Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 689
36 416
113
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 829
11 869
113
Szerintem inkább a hazai vonatállomány fejlesztésére kéne koncentrálni…
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 829
11 869
113
Ööö... nem vonathiány miatt zárják be ezeket, hanem mert nem rentábilis a fenntartásuk. És már évek óta nem!
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.
 
T

Törölt tag

Guest
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.

Ez 99%-ban a beszerzési osztály hibája, pár éves traxx 2 évet rohadt Fradiban mert elfelejtettek kopó alkatrészt felhalmozni a frissen rendszerbe állított típushoz. Rendelés meg úgye nem 1-2 hét mire keresztül megy a bürokrácián, aztán a leterhelt gyártón.

Aztán ha már úgy is használhatatlan volt kivettek időnként ezt-azt amikor egy másik Traxx lepukkant...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 182
113
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.
2 hónap alatt 2 vonatom maradt ki, az amúgy meglehetősen komolyan vett százhalombatta vonalon személyzethiány miatt.
De semmi gond erre fele, nincs semmi látnivaló, és egyébként is ha nincsen kenyér egyenek kalácsot...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 894
6 165
113
Ööö... nem vonathiány miatt zárják be ezeket, hanem mert nem rentábilis a fenntartásuk. És már évek óta nem!

Hááát, a hivatalos indoklás pedig a jármű és személyzethiány.... Amúgy a baleset pont kapóra jött nekik, előtte szó sem volt a bezárásokról, aztán csak hipp hopp, másfél hét múlva bezárunk 10 vonalat.

Fun fact: Nógrád, a bezárandó 78b vonal: egy hónapja elvitte a víz a vonal egy részét, most a hét elején lett kész a százmilliós helyre állítás, 5 napra rá bezárják a vonalat...
 
T

Törölt tag

Guest
Hááát, a hivatalos indoklás pedig a jármű és személyzethiány.... Amúgy a baleset pont kapóra jött nekik, előtte szó sem volt a bezárásokról, aztán csak hipp hopp, másfél hét múlva bezárunk 10 vonalat.

Fun fact: Nógrád, a bezárandó 78b vonal: egy hónapja elvitte a víz a vonal egy részét, most a hét elején lett kész a százmilliós helyre állítás, 5 napra rá bezárják a vonalat...

Csak személyszállítás szünetel. Ha valaki érez magában hajlandóságot és van elégetni való pénze a következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet. Pl. decembertől már 5 vonatpárt üzemeltet a Regiojet Budapest-Prága között.
 
T

Törölt tag

Guest
Szerintem ne vonjunk össze 2 teljesen külön - még ha össze is függő - problémát.
A megszüntetésre váró vonalakon üzemeltetése nem megtérülő. Az ilyen vonalakat - ha Orbán kormány, ha Gyurcsány kormány - meg kell szüntetni. Ott a lényegesen olcsóbban üzemeltethető buszos alternatíva. Ráadásul gyakran párhuzamosan is üzemel a buszos és a vonatközlekedés is.
Az, hogy ezen vonalak kivonásával esetleg fel fog szabadulni karbantartói kapacitás, az csak az extra hozadék.
Arról a Bzmot -ról beszélünk, amelyik 40 férőhelyes, és 80km/h maximális sebessége, miközben lehet hogy a mellékvonal állapota a 60-at is alig engedi meg.
Miről beszélünk?
Most hirtelen rákerestem a Miskolc-Tiszaújváros vonalra. A holnapi napra 70 közvetlen (átszállás nélküli) járatot sorolt fel a menetrendek.hu . Ebből csak 9 a vonatos opció. Ráadásul elvileg az ígéretek szerint nem szimplán eltűnnek ezek a járatok, hanem közvetlen buszos megoldással pótlódnak.
 
T

Törölt tag

Guest
Csak személyszállítás szünetel. Ha valaki érez magában hajlandóságot és van elégetni való pénze a következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet. Pl. decembertől már 5 vonatpárt üzemeltet a Regiojet Budapest-Prága között.
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 689
36 416
113
Szerintem ne vonjunk össze 2 teljesen külön - még ha össze is függő - problémát.
Hát pedig de mivel ezek a vonalak ebben az állapotban amiben voltak 12+ éve veszteségesek voltak milyen véletlen, hogy pont most zárták be őket....


Ez is elég rosszul öregedett:
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 182
113
következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet.
Ugye tisztában vagyunk vele, hogy még a budapesti tömegközlekedés is veszteséges?
Akkor azt is szántsuk be a fenébe?
Ha gonosz lennék megkérdezném, az atlétika vbből hány évtizedig üzemeltethető ez a pár mellékvonal? De nem vagyok gonosz így csak csendben mondom, sose engedd, hogy a nép jóléte meggátoljon a profitszerzésben.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 894
6 165
113
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?

Ha 30 év alatt 0 forintot költesz pálya fenntartásra, fejlesztésre, akkor mégis mitől vársz utasokat? Nálunk kb a vonal felétől van tűrhető pálya, órás menetrend, és hiába Bz, van utas bőven. A vonal felső fele egy rakat sz.r, menetrend is ritka, persze hogy kevés az utas.
A Bz se szar, ha költenének rá, a szlovákok elég fasza átépítést csináltak belőle "Hangya" néven.

Plusz itt a nagy környezettudatosság, abba a vasút nagyobb kapacitása jobban beleillik, mint a 70-100-x busz
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 028
99 472
113

A 4iG és Montenegró kormánya megállapodott abban, hogy a felek azonnali hatállyal lezárják a ONE Crna Gora mobilszolgáltató felvásárlásával örökölt peres és vitás ügyeiket.

A MEGEGYEZÉST KÖVETŐEN DRITAN ABAZOVIĆ, MONTENEGRÓ MINISZTERELNÖKE, VALAMINT JÁSZAI GELLÉRT, A 4IG ELNÖKE SZÁNDÉKNYILATKOZATOT ÍRTAK ALÁ A NYUGAT-BALKÁNI ORSZÁG DIGITÁLIS ÁTÁLLÁSÁNAK FELGYORSÍTÁSA CÉLJÁBÓL.


A szándéknyilatkozat kiemeli az ICT, és azon belül a távközlési szektor jelentőségét Montenegró társadalmi és gazdasági fejlődése szempontjából, valamint hangsúlyozza a digitalizáció és a technológiaalapú gazdaság jelentős lehetőségeit a fenntartható gazdasági növekedés előmozdításában. Az együttműködés így kiterjedhet az infrastruktúra fejlesztésére és az innovatív megoldások széles körű terjesztésére is. A 4iG csoport nagy szerepet vállal az 5G hálózat bővítésében,a fenntartható lakhatás felé vezető okos város projektekben, valamint javítja az infokommunikációs infrastruktúra hatékonyságát Montenegróban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 028
99 472
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A bejelentésből kiderült: a fejlesztés első üteme mintegy 93 milliárd forint értékű lesz, de a teljes fejlesztés minden elemével együtt végül 580 milliárd forintos értékre rúg majd. Elhangzott: a Sunwoda számára a környezetvédelem kiemelten fontos,

a gyár teljes vízigényének 90 százalékát tisztított szennyvízből fogják biztosítani, és pusztán kézmosási, ivási és egyéb hasonló célokból fognak ivóvizet felhasználni, ráadásul szennyvíz-előkezelőt is építenek. A cég napelemparkot is telepíteni fog, és így alapvetően megújuló energiával biztosítják majd az üzem működését.

A vállalat nemcsak azt vállalja, hogy betartja a magyarországi, egyébként európai összevetésben is rendkívül szigorú előírásokat, hanem azt is, hogy még szigorúbb feltételeket szab.
tn4-20211210160314_96589.jpg