Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Hát pedig de mivel ezek a vonalak ebben az állapotban amiben voltak 12+ éve veszteségesek voltak milyen véletlen, hogy pont most zárták be őket....


Ez is elég rosszul öregedett:
Ismered azt a kifejezést, hogy "utolsó csepp a pohárban"?
Tehát mit tudunk? Ócska a pálya. Ócskák a vonatok. Nincs megfelelő mennyiségű karbantartó sem a pályára, sem a gépekre. Nincs elég utas a vonatokon ezen a vonalon. Évek óta gazdaságtalan a fenntartás.
Nyakunkon a liberalizáció. A MÁV ezek miatt a vonalak miatt masszív versenyhátrányt szenved el.
Szerinted akkor mi lenne a logikus megoldás? A törött koszos gombhoz varjunk egy teljesen új kabátot, vagy dobjuk ki a francba?
Ha 30 év alatt 0 forintot költesz pálya fenntartásra, fejlesztésre, akkor mégis mitől vársz utasokat? Nálunk kb a vonal felétől van tűrhető pálya, órás menetrend, és hiába Bz, van utas bőven. A vonal felső fele egy rakat sz.r, menetrend is ritka, persze hogy kevés az utas.
A Bz se szar, ha költenének rá, a szlovákok elég fasza átépítést csináltak belőle "Hangya" néven.

Plusz itt a nagy környezettudatosság, abba a vasút nagyobb kapacitása jobban beleillik, mint a 70-100-x busz
Nem véletlenül emeltem ki a Miskolc-Nyékládháza-Tiszaújváros vonalat.
Milyen nagyobb kapacitásról beszélünk? A Bz 40 ülőhelyes. Egy távolsági busz meg kb. ugyan annyi, vagy több.
Semmivel nem környezettudatosabb egy ócska dízel Bz, mint egy új EURO 5-6-os dízel busz.
Ha a 70 menetrend szerint járatból csak 9 megy vasúton, akkor azért nem fognak odabattyogni az emberek a pályaudvarra, hanem beállnak a buszpályaudvarra, ahol ha elmegy az orrod előtt az előző busz, akkor nem 2 órát kell várni, hanem 30 percet.
Tegyük fel a fenti vonalon a 9 járaton full house van minden alkalommal, és mindeki ül. Aznap a vonattal 360 utast tudsz elvinni. A buszokkal meg 2400+-t.
A fő probléma az, hogy amikor ezeket a vonalakat létrehozták, akkor teljesen más volt az emberek utazási szokása. Nem volt ennyi privát jármű, és akinek mennie kellett kényszerből tömegközlekednie kellett. Most már kényelmesek az emberek, ráadásul csökkent a népesség is. Elkerülhetetlen, hogy változnak az utazási szokások. Ehhez kell igazítani a tömegközlekedést is. A felesleges vonalakat fel kell számolni. Nem csak itt, de pl. a hosszútávú/fővonali közlekedésben is. A regionális közlekedésben csak ott kell a vasutat alkalmazni, ahol tényleg tömeg (!) közlekedik. Budapest elővárosi közlekedése pl. pont ilyen. De csak azért ne kelljen már a veszteséges vidéki szárnyvonalakra folyamatosan milliárdokat költeni, mert nosztalgiázunk.
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?
:D:D:D
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 636
3 340
113
Ez 99%-ban a beszerzési osztály hibája, pár éves traxx 2 évet rohadt Fradiban mert elfelejtettek kopó alkatrészt felhalmozni a frissen rendszerbe állított típushoz. Rendelés meg úgye nem 1-2 hét mire keresztül megy a bürokrácián, aztán a leterhelt gyártón.

Aztán ha már úgy is használhatatlan volt kivettek időnként ezt-azt amikor egy másik Traxx lepukkant...
Hát, nem. Bár kétségkívül történelmileg nagyon kellemes Prügelknabeként használni. "Szegény" gyártót pedig nem kell sajnálni, főleg nem a Talent-fiaskó és annak gyártó általi kezelése nyomán.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
@Bálint @ms07
Megint rám lesz sütve, hogy fideszbérenc vagyok, de higgyétek el, 10, 15 és 20 évvel ezelőtt is pontosan ugyan így vélekedtem volna.
Egészen biztosan nem vagyok akkora vonatőrült mint egyesek (gondolom foglalkozásból adódóan többen is), de életem során elég sokat tömegközlekedtem.
Itthon és külföldön is. Az első ebből a szempontból nem releváns. A külföldi minták viszont pontosan az én álláspontomat erősítik.
Hozok 2 példát:
Korzika:
A szigeten fenntartanak egy HÉV szerű vasúti hálózatot, ami a főbb városokat (Bastia, L'lle Rouse, Ajaccio) köti össze a hegyes részeken keresztül Corte központtal (sziget belseje). Ez a vasút egész évben közlekedik. Tudtommal eléggé ki is van használva.
Ezen felül van buszközlekedés is, de elsősorban csak olyan viszonylatokban, ahol nincs vasút. Pl.: Bonifaccioba nincs vasút, de pl. Portoba sem.
A nyári túristaszezonban, körben a szigeten, a tenger melletti kacskaringós úton van állandó buszjárat, nagy kihasználtsággal. De ez a szezon végén megáll, és egy erősen zombi rendszer marad érvényben onnantól. Ahol nincs elég utas, ott nem tartják fenn a járatot, csak mert hogy legyen. De alapvetően mindenhol igaz, hogy nincs párhuzamosság.
Szlovénia:
Ott is a fővonalakon egész jó vonatközlekedés van (Ljubljana, Celje, Maribor, Koper, stb.), de már olyan népszerű túrista paradicsomok, mint a Bledi tó, vagy a bohinj-i tó környéke, vagy a Soca völgye, ahol mind nyáron, mind télen hatalmas a túrista forgalom, egyszerűen ki sem épül a vasútvonal.
Egyszerűen még így sem éri meg ilyesmi.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
:D:D:D
A cikket az Investigate Europe szponzorálta.
Investigate Europe-ot meg csupa filantróp , igen S. Gyurka is többek közt.

Magyar tagja.

Kálmán Attila
Újságíró , Budapest

Kálmán Attila budapesti oknyomozó és politikai újságíró. Dolgozott a 24.hu-nál, a Mércénél, a Népszabadságnál és a HVG-nél, ezalatt számos európai országból, legutóbb pedig a Szaharától délre fekvő Afrikából tudósított. Magyarországon kétszer kapott Minőségi Újságírás-díjat. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végzett társadalomtudományi alapképzésben és szociológia mesterképzésben.


Közben meg az egész arról szól, milyen úton áramoljon az áru Kínaés az Unió közt,
Ma Rotterdamon keresztül. Ezt a monopolhelyzetet törhetné meg Konstanza, ezért vétózza meg Hollandia állandóan a bocskorosok schengeni csatlakozását.

Itt lenne egy alternatíva Pireusz és rajtunk keresztül a németekhez, kihagyva Rotterdamon.
Ez az igazi ok.
Ahol hús van, ott a légy is van.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 206
113
Jah, nehogy idehozzanak ennyi pénzt! 100 év alatt, ha nincs aszály, meg árvíz simán összejön búzából is!!!

Nincs stratégiai élelmiszer-tartalék!!!
A szocializmus alatt VOLT!!!

Akkumulátort fogunk enni, amikor vmi baj lesz???
...ráadásul a kettő megvalósítása egyszerre NEM KIZÁRÓ OK, LEHETSÉGES: csak a "Viktor-Helytartó" által fizetett média-vetítésben tüntetik fel annak!!!
... évi 100-150 milliárd HUF-ból "vetítve"! :mad:
Ennek a "vetítésnek" a 10%-ból meg lenne az két kibbb@szott konzerv-gyár!!! :mad:

+ viszik majd a külföldi élelmiszerek gyártói haza a "rezsi-csökkentett" élelmiszer extra-profitját!!! Ez ismerős valahonnan, a közelmúltból! :oops:

Mindenre-is jogosító kétharmaddal nem akarnak, + valójában nem is tudnak/nem képesek rá, hogy stratégiai-(nemzeti-)minimumos élelmiszeripart/kb. két konzerv-gyárat létrehozzanak!!!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:


.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 983
5 309
113
A cikket az Investigate Europe szponzorálta.
Investigate Europe-ot meg csupa filantróp , igen S. Gyurka is többek közt.

Magyar tagja.

Kálmán Attila
Újságíró , Budapest

Kálmán Attila budapesti oknyomozó és politikai újságíró. Dolgozott a 24.hu-nál, a Mércénél, a Népszabadságnál és a HVG-nél, ezalatt számos európai országból, legutóbb pedig a Szaharától délre fekvő Afrikából tudósított. Magyarországon kétszer kapott Minőségi Újságírás-díjat. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végzett társadalomtudományi alapképzésben és szociológia mesterképzésben.


Közben meg az egész arról szól, milyen úton áramoljon az áru Kínaés az Unió közt,
Ma Rotterdamon keresztül. Ezt a monopolhelyzetet törhetné meg Konstanza, ezért vétózza meg Hollandia állandóan a bocskorosok schengeni csatlakozását.

Itt lenne egy alternatíva Pireusz és rajtunk keresztül a németekhez, kihagyva Rotterdamon.
Ez az igazi ok.
Ahol hús van, ott a légy is van.
Közben meg az egész arról szól, milyen úton áramoljon az áru Kínaés az Unió közt... mi meg majd fizetjük a kurvanagy kínai hitelt...tök jó
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 206
113
Közben meg az egész arról szól, milyen úton áramoljon az áru Kínaés az Unió közt... mi meg majd fizetjük a kurvanagy kínai hitelt...tök jó

Mindezt úgy, hogy közgazdászok józan pillanatiban elszólva: az Unió max. 10 évig lesz még hitel-/fogyasztásképes a jelenlegi gazdasági rendszer összeomlásáig!

Minek is építünk fel --más (Kína) számára !!!-- egy ellátási útvonalat, bőven 10+ éves adósság-vállalással???
Hmmm ...


.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 944
123 503
113
Ott is a fővonalakon egész jó vonatközlekedés van (Ljubljana, Celje, Maribor, Koper, stb.), de már olyan népszerű túrista paradicsomok, mint a Bledi tó, vagy a bohinj-i tó környéke, vagy a Soca völgye, ahol mind nyáron, mind télen hatalmas a túrista forgalom, egyszerűen ki sem épül a vasútvonal.
Egyszerűen még így sem éri meg ilyesmi.
Azért az alpokban pöppet drágább összerakni egy vasútvonalat...
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Azért az alpokban pöppet drágább összerakni egy vasútvonalat...
Bocs! Rosszul írtam. Ki van épülve a vonal, csak egyszerűen amikor mi abban az irányba közlekedtünk volna, akkor nem volt értelmes menetrend. Pedig annak idején Interrail jegyünk volt, és ingyenesen utazhattunk volna a járatokon, és mégis busszal mentünk.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113
Ismered azt a kifejezést, hogy "utolsó csepp a pohárban"?
Tehát mit tudunk? Ócska a pálya. Ócskák a vonatok. Nincs megfelelő mennyiségű karbantartó sem a pályára, sem a gépekre. Nincs elég utas a vonatokon ezen a vonalon. Évek óta gazdaságtalan a fenntartás.
Nyakunkon a liberalizáció. A MÁV ezek miatt a vonalak miatt masszív versenyhátrányt szenved el.
Szerinted akkor mi lenne a logikus megoldás? A törött koszos gombhoz varjunk egy teljesen új kabátot, vagy dobjuk ki a francba?

Nem véletlenül emeltem ki a Miskolc-Nyékládháza-Tiszaújváros vonalat.
Milyen nagyobb kapacitásról beszélünk? A Bz 40 ülőhelyes. Egy távolsági busz meg kb. ugyan annyi, vagy több.
Semmivel nem környezettudatosabb egy ócska dízel Bz, mint egy új EURO 5-6-os dízel busz.
Ha a 70 menetrend szerint járatból csak 9 megy vasúton, akkor azért nem fognak odabattyogni az emberek a pályaudvarra, hanem beállnak a buszpályaudvarra, ahol ha elmegy az orrod előtt az előző busz, akkor nem 2 órát kell várni, hanem 30 percet.
Tegyük fel a fenti vonalon a 9 járaton full house van minden alkalommal, és mindeki ül. Aznap a vonattal 360 utast tudsz elvinni. A buszokkal meg 2400+-t.
A fő probléma az, hogy amikor ezeket a vonalakat létrehozták, akkor teljesen más volt az emberek utazási szokása. Nem volt ennyi privát jármű, és akinek mennie kellett kényszerből tömegközlekednie kellett. Most már kényelmesek az emberek, ráadásul csökkent a népesség is. Elkerülhetetlen, hogy változnak az utazási szokások. Ehhez kell igazítani a tömegközlekedést is. A felesleges vonalakat fel kell számolni. Nem csak itt, de pl. a hosszútávú/fővonali közlekedésben is. A regionális közlekedésben csak ott kell a vasutat alkalmazni, ahol tényleg tömeg (!) közlekedik. Budapest elővárosi közlekedése pl. pont ilyen. De csak azért ne kelljen már a veszteséges vidéki szárnyvonalakra folyamatosan milliárdokat költeni, mert nosztalgiázunk.
Anyám bazdmeg ha már kigondoltam....
Légszíves ha lesz időd nézzél fel a szaksz buszosok szakszervezeti Facebook oldalára és olvas bele...
Lényegében a volán is szar helyzetben van nem kicsit nagyon..... pár év és az is az összeomlás határán lesz...
A közszolgáltatás meg ÁLLAMI feladat függetlenül attól hogy ezt pályázatok útján adod ki vagy az állam szervezi meg. Éppen ezért itt nincs veszteség mert kompenzálni illene a befizetett adókból....
Egyébként már többször le lett írva mit várjunk el egy végletekig leamortizált pályáktól, szerelvényektől.... A fővonalak amit csináltak felújítás címszó alatt az inkább a trágya szó illene rá finoman fogalmazva.....
Egyébként vidéken is élnek emberek akik boldogulni akarnak csak az ilyen már bocs lenéző minden tudó is emberektől valahogy nem tudnak.... akik szerint semmi szükség vasútra ott van a busz (ami a kisebb falvakba hétköznap épphogy betéved)......
Nos Szlovéniában nemrég jelentettek be egy jelentős vasúti fejlesztést a Horvátokkal együtt ami érinti a teher és személyforgalmat is....
Ha megvalósul akkor igencsak alá vághat a Budapest-Belgrád vonalnak..... Ja a szlovénnek a horvátokkal uniós pénzekből csináljak nem kínai hitelből
Lehet itt prédikálni attól a tények még tények maradnak.....
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nos Szlovéniában nemrég jelentettek be egy jelentős vasúti fejlesztést a Horvátokkal együtt ami érinti a teher és személyforgalmat is....
Ha megvalósul akkor igencsak alá vághat a Budapest-Belgrád vonalnak..... Ja a szlovénnek a horvátokkal uniós pénzekből csináljak nem kínai hitelből
Lehet itt prédikálni attól a tények még tények maradnak.....

Menj be bármelyik vasúti fuvarozóhoz mi a véleményük a horvát/szlovén vasútról...
Pozitívat nem fogsz hallani, főleg ha Gyékényes szóba kerül.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Közben meg az egész arról szól, milyen úton áramoljon az áru Kínaés az Unió közt... mi meg majd fizetjük a kurvanagy kínai hitelt...tök jó
Közben leszedjük a vámbevételt. De rengeteg kereskedőcéget is vonzhat ide. A Nyugat, de főleg Hollandia, ebből a kerekedelmi sápból él igen jól.
Nem véletlen, hogy ennyi Távol -Keleti cég jött be de az utóbbi időben. A Top 4 befektető Magyarországon az utóbbi 4 évben Korea, Kína, Japán.

Magyarországon, de a világon is minden, ilyen beruházás hitelből épül. Ebben nincs nagy csoda. A sok ellenséges cikk egy okból készül. Ez a Kelet-Nyugati kereskedelmi forgalom sérti a fő kereskedőorszag, az USA érdekeit. Ezért irat ennyi cikket a beruházás ellen. Ugyanígy ma már minden nem nyugati beruházás ellen folyamatosan hecckampány van. Tökmind1 mi.

Régebben az USA nem így harcolt. Próbált jobb vagy hasonló ajánlatot tenni. Ma már meg sem próbálja, mert túl versenyképes a kínai kihívó ajánlata. Ezért ott nyomul, ahol a legerősebb, a propagandában, hisz ő uralja a médiát. A legnagyobb propagandista az USA, aki minden riválist propagandistáz. Ezt meg sokan beszopják.

Nekünk ebben a harcban nem kell részt vennünk, de ne legyünk balekok. És értsük mi a magyar érdek. Amerikai pénzből, amerikai érdekek mentén íratott cikkek hazugságait, csusztatásait nem kell forráskritika nélkül beszopni. Ugyanez igaz, a kínai részre is .
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 686
5 512
113
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
:)


363817656_2045682655765314_2458813762214112638_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Régebben az USA nem így harcolt. Próbált jobb vagy hasonló ajánlatot tenni. Ma már meg sem próbálja, mert túl versenyképes a kínai kihívó ajánlata. Ezért ott nyomul, ahol a legerősebb, a propagandában, hisz ő uralja a médiát. A legnagyobb propagandista az USA, aki minden riválist propagandistáz. Ezt meg sokan beszopják.

Nekünk ebben a harcban nem kell részt vennünk, de ne legyünk balekok. És értsük mi a magyar érdek. Amerikai pénzből, amerikai érdekek mentén íratott cikkek hazugságait, csusztatásait nem kell forráskritika nélkül beszopni. Ugyanez igaz, a kínai részre is .
Magyarország nem,de a 444 kapja az Uniós pénzeket.:cool:


Az Európai Bizottság pénzéből működik tovább a 444

A brüsszeli testület pályázati pénzeiből részesülnek.

Tizenkét hírszervezet-konzorcium részesült az összesen 14 millió euró összegű, határokon átnyúló projekteknek szánt uniós támogatásból, amelynek célja a hírmédia-ágazat megerősítése az elkövetkező két évben – jelentette be csütörtökön az Európai Bizottság. A támogatottak között a Média1 találta meg a 444-et, az Átlátszó Erdélyt valamint a Nyugat.hu-t.

A 444.hu kiadója, a Magyar Jeti Zrt. egy podcastok gyártásával foglalkozó projektben vesz részt, a teljes projekt 2,44 millió eurót kapott. Az Átlátszó Erdély pedig a pénzügyileg fenntartható független közérdekű újságírásra kap másokkal együtt összesen 519 ezer euró támogatást.

Emellett a 444 a vezetője annak az öttagú konzorciumnak is, amely mások mellett a holland Bellingcat alapítvány közreműködésével azt vállalta, hogy az EU keleti határain fekvő országokban az orosz és a kínai propaganda ellen lép fel, például egy közös angol nyelvű weboldal létrehozásával. Ez a projekt több mint 1 millió eurót nyert az Európai Uniótól.

Konkrétan feladatuk küzdeni Kína ellen. Szépen be van csomagolva. Az USA ráadásul cinikusan felhasználva az Unió dilettáns vezetőit, velünk fizettetik meg az európai érdekeket sértő, az USA érdekeit szolgáló kereskedelmi háborút.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 070
113
Közben leszedjük a vámbevételt. De rengeteg kereskedőcéget is vonzhat ide. A Nyugat, de főleg Hollandia, ebből a kerekedelmi sápból él igen jól.
Nem véletlen, hogy ennyi Távol -Keleti cég jött be de az utóbbi időben. A Top 4 befektető Magyarországon az utóbbi 4 évben Korea, Kína, Japán.

Magyarországon, de a világon is minden, ilyen beruházás hitelből épül. Ebben nincs nagy csoda. A sok ellenséges cikk egy okból készül. Ez a Kelet-Nyugati kereskedelmi forgalom sérti a fő kereskedőorszag, az USA érdekeit. Ezért irat ennyi cikket a beruházás ellen. Ugyanígy ma már minden nem nyugati beruházás ellen folyamatosan hecckampány van. Tökmind1 mi.

Régebben az USA nem így harcolt. Próbált jobb vagy hasonló ajánlatot tenni. Ma már meg sem próbálja, mert túl versenyképes a kínai kihívó ajánlata. Ezért ott nyomul, ahol a legerősebb, a propagandában, hisz ő uralja a médiát. A legnagyobb propagandista az USA, aki minden riválist propagandistáz. Ezt meg sokan beszopják.

Nekünk ebben a harcban nem kell részt vennünk, de ne legyünk balekok. És értsük mi a magyar érdek. Amerikai pénzből, amerikai érdekek mentén íratott cikkek hazugságait, csusztatásait nem kell forráskritika nélkül beszopni. Ugyanez igaz, a kínai részre is .
1 euró vámbevétel nem lesz, mert az uniós szabályok szerint az első úniós tagállamnak van lehetősége az egyébként az EU egészét megillető vámbevételből egy részt megtartani. Az pedig Görögország lesz, mert a kínai áruk belépési pontja Pireusz lesz. Ráadásul az sem biztos, hogy tényleg Görögország felé fognak menni a kínai hajók: ha úgyis Nyugat-Európa az úticél akkor továbbra is Rotterdam, Hamburg a célszerű. Ha van értelme a durván túlárazott Bp-Belgrád vasútnak az a személyszállítás lesz: 3 órára lesz Belgrád és 7 órára a görög tengerpart, ha lesz normális gördülőállomány (mondjuk semmi jel nem mutat erre, már meg kellett volna rendelni az új szerelvényeket ami ugye nem történt meg) akkor jó alternatíva lenne a vasút a gépkocsinak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Anyám bazdmeg ha már kigondoltam....
Légszíves ha lesz időd nézzél fel a szaksz buszosok szakszervezeti Facebook oldalára és olvas bele...
Lényegében a volán is szar helyzetben van nem kicsit nagyon..... pár év és az is az összeomlás határán lesz...
Minek? Egy szakszervezet dolga az, hogy sírjon. Folyamatosan.
Honnan is ismerős nekem ez? :rolleyes:
A közszolgáltatás meg ÁLLAMI feladat függetlenül attól hogy ezt pályázatok útján adod ki vagy az állam szervezi meg. Éppen ezért itt nincs veszteség mert kompenzálni illene a befizetett adókból....
Öööö újra megcsillantottad kiváló közgazdasági képességeidet!
Attól, hogy kompenzálod a veszteséget államilag, attól az a veszteség még ugyan úgy létezik. Csak költségvetési hiányként fog megjelenni.

Egyébként már többször le lett írva mit várjunk el egy végletekig leamortizált pályáktól, szerelvényektől.... A fővonalak amit csináltak felújítás címszó alatt az inkább a trágya szó illene rá finoman fogalmazva.....
Értem. Ez miben is oldja meg ez a veszteséges mellékvonalak problémáját?

Egyébként vidéken is élnek emberek akik boldogulni akarnak csak az ilyen már bocs lenéző minden tudó is emberektől valahogy nem tudnak.... akik szerint semmi szükség vasútra ott van a busz (ami a kisebb falvakba hétköznap épphogy betéved)......
Tehát építsünk nekik is minden faluba vasutat! Nem baj, ha nem éri meg. Nem baj, ha az emberek nem akarják használni. Csak legyen!

Nos Szlovéniában nemrég jelentettek be egy jelentős vasúti fejlesztést a Horvátokkal együtt ami érinti a teher és személyforgalmat is....
Ha megvalósul akkor igencsak alá vághat a Budapest-Belgrád vonalnak..... Ja a szlovénnek a horvátokkal uniós pénzekből csináljak nem kínai hitelből
Írjál már nekünk erről egy picit többet! Kíváncsi vagyok, hogy milyen következtetéseket vonsz majd ebből le....:rolleyes:

Én inkább @tonyo jellemzését sütném rád.

Személyeskedés, mellékvonal téma OFF
Köszi. :)
Arról az emberről beszélsz, akinek a Fórumon előadott tevékenysége abból áll, hogy folyamatosan sír, hogy minden IS szar idehaza.
Tőle tudjuk, hogy a hiány idén 10-12% lesz, és azonnal minden IS összehullik.
Tudod mit? Lehet akkor inkább az, hogy maradjunk velem kapcsolatban a fideszbérencnél (majd azért szóljon valaki a Fidesznek is!), esetleg az idióta hurráoptimistánál.
De tényleg kíváncsi lennék, hogy ebben a helyzetben a vonalbezárásokat ellenzők helyében milyen egyéb megoldást választanának?
A fent felsorolt szar pálya, szar járművek, személyzethiány, és a nem létező utasszámok (a bezárandó vonalakról beszélünk!) quatro együttállásra mi a logikus megoldás? Pár dologra megoldás lehet a pénz, de az összeset nem tudod ezzel kipipálni. Adjunk minden MÁV dolgozónak 200%-os fizetésemelést? (tudom, hogy most páran felsikítanak, hogy PERSZE!) Vagy csak a mellékvonalakon dolgozóknak? Ettől még ugyan úgy dotálni kell majd a későbbiekben is a modernizált, és átmotorizált vonalakat, mert az utasszám nem fog nőni. De ha meg lehet oldani olcsóbban busszal, akkor miért ne azt az alternatívát fejlesszük? Ha meg mindkét opció veszteséges, akkor a kisebb támogatást igénylő verziót kell választani!
Mi van ebben lenéző?
Mondok egy másik példát:
A gyerekkoromat Miskolc külvárosi részén töltöttem. Jelenleg is van némi rálátásom az ottani helyzetre. Egy ideje már ellenzéki vezetés van a városban, miközben gyakorlatilag leépült a miskolci tömegközlekedés. Bár nevében még mindig az, de funkcióját már nem látja el.
Több vonalon is óránként csak 1x közlekedik a busz. Ez nem tömegközlekedés. Mert nem gondolom, hogy ha lekések egy buszt, akkor az normális, hogy a pad nélküli fedetlen megállóban 1 óra várakozást tömegközlekedésnek kellene neveznem.
Mellesleg olyan szinten vagyunk, hogy gyakran a Volán több járatot indít óránként a környéki vonalakon, mint egyes Miskolcon belüli MVK-s járatok járatsűrűsége.
A városvezetés teljesen redukálta a rendszert, mert olyan veszteségeket termelt, amit nem tudtak kezelni.
Korábban működött a tömegközlekedés? Igen.
Átszoktak az emberek a kényelmes autós közlekedésre? Igen, ez az utazási szokások, valamint a város szerkezete miatt elkerülhetetlen volt.
A leépítés miatt kárhoztatom a városvezetést? Egészen biztosan szidnám a nagynénikéjüket is, ha valamilyen oknál fogva gyalog kellene odamennem, és beszopnék egy háromnegyed órás várakozást. De nem gondolom, hogy elkerülhető lett volna a lépés.
Pedig mocskos fideszbérenc vagyok.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
1 euró vámbevétel nem lesz, mert az uniós szabályok szerint az első úniós tagállamnak van lehetősége az egyébként az EU egészét megillető vámbevételből egy részt megtartani. Az pedig Görögország lesz, mert a kínai áruk belépési pontja Pireusz lesz. Ráadásul az sem biztos, hogy tényleg Görögország felé fognak menni a kínai hajók: ha úgyis Nyugat-Európa az úticél akkor továbbra is Rotterdam, Hamburg a célszerű. Ha van értelme a durván túlárazott Bp-Belgrád vasútnak az a személyszállítás lesz: 3 órára lesz Belgrád és 7 órára a görög tengerpart, ha lesz normális gördülőállomány (mondjuk semmi jel nem mutat erre, már meg kellett volna rendelni az új szerelvényeket ami ugye nem történt meg) akkor jó alternatíva lenne a vasút a gépkocsinak.
Kapufa.
Varga nem igy tudja.

A vámeljárás helyszínét a kereskedőcég maga választhatja meg, tehát dönthet akár úgy is, hogy például Magyarországra hozza a konténereket, itt végzi el a vámkezelést, s innen osztja szét a termékeket az egyes európai címzettek között. A kínai konténerekért az elmúlt időszakban valóságos verseny alakult ki az EU-ban, a rivalizálásba hazánk is bekapcsolódott. A magyar vámhivatal fejlesztette szolgáltatásait, így a pénzügyőrök ma már átlagosan 23 perc alatt végzik el a vámkezelést. A legtöbb uniós országban az átlagos idő órákban mérhető, de egyes régiós versenytársainknál akár napokról is beszélhetünk. A magyar vámhivatal emellett rendszeresen egyeztet a kínai kereskedőkkel. A két fél közti folyamatos párbeszéd nyomán az érintettek pontosan ismerik és betartják a szabályokat, ami jelentősen felgyorsítja az ügymenetet.

Ismerve a görögöket, sztem ügyintézésben jóval lassabbak nálunk. Nekünk van az Unióban a legjobb politikai kapcsolatunk Kinaval. Sokat akaszthatunk ezen.

Másrészt a rotterdami kikötő túlterhelt. A szolgáltatási díjai biztosan magasabbak mint a görögöké.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
1 euró vámbevétel nem lesz, mert az uniós szabályok szerint az első úniós tagállamnak van lehetősége az egyébként az EU egészét megillető vámbevételből egy részt megtartani. Az pedig Görögország lesz, mert a kínai áruk belépési pontja Pireusz lesz. Ráadásul az sem biztos, hogy tényleg Görögország felé fognak menni a kínai hajók: ha úgyis Nyugat-Európa az úticél akkor továbbra is Rotterdam, Hamburg a célszerű. Ha van értelme a durván túlárazott Bp-Belgrád vasútnak az a személyszállítás lesz: 3 órára lesz Belgrád és 7 órára a görög tengerpart, ha lesz normális gördülőállomány (mondjuk semmi jel nem mutat erre, már meg kellett volna rendelni az új szerelvényeket ami ugye nem történt meg) akkor jó alternatíva lenne a vasút a gépkocsinak.
Ne felejtsd el a hazai távol-keleti beruházásokat. Egyáltalán ne azzal számolj, hogy az uticél Nyugat-Európa lesz!
Ezen kívül a kínai nem hülye. Ha az övé a píreuszi kikötő, akkor szerinted majd a hollandoknak fizet kikötői díjat?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby