Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
Ilyen és ennyire szellemi mélységbe soha nem süllyedek... bocs.
Veled annyira az alapoknál kellene kezdeni,hogy erre nincs időm,és energiám se.
Láttál 10 felhőkarcolót és azt hiszed a kínaiak marslakók... Amilyen egy itthoni kìnai piac NA olyan kìna....és ezzel mindent elmondtam! Még hogy szorgalmasak meg szervezettek...bruhahhaha
 
  • Vicces
Reactions: tomcat1

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 626
5 368
113
Nem. Jó technológia, előre ütemezett építkezés, megfelelő építő eszközök és anyagok és kellő tőke, hogy olyan vállalja el, aki ezt le is tudja koordinálni és mindezek meglegyenek a cégeknek, akiket foglalkoztatsz. Egy rendes építkezéshez nem feltétlen kell sok ember, de nyilván kell és az említett térség nem arról híres, hogy az építkezésen akár a gépkezelő, akár a sofőr, vagy a villanyszerelő munkákat megcsinálnák.
Még annyit, hogy rálátok több építkezésre mostanában, meg beszélgetek a melósokkal; azért egynéhány diplomás elsírná magát néhány rabszolga fizetésen itthon.
+ sorozatgyártás. Ezek az 1 emelet/nap tempóval épülő toronyházak panel technológiával épülnek, azonos tervek alapján. Ugyanúgy mint nálunk a 70-es években.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
+ sorozatgyártás. Ezek az 1 emelet/nap tempóval épülő toronyházak panel technológiával épülnek, azonos tervek alapján. Ugyanúgy mint nálunk a 70-es években.
Rohadt sokan vannak rohadt sok nyersanyaggal,a nyugati technológiát megveszik vagy lemásolják = kìna
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nagyjából azt az utat járja be Kína, mint Japán, majd Korea. Ma már senki nem fújol, hogy gagyi japán másolat, holott még a 60-as, 70-es években nagyon az ment. Csak nekik se akkora népességük, se nyersanyaguk nincs.
De a made in Germany is kezdetben negatív dolognak szánódott az nemzetközösségi termékek védelmére.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
+ sorozatgyártás. Ezek az 1 emelet/nap tempóval épülő toronyházak panel technológiával épülnek, azonos tervek alapján. Ugyanúgy mint nálunk a 70-es években.
Amúgy a panel elemeket hol gyártják? Ja hogy marha nagy gyárakban sok melós kiséretében...milyen érdekes
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
Nagyjából azt az utat járja be Kína, mint Japán, majd Korea. Ma már senki nem fújol, hogy gagyi japán másolat, holott még a 60-as, 70-es években nagyon az ment. Csak nekik se akkora népességük, se nyersanyaguk nincs.
De a made in Germany is kezdetben negatív dolognak szánódott az nemzetközösségi termékek védelmére.
Reméljük egyszer kína is eljut ide...:D
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 325
4 519
113
Reméljük egyszer kína is eljut ide...:D
Már megtörtént bizonyos iparágakban.

Gázturbinát még nem tudnak de csak idő kérdése szerintem.
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
234
638
93
Már megtörtént bizonyos iparágakban.

Gázturbinát még nem tudnak de csak idő kérdése szerintem.
Ipari gázturbinát tudnak
Power Recovery System a neve, olajipari komplex rendszer, 3-11MW közöttiek, évente 3-4et gyártanak párat meg felújítanak (expandereket főleg).
80-90es évek Dresser/Siemens technológia, de csinálják.
Minőségben ugyanaz mint a francia volt, árban picit drágább, de élettartamban érezhetően jobb.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Kiváncsian várjuk, elméletileg már csak a 3 betű miatt is jobbnak kellene lennie. Az az avaroltó eléggé gáznak tűnik így ránézésre, a korláton lévő első lámpa meg a jobb környezetvilágító lámpáknak örülhetnek. A felső kékek valószínűleg nehezen lesznek észlelhetőek.. nem értem, hogy a kipufogót miért nem lehet a fülke mögött felfelé elvezetni, ezzel is javítva a gázló tulajdonságát. A málhatér még mindig borzasztóan üres... remélhetőleg amúgy normális méretű üzemanyagtartállyal fognak jönni.. és remélhetőleg menetközben is müködtethető a szivattyú. A tető sincs kihasználva.. a piros redőnyök hülyén néznek ki, valami dekort kaphattak volna. Én személyszerint minden elsődleges, vagy egyke szerre tennék csörlőt. A kabin belső tere is nagy kérdés.. bár remélhetőleg ezeken a fecsiken már minden kötelező felszerelést fellehet tenni... Attól , hogy új vasak még messze elvannak maradva a normálistól, sajnos.. meg ráadásul ezek a gépek is "csalással" jönnek, hiszen a pályázat erdőtüzesekre szólt.. ezek pedig nem azok..nagyon nem, de sebaj most tapsikolnak, hogy milyen ügyesek és okosak , mert ezt a pénzt is sikerült behúzni.. az erdőtüzesek váltása meg majd egyszer talán.. valamikor.. valahogy.. mert az Amarokok nem azok.


Nekünk nem feltétlen kellene így és ennyi cucc, de viszonyításnak:


https://www.youtube.com/watch?v=mJLKJ60QC74&ab_channel=FreiwilligeFeuerwehrWIESING

Erdőtüzes:


Amilyennek lennie kellene:
https://www.youtube.com/watch?v=4a-7zh-r8Jc&ab_channel=Feuerwehr-Magazin

https://www.youtube.com/watch?v=OiXwtc8p2QY&ab_channel=Feuerwehr-Magazin

és az álomfecsi:

https://www.youtube.com/watch?v=HkET1A-LqBI&ab_channel=TATRATRUCKS


Ugye milyen hasonlók? :eek:
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 686
5 512
113
Kiváncsian várjuk, elméletileg már csak a 3 betű miatt is jobbnak kellene lennie. Az az avaroltó eléggé gáznak tűnik így ránézésre, a korláton lévő első lámpa meg a jobb környezetvilágító lámpáknak örülhetnek. A felső kékek valószínűleg nehezen lesznek észlelhetőek.. nem értem, hogy a kipufogót miért nem lehet a fülke mögött felfelé elvezetni, ezzel is javítva a gázló tulajdonságát. A málhatér még mindig borzasztóan üres... remélhetőleg amúgy normális méretű üzemanyagtartállyal fognak jönni.. és remélhetőleg menetközben is müködtethető a szivattyú. A tető sincs kihasználva.. a piros redőnyök hülyén néznek ki, valami dekort kaphattak volna. Én személyszerint minden elsődleges, vagy egyke szerre tennék csörlőt. A kabin belső tere is nagy kérdés.. bár remélhetőleg ezeken a fecsiken már minden kötelező felszerelést fellehet tenni... Attól , hogy új vasak még messze elvannak maradva a normálistól, sajnos.. meg ráadásul ezek a gépek is "csalással" jönnek, hiszen a pályázat erdőtüzesekre szólt.. ezek pedig nem azok..nagyon nem, de sebaj most tapsikolnak, hogy milyen ügyesek és okosak , mert ezt a pénzt is sikerült behúzni.. az erdőtüzesek váltása meg majd egyszer talán.. valamikor.. valahogy.. mert az Amarokok nem azok.


Nekünk nem feltétlen kellene így és ennyi cucc, de viszonyításnak:



Erdőtüzes:


Amilyennek lennie kellene:
https://www.youtube.com/watch?v=4a-7zh-r8Jc&ab_channel=Feuerwehr-Magazin

https://www.youtube.com/watch?v=OiXwtc8p2QY&ab_channel=Feuerwehr-Magazin

és az álomfecsi:

https://www.youtube.com/watch?v=HkET1A-LqBI&ab_channel=TATRATRUCKS


Ugye milyen hasonlók? :eek:

A Heros barkácsolta össze ezeket is?
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
5. képen az autó hátsó sarkánál megtalálod a választ, de az autó hátulja is árulkodik.

A szomorú az az, hogy ott egyébként lenne szakember aki értene is hozzá és akár lehetne olyat is gyártani, ami versenyképes lenne... normál árképzéssel, de ugye..
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 049
30 456
113
Kiváncsian várjuk, elméletileg már csak a 3 betű miatt is jobbnak kellene lennie. Az az avaroltó eléggé gáznak tűnik így ránézésre, a korláton lévő első lámpa meg a jobb környezetvilágító lámpáknak örülhetnek. A felső kékek valószínűleg nehezen lesznek észlelhetőek.. nem értem, hogy a kipufogót miért nem lehet a fülke mögött felfelé elvezetni, ezzel is javítva a gázló tulajdonságát. A málhatér még mindig borzasztóan üres... remélhetőleg amúgy normális méretű üzemanyagtartállyal fognak jönni.. és remélhetőleg menetközben is müködtethető a szivattyú. A tető sincs kihasználva.. a piros redőnyök hülyén néznek ki, valami dekort kaphattak volna. Én személyszerint minden elsődleges, vagy egyke szerre tennék csörlőt. A kabin belső tere is nagy kérdés.. bár remélhetőleg ezeken a fecsiken már minden kötelező felszerelést fellehet tenni... Attól , hogy új vasak még messze elvannak maradva a normálistól, sajnos.. meg ráadásul ezek a gépek is "csalással" jönnek, hiszen a pályázat erdőtüzesekre szólt.. ezek pedig nem azok..nagyon nem, de sebaj most tapsikolnak, hogy milyen ügyesek és okosak , mert ezt a pénzt is sikerült behúzni.. az erdőtüzesek váltása meg majd egyszer talán.. valamikor.. valahogy.. mert az Amarokok nem azok.


Nekünk nem feltétlen kellene így és ennyi cucc, de viszonyításnak:



Erdőtüzes:


Amilyennek lennie kellene:
https://www.youtube.com/watch?v=4a-7zh-r8Jc&ab_channel=Feuerwehr-Magazin

https://www.youtube.com/watch?v=OiXwtc8p2QY&ab_channel=Feuerwehr-Magazin

és az álomfecsi:

https://www.youtube.com/watch?v=HkET1A-LqBI&ab_channel=TATRATRUCKS


Ugye milyen hasonlók? :eek:
Hát én már ennek is tudok örülni, mert ahogy elnéztem olyan 25-30 lehet a tűzoltóautók átlagéletkora az első Rábák is 7 évesek már nagyon időszerű lenne már egy nagyobb tétel tűzoltóautó beszerzés...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and Katica

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 150
15 781
113

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113

na, mondtuk mi is hogy az élelmiszeripar egy kitörési lehetőség Magyarországnak, ha fel is dolgozza ami itt terem!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113

De azok a mesebeli, elképzelt GDP számok és a biztosan betartatott szabályzatok...
Ugyanazokat az unalmas köröket futjuk. Gazdasági racionalitás vs. rövid távú politikai haszonszerzés. Amikor az utóbbi hosszú távon felülírja az előbbit akkor jutunk ide.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 150
15 781
113

Magyarországon az egyik legmagasabb az aktivitási ráta, reálbérek/éltszínvonal tekintetében mégis Romániával versenyzünk hogy ki legyen az utolsó előtti Bulgária előtt.

Nekem ne mondja senki, hogy nincs elb/va az egész gazdasági modellünk - akár az elmúlt 33 akár az elmúlt 13 évről beszélünk.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Van erre egy gyönyörű betűszó: NEET (Not in Employment, Education or Training

Ha jól tudom USA-ban és Japánban jelentenek óriási problémát, sok olyan fiatal van aki már olyan szinten antiszocializálódott, mentálisan képtelen belépni a társadalomba.
Különösen probléma, hogy a tranyóknak/devianciáknak remek táptalajt jelentenek, mivel egyszerű "megoldást" kínálnak egy komplex problémára.