Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Sajnos az elvonások miatt+ (vár)-megye bérletek bevezetésével kapcsolatban csoda lesz ha túl éli az évet a MÁV vagy a jövő év közepéig ha húzni fogja. A fővonalakon karbantartások elmaradása miatt plusz a hanyag-trágya (túlározott) felújítások amik az utóbbi években voltak 5-20 perc késésekre kellesz majd számolni a nyári szezonra. Járműpark fővizsgák alig-minimálisan vannak.... Kíváncsi leszek hogy nyáron hány db szili-gigant fog lerobbani?? Az IC kocsik beszerzése jegelve lett...Marad a fő vonalakra nyára az egy egységnyi Flirt ...... Bz mellék+Dacia combo a mellékvonalakon....
Vajon kinek készítik elő a terepet majd....Mészáros holdingnak vagy a Gysevnek (sztem az utóbbi aligha esélyes) Sajnos várhatóan több mellékvonalon a szolgáltatás várhatóan szünetelni fog= "a bezárással"
Hát, elvileg állami tulajdonú ingatlant nem adnak többet nem állami tulajdonú cégnek, talán öt vagy ha éve hoztak erről törvényt, ezért állt le a Gysev terjeszkedése.

A mozdony/motorvonat/kocsi témában meg az lesz egy múlt heti konferencia alapján hogy mozdony és nagysebességű motorvonat bérlésére fog csak pályázatot kiirni a máv, amit valaki vegyen meg és adja bérbe nekik. Reményeik szerint az itthoni tőkeerős új üzletemberek jelentkeznek majd rá.
Mellékvonali motorvonatokat akarnak itthon fejleszteni, létre akarnak rá hozni közösen a "tökerős üzletemberekkel" üzemet és fejlesztési központot, onnan jönnének majd a HÉV-ek is. Jelenleg mennyiséget gyártani csak Dunakeszin tudnának, de ott még mindig az egyiptomi kocsik készülnek évekig, ezért kell új üzem, a szolnoki gyártás a karbantartás elöl vette el az erőforrásokat. Szép terv a saját fejlesztés és gyártás, de elnézve a HÉV-ek és BZ-k korát ezt nem lehet megvárni már. (még szerencse hogy azoknak a tervezésénél kimaradt a tervezett avulás, ezért még mindig bírják)
Persze, a PPT mindent elbír, hazai fejlesztésről meg kár álmodozni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Szerintem fasznak, de ha már idecsábították miért Debrecen? Miért nem egy új városba, ahol talán könnyebb lenne munkást találni, ahol alig várják hogy jöjjön végre egy gyár.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Elolvastad a cikket ?o_O link második sora konkrétan..:p
BMW gyárat fogja kiszolgálni..
igen, elolvastam.
Pécs, Ózd, Szeged, Kaposvár és még több magyar város szenved a munkanélküliségtől. Debrecen meg nem. Ahhoz képest hogy a nyersanyagot is oda kell hordani, már mindegy hogy az a pár vonat ingázik-e Debrecen és egy másik város között.
Valamint mindent felteszünk az akkumulátor gyártásra, ez így elég egysíkú dolog, nekem nem tetszik.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Mindeközben a győri Audi üzem a Világ legnagyobb BEM / ICE gyára…

GOTO LINE ÖSSZESZERELŐÜZEM
Elnézést, rosszul fogalmaztam: Valamint az utóbbi pár évben úgy tűnik hogy minden felteszünk az akkumulátor gyártásra.
És igen, ezt tettük az autógyártással is, az ott és akkor bejött.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Elnézést, rosszul fogalmaztam: Valamint az utóbbi pár évben úgy tűnik hogy minden felteszünk az akkumulátor gyártásra.
És igen, ezt tettük az autógyártással is, az ott és akkor bejött.

De mégis mi a fenét tegyünk ha az EU-ban ezt nyomják le mindenkinek a torkán és pont az autógyártáshoz van már kiépült beszállítói háttér? Nyersanyag meg nuku, ez alapvetően egy agráriumnak kedvező ország.

Jelenleg ott tartunk, hogy akár az BEM / ICE, akár az ebuzulás győz a végén, nekünk mind a kettőre van adu a kezünkben + várhatóan megmarad az olcsó orosz ipari engergia, a szél- és napmalmozás helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Lehet akkor lennétek elégedettek a kormánnyal, ha munkahelyeket szüntetne meg??

Azt az összefüggést ugye mki vágja, több gyár, több munkahely, több adóbevétel, több állami újraelosztást vagy adócsökkentés,
Akkor lennék elégedett a kormánnyal, ha olyan gazdasági fejlesztéseket vinnének véghez, amitől a külföldre távozott hazai munkaerő jelentős része hazajönne...
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Esetleg a most betelepülő cégek nem a világ túlsó feléről hoznának melóst, hanem rendesen megfizetnék az itthoniakat...
És a többi hasonló lipsisorosistalmbtq baromság, mint a munkásjogok csorbítása, hogy kiszolgálják a multik igényeit. Meg ilyen környezetvédelmi faszságok is fontosak lennének, nem csak kommunikációs szinten...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
De mégis mi a fenét tegyünk ha az EU-ban ezt nyomják le mindenkinek a torkán és pont az autógyártáshoz van már kiépült beszállítói háttér? Nyersanyag meg nuku, ez alapvetően egy agráriumnak kedvező ország.

Jelenleg ott tartunk, hogy akár az BEM / ICE, akár az ebuzulás győz a végén, nekünk mind a kettőre van adu a kezünkben + várhatóan megmarad az olcsó orosz ipari engergia, a szél- és napmalmozás helyett.
Nem vagyok gazdasági szakember, csak egy szemellenzős mérnök.
De szerintem az agráriparban kurva sok lehetőség van, még mindig millió tonna nyersanyagot (gabona, tej, gyümölcs), abban van rengeteg lehetőség hogy mi dolgozzuk fel, és adjuk el.
Más iparágakba is be kell mászni, ebből a szempontból a hadiipari próbálkozások jó irány.
A turizmusba kurva sok területet be lehet még vonni, sok embernek tudna munkát adni, Eurovelo kerékpárutakon nálunk nem lehet végig menni, Ausztriában tízezrek tekernek rajta. A Balatont már nem kell fejleszteni, az tele van, és különessen nem állami ingyen pénzen. A fogászati turizmus, egyéb egészségügyi turizmus simán lehet jó irány.
Sajnos az oktatás fejlesztése nélkül -akár mennyit is gúnyolódsz rajta- nem fog menni minél több fejlesztő központot kell idehozni, programozok tömegét venné még mindig fel az ipar.
Bár én gyűlölöm, de a logisztikában van még lehetőség.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Lehet akkor lennétek elégedettek a kormánnyal, ha munkahelyeket szüntetne meg??

Azt az összefüggést ugye mki vágja, több gyár, több munkahely, több adóbevétel, több állami újraelosztást vagy adócsökkentés,
És ez mennyibe kerül nekünk?
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 302
8 187
113
Lehet akkor lennétek elégedettek a kormánnyal, ha munkahelyeket szüntetne meg??

Azt az összefüggést ugye mki vágja, több gyár, több munkahely, több adóbevétel, több állami újraelosztást vagy adócsökkentés,
idegenek építenek, idegeneknek, gyárakat hogy az államnak több pénze legyen ..minusz a "kedvező feltételek" által elengedett monetáris dolgok..

A magyar szop az úr jól jár...ugyan kit érdekel ha még egy településen csalják el,felejtik el a környezet terheléses/szennyezés vizsgálatokat. De HURRÁOPTIMIZMUS mer pénz!
Bár ezt is lehetne jól csinálni, de ebben az országban a jog és szabályok csak a kis emberre érvényesek.

Papucs kormány.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 532
3 078
113

PRIVATIZÁLJÁK A MÁV VAGON KFT.-T​


A vállalat a Dunakeszi Járműjavítót is tulajdonló Magyar Vagon Zrt.-hez kerül június 30-ával. Újraindul az IC+ kocsik gyártása is.
Dr. Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója egy szolnoki munkavállalói fórumon jelentette be: a magyar iparpolitika fejlesztésével és a hazai vasúti járműgyártás és karbantartás fejlesztéséről szóló kormányrendelettel összhangban eladják a MÁV Vagon Kft.-t. A vállalat Magyar Vagon elnevezése várhatóan megmarad, Ganz Ábrahám nevének esetleges megjelenítése mellett – írja honlapján a VDSZSZ.
A tulajdonosváltás bejelentése kapcsán elmondták: az IC+ kocsicsalád gyártása is újraindul, amire már külföldi érdeklődő is jelentkezett. A cél, hogy a MÁV Vagon alkalmassá váljon új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonali kocsitípusok karbantartására. A távlati tervek között tehervagonok gyártása és karbantartása is szerepel.
Nem is tudtam, hogy leálltak volna az ic+ kocsi gyártással. Legalábbis hírt nem olvastam róla. Azért kiváncsi lennék, hogy most kié a magyar vagon zrt? Még mindig Bobo? És miért nem a máv fogja a motorvonatot magának gyártani? Miért adja ki egy magáncégnek? Mire ez a hírtelen profil tisztítás?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 509
35 731
113
Nem is tudtam, hogy leálltak volna az ic+ kocsi gyártással. Legalábbis hírt nem olvastam róla. Azért kiváncsi lennék, hogy most kié a magyar vagon zrt? Még mindig Bobo? És miért nem a máv fogja a motorvonatot magának gyártani? Miért adja ki egy magáncégnek? Mire ez a hírtelen profil tisztítás?
Legyártották a 35 ARmz-t és nem volt további megrendelést így leállt a gyártás, elvileg Hernádi a tulaj, azért nem gyártja magának a MÁV mert Szolnok eredetileg nem vagongyár, mint Dunakeszi, hanem javító és a gyártás a javítás rovására ment. Gondolom össze akarják vonni a Szolnoki javítót, meg a DJJ-t, De @Ooorky ezt jobban tudja szerintem.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Sajnos / Nem sajnos még van erre felé dolgozni akaró.
Kínaiaknak, akik magasról tesznek az itteni szabályokra (mert a hatóságok szemethunynak a genyaságaik felett), középszar fizetésért, kockáztatva a nehézfémmérgezést?
Akkor hajrá!
(A komáromi akkugyárból is jött el ismerős kevesebb, mint 2 év munkaviszony után, mert túl magas volt a szervezete nehézfémtartalma. Természetesen nem a cég rendszeres orvosi felülvizsgálatán derült ki, hanem magánorvosi vizsgálaton. És nem az ismerős hölgyemény volt az egyetlen melós, aki így járt! )
 
Status
Not open for further replies.