Ismered azt a kifejezést, hogy "utolsó csepp a pohárban"?Hát pedig de mivel ezek a vonalak ebben az állapotban amiben voltak 12+ éve veszteségesek voltak milyen véletlen, hogy pont most zárták be őket....
Ez is elég rosszul öregedett:
Fidesz: A kormány ellene megy a magyar vidéknek, az embereknek, de még Európának is a vasúti mellékvonalak bezárásával
Nem elírás a cím, ezt Nagy Márton jelenlegi gazdaságfejlesztési miniszter helyettese, Fónagy János mondta 2008-ban, még ellenzékben.nepszava.hu
Tehát mit tudunk? Ócska a pálya. Ócskák a vonatok. Nincs megfelelő mennyiségű karbantartó sem a pályára, sem a gépekre. Nincs elég utas a vonatokon ezen a vonalon. Évek óta gazdaságtalan a fenntartás.
Nyakunkon a liberalizáció. A MÁV ezek miatt a vonalak miatt masszív versenyhátrányt szenved el.
Szerinted akkor mi lenne a logikus megoldás? A törött koszos gombhoz varjunk egy teljesen új kabátot, vagy dobjuk ki a francba?
Nem véletlenül emeltem ki a Miskolc-Nyékládháza-Tiszaújváros vonalat.Ha 30 év alatt 0 forintot költesz pálya fenntartásra, fejlesztésre, akkor mégis mitől vársz utasokat? Nálunk kb a vonal felétől van tűrhető pálya, órás menetrend, és hiába Bz, van utas bőven. A vonal felső fele egy rakat sz.r, menetrend is ritka, persze hogy kevés az utas.
A Bz se szar, ha költenének rá, a szlovákok elég fasza átépítést csináltak belőle "Hangya" néven.
Plusz itt a nagy környezettudatosság, abba a vasút nagyobb kapacitása jobban beleillik, mint a 70-100-x busz
Milyen nagyobb kapacitásról beszélünk? A Bz 40 ülőhelyes. Egy távolsági busz meg kb. ugyan annyi, vagy több.
Semmivel nem környezettudatosabb egy ócska dízel Bz, mint egy új EURO 5-6-os dízel busz.
Ha a 70 menetrend szerint járatból csak 9 megy vasúton, akkor azért nem fognak odabattyogni az emberek a pályaudvarra, hanem beállnak a buszpályaudvarra, ahol ha elmegy az orrod előtt az előző busz, akkor nem 2 órát kell várni, hanem 30 percet.
Tegyük fel a fenti vonalon a 9 járaton full house van minden alkalommal, és mindeki ül. Aznap a vonattal 360 utast tudsz elvinni. A buszokkal meg 2400+-t.
A fő probléma az, hogy amikor ezeket a vonalakat létrehozták, akkor teljesen más volt az emberek utazási szokása. Nem volt ennyi privát jármű, és akinek mennie kellett kényszerből tömegközlekednie kellett. Most már kényelmesek az emberek, ráadásul csökkent a népesség is. Elkerülhetetlen, hogy változnak az utazási szokások. Ehhez kell igazítani a tömegközlekedést is. A felesleges vonalakat fel kell számolni. Nem csak itt, de pl. a hosszútávú/fővonali közlekedésben is. A regionális közlekedésben csak ott kell a vasutat alkalmazni, ahol tényleg tömeg (!) közlekedik. Budapest elővárosi közlekedése pl. pont ilyen. De csak azért ne kelljen már a veszteséges vidéki szárnyvonalakra folyamatosan milliárdokat költeni, mert nosztalgiázunk.