Magyarország ipara

Majd megjonnek nyugi, tetszettek volna nagyobb raktarkeszlettel dolgozni. Év eleje van, szabi van elég, ha mást nem bedolgozzak ezt a pár napot hétvégente, vagy karbantartás.
Hát nem, mert a hosszabb út miatt most vagy félszáz beszállító termelését kellene szerte a világon újraszabályozni és összehangolni, hogy sok hónap múlva az új útvonalon át helyrerázódjon a logisztika. És a tengeri szállításoj menetrendje is felborult. Ezek a hajók nem random járnak, hanem olyasféle menetrend szerint, mint mondjuk a személyvonatok. Most kiesett az egyik fővonal, minden menetrend felborult.
 
Hát nem, mert a hosszabb út miatt most vagy félszáz beszállító termelését kellene szerte a világon újraszabályozni és összehangolni, hogy sok hónap múlva az új útvonalon át helyrerázódjon a logisztika. És a tengeri szállításoj menetrendje is felborult. Ezek a hajók nem random járnak, hanem olyasféle menetrend szerint, mint mondjuk a személyvonatok. Most kiesett az egyik fővonal, minden menetrend felborult.
Továbbá a legtöbb konténeres hajó rendelekezik un "konszignációs" raktárkészlettel is az a készlet aminek még nincs fix vevője...amolyan "gyári" raktárkészlet.... ha sürgős és azonnal kell. Viszont ennek is megvan az árra.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Hát nem, mert a hosszabb út miatt most vagy félszáz beszállító termelését kellene szerte a világon újraszabályozni és összehangolni, hogy sok hónap múlva az új útvonalon át helyrerázódjon a logisztika. És a tengeri szállításoj menetrendje is felborult. Ezek a hajók nem random járnak, hanem olyasféle menetrend szerint, mint mondjuk a személyvonatok. Most kiesett az egyik fővonal, minden menetrend felborult.

Ráadásul a szállítási kapacitás is a rövidebb utakra van optimalizálva.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pogátsa Zoltán közgazdászt és Németh Dávidot, a K&H vezető elemzőjét kérdezzük.
 
Úgy néz ki az olaszok is bepöccentek...
https://www.portfolio.hu/global/202...hatalom-kuldhet-hadihajokat-a-tersegbe-663243
"A Trieszt, Genova, La Spezia és Gioia Tauro kikötőit érő tetemes kereskedelmi kár miatt Róma kész részt venni egy vörös-tengeri katonai misszióban - közölte Antonio Tajani olasz külügyminiszter a hétfő este erről tartott kormányülést követően."
Írtam feljebb, hogy Földközi-tenger a világgazdaság zsákutcája lesz, ha nem átjárható a szuezi út. Ez van és ez minket hatványozottan fog érinteni az olaszokhoz képest is. Már csak GDP csökkenésre és annak minden következményére látok esélyt nálunk, ha Irán folytatja a húszi proxival. Szerintem a CATL és a BYD tavaszig tart ki, aztán halasztja a beruházást, ha nem változik a helyzet, vagy nem változtatunk rajta mi.

Gondolom lesz háttérmegegyezés a kormánnyal, hogy nem jelentik be a halasztást, de a leállás ténye úgyis kiderül nyárra. A folyamatban lévő koreai beruházások esetében dettó. Amit a brüsszelita hazaárulók nem tudtak elérni, azt az Irán felbujtotta húszik el fogják szerintem.
 
Írtam feljebb, hogy Földközi-tenger a világgazdaság zsákutcája lesz, ha nem átjárható a szuezi út. Ez van és ez minket hatványozottan fog érinteni az olaszokhoz képest is. Már csak GDP csökkenésre és annak minden következményére látok esélyt nálunk, ha Irán folytatja a húszi proxival. Szerintem a CATL és a BYD tavaszig tart ki, aztán halasztja a beruházást, ha nem változik a helyzet, vagy nem változtatunk rajta mi.

Gondolom lesz háttérmegegyezés a kormánnyal, hogy nem jelentik be a halasztást, de a leállás ténye úgyis kiderül nyárra. A folyamatban lévő koreai beruházások esetében dettó. Amit a brüsszelita hazaárulók nem tudtak elérni, azt az Irán felbujtotta húszik el fogják szerintem.
Nem fog. Máshova nem engedik be, nálunk tárt karokkal várják. Mehet még Romániába, ahol egyelőre még a neki lényeges pontok jóval szarabbak, vagy az idióta lengyelekhez, ahol ugye sose lehet tudni.
Esetleg van még szlovákia és csehország, ami az ugyanaz szódával mint mi.
 
Nem fog. Máshova nem engedik be, nálunk tárt karokkal várják. Mehet még Romániába, ahol egyelőre még a neki lényeges pontok jóval szarabbak, vagy az idióta lengyelekhez, ahol ugye sose lehet tudni.
Esetleg van még szlovákia és csehország, ami az ugyanaz szódával mint mi.
Nyugat-Európában minfenhol tárt karokkal várják az akkugyárakat. Csak nálunk csináltak hazug kampányt a hazaárulók.
 
Nyugat-Európában minfenhol tárt karokkal várják az akkugyárakat. Csak nálunk csináltak hazug kampányt a hazaárulók.
A helyi törvények szerint. Csak úgy már nem éri meg. Vagy szted mért Göd a Samsung SDI koronagyémántja?
Pontosan.
Eus ország, ázsiai bérszínvonallal használható infrastruktúrával, munkásjogok nélkül.
 
A helyi törvények szerint. Csak úgy már nem éri meg. Vagy szted mért Göd a Samsung SDI koronagyémántja?
Pontosan.
Eus ország, ázsiai bérszínvonallal használható infrastruktúrával, munkásjogok nélkül.
Gödi vagyok, azonosak ezek a törvények mindenfele az EU-ban. Semmi lazaság nincs felénk.
 
Gödi vagyok, azonosak ezek a törvények mindenfele az EU-ban. Semmi lazaság nincs felénk.
Mik azonosak?
Németországban is heti 5 nap 12 órában nyomják a túlórát?
A faszt, a 2. Ilyen után az egész céget beszántják.
Esetleg ott is be lehet vezetni, hogy nincs emelési súlyhatár? A francokat.
Vagy ott is lehet 250 nettóért operátort találni, aki, hogy megéljen, önként nyomja az 5 nap 12 óra 1 nap pihenőt?
A francokat.
Márpedig nyugaton egy termék/szolgáltatás költségének 60%a alapból a bér, nálunk ez 45 sincs. De ha ugyan annyi is lenne, nem mindegy, hogy az a 60% minden terheléssel együtt 1000 euró, vagy terhelések nélkül 3000...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ami nálunk nincs, németeknél meg seggbe basszák, ha csúnyán néz egy svábbogárra?
A kínaiaknak nem éri meg máshova vinni a gyártást. Nyugaton max átcimkézés lesz.
Engedd már el ezt az eszement hülyeséget! A magyar szabályozás ugyanolyan kemény mint bárhol Európában. Nincsenek szignifikáns különbségek az EU tagállamok közt.

Hadd segítsek, hogy ne ellenzéki faszságokat fújjál!
 
Engedd már el ezt az eszement hülyeséget! A magyar szabályozás ugyanolyan kemény mint bárhol Európában. Nincsenek szignifikáns különbségek az EU tagállamok közt.
Dehogy nincsenek. És amíg te ezt elhiszed, hogy nincsenek, rosszul nézel mindent.
Szerinted, ha nem lennének mégis mi a szőröstalpú marsi pillangó miatt dolgoztatna itt minden autógyár?
 
Dehogy nincsenek. És amíg te ezt elhiszed, hogy nincsenek, rosszul nézel mindent.
Szerinted, ha nem lennének mégis mi a szőröstalpú marsi pillangó miatt dolgoztatna itt minden autógyár?
Ott vannak a jogszabályok, amik mindezt szabályozzák az egész EU-ban. Fölöelegesen vergődsz ezen. :)
 
Ott vannak a jogszabályok, amik mindezt szabályozzák az egész EU-ban. Fölöelegesen vergődsz ezen. :)
1. Mindenki tudja, hogy minden törvény annyit ér, amennyit betertatnak belőle. Nálunk nagyjából semmit.
2. Általaban mi a minimumra törekszünk, a nyugati országok, meg szigorúbb irányba térnek el tőle.
3. Az egész környezetvédelmet te hoztad be, én a bérköltségeket, és munkásjogokat emeltem ki.
Ott meg az a helyzet, hogy a magyar munkajog a római rabszolgákra vonatkozó törvények, a rabszolgák jogai nélkül, míg odaát ez nem jellemző. Sőt...
Azaz, a messze magasabb bérköltségek mellett, nagyjából 2-2,5szer több munkavállalóval lenne képes ugyanezt a darabszámot hozni, miközben, mint Távol-Keleti gyártó leszarja a minősséget.
Szóval hova fogja hozni a gyárat?
Németországba? Hogy egy cellán legyen 500 euró haszna? Vagy magyarországra, hogy 5000?
 
Hogy bírtál ennyi Dobrev Klárát hallgatni?

Pont a nagy multiknál vannak általában precíz rendben a munkajogi dolgok.
Nagyon jó, akkor most kezd összehasonlítani a
Túlmunka szabályokat.
A kötelező pihenő napokat
A munkaegészségügyi dolgokat
A munkajog egyéb aspektusait
Majd amikor rájössz, hogy a német munkás nem fog neked önként 12 órázni daytimeban, csak a túlóra pénz miatt, mert nagyjából meg se teheti
A német munkás esetén nem megy a ja évente kapsz egy amúgy legprimitívebb uriscant mint most már ráadásul nem is kötelező orvosi alkalmassági tesztet,
A német üzemben nincs az, hogy betelefonál az územ a qcnek, hogy de leáll a gyártás, adj most eredményt.
Mindezt úgy, hogy itt még a pesti régióban is seggét veri a földhöz még a mérnök is, havi 2000 euró nettótól, ott meg ennyiért veszi fel az operátor a telefont
Akkor felfogod, hogy miért nem fogja innen elvinni a beruházást kína.
Mert egyszerűen nem tudod az uti költségeket annyival növelni, mint amennyivel olcsóbb a magyar szabályozás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fishbed