Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Kapufa.
Varga nem igy tudja.

A vámeljárás helyszínét a kereskedőcég maga választhatja meg, tehát dönthet akár úgy is, hogy például Magyarországra hozza a konténereket, itt végzi el a vámkezelést, s innen osztja szét a termékeket az egyes európai címzettek között. A kínai konténerekért az elmúlt időszakban valóságos verseny alakult ki az EU-ban, a rivalizálásba hazánk is bekapcsolódott. A magyar vámhivatal fejlesztette szolgáltatásait, így a pénzügyőrök ma már átlagosan 23 perc alatt végzik el a vámkezelést. A legtöbb uniós országban az átlagos idő órákban mérhető, de egyes régiós versenytársainknál akár napokról is beszélhetünk. A magyar vámhivatal emellett rendszeresen egyeztet a kínai kereskedőkkel. A két fél közti folyamatos párbeszéd nyomán az érintettek pontosan ismerik és betartják a szabályokat, ami jelentősen felgyorsítja az ügymenetet.

Ismerve a görögöket, sztem ügyintézésben jóval lassabbak nálunk. Nekünk van az Unióban a legjobb politikai kapcsolatunk Kinaval. Sokat akaszthatunk ezen.

Másrészt a rotterdami kikötő túlterhelt. A szolgáltatási díjai biztosan magasabbak mint a görögöké.
Meglátjuk. A beérkező árut kötelező bejelenteni. Jelen esetben a görög vámhivatalnak. Az tűnik logikusnak, hogy ott történik a vámkezelés. A magyar vámhatóság "ügyfélcentrikus, versenyképes ügyintézéséről" sokat elárul, hogy pld a Tesco is inkább a Felvidékre vitte az összes beérkező kínai import vámkezelését.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Ne felejtsd el a hazai távol-keleti beruházásokat. Egyáltalán ne azzal számolj, hogy az uticél Nyugat-Európa lesz!
Ezen kívül a kínai nem hülye. Ha az övé a píreuszi kikötő, akkor szerinted majd a hollandoknak fizet kikötői díjat?
Gondolod ugyanaz a tulajdonosa a pireuszi kikötőnek és a beérkező áruknak is? Minek fizetne a kínai sokkal drágább vasúti szállítási költséget, ha Trieszt-ig Marseille-ig, Rotterdamig vagy Hamburgig sokkal olcsóbban hajóval is tud szállítani?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
A Bz 40 ülőhelyes
BZmot 44 ülőhelyes. De ugye nem csak magában tud kocogni, ugye 6-ig lehet bővíteni.
ahol ha elmegy az orrod előtt az előző busz, akkor nem 2 órát kell várni, hanem 30 percet.
Kivéve ha nem ugyan úgy 2-3 óránként megy az is...
ráadásul csökkent a népesség is
Hol?
A felesleges vonalakat fel kell számolni.
Azért, mert szar a vezetés és a tervezés, akár szakmai, akár politikai téren, még nem biztos, hogy a vonal a felesleges. Persze azzá lehet tenni, de az feltétlen a vonal hibája.
Jól látható, hogy ahol nő a szolgáltatás minősége, ott nő az utazók száma is. És értelemszerűen ez fordítva is igaz. Persze, utána lehet mondani, hogy hát kevés az utas, de mitől is kevés? Azt is meg kellene vizsgálni. Valóban nem kell mindent megtartani, de a bezárások előtt (és itt még csak vonalbezárások sem lesznek, csak személyforgalom szünetel) meg kellene nézni, hogy valóban ez az egyetlen jó megoldás, vagy esetleg mekkora befektetéssel, milyen jellegű fejlesztéssel lehetséges üzemeltetni? (Pl. sokszro épp a határok meghúzásával vesztette el jelentősségét a vonal, és sokszor épp nem felszámolással, hanem fejlesztésen is el lehetne gondolkodni, pl. Mezőhegyes-Battonya-Arad; Kéteghyáza-Mezőhegyes-Makó-Szeged vonalakon. Mert igen, megváltozott/visszaváltozott sok minden, pl sokan ingáznak napi szinten Magyarországról Aradra. )
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 109
113
BZmot 44 ülőhelyes. De ugye nem csak magában tud kocogni, ugye 6-ig lehet bővíteni.
Ahova BZ megy oda ott nem fognak több kocsiból álló szerelvényt közlekedtetni. Továbbra is a kihasználatlan vonalakról beszélünk.
Kivéve ha nem ugyan úgy 2-3 óránként megy az is...
Ezért hoztam a fel a Miskolc-Nyékládháza-Tiszaújváros vonalat. Meg napi közvetlen 9 járat vs 61 járat példáját.
AZ egész országban. És ha a közép-magyarországi régióban folyamatos a növekedés, akkor értelem szerűen a többi vidéki területen csökkenő népesség lesz.
Azért, mert szar a vezetés és a tervezés, akár szakmai, akár politikai téren, még nem biztos, hogy a vonal a felesleges. Persze azzá lehet tenni, de az feltétlen a vonal hibája.
Jól látható, hogy ahol nő a szolgáltatás minősége, ott nő az utazók száma is. És értelemszerűen ez fordítva is igaz. Persze, utána lehet mondani, hogy hát kevés az utas, de mitől is kevés? Azt is meg kellene vizsgálni. Valóban nem kell mindent megtartani, de a bezárások előtt (és itt még csak vonalbezárások sem lesznek, csak személyforgalom szünetel) meg kellene nézni, hogy valóban ez az egyetlen jó megoldás, vagy esetleg mekkora befektetéssel, milyen jellegű fejlesztéssel lehetséges üzemeltetni? (Pl. sokszro épp a határok meghúzásával vesztette el jelentősségét a vonal, és sokszor épp nem felszámolással, hanem fejlesztésen is el lehetne gondolkodni, pl. Mezőhegyes-Battonya-Arad; Kéteghyáza-Mezőhegyes-Makó-Szeged vonalakon. Mert igen, megváltozott/visszaváltozott sok minden, pl sokan ingáznak napi szinten Magyarországról Aradra. )
Na ez már egy kimondottan konstruktív hozzáállás. Ahol indokolt, ott fejleszteni kell a járatokat. Meg ahol várható további fejlődés. De hogy tisztázzuk:
Az érintett vonalak:
  • 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros,
  • 114 sz. (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger,
  • 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
  • 125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
  • 38 sz. Somogyszob―Nagyatád,
  • 47 sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló,
  • 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
  • 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti,
  • 103 sz. Karcag―Tiszafüred,
  • 146 sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes).
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
Szerintetek mennyire lenne tere egy olyan szállítási formának, hogy vasúton lejön a konténer egy kisebb elosztó állomásra, ahol (és sok helyen igaz ez) meg van az infrastrukturális feltétel, aminek elég egy rakodó placc és mellékvágány és onnan már egy ember megoldja a dolgot, a kamionra átpakolja a konténert és az adott cégekhez (kb. 20 km-es körön belül) leszállítja és ugyan így visszafelé is. Egy önrakodós kamionnal meg lehetne oldani nagyjából egy járás KKV-inak ilyen igényeit.
https://www.youtube.com/watch?v=jOs3wDvvzIw
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Szerintetek mennyire lenne tere egy olyan szállítási formának, hogy vasúton lejön a konténer egy kisebb elosztó állomásra, ahol (és sok helyen igaz ez) meg van az infrastrukturális feltétel, aminek elég egy rakodó placc és mellékvágány és onnan már egy ember megoldja a dolgot, a kamionra átpakolja a konténert és az adott cégekhez (kb. 20 km-es körön belül) leszállítja és ugyan így visszafelé is. Egy önrakodós kamionnal meg lehetne oldani nagyjából egy járás KKV-inak ilyen igényeit.
https://www.youtube.com/watch?v=jOs3wDvvzIw
semennyi. amennyi ideig a vasúttársaságok az útválasztással szerelvények összerakásával a szárnyvonalakra/ról meg egymás közt átadással elhokiznak, az alatt egy kamion fél Európát átszelte már, és csak egyvalakivel kell szerződéses viszonyba kerülnöd, ő intéz mindent, és tényleges kontrollja van az események felett, mert a jármű/sofőr az övé, nem sokszorosan alvállakozott meg indirekt kiszervezett. Ráadásul az átlag vasúti pályaudvar ahol áll egy szerelvény P0-s, max egy P1-s biztonsági szintű parkoló szintje (P0: megállsz út szélén a kurváknál az EATR pihenődre, P1: van közvilágítás, és kijelölt parkolóhely, pl benzinkút kamionparkolója)

Max állami/uniós kényszerrel lehet a vasutat nem ömlesztett áru relatíve gyors szállításához versenyképessé tenni, az üzletek ellátási láncénak hosszabbodása, drágulása árán. Az autizmus skeptrum valahogy vonzódást okoz a kötöttpályás közlekedés irányába, de üzletileg nem véletlen szorult vissza a vasúti szállítás.

Grug szólott.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
Ahova BZ megy oda ott nem fognak több kocsiból álló szerelvényt közlekedtetni. Továbbra is a kihasználatlan vonalakról beszélünk.
Rendszeresen utaztam több kocsiból álló szerelvénnyel olyan vonalon, amit ma be akarnak zárni; pedig már akkor is több sebből vérzett, akkor még volt utas. De a vonal hibája e ha nincs gazdája? Nem. Akkor a vonalat kelle bezárni, vagy más következtetéseket kellene esetleg levonni?
De még mindig nem vonal bezárásról beszélünk, hanem a személyi forgalom szüneteltetéséről. Ezeket a vonalakat ugyan úgy fent fogják és fent kell tartani pályástól, váltóstól, biztosító berendezéstől, személyzetestől. Csak nem megy rajta személyforgalom.
Egyébként érdekes, hogy sokan elfelejtik, hogy kb. 20 éve már volt olyan, hogy műszaki okok miatt az egész BZ forgalmat leállították egy pár napra.

AZ egész országban.
Az egész országban? Miről beszélsz?
Mikor a mai vasúti struktúrát kiépítették sokkal kevesebben éltek a mai magyarországi határok között, mint ma, 1920-ban kevesebb, mint 8 millióan, ma meg csökkentő mutatókkal is 9,7 milliónak. Szerintem nem, hogy az infrastruktúra nem követte le a határ és népességváltozásokat, de még szerintem több járat se lett.
A lakosság csökkenéséhez például a szolgáltatások csökkenése is hozzájárulhat. (Amit régóta mondok, a kormány igazából nem tud mit kezdeni a vidékkel, nincs rá semmilyen átfogó koncepciója.)

Párra észrevétel:
125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
Ennek az a baja, hogy habár megvolt és a helye ma is meglenne nincs összeköttetés Araddal. Ez volt a természetes központ. Egyre többen költöznek át Romániából Battonyára és környékéra; sokan ingáznak át. Ezt lehetne fejleszteni egy Arad iránnyal. (Battonya -Pécska-Arad). Akkor lenne értelme a vonalnak. Nem tudom, hogy a vasúti határ-átléptetés miként zajlik, de jelenleg a határon sokszor háromnegyed-másfél órákat kell várni.

121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
Ezzel a vonallal közvetlen össze lehetne kapcsolni Aradot Szegeddel vasúton. Valamint Nagyszentmiklós irányába akár továbbgondolva Temesvárral; valamint Délvidéken a Tisza bal parti településeket (Törökkanizsa, Kikinda) illetve lehetne tram-trail Makóig, ezzel érintve azokat a majdnem egybefüggő településhálózatot, amik egyre népszerűbb kiköltözési célpontok.

78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
Itt is hasonló a helyzet, Losoncig kellene mennie a vonatoknak. Tulajdonképen a két végét összekötni a felvidéki hálózatta, Losonc és Ipolyság felé. Sőt, tovább gondolva akár még Bánréve irányába vissza is kapcsolható a hazai hálózatba.

Nonszensz, hogy Baja és Budapest kivételével nincs vasúti átkelőhely a Dunán.
Nonszensz, hogy schengen és uniós csatlakosáok után egyik fél (felek) sem tett lépéseket az országok közti vasúti kapcsolatok revíziójára és fejlesztésére.
Nonszensz, hogy tulajdonképen 100 éve nem épült új vonal és például nincsenek a dél-magyarországi vonak Kelet-Nyugat irányban életszerűen összekapcsolva.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
Oda minek 6 motorvonat
Nem 6 motorvonat. 2 motor és 4 kocsi.
A megszüntetésre váró vonalakról beszélünk.
Mezőhegyes-Újszeged közt is pár éve még legalább 3 tagból szerelvény járt. És voltak utasok. Lehet, hogy a versenyképességgel volt gond, mikor legalább 2,5 óra alatt juthattál el oda, ahova kocsival 1 óra alatt? De kérdés, ha gond van, akkor csak egyféle választ lehet rá adni? Azért azt, hogy olcsó (980Ft); a lassú, szar, kevésbé komfortos még nem ellensúlyozza. De legalább biztos sokat javít a helyzeten, hogy van választási lehetőséged, hogy a délelőtti, vagy a délutáni vonattal mész.
(Egyébként Busszal 1,5 óra, autóval google alapján ha nem pályázol 1 óra 9 perc)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
semennyi. amennyi ideig a vasúttársaságok az útválasztással szerelvények összerakásával a szárnyvonalakra/ról meg egymás közt átadással elhokiznak, az alatt egy kamion fél Európát átszelte már, és csak egyvalakivel kell szerződéses viszonyba kerülnöd, ő intéz mindent, és tényleges kontrollja van az események felett, mert a jármű/sofőr az övé, nem sokszorosan alvállakozott meg indirekt kiszervezett. Ráadásul az átlag vasúti pályaudvar ahol áll egy szerelvény P0-s, max egy P1-s biztonsági szintű parkoló szintje (P0: megállsz út szélén a kurváknál az EATR pihenődre, P1: van közvilágítás, és kijelölt parkolóhely, pl benzinkút kamionparkolója)

Max állami/uniós kényszerrel lehet a vasutat nem ömlesztett áru relatíve gyors szállításához versenyképessé tenni, az üzletek ellátási láncénak hosszabbodása, drágulása árán. Az autizmus skeptrum valahogy vonzódást okoz a kötöttpályás közlekedés irányába, de üzletileg nem véletlen szorult vissza a vasúti szállítás.

Grug szólott.
Abból indult ki a gondolatmenetem, hogy amúgy sem ismeretlen a vasúti egyes (szórt) kocsis szállítás. Ha az nem megoldhatatlan logisztika, akkor mitől nehezebben megoldható ugyan ez konténerekkel? Kis cégek, akik alkalmanként fogadnak konténert, vagy más árút, azok lehet, hogy nem is maguk végzik ennek lebonyolítását, tehát így is, úgy is külsőst kell bevonni.
Egyébként ma már állami támogatás is van az egyes kocsis fuvarozásra.
Én nem külön-külön hanem kvázi konzorciumban(?) képzelném el az ilyen jellegű tevékenységet. Tehát több kissebb céget szolgál ki egy jármű, egy szállítmányozó cég lokálisan. Nem tudom, hogy így mennyivel olcsóbb, vagy zöldebb lenne a szállítás? De ha kitalálják, a teherforgalom elektromobilitását, akkor azokkal a kamionokkal nem éri meg hosszú távon közlekedni.
A biztonságban igazad van, de mitől kevésbé biztonságos, mint mikor ugyan azon a placcon éjszakázik a ponyvás kamion (rendszeresen látom), mint ahol a konténer éjszakázna?
A lassúság is elfogadható érv, de nem kell mindent azonnal szállítani; most is van, hogy ott áll a konténer hetekig valahol.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 787
11 741
113
Nos @pöcshuszár a jelek szerint a MÁV nem a te alternatíváddal ért egyet:

"Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja, amelyeknek enyhítésére egyrészt a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését. Másrészt a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt az augusztus elsejétől – további intézkedésig – bevezetett közlekedésimód-váltás rövidtávon képes valamelyest enyhíteni."

 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Nos @pöcshuszár a jelek szerint a MÁV nem a te alternatíváddal ért egyet:

"Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja, amelyeknek enyhítésére egyrészt a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését. Másrészt a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt az augusztus elsejétől – további intézkedésig – bevezetett közlekedésimód-váltás rövidtávon képes valamelyest enyhíteni."

Jelenleg a volánnál is sofőr hiány van... Ott se rózsás a helyzet :(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 109
113
Nos @pöcshuszár a jelek szerint a MÁV nem a te alternatíváddal ért egyet:

"Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja, amelyeknek enyhítésére egyrészt a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését. Másrészt a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt az augusztus elsejétől – további intézkedésig – bevezetett közlekedésimód-váltás rövidtávon képes valamelyest enyhíteni."

Olvasd már el az első 2 hozzászólásomat a témában!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 562
97 649
113
Akksigyarakról, vendégmunkásokrol
Az ipari kibocsátás 1/3-a az autóipar.
Ez megszűnik EU politikai döntésre, ha nincs elektromos átállás.
Kapacitásbővítés nélkül ezek a cégek ugyanúgy lelécelhetnek. A vendégmunkások az iparban dolgozó magyarok munkahelyeit is védik.

Telex - Szijjártó

Még egy kis hiba (csúsztatás..)a kérdésekben

Javítás: A videóban kérdés formájában elhangzik az az állítás, hogy Bayer Zsolt szerint a kormánypárti szavazók többsége az oroszokkal szimpatizál. Erről azonban nem Bayer, hanem Borbély Zsolt Attila, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács elnöke beszélt Tusványoson. A 444 cikke szerint ugyanezen a beszélgetésen Bayer azt fejtette ki, hogy szerinte mitől fordult a magyar néplélek az oroszok felé. A hibáért elnézést kérünk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 562
97 649
113
Akksigyarakról, vendégmunkásokrol
Az ipari kibocsátás 1/3-a az autóipar.
Ez megszűnik EU politikai döntésre, ha nincs elektromos átállás.
Kapacitásbővítés nélkül ezek a cégek ugyanúgy lelécelhetnek. A vendégmunkások az iparban dolgozó magyarok munkahelyeit is védik.

Telex - Szijjártó

Még egy kis hiba (csúsztatás..)a kérdésekben

Javítás: A videóban kérdés formájában elhangzik az az állítás, hogy Bayer Zsolt szerint a kormánypárti szavazók többsége az oroszokkal szimpatizál. Erről azonban nem Bayer, hanem Borbély Zsolt Attila, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács elnöke beszélt Tusványoson. A 444 cikke szerint ugyanezen a beszélgetésen Bayer azt fejtette ki, hogy szerinte mitől fordult a magyar néplélek az oroszok felé. A hibáért elnézést kérünk.
Ez lemaradt.

Korlátozott számban, meghatározott módon, ideiglenesen, 2 vagy 3 évre vendégmunkások igen.
iMnden magyarországi vállalatnál az alkalmazottak többsége magyar, és „ez így lesz a jövőben is, erre bárki mérget vehet”.