Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

telak

Member
2013. június 26.
367
5
18
blitzkrieg

A mutyiról csak annyit: Szolnok mellett végre elkezdték úgy 2 éve a 4-es autóút elkerülőjét, aztán valami jótét lélek bejelentést tett, hogy korrupció van a dologban (De hazánkban, meg úgy európában miben nincs?), és az uniós vizsgálat miatt le is kellett állítani, ja és a pénzt visszaadni.
Ez mind szép és jó, csakhogy a 4-es főút Szajol és Abony közötti szakaszán a túlterheltség, az út állapota, és az erre autózók közlekedési morálja miatt havonta legalább egy halálos baleset történik. Megjegyzem ez a szakasz nincs kb. 20 km.
Legutóbb néhány hete egy kamion defektet kapott egy kátyú miatt, és a szembe jövő kis autót telibe is trafálta, a benne ülők mindketten meghaltak.
Naponta járok azon a szakaszon, és az a véleményem mára, hogy pont le**rom ki kivel mit mennyiért mutyizik, ha az valami régen szükséges fejlődést hoz.
 
T

torsen

Guest
blitzkrieg

A mutyiról csak annyit: Szolnok mellett végre elkezdték úgy 2 éve a 4-es autóút elkerülőjét, aztán valami jótét lélek bejelentést tett, hogy korrupció van a dologban (De hazánkban, meg úgy európában miben nincs?), és az uniós vizsgálat miatt le is kellett állítani, ja és a pénzt visszaadni.
Ez mind szép és jó, csakhogy a 4-es főút Szajol és Abony közötti szakaszán a túlterheltség, az út állapota, és az erre autózók közlekedési morálja miatt havonta legalább egy halálos baleset történik. Megjegyzem ez a szakasz nincs kb. 20 km.
Legutóbb néhány hete egy kamion defektet kapott egy kátyú miatt, és a szembe jövő kis autót telibe is trafálta, a benne ülők mindketten meghaltak.
Naponta járok azon a szakaszon, és az a véleményem mára, hogy pont le**rom ki kivel mit mennyiért mutyizik, ha az valami régen szükséges fejlődést hoz.

Arra az M4-re gondolsz, ahol 30km mindössze 110MFT lett volna az alföldi síkon? Mert ott egyszerű a helyzet! Egy nagykutya (aki az utat építette, vagyis mutyikedvezményezett volt) férfi szaporítóanyagnak nevezte azt a főkutyát, akivel addig nagyon jóban volt (ezért is tudott mutyizni), minek hatására rögtön "beigazolódott" a kartellgyanú, amit addig míg a nagykutyák jóban voltak, mind a kormány, mind az építő kategorikusan elutasított. De amint balhé kerekedett, rögtön igazzá vált a kartellezés, és leállt az építkezés. Tévedések elkerülésére, az EU eleve nem támogatta az utat, (nem illett az EU főútrendszerébe, csak magyar érdeknek tartotta) vagyis a most az alföldi homokban rohadó milliárdok az utolsó fillérig magyar adóforintok.

https://www.youtube.com/watch?v=M4kE6N40YmU
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 750
2 601
113
Nagyon nagy szükség lenne erre az autópályára az alföldön, meg persze a sok alsóbb rendű út felujitására mert nagyon elszomorító a kép. Az útépités terén van egy jó néhány évtizedes lemaradásunk a nyugathoz képest, lehetne ez a terület ahol a mi tisztelt kormányunk végre nagyobb fokozatba kapcsolna. Nem presztizs beruházásokkal vakítana.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 761
113
Pedig nagy szükség lenne egy nègysàvos alagùtra az Alföld alatt. Mindegy honnan- hova, csak épüljön, hogy legyen honnan lenyùlni egy kis pénzt.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nagyon nagy szükség lenne erre az autópályára az alföldön, meg persze a sok alsóbb rendű út felujitására mert nagyon elszomorító a kép. Az útépités terén van egy jó néhány évtizedes lemaradásunk a nyugathoz képest, lehetne ez a terület ahol a mi tisztelt kormányunk végre nagyobb fokozatba kapcsolna. Nem presztizs beruházásokkal vakítana.

Szerencsére én szoktam minőségi utakkal találkozni. Nézd meg Szeged-Vásárhely közt, amit azt hiszem, hogy Orosháza irányában folytatnak, ha nem is 2X2-ben. Vagy az M43-as is elég jól jött pl. Szegednek, Makónak. Csak, hogy kis szeletet említsek. Persze van számos rossz példa is, de mindenhol nem lehet egyszerre mindent felújítani.
 

telak

Member
2013. június 26.
367
5
18
Arra az M4-re gondolsz, ahol 30km mindössze 110MFT lett volna az alföldi síkon? Mert ott egyszerű a helyzet! Egy nagykutya (aki az utat építette, vagyis mutyikedvezményezett volt) férfi szaporítóanyagnak nevezte azt a főkutyát, akivel addig nagyon jóban volt (ezért is tudott mutyizni), minek hatására rögtön "beigazolódott" a kartellgyanú, amit addig míg a nagykutyák jóban voltak, mind a kormány, mind az építő kategorikusan elutasított. De amint balhé kerekedett, rögtön igazzá vált a kartellezés, és leállt az építkezés. Tévedések elkerülésére, az EU eleve nem támogatta az utat, (nem illett az EU főútrendszerébe, csak magyar érdeknek tartotta) vagyis a most az alföldi homokban rohadó milliárdok az utolsó fillérig magyar adóforintok.

Ez főleg jó hír! Pér tíz km autópálya komolyan emberek életét mentené meg, ha elvonná a forgalom zömét erről a régi 4-es szakaszról. Kissé képmutató az EU-tól, hogy ez az út nem tartozik az unió főrendszerébe. Ugyanis Románia és Töröko felé az egyik legfőbb tranzit út. Szinte csak oda-és onnan járó kamionokkal van tele.
 
T

torsen

Guest
Ezek szerint valamit rosszul csinàltam... Ez az èpítkezès most all, mert (ès innen egyèrtelmüsítek) az èpitès haszonèlvezöje az a Simicska Lajos(leLett volna) ski egèsz egyszerüen gecinek nevezte OV-t. A ban a pillanatban Igaz Lett a kartellezès, kifizetès leàllítva, a pènzünk rohad a homokban, emberek halnak meg a 4-esen. Mert a kèt nagyember Mar nem szereti egymàst.. Kàpíse?
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Szerkezetkészre téblábol is felhuzol egy házat 7-8 nap alatt. Az én kérdésem csak az hogy szalmafalu házzal nem pont az épitőipart vágnád e gajra? A véleményem szerint az ilyen típusu házak egy generációs házak... de szigetelésnek egy fal elé huzva tokéletes.
A putri nem vályogház hanem a foldbesülyeztett ház.
A vályog és a vertfal valóban jó falazatot ad vannak előnyei de hátrányai is ezt figyelembe kell venni. Nemvéletlen laktak régen vályog falak kozott és az állatok a téglába.
De a vegyesfalazat alkalmazása kiszorította a vályogot és a vertfalat is...
A mai igényeknek is a vegyesfalazat félelne meg.
 

telak

Member
2013. június 26.
367
5
18
Ezek szerint valamit rosszul csinàltam... Ez az èpítkezès most all, mert (ès innen egyèrtelmüsítek) az èpitès haszonèlvezöje az a Simicska Lajos(leLett volna) ski egèsz egyszerüen gecinek nevezte OV-t. A ban a pillanatban Igaz Lett a kartellezès, kifizetès leàllítva, a pènzünk rohad a homokban, emberek halnak meg a 4-esen. Mert a kèt nagyember Mar nem szereti egymàst.. Kàpíse?

ez nekem teljesen tiszta, de az illetéktelen elvtársaknak el kéne küldeni áldozataik nevét. Tudja valaki a címüket?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 460
18 018
113
http://hvg.hu/gazdasag/20160324_Uj_magyarorosz_biznisz_johet_Moszkvanak_nagy_tervei_vannak_velunk
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 761
113
<blockquote rel="torsen">Ezek szerint valamit rosszul csinàltam... Ez az èpítkezès most all, mert (ès innen egyèrtelmüsítek) az èpitès haszonèlvezöje az a Simicska Lajos(leLett volna) ski egèsz egyszerüen gecinek nevezte OV-t. A ban a pillanatban Igaz Lett a kartellezès, kifizetès leàllítva, a pènzünk rohad a homokban, emberek halnak meg a 4-esen. Mert a kèt nagyember Mar nem szereti egymàst.. Kàpíse?

ez nekem teljesen tiszta, de az illetéktelen elvtársaknak el kéne küldeni áldozataik nevét. Tudja valaki a címüket?</blockquote>

Érdemes volna megnézni a közlekedési balesetek okait. És az elsösorban nem pàr kilométer autopàlya hiànya, hanem egy pàr eszeveszett idiòtàjé, akinek csak ökrösszekeret szabadna hajtanija a pusztàn.
Az M1-esen történö balesetekben meghalottakért is a " kormàny" a hibàs ? Persze, tudom, màs kormànyok alatt nem voltak közlekedési halottak....
 

telak

Member
2013. június 26.
367
5
18
Nem, de a 4-es főút ezen szakasza az egyik leghalálosabb, és ha már lett volna lehetőség változtatni, akkor elég szomorú, hogy két majomivadék torzsalkodása miatt ez nem valósul meg, ergo az ezután ott meghalt emberek zöme tényleg az ő lelkükön szárad.
De ez csak a saját véleményem.
 
T

torsen

Guest
Az M1-esen történö balesetekben meghalottakért is a " kormàny" a hibàs ? Persze, tudom, màs kormànyok alatt nem voltak közlekedési halottak....

Természetesen nem erről van szó. De azt gondolom, hogy az adóforintokat az adófizetők javára kellene fordítani, a lehető leghatékonyabban, ésszerű sorrendben, kellő önmérséklettel.

Speciel ez az eset is olyan, mint mikor a homokozóban veszekednek az ovisok a kislapáton. Csak most a kislapát (elvileg) a miénk és 110MFt-ba kerül...és lehet, hogy egy jelentős része kárba vész. Na ez a tömeggyilkosság...ez elmaradt műtétek, az öngyilkosságba kergetett adósok, a kivándorlás mellett döntő tömegek... i ták dáljse, i ták dáljse....

de ez egy másik topic, hagyjuk meg ezt a (alig létező) magyar iparnak.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 834
113
Szerintem most is gyártunk, bár az komplett vonat.
A Stadler FLIRT-ök hazánkban lettek összeszerelve a MÁV számára.
De hogy azelőtt mikor azt nem tudom.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Azért én nem mosnám a kormány kezét, az utak miatt..

Eleve sok helyen, hülyén húzták a vonalat, de az a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy olyan csomópontokat hoztak létre, ami rohadtul balesetveszélyes. Az utakat nem tartják karban,csak gányolják. ezek mellett vannak olyan utak, amik nem kátyúsak, hanem a kátyúk közelében, helyenként található 1 kis aszfalt.

A törvényi szabályozás védi a közútkezelőt.. hiszen, ha silány minőségű az út, ha nincs karbantartva, nincs megfelelően kivilágítva, a jelzések nem láthatóak.. hányszor is vonták felelősségre őket???



fip7:

Ahogy én tudom, csak összeszerelünk és a régieket összemókoljuk.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 768
17 868
113
http://www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/itt_van_az_audi_ajanlata_amit_nem_fogadtak_el_a_dolgozok.3.229228.html

apa, kezdődik... Várható volt, és nem ez lesz szerintem az utolsó