Nem csak kkv, most hőbörög ismerős, hogy nekik 8% béremelést ajánlott a német multi, az igazgató meg lecserélte a céges Octaviát (amit 99.9%-ban saját használatra tart) vmi Lamborghini SUV-ra...
Válasszuk három felé:
1. Multik: sajnos idehaza döntően a magyar vezezés, de sok esetben az ideküldött helytartó is idomul a helyi viszonyokhoz. Ebből a kedvencem, amikor jön az anyacég parancsa, hogy oktatni kell a dolgozókat, mindenkinek lehetőséget kell adni, majd a megoldás:
A kurzusok minden nap 17 órától kezdődnek, a részvétel az órák 70%an kötelező, különben vissza kell fizetni.
A cég amúgy folyamatos műszakban dolgozik, a műszakos kollégáknak ez nem elérhető.
Majd megy vissza a szomori fej, hogy ők megpróbálták, de a mucsai magyar nem jelentkezik. (Ez mondjuk egy koresz helytartó volt, de német multinál is volt hasonló megoldás)
Ettől függetlenül a multik betartják az MTVt. Csak ugye egy betüvel se fog többet, mert a magyar munkavállalók 90%nak már ez is hatalmas dolog.
2. Céges autó: én a nyilvánvalóan indokolt helyzeteket kivéve: pl.: teherszállítás, nem engedélyezném, mert egyszerűen a cégek 90%a adóoptimalizálásra/adócsalásra tartja, a maradék 10% meg bérkiegészítésnek. Ettől függetlenül más amikor a napi 100 mrdos forgalmú 1000+ fős cég vezetője cseréli a kocsiját, és más amikor az évi 100 milliós forgalmú 10 fős kkv vezér.
3. Béremelés: azt ugye tudod, hogy a kkv szektor nagyobb részében a béremelés szó olyan mint az Obi-wan Kenobi név: a szó ismerős, de idejét se tudják mikor hallották utoljára. A 8% nagyon nem kevés. Sőt. Az más kérdés, hogy a drága ner dobott nekünk egy 50%os drágulást. De erről nem a multi tehet. Ahogy az amúgy létező korrekt kkvs cégek se.
Ők abból tudnak adni ami van.