Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 106
113
Majd megjonnek nyugi, tetszettek volna nagyobb raktarkeszlettel dolgozni. Év eleje van, szabi van elég, ha mást nem bedolgozzak ezt a pár napot hétvégente, vagy karbantartás.
Hát nem, mert a hosszabb út miatt most vagy félszáz beszállító termelését kellene szerte a világon újraszabályozni és összehangolni, hogy sok hónap múlva az új útvonalon át helyrerázódjon a logisztika. És a tengeri szállításoj menetrendje is felborult. Ezek a hajók nem random járnak, hanem olyasféle menetrend szerint, mint mondjuk a személyvonatok. Most kiesett az egyik fővonal, minden menetrend felborult.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Hát nem, mert a hosszabb út miatt most vagy félszáz beszállító termelését kellene szerte a világon újraszabályozni és összehangolni, hogy sok hónap múlva az új útvonalon át helyrerázódjon a logisztika. És a tengeri szállításoj menetrendje is felborult. Ezek a hajók nem random járnak, hanem olyasféle menetrend szerint, mint mondjuk a személyvonatok. Most kiesett az egyik fővonal, minden menetrend felborult.
Továbbá a legtöbb konténeres hajó rendelekezik un "konszignációs" raktárkészlettel is az a készlet aminek még nincs fix vevője...amolyan "gyári" raktárkészlet.... ha sürgős és azonnal kell. Viszont ennek is megvan az árra.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 617
113
Hát nem, mert a hosszabb út miatt most vagy félszáz beszállító termelését kellene szerte a világon újraszabályozni és összehangolni, hogy sok hónap múlva az új útvonalon át helyrerázódjon a logisztika. És a tengeri szállításoj menetrendje is felborult. Ezek a hajók nem random járnak, hanem olyasféle menetrend szerint, mint mondjuk a személyvonatok. Most kiesett az egyik fővonal, minden menetrend felborult.

Ráadásul a szállítási kapacitás is a rövidebb utakra van optimalizálva.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 617
113

Pogátsa Zoltán közgazdászt és Németh Dávidot, a K&H vezető elemzőjét kérdezzük.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 106
113
Úgy néz ki az olaszok is bepöccentek...
https://www.portfolio.hu/global/202...hatalom-kuldhet-hadihajokat-a-tersegbe-663243
"A Trieszt, Genova, La Spezia és Gioia Tauro kikötőit érő tetemes kereskedelmi kár miatt Róma kész részt venni egy vörös-tengeri katonai misszióban - közölte Antonio Tajani olasz külügyminiszter a hétfő este erről tartott kormányülést követően."
Írtam feljebb, hogy Földközi-tenger a világgazdaság zsákutcája lesz, ha nem átjárható a szuezi út. Ez van és ez minket hatványozottan fog érinteni az olaszokhoz képest is. Már csak GDP csökkenésre és annak minden következményére látok esélyt nálunk, ha Irán folytatja a húszi proxival. Szerintem a CATL és a BYD tavaszig tart ki, aztán halasztja a beruházást, ha nem változik a helyzet, vagy nem változtatunk rajta mi.

Gondolom lesz háttérmegegyezés a kormánnyal, hogy nem jelentik be a halasztást, de a leállás ténye úgyis kiderül nyárra. A folyamatban lévő koreai beruházások esetében dettó. Amit a brüsszelita hazaárulók nem tudtak elérni, azt az Irán felbujtotta húszik el fogják szerintem.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Írtam feljebb, hogy Földközi-tenger a világgazdaság zsákutcája lesz, ha nem átjárható a szuezi út. Ez van és ez minket hatványozottan fog érinteni az olaszokhoz képest is. Már csak GDP csökkenésre és annak minden következményére látok esélyt nálunk, ha Irán folytatja a húszi proxival. Szerintem a CATL és a BYD tavaszig tart ki, aztán halasztja a beruházást, ha nem változik a helyzet, vagy nem változtatunk rajta mi.

Gondolom lesz háttérmegegyezés a kormánnyal, hogy nem jelentik be a halasztást, de a leállás ténye úgyis kiderül nyárra. A folyamatban lévő koreai beruházások esetében dettó. Amit a brüsszelita hazaárulók nem tudtak elérni, azt az Irán felbujtotta húszik el fogják szerintem.
Nem fog. Máshova nem engedik be, nálunk tárt karokkal várják. Mehet még Romániába, ahol egyelőre még a neki lényeges pontok jóval szarabbak, vagy az idióta lengyelekhez, ahol ugye sose lehet tudni.
Esetleg van még szlovákia és csehország, ami az ugyanaz szódával mint mi.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 106
113
Nem fog. Máshova nem engedik be, nálunk tárt karokkal várják. Mehet még Romániába, ahol egyelőre még a neki lényeges pontok jóval szarabbak, vagy az idióta lengyelekhez, ahol ugye sose lehet tudni.
Esetleg van még szlovákia és csehország, ami az ugyanaz szódával mint mi.
Nyugat-Európában minfenhol tárt karokkal várják az akkugyárakat. Csak nálunk csináltak hazug kampányt a hazaárulók.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nyugat-Európában minfenhol tárt karokkal várják az akkugyárakat. Csak nálunk csináltak hazug kampányt a hazaárulók.
A helyi törvények szerint. Csak úgy már nem éri meg. Vagy szted mért Göd a Samsung SDI koronagyémántja?
Pontosan.
Eus ország, ázsiai bérszínvonallal használható infrastruktúrával, munkásjogok nélkül.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 106
113
A helyi törvények szerint. Csak úgy már nem éri meg. Vagy szted mért Göd a Samsung SDI koronagyémántja?
Pontosan.
Eus ország, ázsiai bérszínvonallal használható infrastruktúrával, munkásjogok nélkül.
Gödi vagyok, azonosak ezek a törvények mindenfele az EU-ban. Semmi lazaság nincs felénk.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Gödi vagyok, azonosak ezek a törvények mindenfele az EU-ban. Semmi lazaság nincs felénk.
Mik azonosak?
Németországban is heti 5 nap 12 órában nyomják a túlórát?
A faszt, a 2. Ilyen után az egész céget beszántják.
Esetleg ott is be lehet vezetni, hogy nincs emelési súlyhatár? A francokat.
Vagy ott is lehet 250 nettóért operátort találni, aki, hogy megéljen, önként nyomja az 5 nap 12 óra 1 nap pihenőt?
A francokat.
Márpedig nyugaton egy termék/szolgáltatás költségének 60%a alapból a bér, nálunk ez 45 sincs. De ha ugyan annyi is lenne, nem mindegy, hogy az a 60% minden terheléssel együtt 1000 euró, vagy terhelések nélkül 3000...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 106
113
Ami nálunk nincs, németeknél meg seggbe basszák, ha csúnyán néz egy svábbogárra?
A kínaiaknak nem éri meg máshova vinni a gyártást. Nyugaton max átcimkézés lesz.
Engedd már el ezt az eszement hülyeséget! A magyar szabályozás ugyanolyan kemény mint bárhol Európában. Nincsenek szignifikáns különbségek az EU tagállamok közt.

Hadd segítsek, hogy ne ellenzéki faszságokat fújjál!
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Engedd már el ezt az eszement hülyeséget! A magyar szabályozás ugyanolyan kemény mint bárhol Európában. Nincsenek szignifikáns különbségek az EU tagállamok közt.
Dehogy nincsenek. És amíg te ezt elhiszed, hogy nincsenek, rosszul nézel mindent.
Szerinted, ha nem lennének mégis mi a szőröstalpú marsi pillangó miatt dolgoztatna itt minden autógyár?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 106
113
Dehogy nincsenek. És amíg te ezt elhiszed, hogy nincsenek, rosszul nézel mindent.
Szerinted, ha nem lennének mégis mi a szőröstalpú marsi pillangó miatt dolgoztatna itt minden autógyár?
Ott vannak a jogszabályok, amik mindezt szabályozzák az egész EU-ban. Fölöelegesen vergődsz ezen. :)
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Ott vannak a jogszabályok, amik mindezt szabályozzák az egész EU-ban. Fölöelegesen vergődsz ezen. :)
1. Mindenki tudja, hogy minden törvény annyit ér, amennyit betertatnak belőle. Nálunk nagyjából semmit.
2. Általaban mi a minimumra törekszünk, a nyugati országok, meg szigorúbb irányba térnek el tőle.
3. Az egész környezetvédelmet te hoztad be, én a bérköltségeket, és munkásjogokat emeltem ki.
Ott meg az a helyzet, hogy a magyar munkajog a római rabszolgákra vonatkozó törvények, a rabszolgák jogai nélkül, míg odaát ez nem jellemző. Sőt...
Azaz, a messze magasabb bérköltségek mellett, nagyjából 2-2,5szer több munkavállalóval lenne képes ugyanezt a darabszámot hozni, miközben, mint Távol-Keleti gyártó leszarja a minősséget.
Szóval hova fogja hozni a gyárat?
Németországba? Hogy egy cellán legyen 500 euró haszna? Vagy magyarországra, hogy 5000?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hogy bírtál ennyi Dobrev Klárát hallgatni?

Pont a nagy multiknál vannak általában precíz rendben a munkajogi dolgok.
Nagyon jó, akkor most kezd összehasonlítani a
Túlmunka szabályokat.
A kötelező pihenő napokat
A munkaegészségügyi dolgokat
A munkajog egyéb aspektusait
Majd amikor rájössz, hogy a német munkás nem fog neked önként 12 órázni daytimeban, csak a túlóra pénz miatt, mert nagyjából meg se teheti
A német munkás esetén nem megy a ja évente kapsz egy amúgy legprimitívebb uriscant mint most már ráadásul nem is kötelező orvosi alkalmassági tesztet,
A német üzemben nincs az, hogy betelefonál az územ a qcnek, hogy de leáll a gyártás, adj most eredményt.
Mindezt úgy, hogy itt még a pesti régióban is seggét veri a földhöz még a mérnök is, havi 2000 euró nettótól, ott meg ennyiért veszi fel az operátor a telefont
Akkor felfogod, hogy miért nem fogja innen elvinni a beruházást kína.
Mert egyszerűen nem tudod az uti költségeket annyival növelni, mint amennyivel olcsóbb a magyar szabályozás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fishbed