Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
Akkor lennék elégedett a kormánnyal, ha olyan gazdasági fejlesztéseket vinnének véghez, amitől a külföldre távozott hazai munkaerő jelentős része hazajönne...
Ahhoz, hogy hazatérjen a többség nyugati fizetések kellenének, ami meg nem fog összejönni. Nemcsak nálunk, sehol a régióban.

De alapvetően az utóbbi 4-5 évben már 0 körül szór az éves ki és hazavándorlási ráta,. Tavaly picit több kivándorló volt. De alapvetően csak a magyarországi magyarokat nézve is stagnálás van. Sztem ezen nem is kell változtatni. Van pozitív hozadéka ha pár évet lehúzol külföldön és itthon maradsz.



kivandorl230405-593676.png
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
Esetleg a most betelepülő cégek nem a világ túlsó feléről hoznának melóst, hanem rendesen megfizetnék az itthoniakat...
És a többi hasonló lipsisorosistalmbtq baromság, mint a munkásjogok csorbítása, hogy kiszolgálják a multik igényeit. Meg ilyen környezetvédelmi faszságok is fontosak lennének, nem csak kommunikációs szinten...
Folyamatosan nőttek a reálbérek. Pont a gyárberuházásoknak és a magas foglakoztatottságnak köszönhető.

d14b72970926f58f71d9cea699c56e0cb91d4ad5.jpeg



real1-545043.jpg


A két narancs kiugrás a katonák és rendőrök fegyverpénze.


Nem tudom milyen munkásjogok csorbulnak a multiknál. Ha jó szakszervezet van, akkor ilyen fasza tárgyalási pozíciói sosem voltak a munkavállalóknak mint a háború előtti 6-8 évben. Politikai bullshit VS. Valóság.
Mindig lesznek, vannak rossz között kivéelek, de nagy átlagban a munkavállalók körülményei, fizetése sokat javult.

A környezetvédelmi faszságok természetesen fontosak. De azokat rendszeresen túltolják. Sok építkezésnél még a xaros védett bogarakat is át kell telepíteni. De bizonyára vannak szennyezők is, őket meg kell büntetni. De a magyar életszínvonalat az elmúlt 10 évben felhúzó ipart és teljes foglalkoztatottságot ne borítsuk valós félelmekre épülő kreált hazugságok miatt. Aztán majd ugyanezek a gyárak a szomszédban vagy éppen Németországban felépülnek és vándorolhatunk ki oda dolgozni, ahelyett, hogy itthon termelnének az országnak hasznot.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
idegenek építenek, idegeneknek, gyárakat hogy az államnak több pénze legyen ..minusz a "kedvező feltételek" által elengedett monetáris dolgok..

A magyar szop az úr jól jár...ugyan kit érdekel ha még egy településen csalják el,felejtik el a környezet terheléses/szennyezés vizsgálatokat. De HURRÁOPTIMIZMUS mer pénz!
Bár ezt is lehetne jól csinálni, de ebben az országban a jog és szabályok csak a kis emberre érvényesek.

Papucs kormány.

Magyar is építhet, de kinek van erre 1 milliárd eurója???
Ez nagy sláger most az idegenek dolgoznak a gyárakban. De annyi vendégmunkás jöhet Magyarországra max., amennyi üres álláshely van. A gyárak döntő többségében messze a hazai magyarok dolgoznak legtöbben.
De ha van vendégmunkások, aki melózni jön és a járulékaival hozzájárul mondjuk egy elöregedő társadalom deficites nyugdíjkasszájához is, az miért rossz?
A teljes foglalkoztatottság után egy jó vendégmunkásimportmpont a további életszínvonalnövekedés záloga.
Tudom el lehet baszni. De az elmúlt 10 év stabil reálbérnövekedése, minimális munkanélküliség mellett azt mutatja, mi jó úton járunk.

A kedvező feltételek mondjuk az esetek 99%- bán kimerülnek abban, hogy a 27%-os áfa egy részét a beruházás visszakapja. Semmi extra dotáció.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Folyamatosan nőttek a reálbérek. Pont a gyárberuházásoknak és a magas foglakoztatottságnak köszönhető.

d14b72970926f58f71d9cea699c56e0cb91d4ad5.jpeg



real1-545043.jpg


A két narancs kiugrás a katonák és rendőrök fegyverpénze.


Nem tudom milyen munkásjogok csorbulnak a multiknál. Ha jó szakszervezet van, akkor ilyen fasza tárgyalási pozíciói sosem voltak a munkavállalóknak mint a háború előtti 6-8 évben. Politikai bullshit VS. Valóság.
Mindig lesznek, vannak rossz között kivéelek, de nagy átlagban a munkavállalók körülményei, fizetése sokat javult.

A környezetvédelmi faszságok természetesen fontosak. De azokat rendszeresen túltolják. Sok építkezésnél még a xaros védett bogarakat is át kell telepíteni. De bizonyára vannak szennyezők is, őket meg kell büntetni. De a magyar életszínvonalat az elmúlt 10 évben felhúzó ipart és teljes foglalkoztatottságot ne borítsuk valós félelmekre épülő kreált hazugságok miatt. Aztán majd ugyanezek a gyárak a szomszédban vagy éppen Németországban felépülnek és vándorolhatunk ki oda dolgozni, ahelyett, hogy itthon termelnének az országnak hasznot.

Szépek ezek a ksh grafikonok, csak hogy is volt az a Csörcsilnek tulajdonított mondás? :)

Igen, sokat javult, csak az a fránya infláció...
Van ahol emeltek sokat, van ahol meg szart sem.


Ha van erős szakszervezet az szuper, de hol van ilyen?
Talán az Audi. A Suzuki nem erről híres, meg a Hankook...


Igen, vannak/voltak olyan esetek, amikor túltolták a környezetvédelmet vagy szimplán zsaroltak vele, de azért az sem normális, hogy az akkugyárakkal kapcsolatban semmi konkrét infót nem tudni. Milyen technológiát használnának, milyen és mennyi vízzel, hogyan tisztítanák, mennyi energiába kerül stb-stb. És a kurmány annyira hiteltelenné tette magát azzal, hogy nem áll szóba a civilekkel, hogy már azt sem hiszik el nekik, amikor tényleg valós adatokat közölnek.
Pl. ott a győri ipari parkos beruházásos sztori. Lassan egy éve derült ki, hogy akarnak oda valamit, de semmi konkrétum azóta. A tiltakozó helyieket meg lesorosügynöközte a polgármester. Hát ezek után ígérhetnek bármit...
 
  • Vicces
Reactions: megazez

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 342
96 713
113
Szépek ezek a ksh grafikonok, csak hogy is volt az a Csörcsilnek tulajdonított mondás? :)

Igen, sokat javult, csak az a fránya infláció...
Van ahol emeltek sokat, van ahol meg szart sem.
Az infláció az elmúlt 10 évben rekordalacsony volt. A tavalyi, idei tuti magas. A tavalyi még nem, de az idei már meglátszik a reálkeresetekben. Viszont ennek semmi köze a beruházásokhoz, inkább a háborúhoz, még az energiaárakhoz.
Ha van erős szakszervezet az szuper, de hol van ilyen?
Talán az Audi. A Suzuki nem erről híres, meg a Hankook...
Aki a Hankookban dolgozik az is elégedett lehet. Bár mellette a Vasműben a bért jelenleg még utalja az állam, de egy nemzetközi ügyvédi iroda magyar ügyvédje már felnyomott minket emiatt az EU-nál.
Igen, vannak/voltak olyan esetek, amikor túltolták a környezetvédelmet vagy szimplán zsaroltak vele, de azért az sem normális, hogy az akkugyárakkal kapcsolatban semmi konkrét infót nem tudni. Milyen technológiát használnának, milyen és mennyi vízzel, hogyan tisztítanák, mennyi energiába kerül stb-stb. És a kurmány annyira hiteltelenné tette magát azzal, hogy nem áll szóba a civilekkel, hogy már azt sem hiszik el nekik, amikor tényleg valós adatokat közölnek.
Próbálták szóbaállni, de az importált idioták olyan hangulatot keltettek a közmeghallgatáson, hogy értelmet vesztette.
Pl. ott a győri ipari parkos beruházásos sztori. Lassan egy éve derült ki, hogy akarnak oda valamit, de semmi konkrétum azóta. A tiltakozó helyieket meg lesorosügynöközte a polgármester. Hát ezek után ígérhetnek bármit...
Jelen állás szerint még lehet nyugodni. A győri jegelve, helyette az USA-ban épül. Majd akiket kitesznek a diesel sorrol mehetnek az akksigyárba...jah oda így nem. Költözhetnek Debrecenbe....jobb esetben.
 

megmurgyel

Member
2021. április 4.
39
90
18
igen, elolvastam.
Pécs, Ózd, Szeged, Kaposvár és még több magyar város szenved a munkanélküliségtől. Debrecen meg nem. Ahhoz képest hogy a nyersanyagot is oda kell hordani, már mindegy hogy az a pár vonat ingázik-e Debrecen és egy másik város között.
Valamint mindent felteszünk az akkumulátor gyártásra, ez így elég egysíkú dolog, nekem nem tetszik.
Szia ,ha van szerencséd bele látni egy nagyobb gyár működésebe ,nem mondasz ilyet .hogy az a pár vonat . Baromi sokba kerül ám logisztikaban ez. Amit te felvtel az egy jó szándékú dolog amiben elvben egyetértek, gyakorlatilag gazdaságilag nem kifizetődő nekik. Pénz beszél kutya ugat. Úgy vannak vele , hogy azok az emberek majd oda költöznek vagy ingaznak. Nekem van egy olyan érzésem, hogy így akarják a csatornaztatast ,víz hálózat fejleszteset megfinanszirozni mellékesen, es a penzek is oda fognak lecsapodni. De legyen neked igazad és húzzák szét a gyártó egységeket, így bár drágább lesz a termék minimálisan de kényelmesebb lenne az embereknek. Pontosan kiszamolnak ezek mindent ne hogy azt hidd többet akarnak költeni a szükségesnél.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Szia ,ha van szerencséd bele látni egy nagyobb gyár működésebe ,nem mondasz ilyet .hogy az a pár vonat . Baromi sokba kerül ám logisztikaban ez. Amit te felvtel az egy jó szándékú dolog amiben elvben egyetértek, gyakorlatilag gazdaságilag nem kifizetődő nekik. Pénz beszél kutya ugat. Úgy vannak vele , hogy azok az emberek majd oda költöznek vagy ingaznak. Nekem van egy olyan érzésem, hogy így akarják a csatornaztatast ,víz hálózat fejleszteset megfinanszirozni mellékesen, es a penzek is oda fognak lecsapodni. De legyen neked igazad és húzzák szét a gyártó egységeket, így bár drágább lesz a termék minimálisan de kényelmesebb lenne az embereknek. Pontosan kiszamolnak ezek mindent ne hogy azt hidd többet akarnak költeni a szükségesnél.
Egy normális világban erre van az állam, hogy betartassa a szabályokat, és segítse a lakosság munkához jutását, ha kell azzal, hogy csak más helyre engedi települni a létesítményt.
Nem pedig hagyja megrohadni az országot, miközben idehozat 5 %nyi külföldit.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek
T

Törölt tag 1711

Guest
Legyártották a 35 ARmz-t és nem volt további megrendelést így leállt a gyártás, elvileg Hernádi a tulaj, azért nem gyártja magának a MÁV mert Szolnok eredetileg nem vagongyár, mint Dunakeszi, hanem javító és a gyártás a javítás rovására ment. Gondolom össze akarják vonni a Szolnoki javítót, meg a DJJ-t, De @Ooorky ezt jobban tudja szerintem.
Semmi közöm a gyártáshoz (szerencsére).


Szia ,ha van szerencséd bele látni egy nagyobb gyár működésebe ,nem mondasz ilyet .hogy az a pár vonat . Baromi sokba kerül ám logisztikaban ez. Amit te felvtel az egy jó szándékú dolog amiben elvben egyetértek, gyakorlatilag gazdaságilag nem kifizetődő nekik. Pénz beszél kutya ugat. Úgy vannak vele , hogy azok az emberek majd oda költöznek vagy ingaznak.
Arról nem is beszélve, hogy rendkivül robbanásveszélyes cuccot kellene napi szinten keresztülrángatni az országon.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 659
113
Semmi közöm a gyártáshoz (szerencsére).



Arról nem is beszélve, hogy rendkivül robbanásveszélyes cuccot kellene napi szinten keresztülrángatni az országon.
Akárcsak a godi, komáromi, nyíregyházi vagy ivancsai gyarakbol. Azért ezt valahogy megoldják ott
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Az infláció az elmúlt 10 évben rekordalacsony volt. A tavalyi, idei tuti magas.
És a 10 éves növekedése a kereseteknek ment is a levesbe...

Próbálták szóbaállni
Miután kiderült, hogy aksigyárat akarnak...

Majd akiket kitesznek a diesel sorrol mehetnek az akksigyárba...jah oda így nem. Költözhetnek Debrecenbe....jobb esetben.

Értsd már meg kérlek, az a kurva nagy baj, hogy onnan derült ki, hogy átminősítették a területet!
Ezt egy normális társadalomban úgy intéznék, hogy a beruházás lehetőségének szóbakerülésekor meghírdetnek lakossági fórumokat a helyi újságokban és közösségimédia csoportokban (nem a polgihivatal irattárának wcjében lévő faliújságon!), hogy van egy ilyen lehetőség, hogy ilyen és ilyen gyár települne ide, ennyi munkahelyet hozna, ilyen és olyan környezetvédelmi és munkavédelmi kockázatokkal járna, amit így és úgy tervezünk mérsékelni. Ha így sikerül a lakókkal (akik évtizedek óta ott élnek, nem két hónapja költöztek oda!) kompromisszumot kötni, akkor jöhet a gyár, ha akar.
Nem a fasztudja milyen huszadrangú önkormányzati ülés jegyzőkönyvének 263dik oldalának lábjegyzetének apróbetűs részében két mondatból bogarássza ki egy lipsikomcsisorosbérenclmbtqgendernáci újságíró...
Aztán megy a háborgás, hogy a bugrisparasztok óbégatnak, mert beleszartunk a szájukba és még csak nem is örülnek neki....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Milyen technológiát használnának (1), milyen és mennyi vízzel (2), hogyan tisztítanák (3), mennyi energiába kerül (4) stb-stb (5).
A Klapovecs Marika néni ezekről mennyire tudna releváns döntést hozni?
Különben az örjöngésbe fulladt lakossági fórumon mindent részletesen elmondtak. A neuralgikus vízkezelésről ráadásul nem a cég nyilatkozott, hanem a regionális vízmű szakembere.
Miért fulladt örjöngésbe? Hát mert a Mi Hazánk helyi szervezete, meg az importált momentumosok felültek a politikai haszonszerzés nevű gőzösre, és felhergelték a laikus tömeget.
Tessék kikényszeríteni a szigorú környezetvédelmi felügyeletet, de nem kell a politikai idiótát adni, mert úgy járunk mint radarral a Zengőn, vagy mint annak idején a vízlépcsővel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
igen, elolvastam.
Pécs, Ózd, Szeged, Kaposvár és még több magyar város szenved a munkanélküliségtől. Debrecen meg nem. Ahhoz képest hogy a nyersanyagot is oda kell hordani, már mindegy hogy az a pár vonat ingázik-e Debrecen és egy másik város között.
Valamint mindent felteszünk az akkumulátor gyártásra, ez így elég egysíkú dolog, nekem nem tetszik.
Az, hogy egy területre klaszter szerűen telepítenek bizonyos gyárakat, az se nem új, se nem oktondi dolog.
Több előnye is van.

Képzési:
- adott területre könnyebb képzési helyeket (technikumok, egyetemek, főiskolák) specializálni

Munkaerőpiaci:
  • egy megnövekedett lokális munkaerő kereslet (ebben az esetben robbanásról beszélhetünk) kimondottan jót tesz a munkavállalóknak, mert ha könyebben szerveződhet szakszervezet,
  • egy problémás munkaadó miatti munkahelyváltásban sokat segít, ha városon belül vannak alternatívák. Pl.: a sok kohász mit kezdene, ha hagynák bedőlni a dunaújvárosi vasművet? Ráadásul ez a bérversenyt is erősíti ágazaton belül.

Infrastruktúrális szempontból:
- Ha már egyszer úgy is fejleszteni kell a közmű rendszert, akkor egy lépésben tudnak nagyobbat lépni. Egy víztisztító mű meg nem 2 fillér. A méretgazdaságosság szempontjából mindenképpen nagyban van értelme gondolkodni.

Jelzem, hogy 2 eléggé a tűz közelében álló emberrel készült interjú került be az energiatermelős topicba. A sorok közül teljesen nyilvánvalóan ki lehet olvasni, hogy gőzerővel folyik a 3. atomerőművi program előkészítése (méghozzá a jelek szerint a koreaiakkal). Jelenleg a magyar külkereskedelmi mérleg irgalmatlan ballasztja az energia, és az energia hordozók importja. Ezt a mennyiséget egyszerűen képtelenek vagyunk elegendő hazai termékkel kompenzálni.
Amíg nem sikerül ezt megoldani, addig ne nagyon várjunk ugrásszerű felzárkózást. Az atomerőmű egy jó kiugrási lehetőség lehet - amennyiben tényleg megoldják a sugárzó anyagok hosszútávú tárolását. Ezzel irgalmatlan méretű extra GDP kerül bele a magyar gazdaságba, rádásul magas hozzáadott értékkel.
Ehhez viszont pénz kell. Viszont Korea ebben is segíteni tud.

Azoknak meg (most nem rólad van szó @alali77 ), akik teli szájjal követelik, hogy "Adjon az ÁLLLLAM jobb fizetést a melósnak!" elmondanám, hogy a jelenlegi brutál infláció egyik, ha nem a legfontosabb elindítója a tavalyi brutális minimálbér emelés volt. Jó lépést húzott meg a kormány, csak elképesztően szerencsétlen helyzetben. Mindenképpen lett volna minimális inflációs hatása is a dolognak, csakhogy az ukrán-orosz konfliktus belekakkantott a ventillátorba. Az érdekképviselőkkel már megegyeztek, amikor drasztikus sebességgel romlott el a geopolitikai helyzet. Akkor már nem lehetett viszakozni.
Viszont a minimálbér emelés, valamint a brutálisan (gyakran 8-10x-es mértékben) megemelkedett energiaárakat vissza kellett hoznia a cégeknek, akik egy rohamos áremeléssel erősítettek a témára (volt kraft még a pénztárcákba, és nem azonnal padlózott le a kereskedelmi forgalom).
Rohamos, mert a fenti két csapás egymást erősítve nem dupla inflációt, hanem annál jóval nagyobbat eredményezett. Szóval a háborús inflációs retorika simán ül, mert háború nélkül lenne vagy 5-6%-os inflációnk, még az elmaradt EU-s kifizetésekkel együtt is. (ugye ott nem csak költségvetési hiány jelentkezik, de intenzív forintgyengítő hatása is volt)
Nyilvánvalóan nem lehetett a már kialkudott minimálbér emelést lemondani, mint ahogy a spekulatív energiahordozó emelkedés sem volt kivédhető.
A kormány egyedül az EU-val folyó hosszú távú politikai csatáért felelős, amit meg nyilvánvalóan nem fognak teljesen feladni. (kicsti nem lehet buz1nak lenni!)

Szóval az államnak 2 lehetősége van a bérek befolyásolására.
  • direkt módon minimálbért emel: Ez is jó lehet, de ez rontja a versenyképességét, valamint komoly inflációs hatásai vannak
  • indirekt módon: teleönti a magyar gazdaságot irgalmatlan mennyiségű beruházással, és munkahely teremtéssel, hogy olyan munkaerőpiaci kereslet alakuljon ki, aminek drasztikus jövedelemfelhajtó hatása legyen.
Megjegyzem erről szól a Fidesz alap programja (munka alapú társadalom).
Megjegyzés 2.: erről szól a "kakadu" kormányzati pályafutása!

Csakhát ugye aki nem akarja ezeket figyelembe vanni, az nem is fogja!
 
T

Törölt tag 133

Guest
Magyar is építhet, de kinek van erre 1 milliárd eurója???
Ez nagy sláger most az idegenek dolgoznak a gyárakban. De annyi vendégmunkás jöhet Magyarországra max., amennyi üres álláshely van. A gyárak döntő többségében messze a hazai magyarok dolgoznak legtöbben.
De ha van vendégmunkások, aki melózni jön és a járulékaival hozzájárul mondjuk egy elöregedő társadalom deficites nyugdíjkasszájához is, az miért rossz?
A teljes foglalkoztatottság után egy jó vendégmunkásimportmpont a további életszínvonalnövekedés záloga.

Ebből lesz a multikulti, ami nemisolyanrég még szitokszó volt a Fidesz szavazók között.

Ahogy a németeknél is látszik ezeknek a vendégmunkások jó része maradni fog Európában.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 918
5 407
113
Ebből lesz a multikulti, ami nemisolyanrég még szitokszó volt a Fidesz szavazók között.

Ahogy a németeknél is látszik ezeknek a vendégmunkások jó része maradni fog Európában.

Annyiból jobb, hogy főleg ázsisiak jönnek, akikkel azért nincs olyan probléma mint a muszlimokkal és feketékkel.
De amúgy valóban veszélyes vizek ezek.