Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Dél Dunántúl aminél kevés szarabb van. Lehet hogy a szakmád rossz….
Szabolcs.....
Na itt a medián alja a bér.... :( Nyíregyen az átlag bruttó 380-480 ezer közt mozog olyan mintha az egész lego...conti.... nagy cégek össze smufoltak volna a bérben... Keletebre még szarabb.....Mátészalka és Nyírbátor környéke.... (nem hiábba szoktak rá az emberek utóbbi időben a románia bevásárlásokhoz ...erre bezárják a vasúti vonalat minek az is még.... szép egy vidék baráti cselekedet.... és itt erre még tapsikolnak itt is egyesek.... ú de lelökném egy vidéki minimálbéres túlélő táborba....
Egyébként ma egy minimálbér alap el kel hogy érje a neto 350-400 ezret vidéken is.... ez alatt vegetálás van.... úgy hogy még hitelt se fizetsz...csak élsz meg fizeted a bejárást 20-50km körzetben havonta 50-70 ezerét. (tömegközlekedés minden dícső himnusz ellenére épül lefelé még akkor is amikor végre új busz van (sofőr....normatív támogatás stb hiánya miatt...) ja benzinpénz 18-30 ft közt van km ént. Mi az lófasz se.... Vagy marad a város havi 100-150 ezres albérlettel... Úgyanis egy átlag alatti fizetésből hogy a francba tudna az ember lakást venni....
Ha így haladunk erre még rátesz a infláció miatti bércsökenés hatása 2-3 éven belül az első helyen leszünk a bérezésben...alulról az euban bravooo....
Isten ments az euró meg minek stb... pár ilyen gondolat is jelen van itt is....igaz minek is mert euróban kapná sírhatnékja támadna az embernek...
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
234
638
93
Szabolcs.....
Na itt a medián alja a bér.... :( Nyíregyen az átlag bruttó 380-480 ezer közt mozog olyan mintha az egész lego...conti.... nagy cégek össze smufoltak volna a bérben... Keletebre még szarabb.....Mátészalka és Nyírbátor környéke.... (nem hiábba szoktak rá az emberek utóbbi időben a románia bevásárlásokhoz ...erre bezárják a vasúti vonalat minek az is még.... szép egy vidék baráti cselekedet.... és itt erre még tapsikolnak itt is egyesek.... ú de lelökném egy vidéki minimálbéres túlélő táborba....
Egyébként ma egy minimálbér alap el kel hogy érje a neto 350-400 ezret vidéken is.... ez alatt vegetálás van.... úgy hogy még hitelt se fizetsz...csak élsz meg fizeted a bejárást 20-50km körzetben havonta 50-70 ezerét. (tömegközlekedés minden dícső himnusz ellenére épül lefelé még akkor is amikor végre új busz van (sofőr....normatív támogatás stb hiánya miatt...) ja benzinpénz 18-30 ft közt van km ént. Mi az lófasz se.... Vagy marad a város havi 100-150 ezres albérlettel... Úgyanis egy átlag alatti fizetésből hogy a francba tudna az ember lakást venni....
Ha így haladunk erre még rátesz a infláció miatti bércsökenés hatása 2-3 éven belül az első helyen leszünk a bérezésben...alulról az euban bravooo....
Isten ments az euró meg minek stb... pár ilyen gondolat is jelen van itt is....igaz minek is mert euróban kapná sírhatnékja támadna az embernek...
Fejér északi és déli része közt 300 bruttó a különbség...
Szakmunkásnak.
A cégnél ahol dolgozok sok borsodi és szabolcsi srác van (csőszerelője, hegesztő, lakatos) és mind arra vár hogy ha megvan a tapasztalat mehessen dajcslandba....
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Szabolcs.....
Na itt a medián alja a bér.... :( Nyíregyen az átlag bruttó 380-480 ezer közt mozog olyan mintha az egész lego...conti.... nagy cégek össze smufoltak volna a bérben... Keletebre még szarabb.....Mátészalka és Nyírbátor környéke.... (nem hiábba szoktak rá az emberek utóbbi időben a románia bevásárlásokhoz ...erre bezárják a vasúti vonalat minek az is még.... szép egy vidék baráti cselekedet.... és itt erre még tapsikolnak itt is egyesek.... ú de lelökném egy vidéki minimálbéres túlélő táborba....
Egyébként ma egy minimálbér alap el kel hogy érje a neto 350-400 ezret vidéken is.... ez alatt vegetálás van.... úgy hogy még hitelt se fizetsz...csak élsz meg fizeted a bejárást 20-50km körzetben havonta 50-70 ezerét. (tömegközlekedés minden dícső himnusz ellenére épül lefelé még akkor is amikor végre új busz van (sofőr....normatív támogatás stb hiánya miatt...) ja benzinpénz 18-30 ft közt van km ént. Mi az lófasz se.... Vagy marad a város havi 100-150 ezres albérlettel... Úgyanis egy átlag alatti fizetésből hogy a francba tudna az ember lakást venni....
Ha így haladunk erre még rátesz a infláció miatti bércsökenés hatása 2-3 éven belül az első helyen leszünk a bérezésben...alulról az euban bravooo....
Isten ments az euró meg minek stb... pár ilyen gondolat is jelen van itt is....igaz minek is mert euróban kapná sírhatnékja támadna az embernek...
És ennek mi az oka, mi rá a megoldás??

gki0-430412.jpg



Igen, regionálisan több a munkanélküli, a cégeknek nem kell annyi bért fizetni.
Tehát beruházásokat kell odavinni.
Emlitettétek még a Dél -Dunantult. Elég hasonló a térkép.

Mi történik?


Az idei legnagyobb beruházás. 580 mrd. HUF. Tudom akksi, gigapara.
Már a befektetők is készültek a hisztire, alkalmazkodnak.

Azt ígérik, a gyár 100 százalékban megújuló energiaforrásokból fedezi majd a
fogyasztását, és a gyár által termelt szennyvizet üzemen belül előkezelik és a magyar jogszabályokban előírt sztenderdekhez képest magasabb minőségben engedik a helyi csatornarendszerbe. Ezt a vizet a nyíregyházi szennyvíztisztító a város szennyvizével együtt kezeli, majd ún. szürkevízként bocsátja a Sunwoda rendelkezésére. A cél az, hogy a termelés vízigényének 90 százalékát ebből a vízből fedezzék.


Ha vmik ezek rángathatják ki a térséget. az alacsony bércsapdából.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 145
7 608
113
Azt ígérik, a gyár 100 százalékban megújuló energiaforrásokból fedezi majd a
fogyasztását, és a gyár által termelt szennyvizet üzemen belül előkezelik és a magyar jogszabályokban előírt sztenderdekhez képest magasabb minőségben engedik a helyi csatornarendszerbe. Ezt a vizet a nyíregyházi szennyvíztisztító a város szennyvizével együtt kezeli, majd ún. szürkevízként bocsátja a Sunwoda rendelkezésére. A cél az, hogy a termelés vízigényének 90 százalékát ebből a vízből fedezzék
lol...ezt majd meglátjuk. ígérgetés az van mindig
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
És ennek mi az oka, mi rá a megoldás??

gki0-430412.jpg



Igen, regionálisan több a munkanélküli, a cégeknek nem kell annyi bért fizetni.
Tehát beruházásokat kell odavinni.
Emlitettétek még a Dél -Dunantult. Elég hasonló a térkép.

Mi történik?


Az idei legnagyobb beruházás. 580 mrd. HUF. Tudom akksi, gigapara.
Már a befektetők is készültek a hisztire, alkalmazkodnak.

Azt ígérik, a gyár 100 százalékban megújuló energiaforrásokból fedezi majd a
fogyasztását, és a gyár által termelt szennyvizet üzemen belül előkezelik és a magyar jogszabályokban előírt sztenderdekhez képest magasabb minőségben engedik a helyi csatornarendszerbe. Ezt a vizet a nyíregyházi szennyvíztisztító a város szennyvizével együtt kezeli, majd ún. szürkevízként bocsátja a Sunwoda rendelkezésére. A cél az, hogy a termelés vízigényének 90 százalékát ebből a vízből fedezzék.


Ha vmik ezek rángathatják ki a térséget. az alacsony bércsapdából.
De miért nem mást hoznak, miért mindig akssigyár?

A rövid válasz, mert a világon és hatványozotabban Európában autóipari technológiaváltás van. 203x-re az EU-ban a benzin és Diesel autó kuka, 0 károsanyagkibocsátású autó hozható csak forgalomba, Ez ma tömegesen csak az elektromos autókkal megvalósítható. Tehát írták Brüsszelben egy Ipari lobbi kedvére egy szabályozást. (ez nem európai érdek volt. Hülyék vagy árulók most mellekes, majd azért hosszabb távon érdekes lenne megkaparni,)


Hosszabban.
Volt a világban és Európában egy valós probléma, a városok légszennyezettsége. Ez rengeteg légzőszervi megbetegedést okozott, erre reagált a közvélemény és így a politika is. A légszennyezés egy, de nem legjelentősebb faktora az autók károsanyagkibocsátása volt. Ez szabályozásra szorult. Meg is tették, az ipar reagált rá, régi környezetszennyező motorok helyébe a különböző euro besorolású benzin és Diesel motorok jöttek. Ésszerű keretek közt az egészségügyi érdekek, a politika és a gazdaságossági szempontok figyelembevételével jő kompromisszum született. Nem tud az autóipar 0 károsanyagkibocsátású benzinmotort gyártani, de jelentősen visszaszorult a motorok környezet és egeszsegkárosító hatása.

Mondhatnánk minden fasza, jó ez a demokrácia. Csakhogy jöttek a zöldek és tovább tolták a bringát, Még szigorúbb műszakilag gazdaságosan nem kivitelezhető kibocsátási határokat erőltettek. ( A közvélemény megdolgozva, az autó környezetszennyező, egeszegkárosító. Persze le nem fogja tenni, túl kényelmes,) A politikusok meg nézték a népszerűségi mutatókat. Autóipari lobbi vs, környezet és egészségvédelem. Hát az utóbbi győzött nem a józan ész. Így hatalom közelébe kerültek a sötétzöldek és az irracionális elképzelésekből törvények születtek. A gazdaságosan nem betartható szabályozás meg kiskapukat szült. Papíron, laboratóriumi körülmények közt hozták az autók a kibocsátási normákat, de napi használatban nem. Ki, így, ki úgy trükközött. De az államok félrenéztek. Tudták faszság a szabályozás, de plebs ezt akarja, hát megkapja.

Mki elégedetten hatradőlt az európai autóipar soha nem látott vilagsikereket ért el. Az európai ipar utolsó világszinten jegyzett húzóágazata az Európai jólét fő oszlopa,
Viszont ha Európának ennyire jó akkor másnak rossz vagy kevésbé jó. Itt van ami legfőbb barátunk és szövetségesünk az USA. Baszta ez a csőrét, de főleg az észak -amerikai befektetési, pénzügyi alapoknak, Az Európai autiparból kiszorították őket az amerikai meg nem tejel úgy mint az európai autóipar. Az európai piachoz nem férnek hozzá, sőt még a hazai piacukon is háttérbe szorulnak. Lépni kell!!!

Írjuk újra a szabályokat. Legyen 0 károsanyagkibocsátás, legyen elektromos, Tolták is a pénzt a Teslába. Lett belőle egy belül igénytelen, kis hatótáv megtételére képes tank. Európa meg kiröhögte őket. A régi autóipari vezetők ipari pozicióik és gazdasági nyerő poziciójuk biztos tudatában, mutatták egy fuck-ot az észak -amerikai pénzügyi elitnek. Sajnos hiba volt. Bár ebben az autóipari szegmensében Európa fújta a passzát szelet, de a pénzügyi hatalom Amerikába koncentrálódott. Márpedig pénz beszél kutya ugat. Ezek az észak -amerikai befektetési alapok kilóra megvették az európai médiát és politikusokat, már nem az európai gazdasági elit irányította az európai politikát, hanem idegen érdekek.

Aztán 2015-ben megszületett a döntés, Le kell vágni az európai autóipar fejét. Abgasscandal!!! Ezt harsogta a német média. Amerikában hirtelen megtaláltak olyan 2013-as károsanyagkibocsátási vizsgálati eredményeket, amik bizonyitották, hogy a VW autoi nem teljesítik az általuk mondott kibocsátási normákat. Azaz csak laboratóriumi körülmények közt, szoftveres rásegítéssel, míg a valós közlekedésben ezek az értékek magasabbak, így megtévesztették a vásárlókat. Jöhetnek a végeláthatatlan, máig be nem fejeződő perek és euromilliárdos buntetések sorozata. És ez csak az első még kiheverhető hatás.
De miért a VW, és miért akkor? A VW volt a világ vezető autogyára. A VW-t vezető Winterkorn pedig mutatta a fuck-ot a műszakilag és gazdaságilag rövid távon kivitelezhetetlen elektromos átmenetre. ( hogy miért volt ilyen tökös, hát a magyar vére :cool:, szülei Zsámbékról kitelepített svábok voltak, szerette is Magyarországot.)
A számok és a siker őt igazolta, az európai autóipari vezetők meg követték. 1 héttel a VW igazgatósági elnöki tisztségének a meghosszabbítása előtt tört ki a botrány. 2 nappal a szavazás előtt önként lemondott.

Folyt. Kövi.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
És ennek mi az oka, mi rá a megoldás??

gki0-430412.jpg



Igen, regionálisan több a munkanélküli, a cégeknek nem kell annyi bért fizetni.
Tehát beruházásokat kell odavinni.
Emlitettétek még a Dél -Dunantult. Elég hasonló a térkép.

Mi történik?


Az idei legnagyobb beruházás. 580 mrd. HUF. Tudom akksi, gigapara.
Már a befektetők is készültek a hisztire, alkalmazkodnak.

Azt ígérik, a gyár 100 százalékban megújuló energiaforrásokból fedezi majd a
fogyasztását, és a gyár által termelt szennyvizet üzemen belül előkezelik és a magyar jogszabályokban előírt sztenderdekhez képest magasabb minőségben engedik a helyi csatornarendszerbe. Ezt a vizet a nyíregyházi szennyvíztisztító a város szennyvizével együtt kezeli, majd ún. szürkevízként bocsátja a Sunwoda rendelkezésére. A cél az, hogy a termelés vízigényének 90 százalékát ebből a vízből fedezzék.


Ha vmik ezek rángathatják ki a térséget. az alacsony bércsapdából.
Ne haragudj gondolom te se gondolod komolyan hogy ép egy akksigyár fogja kirángatni az alacsony bérezésből a térséget.....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
De miért nem mást hoznak, miért mindig akssigyár?

A rövid válasz, mert a világon és hatványozotabban Európában autóipari technológiaváltás van. 203x-re az EU-ban a benzin és Diesel autó kuka, 0 károsanyagkibocsátású autó hozható csak forgalomba, Ez ma tömegesen csak az elektromos autókkal megvalósítható. Tehát írták Brüsszelben egy Ipari lobbi kedvére egy szabályozást. (ez nem európai érdek volt. Hülyék vagy árulók most mellekes, majd azért hosszabb távon érdekes lenne megkaparni,)


Hosszabban.
Volt a világban és Európában egy valós probléma, a városok légszennyezettsége. Ez rengeteg légzőszervi megbetegedést okozott, erre reagált a közvélemény és így a politika is. A légszennyezés egy, de nem legjelentősebb faktora az autók károsanyagkibocsátása volt. Ez szabályozásra szorult. Meg is tették, az ipar reagált rá, régi környezetszennyező motorok helyébe a különböző euro besorolású benzin és Diesel motorok jöttek. Ésszerű keretek közt az egészségügyi érdekek, a politika és a gazdaságossági szempontok figyelembevételével jő kompromisszum született. Nem tud az autóipar 0 károsanyagkibocsátású benzinmotort gyártani, de jelentősen visszaszorult a motorok környezet és egeszsegkárosító hatása.

Mondhatnánk minden fasza, jó ez a demokrácia. Csakhogy jöttek a zöldek és tovább tolták a bringát, Még szigorúbb műszakilag gazdaságosan nem kivitelezhető kibocsátási határokat erőltettek. ( A közvélemény megdolgozva, az autó környezetszennyező, egeszegkárosító. Persze le nem fogja tenni, túl kényelmes,) A politikusok meg nézték a népszerűségi mutatókat. Autóipari lobbi vs, környezet és egészségvédelem. Hát az utóbbi győzött nem a józan ész. Így hatalom közelébe kerültek a sötétzöldek és az irracionális elképzelésekből törvények születtek. A gazdaságosan nem betartható szabályozás meg kiskapukat szült. Papíron, laboratóriumi körülmények közt hozták az autók a kibocsátási normákat, de napi használatban nem. Ki, így, ki úgy trükközött. De az államok félrenéztek. Tudták faszság a szabályozás, de plebs ezt akarja, hát megkapja.

Mki elégedetten hatradőlt az európai autóipar soha nem látott vilagsikereket ért el. Az európai ipar utolsó világszinten jegyzett húzóágazata az Európai jólét fő oszlopa,
Viszont ha Európának ennyire jó akkor másnak rossz vagy kevésbé jó. Itt van ami legfőbb barátunk és szövetségesünk az USA. Baszta ez a csőrét, de főleg az észak -amerikai befektetési, pénzügyi alapoknak, Az Európai autiparból kiszorították őket az amerikai meg nem tejel úgy mint az európai autóipar. Az európai piachoz nem férnek hozzá, sőt még a hazai piacukon is háttérbe szorulnak. Lépni kell!!!

Írjuk újra a szabályokat. Legyen 0 károsanyagkibocsátás, legyen elektromos, Tolták is a pénzt a Teslába. Lett belőle egy belül igénytelen, kis hatótáv megtételére képes tank. Európa meg kiröhögte őket. A régi autóipari vezetők ipari pozicióik és gazdasági nyerő poziciójuk biztos tudatában, mutatták egy fuck-ot az észak -amerikai pénzügyi elitnek. Sajnos hiba volt. Bár ebben az autóipari szegmensében Európa fújta a passzát szelet, de a pénzügyi hatalom Amerikába koncentrálódott. Márpedig pénz beszél kutya ugat. Ezek az észak -amerikai befektetési alapok kilóra megvették az európai médiát és politikusokat, már nem az európai gazdasági elit irányította az európai politikát, hanem idegen érdekek.

Aztán 2015-ben megszületett a döntés, Le kell vágni az európai autóipar fejét. Abgasscandal!!! Ezt harsogta a német média. Amerikában hirtelen megtaláltak olyan 2013-as károsanyagkibocsátási vizsgálati eredményeket, amik bizonyitották, hogy a VW autoi nem teljesítik az általuk mondott kibocsátási normákat. Azaz csak laboratóriumi körülmények közt, szoftveres rásegítéssel, míg a valós közlekedésben ezek az értékek magasabbak, így megtévesztették a vásárlókat. Jöhetnek a végeláthatatlan, máig be nem fejeződő perek és euromilliárdos buntetések sorozata. És ez csak az első még kiheverhető hatás.
De miért a VW, és miért akkor? A VW volt a világ vezető autogyára. A VW-t vezető Winterkorn pedig mutatta a fuck-ot a műszakilag és gazdaságilag rövid távon kivitelezhetetlen elektromos átmenetre. ( hogy miért volt ilyen tökös, hát a magyar vére :cool:, szülei Zsámbékról kitelepített svábok voltak, szerette is Magyarországot.)
A számok és a siker őt igazolta, az európai autóipari vezetők meg követték. 1 héttel a VW igazgatósági elnöki tisztségének a meghosszabbítása előtt tört ki a botrány. 2 nappal a szavazás előtt önként lemondott.

Folyt. Kövi.
Mivel a többi autógyár FIAT, Renault, Merci stb, ugyanúgy trükközött így elég volt a legnagyobb VW-val példát statuálni. A vezetőket előzetesbe vágni és börivel fenyegetni. A pénzbüntetést mki gond nélkül kiköhögte. A leckét mki megértette jöjjön az elektromos átmenet. Persze később a VW új vezetője ezt újra ki akarta lúgozni, hibrid, P-HEV, M-HEV megtartva a benzinmotort, mellé elektromos rásegítés, de később a böriben ő is megtanulta, hogy ez már nem az a világ, ahol az európai gazdasági elit irányít.
Az Amerikából megvett európai politikusok mindezt Brüsszelben törvénybe is foglalták. 203x-re 0 károsanyagkibocsátású autókat lehet csak forgalomba helyezni.
Mi ezzel az Európai probléma? Nincs Európában kellő kapacitasu elektromos motor fejlesztés, gyártás, ez még megoldható (pl. az Audi elektromos motor gyártó és fejlesztő központja Győrben van. ), valamint értelmezhető távolságot megtenni képes akkumulátorgyártási kapacitás, fejlesztés.

A terv az lehetet ez majd Észak -Amerikából jön, nemcsak az orosz gázt kiváltó amerikai LNG. A kassza ott csörögne. Csakhogy a világ nagyon összetett, túl sok a szereplő. Amíg Amerika Európa legyőzésével vesződött, megjelent a koreai, kínai autóipar az elektromos szegmensben. Kínában, Délkelet -Ázsiaban a szmog, városi környezetszennyezés az európainál akudtabb probléma volt. Drasztikusabb szabályokat is hoztak a kínai komcsi vezetők. Ezek egy része az elektromos autózás. Pénzük volt, toltak is bele rengeteget. Főleg az akkumlátorszegmensben lettek Koreával együtt a világon piacvezetők. De nem egy cég, a világ 10 vezető akkumulátorgyártó cégéből 9 innen jön. Letarolták a piacot.
Európa meghozta a szabályokat az autogyártók átállnak és elkezdték az euró milliárdokat Kínába és Koreába lapátolni. Mert akksi kell és kellő gyártási kapacitás ott van.( az amerikaiak bánatára a Blackrock és hasonló névtelen pénzügyi alapok nem nagyon tudják felvásárolni ezt az ázsiai piacot)

A Covid megmutatta, hogy az ilyen távoli szállítási láncok sérülékenyek. Ezért ezeket a kapacitásokat Európába kell hozni. Ez zajlik most. Egész Európában gombamód nőnek a koreai, kínai akksigyárak. A Doktor Miniszterelnök Úr jó értékkel meglátta ebben a lehetőséget. Peti miniszter pedig jó menedzser, profi tárgyaló. A méretünknél jóval nagyobb szeletet hasítottunk ki a tortából. Ez a német, francia konkurenciának nem tetszik. Az akkumulátorgyárak valós környezeti kockázatait felnagyítva, az emberek valós félelmeit komoly sajtópropagandával megtámogatva, igyekeznek csökkenteni a magyar kapacitásokat és Németországba átterelni ezeket a gyárakat. A hazai ellenzék, mint a Nyugat cselédje (a baloldal, lásd még Momentum a Párizs érdekében megfurt budapesti Olimpia), vagy hasznos idióta (MH ) pénzt paripát megkapva teszi is dolgát.

Pedig nem véletlen ez az öldöklő küzdelem a gyártási kapacitásokért, Ezek a régiók lehetnek Európa motorjai, ahogy Bajororszag vagy Baden-Würtemmberg volt. És barmennyire sem tudod a GDP-t a boltban elkölteni, ahol a GDP ott a magasabb bér. Ezt a matekot a jövőben sem fogják felülírni. Lásd még Kína felemelkedése a 2000-es években, ahol a GDP emelkedést, életszínvonal emelkedés követi.

Az hogy az elektromos autózás környezetkárosító? Igen. Nem az európai városokat pöfékelik tele az autók, hanem a kongoi bányák ejtenek környezeti sebet, ölik meg a helyi melosokat. De már erre is van képmutató megoldás!! Bár ott szennyez ez az ipar, de ha feltesz az európai gyárakat napelemeket és ültet X hektár erdőt, akkor papíron fenntartható, 0 CO2 kibocsátású pecsétet kap az idióta sotetzöldek politikusaitól.

Ennyi volt a mese mára.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Ne haragudj gondolom te se gondolod komolyan hogy ép egy akksigyár fogja kirángatni az alacsony bérezésből a térséget.....
De. Az meg a hozzá kapcsolódó autóipar és szolgáltatások. Erre van tapasztalat.
Persze lehet az alternatíva, hogy fektessünk pénzt az oktatásba és majd a cigó atomfizikusok megoldják a problémát hosszú távon. Ebben nem hiszek, a munkában igen.

Persze fektessünk rengeteg pénzt az oktatásba, de mki a maga képességkorlátai megvannak. Lesznek abból a térségből jó mérnökök, jó technikusok és becsületesen dolgozó sori melosok.

De persze nem kizárólagos. Lehet más alternatíva is, Én nem azt mondtam csak ezt. De most erre van jó lehetőség. Faszság dobni!
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Mivel a többi autógyár FIAT, Renault, Merci stb, ugyanúgy trükközött így elég volt a legnagyobb VW-val példát statuálni. A vezetőket előzetesbe vágni és börivel fenyegetni. A pénzbüntetést mki gond nélkül kiköhögte. A leckét mki megértette jöjjön az elektromos átmenet. Persze később a VW új vezetője ezt újra ki akarta lúgozni, hibrid, P-HEV, M-HEV megtartva a benzinmotort, mellé elektromos rásegítés, de később a böriben ő is megtanulta, hogy ez már nem az a világ, ahol az európai gazdasági elit irányít.
Az Amerikából megvett európai politikusok mindezt Brüsszelben törvénybe is foglalták. 203x-re 0 károsanyagkibocsátású autókat lehet csak forgalomba helyezni.
Mi ezzel az Európai probléma? Nincs Európában kellő kapacitasu elektromos motor fejlesztés, gyártás, ez még megoldható (pl. az Audi elektromos motor gyártó és fejlesztő központja Győrben van. ), valamint értelmezhető távolságot megtenni képes akkumulátorgyártási kapacitás, fejlesztés.

A terv az lehetet ez majd Észak -Amerikából jön, nemcsak az orosz gázt kiváltó amerikai LNG. A kassza ott csörögne. Csakhogy a világ nagyon összetett, túl sok a szereplő. Amíg Amerika Európa legyőzésével vesződött, megjelent a koreai, kínai autóipar az elektromos szegmensben. Kínában, Délkelet -Ázsiaban a szmog, városi környezetszennyezés az európainál akudtabb probléma volt. Drasztikusabb szabályokat is hoztak a kínai komcsi vezetők. Ezek egy része az elektromos autózás. Pénzük volt, toltak is bele rengeteget. Főleg az akkumlátorszegmensben lettek Koreával együtt a világon piacvezetők. De nem egy cég, a világ 10 vezető akkumulátorgyártó cégéből 9 innen jön. Letarolták a piacot.
Európa meghozta a szabályokat az autogyártók átállnak és elkezdték az euró milliárdokat Kínába és Koreába lapátolni. Mert akksi kell és kellő gyártási kapacitás ott van.( az amerikaiak bánatára a Blackrock és hasonló névtelen pénzügyi alapok nem nagyon tudják felvásárolni ezt az ázsiai piacot)

A Covid megmutatta, hogy az ilyen távoli szállítási láncok sérülékenyek. Ezért ezeket a kapacitásokat Európába kell hozni. Ez zajlik most. Egész Európában gombamód nőnek a koreai, kínai akksigyárak. A Doktor Miniszterelnök Úr jó értékkel meglátta ebben a lehetőséget. Peti miniszter pedig jó menedzser, profi tárgyaló. A méretünknél jóval nagyobb szeletet hasítottunk ki a tortából. Ez a német, francia konkurenciának nem tetszik. Az akkumulátorgyárak valós környezeti kockázatait felnagyítva, az emberek valós félelmeit komoly sajtópropagandával megtámogatva, igyekeznek csökkenteni a magyar kapacitásokat és Németországba átterelni ezeket a gyárakat. A hazai ellenzék, mint a Nyugat cselédje (a baloldal, lásd még Momentum a Párizs érdekében megfurt budapesti Olimpia), vagy hasznos idióta (MH ) pénzt paripát megkapva teszi is dolgát.

Pedig nem véletlen ez az öldöklő küzdelem a gyártási kapacitásokért, Ezek a régiók lehetnek Európa motorjai, ahogy Bajororszag vagy Baden-Würtemmberg volt. És barmennyire sem tudod a GDP-t a boltban elkölteni, ahol a GDP ott a magasabb bér. Ezt a matekot a jövőben sem fogják felülírni. Lásd még Kína felemelkedése a 2000-es években, ahol a GDP emelkedést, életszínvonal emelkedés követi.

Az hogy az elektromos autózás környezetkárosító? Igen. Nem az európai városokat pöfékelik tele az autók, hanem a kongoi bányák ejtenek környezeti sebet, ölik meg a helyi melosokat. De már erre is van képmutató megoldás!! Bár ott szennyez ez az ipar, de ha feltesz az európai gyárakat napelemeket és ültet X hektár erdőt, akkor papíron fenntartható, 0 CO2 kibocsátású pecsétet kap az idióta sotetzöldek politikusaitól.

Ennyi volt a mese mára.
Korrekt!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 686
5 512
113
És ennek mi az oka, mi rá a megoldás??

gki0-430412.jpg



Igen, regionálisan több a munkanélküli, a cégeknek nem kell annyi bért fizetni.
Tehát beruházásokat kell odavinni.
Emlitettétek még a Dél -Dunantult. Elég hasonló a térkép.

Mi történik?


Az idei legnagyobb beruházás. 580 mrd. HUF. Tudom akksi, gigapara.
Már a befektetők is készültek a hisztire, alkalmazkodnak.

Azt ígérik, a gyár 100 százalékban megújuló energiaforrásokból fedezi majd a
fogyasztását, és a gyár által termelt szennyvizet üzemen belül előkezelik és a magyar jogszabályokban előírt sztenderdekhez képest magasabb minőségben engedik a helyi csatornarendszerbe. Ezt a vizet a nyíregyházi szennyvíztisztító a város szennyvizével együtt kezeli, majd ún. szürkevízként bocsátja a Sunwoda rendelkezésére. A cél az, hogy a termelés vízigényének 90 százalékát ebből a vízből fedezzék.


Ha vmik ezek rángathatják ki a térséget. az alacsony bércsapdából.

A piros részek nagyrészt C... részek, nekik vihetsz oda akksigyárat, nem fognak elmenni 12 órába robotolni. Az értelmesebb részüknek amúgy is van már munkájuk, a maradékkal meg semmit se tudsz kezdeni. Legalábbis felénk ez a helyzet.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Szabolcs.....
Na itt a medián alja a bér.... :( Nyíregyen az átlag bruttó 380-480 ezer közt mozog olyan mintha az egész lego...conti.... nagy cégek össze smufoltak volna a bérben... Keletebre még szarabb.....Mátészalka és Nyírbátor környéke.... (nem hiábba szoktak rá az emberek utóbbi időben a románia bevásárlásokhoz ...erre bezárják a vasúti vonalat minek az is még.... szép egy vidék baráti cselekedet.... és itt erre még tapsikolnak itt is egyesek.... ú de lelökném egy vidéki minimálbéres túlélő táborba....
Egyébként ma egy minimálbér alap el kel hogy érje a neto 350-400 ezret vidéken is.... ez alatt vegetálás van.... úgy hogy még hitelt se fizetsz...csak élsz meg fizeted a bejárást 20-50km körzetben havonta 50-70 ezerét. (tömegközlekedés minden dícső himnusz ellenére épül lefelé még akkor is amikor végre új busz van (sofőr....normatív támogatás stb hiánya miatt...) ja benzinpénz 18-30 ft közt van km ént. Mi az lófasz se.... Vagy marad a város havi 100-150 ezres albérlettel... Úgyanis egy átlag alatti fizetésből hogy a francba tudna az ember lakást venni....
Ha így haladunk erre még rátesz a infláció miatti bércsökenés hatása 2-3 éven belül az első helyen leszünk a bérezésben...alulról az euban bravooo....
Isten ments az euró meg minek stb... pár ilyen gondolat is jelen van itt is....igaz minek is mert euróban kapná sírhatnékja támadna az embernek...
A szomszédék tegnap voltak a Dedemanban, mert többen mondják, hogy hűűű, de megéri. Azt mondta, hogy az árak nagyban ugyan azok, mint itthon, esetleg kisebb eltérés; Meg micset vett többet, mert nagyobb volt a választék, meg amúgy is akartak sütögetni; és az olcsóbb volt mint mondjuk a Lidl-ben; de azt mondta, hogy ők ennyi különbségért nem fognak átjárni, különösen, hogy majd egy óra elment a határon.
Állítólag építőanyagon kisebb az adó, ezért az olcsóbb.

Megnézegettem pár termék árát:
Csak rápillantottam az árakra, Ferro Plato csaptelep akció(199 lei) nélkül 230 lei (18.123 Ft), magyar első találat 18.360 Ft
Trapézlemez négyzetmétere 300Ft-al olcsóbb ott, mint az első hazai találat.
Vaj, Arad Lidl, akció nélkül 905 Ft (11,49, most akciós 7,99-re), most nem találtam az aktuális katalógusban; 100 gr-os szeletelt szalámi: akció nélkül 5,99 lei (472 Ft), hazaiban szintén 100 gr-os kiszerelésben akció nélkül 459 Ft.
A Pick az tényleg sokkal drágább, mint az ottani hasonló kiszerelésű Pikok rúd szalámi, de azt hiszem, hogy márkanévben itthon ez valamennyire érthető -a minőségi különbséget nem tudom.
Ez alapján ki-ki döntse el maga.

Felénk a bejárást úgy oldják meg többen, hogy többen mennek egy kocsival, felváltva használva és összedobják az amúgy alacsony bejárási díjat. Meg persze van a busz.

A fizetéseket az is befolyásolja, amit SilvioD is megosztott, hogy mekkora a munkanélküliség, találnak e megfelelő számú munkavállalót ilyen béren. Ha találnak, van, aki a munkát elvégezze, miért emelnének? Profitorientált vállalat, nem jótékonyság. Az más kérdés, hogy adott bérért milyen munkaerőt talál és az mennyire van hatással a termelékenységre, meg még pár ilyen, ami a béreket a fentebbin kívül még befolyásolhatja, de alapvetően ezek már extra dolgok.

Vidékbarátság lehet, hogy van, de sajnos az a gond, hogy sokszor fiskális és kapitalista -azaz teljes mértékben materalista- oldalról közelítik meg a kérdést, illetve kreativitás hiányában sem tudnak mit kezdeni a témával. (A megfelelő munkaerő hiánya nem csak a termelői szférát érinti.) Olyan, mint ha a hatvanas évek OTK-ból (Országos Településhálózati-fejlesztési Koncepció) merítenének ihletet a szakterületért felelősök.
Ugye az elhangzott, hogy jelenleg SzSzB vm. fejlesztése "folyik", majd jön BAZ vm, majd "felkészül Békés megye" ... hogy ez milyen jellegű ipari fejlesztés lesz és valóban csak az ipari fejlesztés e a jövő az más kérdés, de egy nagyvonalúan megrajzolt koncepció kisejlik ezen kijelentés mögül.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
A piros részek nagyrészt C... részek, nekik vihetsz oda akksigyárat, nem fognak elmenni 12 órába robotolni. Az értelmesebb részüknek amúgy is van már munkájuk, a maradékkal meg semmit se tudsz kezdeni. Legalábbis felénk ez a helyzet.
Nem is lehet elvárni. Egy alapvetően és nagy általánosságban nem munkában szocializálódott közösség esetében irreális elvárni, hogy 12 órában álljanak a szalag mellett és folyamatosan figyelemcentrikus munkát tudjon végezni. Ez az egyik nagy hibája minden ilyen jellegű hozzáállásnak, illetve annak az irreális és csak elszigetelt példákban megjelenő putritól a diplomáig elvárásnak amit néhány "jótét lélek" lát problémamegoldásnak.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 333
2 585
113
Ugyanazokat az unalmas köröket futjuk. Gazdasági racionalitás vs. rövid távú politikai haszonszerzés.
Van igazságod…




“BIZONY NEM RITKA, HOGY A DÖNTÉSHOZÓK EGY KORÁBBI MINTÁT KÖVETNEK, HOLOTT ANNAK SÚLYOS KÖVETKEZMÉNYEI MÁR ISMERETESEK.

Ilyesmi történt az 1970-es évek közepétől a magyar iparpolitikában, amelyet magam már kutató közgazdászként elemezhettem. Akkor ugyan nem az 1950-es évek nehézipari kampányát, a „vas és acél országa” felépítésének korszakát másolták, mivel annak zsákutcás jellege világos volt a pártállami vezetők előtt, mégis hasonló növekedési programról döntöttek. Arról már akkor sejteni lehet nem fogja hozni a várt eredményeket.”


“Azt mindenesetre rögzítik a KSH adatai, hogy a szellemi és a fizikai munkavállalók megoszlását tekintve a gyógyszeripar, vegyipar, elektronika a magyar feldolgozóipari átlag feletti, míg a járműiparban, villamos berendezésgyártásban átlag alatti a szellemi foglalkoztatottak hányada. Ez ad támpontot a termelés szakmai igényességének és közvetve a bérjövedelmek arányának megítéléséhez.”

“Már eddig is aggasztóan nagy volt gazdaságunk energiafelhasználása a fejlettségi szintünkhöz képest. A Nemzetközi Energia Ügynökség közlése szerint a magyar ipar energiafogyasztása a 2010–2020-as időszakban 46 %-kal nőtt. “ - lásd meg a Műegyetem egyik újabb összehasonlító elemzése, mely a(z alul) tervezett kapacitásokat veszi figyelembe(optimista módon, mert Paks2-vel mint megvalósuló SL számol.


“A MOST FELPÖRGETETTT AKKUMULÁTORGYÁRTÁSI KAMPÁNY – ÉS ITT MEGHÚZÓDHAT VALAMILYEN POLITIKAI NÉZET VAGY INKÁBB ILLÚZIÓ – KÉPES LÁTVÁNYOSAN JAVÍTANI A KIVITEL ÉS AZ IPARI OUTPUT MUTATÓIT.

Az ázsiai tőkeimporttal finanszírozott anyag- és energiaigényes valamint egyben tőkeigényes nagyberuházások azonban a megismert adatok szerint nagy importhányadúak.”


“Az akkumulátort, autóabroncsot gyártó ázsiai cégek esetében nem reális arra számítani, hogy érdemi kutatási, fejlesztési, dizájn és más nagy hozzáadottértékű munkafázis települ ide; marad az összeszerelés, a logisztika és idővel az újrahasznosítás. A termelés tőkeigényes: a tőke és a munka közötti osztozkodásban nem nagy a munka aránya, aligha lesz nagy az itt dolgozó (magyar és vendégmunkás) bérjövedelme. A tőkehozadék a külföldi tulajdonosé; akár kiviszi megszerzett tőkejövedelmét, akár újrabefekteti az a GDP-komponens a külföldié.”

A többi a cikkben és a könyvben.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
“Az akkumulátort, autóabroncsot gyártó ázsiai cégek esetében nem reális arra számítani, hogy érdemi kutatási, fejlesztési, dizájn és más nagy hozzáadottértékű munkafázis települ ide; marad az összeszerelés, a logisztika és idővel az újrahasznosítás. A termelés tőkeigényes: a tőke és a munka közötti osztozkodásban nem nagy a munka aránya, aligha lesz nagy az itt dolgozó (magyar és vendégmunkás) bérjövedelme. A tőkehozadék a külföldi tulajdonosé; akár kiviszi megszerzett tőkejövedelmét, akár újrabefekteti az a GDP-komponens a külföldié.”

Igen, azért kezdték a Fudan egyetemmel a kínaiak mielőtt jöttek a gyáras projektek mert nem akarnak K+F-et telepíteni...


Nagyon szeretné nyugat elmarni a gyárainkat, látszik a kitartott FOShalmazukon.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 333
2 585
113
Fudan?Hol?
De ha majd igen…telepít? Lol
Kinek a pénzéből és hogyan oszlanak meg ennek megfelelően a kockázatok?
Gyáraink?lol
Ezek nem a mi gyáraink…ahogy az Audi,Bmw stb se…
Ipari diverzifikáció? Hagyjuk…
A cikk a makroökonómia megközelítésben helyezi a zajló folyamatokat.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
A piros részek nagyrészt C... részek, nekik vihetsz oda akksigyárat, nem fognak elmenni 12 órába robotolni. Az értelmesebb részüknek amúgy is van már munkájuk, a maradékkal meg semmit se tudsz kezdeni. Legalábbis felénk ez a helyzet.
A munkakeresők között nincsen ott az aki nem regisztrált munkanélküli.
A munkanélküliek között nem szerepel aki aki nem regisztrált munkakereső.
A teljesen lemaradt és reménytelen cigányok nem szerepelnek ezekben a munkanélküli statisztikákban ezért egy nagy önhülyítés hogy így csináljuk ezeket.
Ha a cigányágnak legalább a gyerekeit nem sikerül integrálni akkor ez itthon nagyobb baj lesz mint az aszályok. Nagyobb baj lesz mint hogy csak 10 kémiatanárt képzünk évente.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Blitz97