Hát, elvileg állami tulajdonú ingatlant nem adnak többet nem állami tulajdonú cégnek, talán öt vagy ha éve hoztak erről törvényt, ezért állt le a Gysev terjeszkedése.Sajnos az elvonások miatt+ (vár)-megye bérletek bevezetésével kapcsolatban csoda lesz ha túl éli az évet a MÁV vagy a jövő év közepéig ha húzni fogja. A fővonalakon karbantartások elmaradása miatt plusz a hanyag-trágya (túlározott) felújítások amik az utóbbi években voltak 5-20 perc késésekre kellesz majd számolni a nyári szezonra. Járműpark fővizsgák alig-minimálisan vannak.... Kíváncsi leszek hogy nyáron hány db szili-gigant fog lerobbani?? Az IC kocsik beszerzése jegelve lett...Marad a fő vonalakra nyára az egy egységnyi Flirt ...... Bz mellék+Dacia combo a mellékvonalakon....
Vajon kinek készítik elő a terepet majd....Mészáros holdingnak vagy a Gysevnek (sztem az utóbbi aligha esélyes) Sajnos várhatóan több mellékvonalon a szolgáltatás várhatóan szünetelni fog= "a bezárással"
A mozdony/motorvonat/kocsi témában meg az lesz egy múlt heti konferencia alapján hogy mozdony és nagysebességű motorvonat bérlésére fog csak pályázatot kiirni a máv, amit valaki vegyen meg és adja bérbe nekik. Reményeik szerint az itthoni tőkeerős új üzletemberek jelentkeznek majd rá.
Mellékvonali motorvonatokat akarnak itthon fejleszteni, létre akarnak rá hozni közösen a "tökerős üzletemberekkel" üzemet és fejlesztési központot, onnan jönnének majd a HÉV-ek is. Jelenleg mennyiséget gyártani csak Dunakeszin tudnának, de ott még mindig az egyiptomi kocsik készülnek évekig, ezért kell új üzem, a szolnoki gyártás a karbantartás elöl vette el az erőforrásokat. Szép terv a saját fejlesztés és gyártás, de elnézve a HÉV-ek és BZ-k korát ezt nem lehet megvárni már. (még szerencse hogy azoknak a tervezésénél kimaradt a tervezett avulás, ezért még mindig bírják)
Persze, a PPT mindent elbír, hazai fejlesztésről meg kár álmodozni.