De miért nem mást hoznak, miért
mindig akssigyár?
A rövid válasz, mert a világon és hatványozotabban Európában autóipari technológiaváltás van. 203x-re az EU-ban a benzin és Diesel autó kuka, 0 károsanyagkibocsátású autó hozható csak forgalomba, Ez ma tömegesen csak az elektromos autókkal megvalósítható. Tehát írták Brüsszelben egy Ipari lobbi kedvére egy szabályozást. (ez nem európai érdek volt. Hülyék vagy árulók most mellekes, majd azért hosszabb távon érdekes lenne megkaparni,)
Hosszabban.
Volt a világban és Európában egy valós probléma, a városok légszennyezettsége. Ez rengeteg légzőszervi megbetegedést okozott, erre reagált a közvélemény és így a politika is. A légszennyezés egy, de nem legjelentősebb faktora az autók károsanyagkibocsátása volt. Ez szabályozásra szorult. Meg is tették, az ipar reagált rá, régi környezetszennyező motorok helyébe a különböző euro besorolású benzin és Diesel motorok jöttek. Ésszerű keretek közt az egészségügyi érdekek, a politika és a gazdaságossági szempontok figyelembevételével jő kompromisszum született. Nem tud az autóipar 0 károsanyagkibocsátású benzinmotort gyártani, de jelentősen visszaszorult a motorok környezet és egeszsegkárosító hatása.
Mondhatnánk minden fasza, jó ez a demokrácia. Csakhogy jöttek a zöldek és tovább tolták a bringát, Még szigorúbb műszakilag gazdaságosan nem kivitelezhető kibocsátási határokat erőltettek. ( A közvélemény megdolgozva, az autó környezetszennyező, egeszegkárosító. Persze le nem fogja tenni, túl kényelmes,) A politikusok meg nézték a népszerűségi mutatókat. Autóipari lobbi vs, környezet és egészségvédelem. Hát az utóbbi győzött nem a józan ész. Így hatalom közelébe kerültek a sötétzöldek és az irracionális elképzelésekből törvények születtek. A gazdaságosan nem betartható szabályozás meg kiskapukat szült. Papíron, laboratóriumi körülmények közt hozták az autók a kibocsátási normákat, de napi használatban nem. Ki, így, ki úgy trükközött. De az államok félrenéztek. Tudták faszság a szabályozás, de plebs ezt akarja, hát megkapja.
Mki elégedetten hatradőlt az európai autóipar soha nem látott vilagsikereket ért el. Az európai ipar utolsó világszinten jegyzett húzóágazata az Európai jólét fő oszlopa,
Viszont ha Európának ennyire jó akkor másnak rossz vagy kevésbé jó. Itt van ami legfőbb barátunk és szövetségesünk az USA. Baszta ez a csőrét, de főleg az észak -amerikai befektetési, pénzügyi alapoknak, Az Európai autiparból kiszorították őket az amerikai meg nem tejel úgy mint az európai autóipar. Az európai piachoz nem férnek hozzá, sőt még a hazai piacukon is háttérbe szorulnak. Lépni kell!!!
Írjuk újra a szabályokat. Legyen 0 károsanyagkibocsátás, legyen elektromos, Tolták is a pénzt a Teslába. Lett belőle egy belül igénytelen, kis hatótáv megtételére képes tank. Európa meg kiröhögte őket. A régi autóipari vezetők ipari pozicióik és gazdasági nyerő poziciójuk biztos tudatában, mutatták egy fuck-ot az észak -amerikai pénzügyi elitnek. Sajnos hiba volt. Bár ebben az autóipari szegmensében Európa fújta a passzát szelet, de a pénzügyi hatalom Amerikába koncentrálódott. Márpedig pénz beszél kutya ugat. Ezek az észak -amerikai befektetési alapok kilóra megvették az európai médiát és politikusokat, már nem az európai gazdasági elit irányította az európai politikát, hanem idegen érdekek.
Aztán 2015-ben megszületett a döntés, Le kell vágni az európai autóipar fejét. Abgasscandal!!! Ezt harsogta a német média. Amerikában hirtelen megtaláltak olyan 2013-as károsanyagkibocsátási vizsgálati eredményeket, amik bizonyitották, hogy a VW autoi nem teljesítik az általuk mondott kibocsátási normákat. Azaz csak laboratóriumi körülmények közt, szoftveres rásegítéssel, míg a valós közlekedésben ezek az értékek magasabbak, így megtévesztették a vásárlókat. Jöhetnek a végeláthatatlan, máig be nem fejeződő perek és euromilliárdos buntetések sorozata. És ez csak az első még kiheverhető hatás.
De miért a VW, és miért akkor? A VW volt a világ vezető autogyára. A VW-t vezető Winterkorn pedig mutatta a fuck-ot a műszakilag és gazdaságilag rövid távon kivitelezhetetlen elektromos átmenetre. ( hogy miért volt ilyen tökös, hát a magyar vére
, szülei Zsámbékról kitelepített svábok voltak, szerette is Magyarországot.)
A számok és a siker őt igazolta, az európai autóipari vezetők meg követték. 1 héttel a VW igazgatósági elnöki tisztségének a meghosszabbítása előtt tört ki a botrány. 2 nappal a szavazás előtt önként lemondott.
Folyt. Kövi.