Magyarország ipara

Az IC+-saga újabb fejezete: további 14,7 milliárdot különít el a kormány, 2019 végéig száz jármű épülne.

http://iho.hu/hir/szaz-kocsit-gyartsatok-160407
 
"30 év után újra van magyar traktor!"

http://halasinfo.hu/janoshalmi-szenzacio-30-ev-utan-ujra-van-magyar-traktor/?wp-nocache=true

1-renner-traktor.jpg
 
Kíváncsi leszek, hogy lesz-e belőle sikersztori. Sajnos olcsó traktorokban nagy a japán és a kínai behozatal, ugyan ebben a kivitelben meg az antonio carrarokat kezdik egyre inkább behozni az olaszoktól. Meg ott a jól ismert mtz pont ebben a teljesítménykategóriában. De egy jó példa arra, amit a T-72-es topicban is tárgyalva lett.
 
Feltehetően az lesz a sorsa, mint a Puli kisautónak, vagy a Pannónia motorkerékpárnak, már amit újra kezdtünk.
Hangos sajtótájékoztató, aztán csendes eltünés.
Mennyi az ára, folyamatos szervizelés megoldva ?
Ne is menjünk bele.
Ipartörténeti szempontból egy újabb hazai termék prototípusa elkészült.
Őszintén gratulálok hozzá.
A folytatást illetően azonban nincsenek kétségeim.
 
Itt vannak képek a traktorról:

http://www.agroinform.com/gepeszet/a-renner-traktor-magyarorszag-buszkesege-27399-001?system=cachefrissit
 
Én amúgy sosem értettem, hogy ezek a kis trakeszok miért nem elektromosak.
Egy 10 kWh-s lítiumos aksi kb. 1 millió, meg olyan 100-150 kg.
Egy 80 KW-os, 800 NM-s nyomatékú elektromotor meg 35 kg körül van. 10:1-s fix áttétnél az 8000 NM nyomaték.
Nem hiszem, hogy drágább lenne egy ilyen traktor de üzemeltetni biztos olcsóbb lenne, mint egy kis dízelt.
 
fip7 :
mert szar hazatolni, ha üres az akksi, meg mögötte van még két rakott pót :-p

egyébként jól néz ki az újraformázott kisdudu :-)
csak az ilyen orrnehéz gépek szántásra vannak optimalizálva inkább, szóval nem teljesen univerzális. Egyébként ha tényleg nem lesz teleba..va elektronikai szarokkal, akkor tip-top kis gép lehet belőle.
Riszpekt :-D
 
Nekem nem tetszik, a régi 15. 16-os Rábákkal ellentétben.
De remélem menni fog nekik.


Az újraindított Pannónia pedig, csak facebookos bullshit volt..
 
Talán akkor még nem is volt facebook. 2010-ben lett bemutatva. Ha jól emlékszem erős állami hátszéllel.
Viszont e mellett volt magánkezdeményezésként a Danuvia. (2008)
De a legnagyobb számban a Gaia lett "gyártva" itthon, már ami a legutóbbi magyar motorkerékpár gyártást illeti. (1996-2005)
 
Hírek a Rábától:

http://www.autopro.hu/beszallitok/10-5-milliardos-fejlesztes-a-Rabanal/18544/

http://www.autopro.hu/gyartok/Magyar-gyartasu-tuzoltoautok-alltak-szolgalatba/18534/
 
Hírek a Graboplast-tól.

http://www.autopro.hu/beszallitok/Medguplazta-nyereseget-a-Graboplast/18546/
 
Állítólag:

http://magyartermekonline.hu/gyorshir/magyarorszagon-gyartott-keteltu-autobusz-hamburgban/
 
Feltehetően az lesz a sorsa, mint a Puli kisautónak, vagy a Pannónia motorkerékpárnak, már amit újra kezdtünk.
Hangos sajtótájékoztató, aztán csendes eltünés.
Mennyi az ára, folyamatos szervizelés megoldva ?
Ne is menjünk bele.
Ipartörténeti szempontból egy újabb hazai termék prototípusa elkészült.
Őszintén gratulálok hozzá.
A folytatást illetően azonban nincsenek kétségeim.
Nekem sem. Sajnos.
( Csinàltak ezek egy piackutatàst, hogy van- e erre fizetőképes kereslet?)
 
Jó hír ha össze jön:
http://www.origo.hu/auto/20160427-magyar-buszokkal-potoljak-a-3-as-metrot-modulo-168d-csuklos-busz.html