Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Szerintem inkább a hazai vonatállomány fejlesztésére kéne koncentrálni…
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 723
11 599
113
Ööö... nem vonathiány miatt zárják be ezeket, hanem mert nem rentábilis a fenntartásuk. És már évek óta nem!
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.

Ez 99%-ban a beszerzési osztály hibája, pár éves traxx 2 évet rohadt Fradiban mert elfelejtettek kopó alkatrészt felhalmozni a frissen rendszerbe állított típushoz. Rendelés meg úgye nem 1-2 hét mire keresztül megy a bürokrácián, aztán a leterhelt gyártón.

Aztán ha már úgy is használhatatlan volt kivettek időnként ezt-azt amikor egy másik Traxx lepukkant...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.
2 hónap alatt 2 vonatom maradt ki, az amúgy meglehetősen komolyan vett százhalombatta vonalon személyzethiány miatt.
De semmi gond erre fele, nincs semmi látnivaló, és egyébként is ha nincsen kenyér egyenek kalácsot...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Ööö... nem vonathiány miatt zárják be ezeket, hanem mert nem rentábilis a fenntartásuk. És már évek óta nem!

Hááát, a hivatalos indoklás pedig a jármű és személyzethiány.... Amúgy a baleset pont kapóra jött nekik, előtte szó sem volt a bezárásokról, aztán csak hipp hopp, másfél hét múlva bezárunk 10 vonalat.

Fun fact: Nógrád, a bezárandó 78b vonal: egy hónapja elvitte a víz a vonal egy részét, most a hét elején lett kész a százmilliós helyre állítás, 5 napra rá bezárják a vonalat...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hááát, a hivatalos indoklás pedig a jármű és személyzethiány.... Amúgy a baleset pont kapóra jött nekik, előtte szó sem volt a bezárásokról, aztán csak hipp hopp, másfél hét múlva bezárunk 10 vonalat.

Fun fact: Nógrád, a bezárandó 78b vonal: egy hónapja elvitte a víz a vonal egy részét, most a hét elején lett kész a százmilliós helyre állítás, 5 napra rá bezárják a vonalat...

Csak személyszállítás szünetel. Ha valaki érez magában hajlandóságot és van elégetni való pénze a következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet. Pl. decembertől már 5 vonatpárt üzemeltet a Regiojet Budapest-Prága között.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintem ne vonjunk össze 2 teljesen külön - még ha össze is függő - problémát.
A megszüntetésre váró vonalakon üzemeltetése nem megtérülő. Az ilyen vonalakat - ha Orbán kormány, ha Gyurcsány kormány - meg kell szüntetni. Ott a lényegesen olcsóbban üzemeltethető buszos alternatíva. Ráadásul gyakran párhuzamosan is üzemel a buszos és a vonatközlekedés is.
Az, hogy ezen vonalak kivonásával esetleg fel fog szabadulni karbantartói kapacitás, az csak az extra hozadék.
Arról a Bzmot -ról beszélünk, amelyik 40 férőhelyes, és 80km/h maximális sebessége, miközben lehet hogy a mellékvonal állapota a 60-at is alig engedi meg.
Miről beszélünk?
Most hirtelen rákerestem a Miskolc-Tiszaújváros vonalra. A holnapi napra 70 közvetlen (átszállás nélküli) járatot sorolt fel a menetrendek.hu . Ebből csak 9 a vonatos opció. Ráadásul elvileg az ígéretek szerint nem szimplán eltűnnek ezek a járatok, hanem közvetlen buszos megoldással pótlódnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Csak személyszállítás szünetel. Ha valaki érez magában hajlandóságot és van elégetni való pénze a következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet. Pl. decembertől már 5 vonatpárt üzemeltet a Regiojet Budapest-Prága között.
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Szerintem ne vonjunk össze 2 teljesen külön - még ha össze is függő - problémát.
Hát pedig de mivel ezek a vonalak ebben az állapotban amiben voltak 12+ éve veszteségesek voltak milyen véletlen, hogy pont most zárták be őket....


Ez is elég rosszul öregedett:
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet.
Ugye tisztában vagyunk vele, hogy még a budapesti tömegközlekedés is veszteséges?
Akkor azt is szántsuk be a fenébe?
Ha gonosz lennék megkérdezném, az atlétika vbből hány évtizedig üzemeltethető ez a pár mellékvonal? De nem vagyok gonosz így csak csendben mondom, sose engedd, hogy a nép jóléte meggátoljon a profitszerzésben.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?

Ha 30 év alatt 0 forintot költesz pálya fenntartásra, fejlesztésre, akkor mégis mitől vársz utasokat? Nálunk kb a vonal felétől van tűrhető pálya, órás menetrend, és hiába Bz, van utas bőven. A vonal felső fele egy rakat sz.r, menetrend is ritka, persze hogy kevés az utas.
A Bz se szar, ha költenének rá, a szlovákok elég fasza átépítést csináltak belőle "Hangya" néven.

Plusz itt a nagy környezettudatosság, abba a vasút nagyobb kapacitása jobban beleillik, mint a 70-100-x busz
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113

A 4iG és Montenegró kormánya megállapodott abban, hogy a felek azonnali hatállyal lezárják a ONE Crna Gora mobilszolgáltató felvásárlásával örökölt peres és vitás ügyeiket.

A MEGEGYEZÉST KÖVETŐEN DRITAN ABAZOVIĆ, MONTENEGRÓ MINISZTERELNÖKE, VALAMINT JÁSZAI GELLÉRT, A 4IG ELNÖKE SZÁNDÉKNYILATKOZATOT ÍRTAK ALÁ A NYUGAT-BALKÁNI ORSZÁG DIGITÁLIS ÁTÁLLÁSÁNAK FELGYORSÍTÁSA CÉLJÁBÓL.


A szándéknyilatkozat kiemeli az ICT, és azon belül a távközlési szektor jelentőségét Montenegró társadalmi és gazdasági fejlődése szempontjából, valamint hangsúlyozza a digitalizáció és a technológiaalapú gazdaság jelentős lehetőségeit a fenntartható gazdasági növekedés előmozdításában. Az együttműködés így kiterjedhet az infrastruktúra fejlesztésére és az innovatív megoldások széles körű terjesztésére is. A 4iG csoport nagy szerepet vállal az 5G hálózat bővítésében,a fenntartható lakhatás felé vezető okos város projektekben, valamint javítja az infokommunikációs infrastruktúra hatékonyságát Montenegróban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 345
96 730
113
A bejelentésből kiderült: a fejlesztés első üteme mintegy 93 milliárd forint értékű lesz, de a teljes fejlesztés minden elemével együtt végül 580 milliárd forintos értékre rúg majd. Elhangzott: a Sunwoda számára a környezetvédelem kiemelten fontos,

a gyár teljes vízigényének 90 százalékát tisztított szennyvízből fogják biztosítani, és pusztán kézmosási, ivási és egyéb hasonló célokból fognak ivóvizet felhasználni, ráadásul szennyvíz-előkezelőt is építenek. A cég napelemparkot is telepíteni fog, és így alapvetően megújuló energiával biztosítják majd az üzem működését.

A vállalat nemcsak azt vállalja, hogy betartja a magyarországi, egyébként európai összevetésben is rendkívül szigorú előírásokat, hanem azt is, hogy még szigorúbb feltételeket szab.
tn4-20211210160314_96589.jpg