Ahova BZ megy oda ott nem fognak több kocsiból álló szerelvényt közlekedtetni. Továbbra is a kihasználatlan vonalakról beszélünk.
Rendszeresen utaztam több kocsiból álló szerelvénnyel olyan vonalon, amit ma be akarnak zárni; pedig már akkor is több sebből vérzett, akkor még volt utas. De a vonal hibája e ha nincs gazdája? Nem. Akkor a vonalat kelle bezárni, vagy más következtetéseket kellene esetleg levonni?
De még mindig nem vonal bezárásról beszélünk, hanem a személyi forgalom szüneteltetéséről. Ezeket a vonalakat ugyan úgy fent fogják és fent kell tartani pályástól, váltóstól, biztosító berendezéstől, személyzetestől. Csak nem megy rajta személyforgalom.
Egyébként érdekes, hogy sokan elfelejtik, hogy kb. 20 éve már volt olyan, hogy műszaki okok miatt az egész BZ forgalmat leállították egy pár napra.
Az egész országban? Miről beszélsz?
Mikor a mai vasúti struktúrát kiépítették sokkal kevesebben éltek a mai magyarországi határok között, mint ma, 1920-ban kevesebb, mint 8 millióan, ma meg csökkentő mutatókkal is 9,7 milliónak. Szerintem nem, hogy az infrastruktúra nem követte le a határ és népességváltozásokat, de még szerintem több járat se lett.
A lakosság csökkenéséhez például a szolgáltatások csökkenése is hozzájárulhat. (Amit régóta mondok, a kormány igazából nem tud mit kezdeni a vidékkel, nincs rá semmilyen átfogó koncepciója.)
Párra észrevétel:
125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
Ennek az a baja, hogy habár megvolt és a helye ma is meglenne nincs összeköttetés Araddal. Ez volt a természetes központ. Egyre többen költöznek át Romániából Battonyára és környékéra; sokan ingáznak át. Ezt lehetne fejleszteni egy Arad iránnyal. (Battonya -Pécska-Arad). Akkor lenne értelme a vonalnak. Nem tudom, hogy a vasúti határ-átléptetés miként zajlik, de jelenleg a határon sokszor háromnegyed-másfél órákat kell várni.
121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
Ezzel a vonallal közvetlen össze lehetne kapcsolni Aradot Szegeddel vasúton. Valamint Nagyszentmiklós irányába akár továbbgondolva Temesvárral; valamint Délvidéken a Tisza bal parti településeket (Törökkanizsa, Kikinda) illetve lehetne tram-trail Makóig, ezzel érintve azokat a majdnem egybefüggő településhálózatot, amik egyre népszerűbb kiköltözési célpontok.
78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
Itt is hasonló a helyzet, Losoncig kellene mennie a vonatoknak. Tulajdonképen a két végét összekötni a felvidéki hálózatta, Losonc és Ipolyság felé. Sőt, tovább gondolva akár még Bánréve irányába vissza is kapcsolható a hazai hálózatba.
Nonszensz, hogy Baja és Budapest kivételével nincs vasúti átkelőhely a Dunán.
Nonszensz, hogy schengen és uniós csatlakosáok után egyik fél (felek) sem tett lépéseket az országok közti vasúti kapcsolatok revíziójára és fejlesztésére.
Nonszensz, hogy tulajdonképen 100 éve nem épült új vonal és például nincsenek a dél-magyarországi vonak Kelet-Nyugat irányban életszerűen összekapcsolva.