Magyarország ipara

 
Szerintem inkább a hazai vonatállomány fejlesztésére kéne koncentrálni…
 
Ööö... nem vonathiány miatt zárják be ezeket, hanem mert nem rentábilis a fenntartásuk. És már évek óta nem!
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.
 
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.

Ez 99%-ban a beszerzési osztály hibája, pár éves traxx 2 évet rohadt Fradiban mert elfelejtettek kopó alkatrészt felhalmozni a frissen rendszerbe állított típushoz. Rendelés meg úgye nem 1-2 hét mire keresztül megy a bürokrácián, aztán a leterhelt gyártón.

Aztán ha már úgy is használhatatlan volt kivettek időnként ezt-azt amikor egy másik Traxx lepukkant...
 
Tudom, hogy orbánisztánban véletlenül sem fordulhat elő, hogy az értelmetlen, tetű lassú IC+ projekt erőltetése és az egyiptomi rendelések kielégítése miatt a járműjavító telepek nem képesek megjavítani és a fővizsgára felkészíteni a vagonokat és mozdonyokat. Több helyen azért volt már eddig is buszos pótlás, mert nem volt elegendő BzMot szerelvény, amivel ki tudták volna szolgálni a vonalakat. A nagy spórolás jegyében gyakorlatilag kimutathatatlan a megtakarítás összege a MÁV költségvetésében.
2 hónap alatt 2 vonatom maradt ki, az amúgy meglehetősen komolyan vett százhalombatta vonalon személyzethiány miatt.
De semmi gond erre fele, nincs semmi látnivaló, és egyébként is ha nincsen kenyér egyenek kalácsot...
 
Ööö... nem vonathiány miatt zárják be ezeket, hanem mert nem rentábilis a fenntartásuk. És már évek óta nem!

Hááát, a hivatalos indoklás pedig a jármű és személyzethiány.... Amúgy a baleset pont kapóra jött nekik, előtte szó sem volt a bezárásokról, aztán csak hipp hopp, másfél hét múlva bezárunk 10 vonalat.

Fun fact: Nógrád, a bezárandó 78b vonal: egy hónapja elvitte a víz a vonal egy részét, most a hét elején lett kész a százmilliós helyre állítás, 5 napra rá bezárják a vonalat...
 
Hááát, a hivatalos indoklás pedig a jármű és személyzethiány.... Amúgy a baleset pont kapóra jött nekik, előtte szó sem volt a bezárásokról, aztán csak hipp hopp, másfél hét múlva bezárunk 10 vonalat.

Fun fact: Nógrád, a bezárandó 78b vonal: egy hónapja elvitte a víz a vonal egy részét, most a hét elején lett kész a százmilliós helyre állítás, 5 napra rá bezárják a vonalat...

Csak személyszállítás szünetel. Ha valaki érez magában hajlandóságot és van elégetni való pénze a következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet. Pl. decembertől már 5 vonatpárt üzemeltet a Regiojet Budapest-Prága között.
 
Szerintem ne vonjunk össze 2 teljesen külön - még ha össze is függő - problémát.
A megszüntetésre váró vonalakon üzemeltetése nem megtérülő. Az ilyen vonalakat - ha Orbán kormány, ha Gyurcsány kormány - meg kell szüntetni. Ott a lényegesen olcsóbban üzemeltethető buszos alternatíva. Ráadásul gyakran párhuzamosan is üzemel a buszos és a vonatközlekedés is.
Az, hogy ezen vonalak kivonásával esetleg fel fog szabadulni karbantartói kapacitás, az csak az extra hozadék.
Arról a Bzmot -ról beszélünk, amelyik 40 férőhelyes, és 80km/h maximális sebessége, miközben lehet hogy a mellékvonal állapota a 60-at is alig engedi meg.
Miről beszélünk?
Most hirtelen rákerestem a Miskolc-Tiszaújváros vonalra. A holnapi napra 70 közvetlen (átszállás nélküli) járatot sorolt fel a menetrendek.hu . Ebből csak 9 a vonatos opció. Ráadásul elvileg az ígéretek szerint nem szimplán eltűnnek ezek a járatok, hanem közvetlen buszos megoldással pótlódnak.
 
Csak személyszállítás szünetel. Ha valaki érez magában hajlandóságot és van elégetni való pénze a következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet. Pl. decembertől már 5 vonatpárt üzemeltet a Regiojet Budapest-Prága között.
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?
 
Szerintem ne vonjunk össze 2 teljesen külön - még ha össze is függő - problémát.
Hát pedig de mivel ezek a vonalak ebben az állapotban amiben voltak 12+ éve veszteségesek voltak milyen véletlen, hogy pont most zárták be őket....


Ez is elég rosszul öregedett:
 
következő menetrendi időszakra már szabadon pályázhat, de akár piaci alapon is üzemelhet.
Ugye tisztában vagyunk vele, hogy még a budapesti tömegközlekedés is veszteséges?
Akkor azt is szántsuk be a fenébe?
Ha gonosz lennék megkérdezném, az atlétika vbből hány évtizedig üzemeltethető ez a pár mellékvonal? De nem vagyok gonosz így csak csendben mondom, sose engedd, hogy a nép jóléte meggátoljon a profitszerzésben.
 
Ez a probléma főleg. Miért a Magyar Állam égessen folyamatosan egy felesleges szolgáltatásra pénzt.
Egészen pontosan ugyan így vagyok a Magyar Postával is!
Ott is egy minden szempontból kiváltható szolgáltatást tartanak életben sok pénzért. Csak azért, mert........................Miért ne?

Ha 30 év alatt 0 forintot költesz pálya fenntartásra, fejlesztésre, akkor mégis mitől vársz utasokat? Nálunk kb a vonal felétől van tűrhető pálya, órás menetrend, és hiába Bz, van utas bőven. A vonal felső fele egy rakat sz.r, menetrend is ritka, persze hogy kevés az utas.
A Bz se szar, ha költenének rá, a szlovákok elég fasza átépítést csináltak belőle "Hangya" néven.

Plusz itt a nagy környezettudatosság, abba a vasút nagyobb kapacitása jobban beleillik, mint a 70-100-x busz
 

A 4iG és Montenegró kormánya megállapodott abban, hogy a felek azonnali hatállyal lezárják a ONE Crna Gora mobilszolgáltató felvásárlásával örökölt peres és vitás ügyeiket.

A MEGEGYEZÉST KÖVETŐEN DRITAN ABAZOVIĆ, MONTENEGRÓ MINISZTERELNÖKE, VALAMINT JÁSZAI GELLÉRT, A 4IG ELNÖKE SZÁNDÉKNYILATKOZATOT ÍRTAK ALÁ A NYUGAT-BALKÁNI ORSZÁG DIGITÁLIS ÁTÁLLÁSÁNAK FELGYORSÍTÁSA CÉLJÁBÓL.


A szándéknyilatkozat kiemeli az ICT, és azon belül a távközlési szektor jelentőségét Montenegró társadalmi és gazdasági fejlődése szempontjából, valamint hangsúlyozza a digitalizáció és a technológiaalapú gazdaság jelentős lehetőségeit a fenntartható gazdasági növekedés előmozdításában. Az együttműködés így kiterjedhet az infrastruktúra fejlesztésére és az innovatív megoldások széles körű terjesztésére is. A 4iG csoport nagy szerepet vállal az 5G hálózat bővítésében,a fenntartható lakhatás felé vezető okos város projektekben, valamint javítja az infokommunikációs infrastruktúra hatékonyságát Montenegróban.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A bejelentésből kiderült: a fejlesztés első üteme mintegy 93 milliárd forint értékű lesz, de a teljes fejlesztés minden elemével együtt végül 580 milliárd forintos értékre rúg majd. Elhangzott: a Sunwoda számára a környezetvédelem kiemelten fontos,

a gyár teljes vízigényének 90 százalékát tisztított szennyvízből fogják biztosítani, és pusztán kézmosási, ivási és egyéb hasonló célokból fognak ivóvizet felhasználni, ráadásul szennyvíz-előkezelőt is építenek. A cég napelemparkot is telepíteni fog, és így alapvetően megújuló energiával biztosítják majd az üzem működését.

A vállalat nemcsak azt vállalja, hogy betartja a magyarországi, egyébként európai összevetésben is rendkívül szigorú előírásokat, hanem azt is, hogy még szigorúbb feltételeket szab.
tn4-20211210160314_96589.jpg