amiből ki lehetne hozni valamit és nem azért, hogy siránkozzunk a felett ami volt. Szerintem itt mindenki tudja, hogy a rendszerváltás előtt azért volt számottevő ipar, ami exportált is. Mindenki ismeri a kisbetüs részt, tudja, hogy hova exportált, miért stb.

Én személy szerint szándékosan nem tértem ki a hadiiparra.

" A Rába 10 év alatt,,," Az Indexen kommentelgető csávónak el is hiszem,, hisz az indexet olvassa...

A hiperpesszimista hozzáállás (sosem lesz itt semmi, semmi sem változik), a "nemtörődöm" morál nem érdekel. Elfogadom, hogy vannak olyan emberek, akiknek ezt jó olvasni, híresztelni, szajkózni, görcsösen kiállni mellette, én mégis inkább az ügyben kutakodnék, hogy mondjuk egy PSZH legyártása esetén milyen cégek azok, amik beszállítók lehetnek. Mert vannak ilyen cégek. Nem vagyok mérnök, humán irányú a végzettségem, de hülyének sem tartom magam, szerintem ha egy cég beszállíthat a BMW-nek

http://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/magyarorszag_a_bmw_legnagyobb_beszallit
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Azért találtam ki ezt a topikot, hogy arról beszéljünk ami van, amiből ki lehetne hozni valamit és nem azért, hogy siránkozzunk a felett ami volt. Szerintem itt mindenki tudja, hogy a rendszerváltás előtt azért volt számottevő ipar, ami exportált is. Mindenki ismeri a kisbetüs részt, tudja, hogy hova exportált, miért stb.

Én személy szerint szándékosan nem tértem ki a hadiiparra.

" A Rába 10 év alatt,,," Az Indexen kommentelgető csávónak el is hiszem,, hisz az indexet olvassa...

A hiperpesszimista hozzáállás (sosem lesz itt semmi, semmi sem változik), a "nemtörődöm" morál nem érdekel. Elfogadom, hogy vannak olyan emberek, akiknek ezt jó olvasni, híresztelni, szajkózni, görcsösen kiállni mellette, én mégis inkább az ügyben kutakodnék, hogy mondjuk egy PSZH legyártása esetén milyen cégek azok, amik beszállítók lehetnek. Mert vannak ilyen cégek. Nem vagyok mérnök, humán irányú a végzettségem, de hülyének sem tartom magam, szerintem, ha egy cég beszállíthat a BMW-nek

http://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/magyarorszag_a_bmw_legnagyobb_beszallitoja_a_regioban.569114.html

akkor az a cég szerintem megállná a helyét hadiipari beszállítóként is. Nem hajtóműre, lokátorokra meg miegymás komoly dolgokra gondolok, hanem mint írtam mondjuk egy PSZH hazai legyártására. Tudom, sokaknak az okozza a napi örömöt, hogy a "sógoroktól" hoztak páncélt a Komondor borítására, mert ezzel lehet érvelni "mi még ezt sem tudjuk" . Mint írtam vannak ilyen emberek is, de vannak olyanok is, akiket ez kutakodásra ösztönöz, ami után okosabb lesz azzal, hogy miért is kellett a páncélt importálni,, meg sok mással. ;)